X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

صدای رادیو اربعین در عراق شنیده شد

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

جواد تشکری، سخنگوی ستاد مرکزی اربعین و مدیر رادیو اربعین درباره اعزام گزارشگران این شبکه به کشور عراق گفت: گزارشگران ما در مسیر‌های نجف، کربلا و مسیر‌های نجف تا کربلا مستقر هستند. در این مسیر‌ها استودیوی ثابت داریم و تعدادی از گزارشگرانمان در حرکت هستند و موکب به موکب گزارش‌های خود را ارسال می‌کنند. حتی دو استودیوی فعال در مسیر نجف تا کربلا در کنار عمود‌های ۱۰۸۰ و ۱۱۲۰ داریم.

تشکری ادامه داد: همچنین خبرنگاران ما در پایانه‌های مرزی از جمله فرودگاه امام خمینی (ره) در ترمینال سلام، مهران، شلمچه، چذابه، خسروی، باشماق و تمرچین با رادیو اربعین در ارتباط هستند. در کاظمین و سامرا هم خبرنگاران مستقر هستند. 

مدیر رادیو اربعین درباره سیگنال‌دهی این رادیوی فصلی در کشور عراق توضیح داد: از هفته گذشته فرستنده‌های ما در نجف و کربلا فعال هستند و صدای رادیو اربعین در کشور عراق شنیده می‌شود. ما به زائران پیشنهاد می‌کنیم، از بستر ایران‌صدا رادیو اربعین را دنبال کنند؛ چراکه پایین‌ترین ترافیک اینترنتی را دارد و به وضوح صدا شنیده می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که از طریق اف‌ام چه موجی را دنبال کنند، بیان کرد: ما در کشور عراق روی موج ۹۵.۵ شنیده می‌شویم و اگر طول موج دیگری اضافه شود، اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

تشکری درباره رسالت اصلی رادیو اربعین مبنی‌بر اطلاع‌رسانی به زائرانِ مراسم پیاده‌روی اربعین گفت: ما به صورت ۲۴ ساعته اخبار مربوط به اربعین را اطلاع‌رسانی می‌کنیم. از آنجایی که بنده سخنگوی ستاد مرکزی اربعین هستم و در مرکز مانیتورینگ تصاویر زنده پایانه‌های مرزی را دارم؛ اگر ازدحام یا مشکلی پیش بیاید، همان لحظه اطلاع‌رسانی می‌کنیم. با همه کمیته‌ها و مسئولین هجده‌گانه ستاد مرکزی اربعین در ارتباط هستیم و یکسره اطلاع‌رسانی از آن کمیته‌ها انجام می‌شود.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین درباره بیشترین مطالبات زائران از رادیو اربعین خاطرنشان کرد: هرساله در هفته‌های اول و دوم ماه صفر مسائل مردم درباره ثبت‌نام، اعزام، امور مربوط به حمل‌ونقل و گذرنامه است و این کمیته‌ها بیشتر درگیر هستند. بیشترین دغدغه مردم ثبت‌نام در سامانه سماح، دریافت ارز، دریافت گذرنامه زیارتی یا تمدید آن و دریافت بلیت اتوبوس و هواپیما برای تردد به سمت مرز است.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *