X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

بچه‌های ما با «زندگی» از طریق قصه و قصه‌گویی آشنا می‌شوند/رسانه است که می‌تواند به‌راحتی وارد خانواده‌ها شود و قصه‌ها را در دل خانه‌ها ببرد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: چهره سرشناس حوزه کودک و نوجوان با حضور در آیین رونمایی از فراخوان و پوستر بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از همه رسانه‌ها به‌ویژه صداوسیما خواست تا در تعامل با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ترویج قصه‌گویی بکوشند.

به گزارش سینماپرس، مجید قناد، چهره نام‌آشنا و محبوب کودکان و نوجوانان و فعال در عرصه رسانه و تلویزیون در آیین رونمایی از پوستر بیست و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی که امروز در سالن کنفرانس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، به اهمیت جشنواره قصه‌گویی پرداخت و گفت: ابتدا یادی کنیم از بسیاری از عزیزانی که در سال‌های پیش تلاش کردند و الان جایشان خالی است، تشکر کنیم از تمام مدیران و مربیانی که در سراسر کشور در عرصه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تلاش می‌کنند و خداقوت می‌گوییم به برگزاری ۲۴ دوره جشنواره؛ چرا که اگر بچه‌ای آن دوره شش‌ساله بوده حالا ۳۰ساله شده است.

وی افزود: بچه‌های ما با زندگی، از طریق قصه و قصه‌گویی آشنا می‌شوند؛ بچه‌های ما ادب و احترام را از طریق قصه‌گویی یاد می‌گیرند و ما از طریق قصه بچه‌ها را آموزش می‌دهیم؛ این فرایند از همان زمانی شروع می‌شود که بچه در شکم مادر است و مادر برایش لالایی می‌خواند و قصه می‌گوید و تا بعد که متولد می‌شود و از طریق قصه با دنیای بیرون آشنا می‌شود.

این مجری برنامه‌های کودک و نوجوان یادآور شد: بنابراین خواهش می‌کنم که توقع نداشته باشید که کانون به‌تن‌هایی برای قصه‌گویی تلاش کند.

قناد خاطرنشان کرد: پدر و مادر گرامی شما اولین مربیان قصه‌گویی برای بچه هستید. بعدی، رسانه است که می‌تواند به‌راحتی وارد خانواده‌ها شود و همکاری کند که قصه‌ها را در دل خانه‌ها ببریم و در روستاها، بچه‌ها از این ظرفیت به‌راحتی استفاده کنند و در تلویزیون قصه ببینند.

وی با بیان اینکه رسانه در حوزه قصه‌گویی به کمک کانون بیاید، افزود: در این ۲۴ دوره خیلی تلاش‌ها شده است. یکی از وظایف خطیری که کانون داشته این بوده که به بچه‌های ناشنوایان و حتی نابینایان توجه شده است. ان‌شاءالله همگی کمک کنند برای برگزاری جشنواره که این جشنواره برای بچه‌هاست؛ بچه‌هایی که آینده‌ساز هستند.

این مجری تلویزیون گفت: امیدواریم با کمک رسانه بتوانیم بچه‌ها را بیشتر با وظایفشان و چیزهایی که دوست دارند، آشنا کنیم. بسیاری از عزیزان هستند که شاید ما آن‌ها را نبینیم مثل نویسندگان و حتی نقاشان. هر کدام از آن‌ها در جایگاه خود بسیار مفیدند. امیدوارم دست‌به‌دست هم دهیم و جشنواره خوبی را برگزار کنیم. بچه‌ها چشم‌به‌راه هستند که ببینند کانون چه چیزی برایشان آورده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *