X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

«ابراهیم یزدی» به تلویزیون می‌آید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مجموعه مستند تارکد در قسمت هفتم پرونده فعالیت های سیاسی ابراهیم یزدی را مرور می کند.

به گزارش سینماپرس، مجموعه ۱۰ قسمتی «تارکد» به ۱۰ پرونده از حساس‌ترین موضوعات در تاریخ انقلاب اسلامی می‌پردازد و با استفاده از مجموعه اسناد پژوهشی دقیق، جزئیات کمتر شنیده‌شده از این رویدادها را بیان می‌کند.

صالح نیکنام کارگردان «تارکد» درباره قسمت هفتم این مستند که امشب پنجشنبه ۲۳ شهریور روی آنتن می رود گفت: در قسمت هفتم پرونده سیاسی ایراهیم یزدی بررسی شده است که کارنامه او را از جوانی و فعالیت های دانشجویی تا اقدامات در خارج از ایران و مبارزه ها در زمان نهضت ملی شدن صعت نفت را در برمی گیرد. پرونده فعالیت های او همچنین تا زمان نامه تاریخی امام خمینی (ره) علیه نهضت آزادی ادامه می یابد.

این مجموعه به موضوعات مهم امنیتی تاریخ انقلاب از جمله کارنامه سیاسی شهید بهشتی و ترور وی، آغاز جنگ تحمیلی، پشت پرده حملات شیمیایی عراق در دفاع مقدس، پرونده ابراهیم یزدی، فرار بنی‌صدر، حج خونین سال ۱۳۶۶ و انفجار دفتر نخست‌وزیری پرداخته است.

به گفته کارگردان، وجه تمایز اصلی این مجموعه تمرکز بر اسنادی است که بسیاری از آن‌ها برای نخستین‌بار بازخوانی می‌شود.

مجری طرح و کارگردان مجموعه «تارکد» محمد صالح نیکنام است و از دیگر عوامل آن می‌توان به نویسنده و پژوهشگر: مجتبی نوروز پور و موشن‌گرافیک: احسان میرآبادی اشاره کرد.

«تارکد» تولید مرکز هنری رسانه‌ای نهضت و شبکه مستند سیماست و پنجشنبه‌ها ساعت ۲۲ از شبکه مستند پخش می‌شود، تکرار این مجموعه تلویزیونی هم روز بعد ساعت ۱۵ است.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *