X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

در ۶ ماه اخیر به میزان ۳۰ درصد قرارگاهی شده‌ایم/مصوبات در حوزه فرهنگ افزایش خواهد یافت – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بر ضرورت ایجاد فرهنگستان علوم اسلامی تاکید کرد.

به گزارش سینماپرس، حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه در سفر به قم و دیدار با مجمع طلاب و اساتید و فضلا حوزه علمیه با اشاره به عملکرد شورای عالی انقلاب فرهنگی در دوره گذشته اظهار کرد: پیش از این شورا بر موضوعات علم و فناوری متمرکز بود، چون اکثر مصوبات درحوزه علم و فناوری بودند البته عملکرد خوبی در زمینه علم و فناوری داشته است چراکه ۶۵ درصد مصوبات در علم و فناوری اجرایی شده است. همین اقدامات سبب شد که هم اکنون در رتبه علمی اول منطقه و ۱۵ جهانی قرار گرفته ایم.

وی با اشاره به حوزه فرهنگ در شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شورا در گذشته توانست سند مهندسی فرهنگی بنویسد، اما رئیس جمهور وقت ابلاغ آن را به تعویق انداخته بود، به‌همین دلیل این سند با فاصله زیادی اجرایی شد و هم اکنون در ۱۲ استان در قالب برش استانی اجرایی شده است، هر استان با محوریت شورای فرهنگ عمومی برش استانی را اجرایی می‌کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در دوره جدید شورا ۵۰ درصد مصوبات در حوزه فرهنگ و ۵۰ درصد در حوزه علم و فناوری خواهد بود، تأکید کرد: این رویکرد به آن معنی نیست که مصوبات حوزه علم و فناوری کاهش می‌یابد بلکه مصوبات در حوزه فرهنگ افزایش خواهد یافت.

استاد خسروپناه با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته گفت: در این مدت سند امنیت غذایی تصویب و ابلاغ شد، همچنین میزهای تخصصی در ذیل ستادهای چهارگانه تشکیل شد.

وی با اشاره تحریم شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیر این شورا از سوی اتحادیه اروپا ادامه داد: به نظر می‌رسد که این تحریم به‌دلیل مصوبات و جدیت شورا و شخص بنده نسبت به موضوعاتی نظیر امنیت غذایی، هوش مصنوعی و کوانتوم بوده است چراکه با اجرای سیاست‌ها در این زمینه‌ها کشور بیمه خواهد شد و غربی‌ها از این رویکرد واهمه دارند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: مصوبات حوزه فرهنگ با جدیت بیشتری دنبال می‌شود اولین سند هم در این زمینه سند مهدویت بود که در نیمه شعبان رونمایی شد. نیاز داریم در حوزه‌های متعدد فرهنگی نظیر مسجد، موسیقی، سینما و … سند تدوین کنیم.

استاد خسروپناه با بیان اینکه مدتهاست مقام معظم رهبری قرارگاهی شدن شورای عالی انقلاب فرهنگی را مطالبه می‌کنند، ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته در ۶ ماه اخیر به میزان ۳۰ درصد قرارگاهی شده‌ایم، اما باید این رویکرد ادامه پیدا کند.

وی در زمینه ارتباط به حوزه علمیه بیان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه‌های علمیه ورود نخواهد داشت مگر اینکه حوزه درخواست داشته باشد، به‌نظر می‌رسد که جای فرهنگستان علوم اسلامی در کشور خالی است و حوزه علمیه در این زمینه می‌تواند اقدامات لازم را انجام دهد و ما نیز در شورای عالی انقلاب فرهنگی ایجاد این فرهنگستان را تسهیل خواهیم کرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از مجمع طلاب واساتید و فضلا حوزه علمیه قم درخواست کرد که افراد متخصص و دارای برنامه علمیاتی به میزهای شورای عالی انقلاب فرهنگی متصل شوند تا مسائل با حضور متخصصان بررسی شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *