X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

معاونت صدا پنج تیم برنامه‌ساز به کربلا اعزام می‌کند

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

مسعود کاویانی، مدیر رادیو معارف و دبیر شورای تخصصی معارف معاونت صدای رسانه ملی درباره پوشش مراسم اربعین از سوی شبکه‌های رادیویی گفت: از طرف معاونت صدا پنج تیم برنامه‌ساز به نمایندگی از شبکه‌های رادیویی به کربلا و مسیر نجف تا کربلا اعزام می‌شوند. ارسال گزارش، اطلاع‌رسانی برای تمام شبکه‌های رادیویی و صدای استان‌ها جزو ماموریت‌های پنج تیم است. برنامه‌سازان رادیو از ۹ تا ۱۶ شهریور در مسیر‌های مشخص شده مستقر می‌شوند.

کاویانی ادامه داد: رادیو معارف با اعزام تیم پنج نفره در موکب حضرت فاطمه معصومه (س) در عمود ۱۰۷۰ است. در این عمود صبح و شب پخش زنده برنامه «در مسیر بهشت» را خواهد داشت. رادیو جوان با برنامه «عشق یعنی به تو رسیدن» در مسیر نجف تا کربلا برنامه‌سازی می‌کند. برنامه این شبکه از نجف شروع می‌شود و هر روز در یک مکان و موکب حضور دارد. برنامه‌سازان در روز ۱۳ شهریور به کربلا می‌رسند و از ۱۳ تا ۱۵ شهریور در استودیوی کربلا برنامه خود را به گوش شنوندگان می‌رسانند.

دبیر شورای معارف معاونت صدا افزود: رادیو ایران با سه برنامه «خانه دوست اینجاست»، «حسینیه ایران» و «چهل پرده اشک» ماموریت خود را در کربلا آغاز می‌کند و از ۹ تا ۱۵ شهریور برنامه‌های خود را روی آنتن می‌برد. رادیو سلامت با محوریت بیان مباحث بهداشتی تیم سه نفره‌ای را با عنوان برنامه «مستان سلامت می‌کنند» از ۹ تا ۱۵ شهریور به کربلا اعزام می‌کند. رادیو اربعین هم تیم خود را مستقر می‌کند. بقیه شبکه‌های رادیویی برنامه مناسبتی خود را در استودیو تولید می‌کنند و با گزارشگران مستقر در مسیر‌های کربلا ارتباط برقرار می‌کنند.

مدیر رادیو معارف با بیان اینکه اربعین امتداد حرکت عظیمی است، که در محرم آغاز شده است، بیان کرد: مراسم اربعین یک حرکت تمدن‌ساز و نماد قدرت و خیزش جهان اسلام در حوزه معنویت‌گرایی و تمدن‌سازی در مقابل دنیای مدرن غربی است. باوجود وضعیت گرمای هوا باز هم هرساله شاهد عاشقان و دلدادگان بیشتری در مراسم پیاده‌روی اربعین هستیم.

به گفته وی، از کشورمان مردم مشتاقانه به کربلا اعزام می‌شود، تا عرض ارادتی به ساحت اباعبدالله حسین (ع) کنند و با اهداف و ارزش‌های این مسیر بیعت کنند. صدای رسانه ملی تدارک ویژه‌ای برای اربعین دیده است و راه‌اندازی رادیو اربعین مهمترین اقدام معاونت صداست، که از ابتدای ماه صفر رسالت خود را مبنی‌بر اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی عاشورایی و پخش مداحی‌ها و مرثیه‌خوانی آغاز می‌کند. 

پیش از این جواد تشکری سخنگوی ستاد مرکزی اربعین و مدیر رادیو اربعین درباره اعزام گزارشگران به کشور عراق گفته بود، گزارشگران ما در مسیر‌های نجف، کربلا و مسیر‌های نجف تا کربلا مستقر هستند. در این مسیر‌ها استودیوی ثابت داریم و تعدادی از گزارشگرانمان در حرکت هستند و موکب به موکب گزارش‌های خود را ارسال می‌کنند. حتی دو استودیوی فعال در مسیر نجف تا کربلا در کنار عمود‌های ۱۰۸۰ و ۱۱۲۰ داریم.

به گفته تشکری، خبرنگاران ما در پایانه‌های مرزی از جمله فرودگاه امام خمینی (ره) در ترمینال سلام، مهران، شلمچه، چذابه، خسروی، باشماق و تمرچین با رادیو اربعین در ارتباط هستند. در کاظمین و سامرا هم خبرنگاران مستقر هستند.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *