X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

کاهش چشمگیر مخاطب ادامه دارد/ ۱۲ فیلم کمتر از ۱۰ هزار مخاطب داشتند! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: طی هفته اخیر وضعیت رقت بار گیشه سینماها در آستانه فصل پاییز بیش از پیش خودنمایی کرد؛ کاهش چشمگیر مخاطبان همچنان ادامه داشت به نحوی که ۱۲ فیلم در حال اکران مخاطبانی کمتر از ۱۰ هزار نفر داشتند!

به گزارش سینماپرس فیلم سینمایی «میان صخره ها» به کارگردانی مختار عبداللهی طی یک هفته تنها ۲۲ قطعه بلیت در سراسر کشور فروخت تا کم مخاطب ترین فیلم در حال اکران باشد. «بابا سیبیلو» به کارگردانی ادوین خاچیکیان نیز با فروش ۲۹ قطعه بلیت دومین فیلم کم مخاطب طی هفته اخیر بود! این اتفاق نشان از آن دارد که مسئولان سازمان سینمایی و بنیاد سینمایی فارابی به عنوان متولی سینمای کودک و نوجوان آنچنان که شایسته است تدبیر و توجهی برای دیده شدن آثار کودک و نوجوان ندارند.

«پرونده باز است» آخرین فیلم کیومرث پوراحمد نیز تنها ۴۶ قطعه بلیت در سراسر کشور فروخت و «تصور» علی بهراد نیز نتوانست بیش از ۹۲ نفر را مجاب به حضور در سالن های سینما کند.

بر اساس این گزارش و به استناد آمار ارائه شده در سایت سمفا تا ساعت ۱۷ روز شنبه بیست و پنجم شهریور ماه «شهرک» علی حضرتی نیز تنها ۱۱۰ قطعه بلیت به فروش رساند و «نگهبان شب» رضا میرکریمی نیز تنها توانست ۱۳۷ نفر مخاطب داشته باشد! در همین راستا «ستون ۱۴» امیرحسین همتی نیز تنها ۵۲۴ مخاطب در سراسر کشور داشت.

«سه کام حبس» سامان سالور فقط ۱۱۴۴ مخاطب داشت و «دست انداز» کمال تبریزی تنها توانست ۱۱۵۵ نفر را به سینما بکشاند و «مصلحت» حسین دارابی نیز تنها مخاطبی در حدود ۲ هزار نفر داشت! «بعد از رفتن» رضا نجاتی حدود ۲۱۰۰ مخاطب و «کت چرمی» حسین میرزامحمدی نیز حدود ۲۳۰۰ مخاطب داشت.

اما «فسیل» و «شهر هرت» که هر دو ساخته کریم امینی هستند همچنان بعد از ماه ها همچنان رکورددار پرفروش ترین فیلم گیشه هستند و به ترتیب مخاطبانی ۶۹ هزار نفری و ۵۸ هزار نفری داشتند که البته این میزان مخاطب هم با احتساب جمعیت ۸۵ میلیون نفری کشور فوق العاده اندک و ناچیز محسوب می شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *