X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

بناست به هنرمندان دارای سابقه امتیازهایی برای تدریس در دانشگاه‌ها اعطا شود و به عنوان اعضای هیات علمی به استخدام دانشگاه‌ها درآیند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مدیرکل دفتر نظارت بر مراکز، مشاغل و مجامع سازمان سینمایی از پیگیری این دفتر برای به‌کارگیری هنرمندان دارای سابقه و پیشکسوت به عنوان اعضای هیات علمی در دانشگاه‌های کشور خبر داد.

به گزارش سینماپرس، حسین طلابیگی در گفت وگو با ایرنا با اشاره به ارزشیابی هنرمندان برای اعطای درجه هنری به آنها به عنوان یکی از فعالیت‌های دفتر نظارت بر مراکز، مشاغل و مجامع سازمان سینمایی، اظهار داشت: هنرمندانی که سال‌ها سابقه داشته‌اند را نمی‌توان با کسانی که هنر را در دانشگاه‌ها آموخته‌اند مقایسه کرد و بسیاری از این پیشکسوتان دیده نشده‌اند.

وی افزود: لذا سعی کردیم در این دوره با بررسی لازم اگر مواردی هست که تاکنون پیگیری نشده، ارزشگذاری و درجه هنری به این هنرمندان اعطا شود.

طلابیگی گفت: در ارزشیابی هنرمندان هم جلسات مختلفی برای ارزش‌دهی به فعالیت و اعطای درجات هنری به آنها داشتیم که از یک تا ۵ و به ترتیب معادل مدارک دکتری تا دیپلم است. اعطای این درجه به برطرف شدن بخشی از مشکلات هنرمندان کمک می‌کند.

در ارزشیابی هنرمندان هم جلسات مختلفی برای ارزش‌دهی به فعالیت و اعطای درجات هنری به آنها داشتیم که از یک تا ۵ و به ترتیب معادل مدارک دکتری تا دیپلم است

مدیرکل دفتر نظارت بر مراکز، مشاغل و مجامع سازمان سینمایی خاطرنشان کرد: مشکلاتی در این زمینه داشتیم که پیگیری شد و غیر از این بناست تا امتیازهایی هم به هنرمندان دارای سابقه اعطا شود؛ پیگیری می‌کنیم که به این‌ها امتیازهایی برای تدریس در دانشگاه‌ها اعطا شود و به عنوان اعضای هیات علمی به استخدام دانشگاه‌ها درآیند.

طلابیگی از دیگر فعالیت‌های دفتر به صدور مجوز فعالیت موسسات، ارزشیابی و نظارت بر آنها اعم از توزیع و تولید، پخش فیلم و موسسات بین‌المللی، نظارت بر فعالیت صنوف سینمایی و نظارت بر مدیریت سالن های سینما اشاره کرد.

صدور مجوز فعالیت موسسات را به حداقل رساندیم

وی توضیح داد: از آنجایی که صدور تمامی مجوزها به موسسات سینمایی از طریق سامانه انجام می‌شود، مشکلات در این بخش را به حداقل رساندیم تا صدور مجوزها شتاب داده شود و مدت زمان آن به یک هفته کاهش یابد.

رسیدگی به صنوف سینمایی در دولت‌های گذشته مغفول مانده بود

مدیرکل دفتر نظارت بر مراکز، مشاغل و مجامع سازمان سینمایی با اشاره به عملکرد دفتر در رسیدگی به صنوف سینمایی در یک سال و نیم گذشته، تصریح کرد: این بخش در دولت‌های قبلی مغفول مانده بود اگر چه در مقطعی وجود داشت اما مدت‌ها رها شده بود و یکی از گلایه‌های اصناف در حوزه سینمایی این بود که کسی مشکلات آنها را پیگیری نمی‌کند.

یکی از گلایه‌های اصناف در حوزه سینمایی این بود که کسی مشکلات آنها را پیگیری نمی‌کند

طلابیگی گفت: البته بخشی از این مشکلات توسط خانه سینما پیگیری می‌شد اما چون هر کدام از این صنوف تخصص خاصی را در حوزه سینما پیگیری می‌کنند و جلسات خانه سینما عمومی است، به همین منظور جلساتی با همه اصناف برای پیگیری مشکلات آنها اعم از بیمه، مسایل فنی و هنری، قرارداد تیپ و مسایل این چنینی به طور مستمر تشکیل و برخی از موارد هم مانند معرفی به صندوق هنر، بیمه و مالیات پیگیری شد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه اصناف و مباحث مربوط به موسسات، نظارت خیلی روی فعالیت اینها نبود که به همین منظور نظارت را شروع کردیم.

بهره‌وری موسسات سینمایی، اولویت دولت

طلابیگی در عین حال تاکید کرد: بهره‌وری موسسات برای دولت خیلی مهم است که به همین منظور به دنبال تهیه فرم‌ها و برنامه‌ریزی برای بالا بردن بهره‌وری و ارزیابی این موسسات هستیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *