X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

غالبا به تامین آثار برای نمایش در جشنواره توجه نمی‌شود و متأسفانه گاه فیلم‌ها برای ما مهم نیست – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: نشست هماهنگی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان برگزار و بر لزوم انسجام در برپایی باشکوه، بهره‌مندی تمامی مردم و توجه به کودک و نوجوان به عنوان مخاطب اصلی جشنواره تأکید شد.

به گزارش سینماپرس، نشست هماهنگی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با حضور جمعی از مدیران ستادی تهران و مدیران کمیته‌های ستادی اصفهان در این شهر برگزار شد.

مدیر اجرایی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان در این نشست با اشاره به تشکیل کمیته‌های مختلف و برگزاری جلسات مستمر به منظور پیشبرد امور اظهارداشت: رابطان آموزش و پرورش، صدا و سیما و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال مشخص شدن هستند تا در فرآیند اجرایی جشنواره در شهر اصفهان، طی زمان باقی‌مانده اقدامات لازم صورت گیرد.

میثم بکتاشیان با تأکید بر تلاش شبانه‌روزی و متعهدانه همکاران در حوزه‌های مختلف، گفت: امیدوارم امسال با تغییر رویکردها و محتوایی‌ شدن اقدامات، برنامه‌های محله محور که جزو رویکردهای دوره کنونی مدیریت شهری است با قوت بیشتری پیش برود.

وی بیان کرد: صحبت از اصفهان یا تهران در ادبیات ما نیست و به عنوان یک پیکره واحد در حال پیشبرد برنامه‌های جشنواره هستیم.

همه مردم ایران باید از جشنواره بهره‌مند شوند

معاون فرهنگی شهردار اصفهان نیز در این نشست گفت: اصفهان شهر زندگی است و برگزاری این رویداد نیز می‌تواند به ایجاد شور و نشاط برای دستیابی به این شعار ما را یاری کند.

کمال حیدری با بیان اینکه همه مردم باید از سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان و اثرات آن بهره‌مند شوند، اظهارداشت: آنچه می‌تواند ما را در فرآیند اجرا و عملیات کمک کند تا به بهترین نحو جشنواره را اجرا کنیم، هم‌افزایی و همدلی است.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، رویدادی برای کل ایران و توفیق اجرایش از آن اصفهان است. باید تلاش کنیم تا این جشنواره به بهترین نحو برگزار شود.

وی با تأکید بر لزوم اجرای هرچه بهتر برنامه‌های جنبی جشنواره افزود: فضای جشنواره همان طور که از نامش مشخص است، باید با محوریت کودک و نوجوان باشد و از سویی این جشنواره فرصتی است تا نشاط و شور در کشور حاکم شود.

حیدری بیان کرد: دشمن به دنبال ایجاد فضای یأس و ناامیدی است و ما باید از فرصت برگزاری این رویداد نهایت استفاده را ببریم.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان با اشاره به مدیریت مناسب منابع گفت: کمیته بین بخشی برای درگیر کردن سایر سازمان‌ها بسیار مهم است و سازمان‌های مختلف در رقم خوردن این فضا ایفای نقش می‌کنند.

اهمیت آثار و مخاطبان جشنواره

مدیر اجرایی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان نیز در این نشست اظهارداشت: این جشنواره بین‌المللی در یک شهر ارزشمند به نام اصفهان برگزار می‌شود اما نکته‌ای که همیشه آن‌ را فراموش کرده‌ایم، مخاطب اصلی این برنامه یعنی کودکان و نوجوانان است.

مسعود احمدیان با اشاره به پشتیبانی مالی برپایی سی و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: بیشترین حجم مباحث مالی این رویداد در زمینه تامین فیلم‌های خارجی وحضور میهمانان و داوران از کشورهای مختلف است.

وی با تأکید بر اهمیت نمایش فیلم در این جشنواره افزود: غالبا به تامین آثار برای نمایش در جشنواره توجه نمی‌شود و متأسفانه گاه فیلم‌ها برای ما مهم نیست.

مدیر اجرایی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با بیان اینکه مهمانان اصلی ما سازندگان آثار هستند، اظهارداشت: تولیدکنندگان آثار باید در جریان این جشنواره فرصتی داشته باشند تا در این رویداد در کنار یکدیگر قرار بگیرند و تجربیات خود را ارائه کنند.

احمدیان افزود: کودکان و نوجوانان مخاطبان اصلی این جشنواره هستند. اصفهان نیازمند سالن سینمای خوب و استاندارد است تا مخاطب از کیفیت تصویر و صدا لذت ببرد. باید این استانداردها فراهم شود تا مخاطب جشنواره بهترین استفاده را از تماشای فیلم‌ها ببرد.

سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با دبیری مجید زین‌العابدین و با مشارکت سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان از پانزدهم تا بیستم مهرما (۷ تا ۱۲ اکتبر ۲۰۲۳) در اصفهان برگزار می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *