X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

حال و هوای مشهد مقدس در «خورشید نامه» می‌پیچد

عبدالله علایی تهیه کننده برنامه‌های معارفی رادیو ایران که همراه با عوامل برنامه رادیویی «خورشید نامه» در مشهد مقدس مستقر است می‌گوید: ویژه برنامه «خورشید نامه» سراسرش عرض سلام و ارادت به محضر امام رئوف است، که سعی داریم سفری به اعماق تاریخ اسلام داشته باشیم و حدیث شهادت و شهامت علوی در آیینه‌ی اقدامات مدبرانه‌ی امام رضا علیه السلام را بازخوانی کنیم. در این برنامه از نگاه زائران، ادب زیارت در ایام شهادت امام رضا علیه السلام به گفتگو گذاشته خواهد شد.

تهیه کننده برنامه رادیویی «خورشید نامه» با اشاره به فرق برنامه سازی در استودیو‌های رادیویی و در میدان روبروی مخاطب ادامه می‌دهد: وقتی به صورت میدانی در محل حاضر می‌شویم، خیلی حقیقی‌تر می‌توانیم حس را به مخاطبانمان ارائه بدهیم. چون دسترسی ما به زوار بیشتر است و فضای واقعی تری را می‌توانیم منتقل کنیم.

علایی با اشاره به سختی‌های این کار می‌گوید: تهیه برنامه‌های میدانی با سختی‌هایی همراه است؛ چه در رفت و آمد چه در اجرای برنامه. هدف رسانه‌ای مثل رادیو هم این است که بهترین و با کیفیت‌ترین نوع برنامه را برای شنونده هایش تهیه کند؛ اینکه ما در حرم باشیم و بتوانیم بصورت چهره به چهره با زوار صحبت کنیم، تاثیرگذار است. چراکه خودمان فضای معنوی را درک کنیم، تا بتوانیم به درستی آن را منتقل کنیم. این‌ها از ویژگی‌های تهیه برنامه‌های میدانی است.

علایی ادامه می‌دهد: موضوع کلی برنامه «خورشید نامه» این است که زیست مسلمانی چیست؟ چه مشخصاتی دارد؟ این مسئله زیر شاخه‌هایی در بحث اخلاق، کمک، یاری، تکریم و کرامت را دربر می‌گیرد و حالا با توجه به فضاسازی‌های به وجود آمده گزارش و صحبت‌های کارشناسی، گفتگو با زوار، مداحان اهل بیت و سخنران‌های داخل حرم را پخش می‌کند. این برنامه در ۴ شب از حرم امام رضا (ع) ساعت ۲۲ با گویندگی آرش احمدی پخش می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *