X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

کودکان قاضیان منصفی هستند

سوسن مقصودلو که نقش مادربزرگ نیما را در مجموعه «خانه آبنباتی» بازی می‌کند، در پاسخ به این سوال که چگونه با این مجموعه تلویزیونی کودکان امروز را با خود همراه می‌کنید، گفت: اگرچه مخاطب کودک مدام تغییر می‌کند، ولی اصول کار نباید تغییر کند.

مقصودلو ادامه داد: در تمام کار‌هایی که با طیف وسیعی از مخاطب بخصوص خردسال و کودک مواجه هستیم، تعهد، تخصص و از همه مهمتر عشق به کار باید حرف اول را بزند. به همین دلیل، باید مرتب جست وجو و پژوهش کرد، بروز بود، از موانع نترسید و تسلیم نشد، تا با خلاقیت و جسارت از پس مشکلات برآمد. از همه مهمتر اینکه باید مرتب با کودکان در تعامل و دوستی بود. باید انتقادات را شنید، بخصوص انتقاداتی که والدین از ما دارند. باید به دنبال راه حل‌های درست بود.

این بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون با بیان اینکه مطمئن باشید هر چه از دل برآید لاجرم بر دل نشیند، توضیح داد: کودکان قاضیان منصفی هستند.

خانه آب‌نباتی

وی در پاسخ به این سوال که آیا شبکه‌های نهال و پویا به عنوان شبکه‌های تخصصی خردسالان و کودکان تولیدات درخوری برای این سنین داشتند، بیان کرد: اگرچه برای رسیدن به این پاسخ باید تحقیق و بررسی کرد، ولی بنابه تجربیات و مشاهدات شخصی‌ام باید در کار کودک از ابزار‌ها و امکانات مناسب بیشتر استفاده کرد، تا کار را برای کودکان جذاب و دیدنی کرد.

مقصودلو افزود: باید ادبیات ما برای کودکان قابل فهم باشد و متنی که نوشته می‌شود خیلی دقیق باشد. نباید در متن پرگویی کرد. تصور اشتباه از کودک این است که او را آدم بزرگی تصور می‌کنند، که فقط قد کوچکی دارد. درحالی که کودک زبان و تفکر خودش را دارد. باید برای آموزش بسیاری از موضوعات به کودک از شعر، موسیقی، رنگ، نور، عروسک و … استفاده کرد.

خانه آبنباتی

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *