X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

رهبر معظم انقلاب از فضای فرهنگی کشور ابراز رضایت و در عین حال به گسترش کمی و کیفی فعالیت‌ها توصیه داشتند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که فرمایشات رهبر معظم انقلاب برای همه ما یک سرمایه بی‌بدیل است گفت: وقتی ایشان اظهار رضایت و با کلمات محبت‌آمیز نسبت به دولت و شخص آقای رئیس جمهور ابراز لطف می‌کنند برای همه ما فرصت خدمتگزاری قوی‌تر و بیشتری را فراهم می‌کند.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی در گفت و گو با ایرنا درباره دیدار اخیر با رئیس جمهور و اعضای هیات دولت با رهبر معظم انقلاب و منویات معظم‌له در خصوص فرهنگ، هنر و رسانه اظهار داشت: با انگیزه‌های صدچندان در میدان جهاد و کار در کنار رئیس جمهور حاضر بودیم و با این فرمایشات بیش از گذشته این فرصت فراهم خواهد شد.

وی تصریح کرد: ایشان در حوزه فرهنگ و هنر هم همیشه دغدغه و نگرانی‌های جدی در سال‌های قبل داشتند و تاکید داشتند. در دو سال اخیر در هر دو دیداری که در هفته دولت داشتیم، رهبر معظم انقلاب از فضای فرهنگی کشور ابراز رضایت و در عین حال به گسترش کمی و کیفی فعالیت‌ها توصیه داشتند که این در دستور کار ما در وزارت فرهنگ است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همکاران جهادی من در همه بخش‌های وزارت‌خانه و کل کشور این آمادگی را دارند که پس از دو سال کار شبانه‌روزی و فراهم آوردن بخش عمده‌ای از زیرساخت‌های لازم شکوفایی جدی را در حوزه فرهنگ و هنر به مردم در این ایام و سال‌های پیش رو داشته باشند و بعد از مدت‌ها انتظار، حوزه فرهنگ و هنر در تراز آرمان‌های امام و رهبر عزیز انقلاب اسلامی قرار گیرد.

اسماعیلی همچنین درباره تشکر ربیس جمهوری از رهبر معظم انقلاب گفت: آقای رییس جمهوری به عنوان فرمانده ما در دولت و در کلان خود به عنوان افسری از اردوگاه جبهه انقلاب و سربازی نسبت به فرمانده خود ابراز تشکر و تقدیر را داشتند و انشالله با این مودت و محبتی که بین رهبری عزیز انقلاب، رئیس جمهوری و خدمتگزاران در دولت است مردم دوره پرشکوهی را تجربه کنند.

رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای هیات دولت به مناسبت هفته دولت با اشاره به ضرورت افزایش کمّی و کیفی کارهای خوب دولت در بخش فرهنگی، با اشاره به یک نکته مهم گفتند: فاصله بین واقعیت‌های کشور و عملکرد دولت و تلقّی مردم از واقعیت‌ها، خیلی زیاد است که باید با استفاده از کارشناسان خبره، این فاصله را کم کنید.»

ایشان بار دیگر اولویت اصلی کشور را اقتصاد و فرهنگ خواندنند و درباره شعار سال گفتند: مهار تورم هم با رشد تولید حاصل می‌شود بنابراین رشد تولید مهمترین کار است و باید در صدر توجهات باشد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حمایت از تولید و برداشتن موانع سر راه تولیدکنندگان را دو راهکار اساسی برای رشد تولید بیان کردند و افزودند: حمایت‌های قانونی، سهل شدن فعالیت‌های تولیدی، حمایت‌های مالی و تأمین منابع در حدی که وظیفه دولت است و حمایت فرهنگی یعنی ترغیب مردم به استفاده از محصولات داخلی مهمترین راه‌های رشد تولید است.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *