X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

«ماندانا» بعد از ۲ ماه رفع پلمب شد/ «خانه سینما» چرا سکوت کرد؟ – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

محمد قاصد اشرفی رئیس انجمن سینماداران و مدیر مجموعه سینمایی «ماندانا» در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به این موضوع که با رفع پلمب این سینما، از روز گذشته سه‌شنبه ۳۱ مرداد، فعالیت‌های آن به حالت معمول بازگشته است، گفت: پیرو پیگری‌های صورت گرفته و اطلاع‌رسانی رسانه‌ها، بالاخره دیروز موفق شدیم که حکم رفع پلمب این سینما را بگیریم. جناب دادستان بالاخره موافقت کردند و پرونده سینما به دادگاه رفت و رأی رفع پلمب صادر شد. شکر خدا از همین دیروز ساعت ۱۱ صبح که سینما بازگشایی شد، شاهد استقبال مخاطبان هم بودیم. از این اتفاق علاوه بر ما کسبه این مکان هم خوشحال شدند چون باعث رونق کار آنها هم می‌شود.

وی درباره طولانی شدن پیگیری‌ها برای صدور این حکم هم گفت: مراحل قانونی باید طی می‌شد. در این مدت مذاکراتی هم با دادستانی مرکز داشتیم تا دادستان ناحیه ۸ هم پرونده ما را به دادگاه فرستاد. دادگاه هم با توجه به مستندات ما حکم رفع پلمب را صادر کرد. همه پرسنل مجموعه ما هم از دیروز سر کار بازگشته‌اند و فعالیت را از سر گرفته‌ایم. در مدت تعطیلی سینما گردش مالی ما به حداقل رسیده بود چرا که هیچ فعالیت اقتصادی دیگری در این مجموعه نداریم. شخصاً از همه مقامات قضائی و دوستان رسانه‌ای که در این مدت پیگیری کردند تا مشکل این سینما حل شود، سپاسگزارم.

این سینمادار با انتقاد از سکوت «خانه سینما» نسبت به پلمب سینما ماندانا ادامه داد: واقعیت این است که خانه سینما در رأس هرم صنوف سینمایی قرار گرفته است. از این منظر همه مجموعه‌های سینمایی به نوعی زیرمجموعه خانه سینما قرار دارند و انتظار این است که در مواردی مشابه، خانه سینما ورود قدرتمندی به میدان داشته باشد و پیگیر رفع مشکلات شود. خانه سینما از نگاه من می‌تواند قدرتی بیش از وزارت ارشاد هم داشته باشد. من احترام بسیار زیادی برای سرکار خانم برومند قائل هستم و ایشان را یکی از چهره‌های برجسته سینمای ایران می‌دانم اما به‌عنوان سینمادار انتظار داشتم در مورد پلمب سینما ماندانا دوستان تلاشی داشته باشند.

وی افزود: انتظاری که در این مدت از دوستان خانه سینما داشتم، از وزارت ارشاد نداشتم. شجرنامه خانه سینما بر مبنای حمایت از همه صنوف است. اگر این دوستان در این مدت اظهار نظر و پیگیری‌ای داشته‌اند به‌صورت آشکار نبوده است. تعطیلی ۲ ماهه سینما ماندانا گویی دغدغه این دوستان نبود. از ما که گذشت اما خانه سینما باید بهترین پشتیبان برای دفاع از زیرمجموعه و اعضای خود باشد.

قاصد اشرفی درباره تمهیدات برای پیش‌گیری از تکرار این اتفاق هم گفت: ما به‌عنوان سینمادار ملزم به رعایت همه قوانین هستیم. اطلاع‌رسانی درباره ضوابط حضور در سالن‌ها، در همه سینماها صورت می‌گیرد.کمااینکه قبلاً هم ما همه ضوابط و قوانین را رعایت می‌کردیم. سینما، یک فروشگاه کوچک نیست که تعداد محدودی مشتری داشته باشد.

مدیر سینما «ماندانا» ضمن تأکید مجدد بر بازگشت این مجموعه به چرخه اکران عمومی ادامه داد: در حال حاضر همه فیلم‌ها روی پرده هستند. ضمن اینکه کمی پیش از آنکه سینما پلمب شود، قرارداد اکران فیلم سینمایی «معجزه عشق» به سرگروهی سینما ماندانا بسته شده بود اما با بسته شدن سینما، این فیلم متضرر شد به همین دلیل به منظور جبران بخشی از ضررها این فیلم را هم به نمایش گذاشته‌ایم.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *