X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

برنامه «پیشران علم» به سراغ قله‌های علمی کشور رفت

دانشگاه یکی از پایگاه‌های تعیین کننده و تاثیرگذار در پیشبرد اهداف ملی کشور است. کارکرد دانشگاه تنها در آموزش و پژوهش خلاصه نمی‌شود، بلکه یک پایگاه کلیدی برای کسب مهارت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است. رادیو گفتگو که رسالت نخبگانی و نقش یک رسانه تخصصی را در حوزه دانش ایفا می‌کند، به تازگی در جدول پخش برنامه‌های خود، ظرفیتی را برای حضور روسای دانشگاه‌ها در کشور فراهم کرده است این برنامه به تهیه کنندگی نادر بنی صفار به روی آنتن می‌رود، که در ادامه با این تهیه کننده به گفتگو پرداختیم.

نادر بنی صفار، تهیه کننده رادیو گفتگو مطرح کرد: مسلما توسعه اقتصادی کشور‌ها با شرایط آموزش عالی آنان در ارتباط است، بنابراین سیستم آموزش عالی تولیدکننده هنجار است و باید سرمایه انسانی لازم را در اختیار نظام فرهنگی و اجتماعی جامعه قرار دهد. این نهاد بزرگ اجتماعی و فرهنگی به ویژه در عرصه علم و فناوری، جامعه را برای تسلط بر رویداد‌های آینده توانمند و مهیا می‌کند. در نتیجه بررسی عملکرد روسای دانشگاه‌ها به عنوان قله‌های این پیشران ضروری به نظر می‌رسد؛ که رسانه می‌تواند مسیر پیشرفت این افراد را معرفی کند.

بنی صفار با بیان اینکه برنامه «پیشران علم» به سراغ قله‌های پیشران‌های علمی کشور یعنی همان روسای دانشگاه‌ها می‌رود، ادامه داد: این برنامه که از ۲۶ مرداد ماه ساعت ۲۲ به روی آنتن رفته، سعی دارد نهاد‌های دانشگاهی را از سه جنبه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی که پایه‌های توسعه یک ملت محسوب می‌شوند، مورد بررسی قرار دهد.

وی پیرامون ضرورت تولید این برنامه، بیان کرد: نقش و اهمیت دانشگاه به عنوان یک پدیده جریان ساز در تصمیم سازی‌ها و تصمیم گیری‌های کلان علمی کشور و نیز نقش این اَبرپدیده علمی در ریل گذاری سیاست‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور در افق چشم‌انداز از رویکرد‌ها و رهیافت‌های موثر گفتگو‌های این برنامه با مهمانان است.

بنی صفار اظهار کرد: پیگیری چالش‌های رسیدن به اهداف علمی دانشگاه، چگونگی استفاده از پژوهش‌های دانشگاه در پیشبرد اهداف جامعه، نحوه حمایت از دانشجویان، سطح علمی اساتید و… نیز از دیگر محور‌های مورد بحث در برنامه پیشران علم خواهد بود.

این تهیه کننده در توضیح انتخاب نام «پیشران علم» برای این برنامه افزود: دانشگاه به عنوان جبهه مقدم در رصد علمی و چشم انداز هر جامعه دخالت موثری دارد و به طور یقین نقش پیشران دانش را به طور خاص در کشور انجام می‌دهد، از این رو نام برنامه را «پیشران علم» انتخاب کردیم.

بنی صفار در پایان خاطرنشان کرد: برنامه پیشران علم که نگاهی اجمالی به زندگی روسای دانشگاه‌های کشور دارد هر هفته پنج شنبه‌ها میزبان یکی از این اساتید دانشگاه است و روسای دانشگاه‌هایی مثل دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه هنر تهران، دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و ۱۳ دانشگاه دیگر در لیست دعوت این برنامه خواهند بود.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *