X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

بلاگر‌ها و مردم راوی پیاده‌روی اربعین می‌شوند

محمود جاهد، تهیه‌کننده برنامه «موکب تلویزیونی افق» در استودیوی شبکه خبر درباره تفاوت برنامه «موکب تلویزیونی افق» با سایر برنامه‌های تولید شده به مناسبت پیاده‌روی اربعین گفت: شبکه افق ستاد رسانه‌ای اربعین است. طبق هدف‌گذاری ما مخاطبان «موکب تلویزیونی افق» کسانی هستند که در کربلا و مسیر پیاده‌روی اربعین نیستند. تلاشمان فضاسازی کربلا بوده تا مخاطبان آن فضا را درک کنند.

جاهد ادامه داد: امسال شبکه افق روایت‌های مردمی غیررسمی را مدنظر قرار داده است. ما با پنج نفر از راویان که در فضای مجازی فعال هستند، صحبت کردیم و آن‌ها را به کربلا فرستادیم تا روایت‌های خود را از طریق موبایل برای ما ارسال کنند.

تهیه‌کننده برنامه «موکب تلویزیونی افق» افزود: روایت‌ها صمیمی است و تلاشمان بر این بود از گزارش‌های کلیشه‌ای دوری کنیم و مخاطب را درگیر فضای اربعین کنیم. این راویان از ابتدای سفر خود و جزئی‌ترین محتوا‌ها تولید روایت کردند. مخاطب هم خودش را جای راوی گذاشته و خودش را در آن فضا احساس کرده است. از سویی، ما روایت‌های مردمی را درن ظر گرفتیم و مخاطبانمان از کربلا تصاویر و فیلم‌های موبایلی خود را می‌فرستند؛ ما هم آن‌ها را پخش می‌کنیم. روایت‌های مردمی به دو بخش نوجوانان و غیرنوجوانان تقسیم می‌شود. 

وی با بیان اینکه روایت‌های تولید شده بازخورد‌های خوبی داشتند، بیان کرد: در گذشته خبرنگارانمان گزارش‌هایی را تهیه می‌کردند. اما ما سعی کردیم از آن قالب گزارش‌ها دور شویم. شبکه افق از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۲ شب ویژه برنامه‌های اربعینی خود را روی آنتن می‌برد. پیش‌بینی می‌کنیم تا روز جمعه برنامه‌های مختص مراسم اربعین را داشته باشیم و بازگشت زائران را پوشش دهیم. در روز اربعین از ساعت ۸ صبح برنامه‌های شبکه افق شروع می‌شود و پیاده‌روی اربعین در تهران پوشش داده می‌شود. در عین حال با کربلا ارتباط برقرار می‌کنیم.

پیش از این علی علوی دبیر کمیته اطلاع‌رسانی و مستندسازی ستاد مرکزی اربعین گفته بود، امسال ما وارد فضای مجازی شدیم و اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی حدود ۱۰۰ بلاگر مشهور دنیا را برای پوشش اربعین در فضای مجازی هماهنگ کرده است. 

او گفت: امسال تلاش کردیم حدود ۲۵ تا ۳۰ نفر از هنرمندان شاخص کشورمان برای پیاده‌روی اربعین حضور داشته باشند. اما حضور آن‌ها به معنای برنامه‌سازی آن‌ها نیست. یعنی باید آن‌ها گام به گام در کنار زائران باشند، موقع برگشت دست پر باشند و ایده‌شان را به رسانه ملی پیشنهاد دهند.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *