X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

عده‌ای بر این باورند باید «موسیقی» را پخش کرد و نباید درباره‌اش صحبت کرد اما ما معتقدیم که باید از موسیقی هم صحبت کرد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مجری – کارشناس برنامه «نیستان» رادیو فرهنگ گفت: ما به آن دسته از موسیقی‌هایی می‌پردازیم، که پایگاه علمی و جامعیت هنری دارند و مورد تایید هستند.

به گزارش سینماپرس، رضا مهدوی، مجری – کارشناس برنامه «نیستان» رادیو فرهنگ در استودیوی شبکه خبر در پاسخ به این سوال که این برنامه به چه نوع موسیقی‌هایی می‌پردازد، گفت: ما باید به گونه‌های مختلف موسیقی در کشور و جهان بپردازیم. آن دسته از موسیقی‌هایی که پایگاه علمی و جامعیت هنری دارند و مورد تایید هستند. موسیقی‌هایی که می‌توانند در روزمره مردم نقش‌آفرینی کنند و به آن‌ها برای بهتر زندگی کردن و بهتر فکر کردن روحیه بدهند. در اینجا مردم آگاهی می‌یابند چه موسیقی‌هایی خوب است. کدام موسیقی می‌تواند به روح و روان و طرز تفکرشان کمک کند.

مهدوی در پاسخ به این سوال که برای رسیدن به رویکرد برنامه چه می‌کنید، توضیح داد: استادان و اهالی فن موسیقی به برنامه «نیستان» دعوت می‌شوند. کسانی که معتقدند باید از موسیقی حرف زد. درحالی که عده‌ای بر این باورند باید موسیقی را پخش کرد و نباید درباره‌اش صحبت کرد؛ وقتی موسیقی گویا باشد، لازم به توضیح ندارد. اما ما معتقدیم همانطور که یک تصویر نیاز به صحبت دارد، باید از موسیقی هم صحبت کرد، تا خانواده‌ها بدانند برای آینده فرزندانشان چه باید بکنند؛ اینکه به چه موسیقی‌هایی را گوش کنند، به کدام نوع گوش نکنند.

مجری – کارشناس برنامه «نیستان» با بیان اینکه موسیقی پاپ ژانر نیست و هر موسیقی که پاپ‌گونه و مردم‌وار ارائه شود، باید کارشناس آن را تحلیل و بررسی کند، خاطرنشان کرد: در گذشته گفتگوهای طولانی با مهمانان داشتیم و نمونه کارهای موسیقی را پخش می‌کردیم. اینبار سعی کردیم صحبت شخصیت‌های بزرگ اهل موسیقی را در آیتم بگنجانیم، تا مردم از موسیقی سرزمین خود و دیگر نقاط جهان آگاهی یابند.

به گفته وی، باتوجه به سیاست‌گذاری درستی که از ابتدای ساخت برنامه «نیستان» وجود داشت، همه بر این باورند که هر موسیقی به دلیل مجوزش پخش نشود. ماموریت این برنامه این بود که به موسیقی‌های خوب که اشعار، ملودی و ریتم‌های خوب دارند، بپردازد. موسیقی‌هایی که می‌توانند به درک شنیداری مردم کمک کنند.

مهدوی درباره پخش موسیقی‌های مدرن و انتخاب موسیقی‌های غربی در برنامه گفت: موسیقی‌های مدرن در «نیستان» پخش می‌شود. موسیقی‌های غربی هم فقط کلاسیک نیست. استاد نادر مشایخی به‌گونه‌ای روان درباره موسیقی مدرن توضیح می‌دهد که شنوندگان می‌گویند ما فکر نمی‌کردیم این نوع موسیقی آنقدر قابل هضم باشد. ما در این برنامه شنوندگان ثابتی داریم و «نیستان» از معدود برنامه‌های سابقه‌دار رادیو محسوب می‌شود. به همین دلیل، هر روز کار متولیان امر سخت‌تر می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *