X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

ریشه‌کنی بی‌سوادی در «سوادیاران»

مجموعه تلویزیونی «سواد یاران» به کارگردانی عبدالرضا فیروزان با هدف پرداختن به ابعاد مهم ریشه‌کنی بی‌سوادی از شنبه اول مهرماه امسال در ۳۰ قسمت ۲۰ دقیقه‌ای روی آنتن شبکه آموزش می‌رود.

«سوادیاران» در گروه آموزش‌های رسمی شبکه آموزش با مشارکت سازمان نهضت سوادآموزی تولید شده است. 

عبدالرضا فیروزان تهیه کننده و کارگردان این مجموعه گفت: «سوادیاران» به مبحث ریشه کنی بی سوادی، نگاهی نو و تازه دارد. نگاه این مجموعه نمایشی، بحث تشویق و ترغیب است.

وی افزود: در این برنامه از همه اقشار، دانشگاهیان، فرهنگیان، ائمه جماعت، نهاد‌ها و موسسات فعال در این زمینه، برای حل معضل بی سوادی درخواست کمک می‌کنیم و راهکار‌هایی در جهت حل آن نیز در برنامه مطرح می‌شود.

فیروزان ادامه داد: «سوادیاران» در ۳۰ قسمت بیست دقیقه‌ای طراحی شده است. در هر قسمت یک مشکلی که ناشی از بی سوادی است مطرح می‌شود که با دو تا سه بازیگر خط داستان پیش می‌رود. 

ما در قالب نمایش مشکلاتی را که افراد به دلیل بی سوادی دچار آن می‌شوند مطرح می‌کنیم. مثلا مادری که به خاطر بی سوادی داروی اشتباهی به فرزندش داده که به مشکلات جدی و گاهی جبران ناپذیری منجر شده است. یا فردی که به دلیل بی سوادی نتوانسته است کار بانکی خود را انجام دهد و افراد سودجو و کلاهبردار از این امر سوءاستفاده و مثلا حساب بانکی فرد را خالی کرده اند.

فیروزان تاکید کرد: باید بگویم هنوز اتفاقات تلخ و بدی در جامعه می‌افتد که ریشه آن بی سوادی و کم سوادی است. برای همین مشارکت سازمان نهضت سواد آموزی و سازمان صداوسیما با هم منجر به ساخت برنامه سوادیاران شد.

تهیه کننده «سوادیاران» خاطرنشان کرد: از آن جایی که کارآیی انسان‌ها و جوامع در سایه سواد و آموزش به منصه ظهور می‌رسد، برای به حرکت در آمدن چرخ‌های توسعه باید سطح دانش و آگاهی جمعیت از طریق آموزش ارتقاء یابد.

تحـول در وضعیت اقتصادی اجتماعی و فرهنگی رابطه تنگاتنگ با رشد سواد و آموزش دارد در نتیجه بـه هر میزان سطح سواد افزایش یابد آن جامعه در رسیدن به توسعه موفق‌تر خواهد بـود و بـدیهی است انسان آموزش دیده و ماهر قدرت و کارآیی بالای دارد که می‌تواند در مسایل فردی و جمعی آگـاه تـر و ماهرانه‌تر عمل کند و ما در این برنامه به دنبال آن هستیم که دست به دست هم دهیم تا معضل بی سوادی را در کشور ریشه کن کنیم
وی تاکید کرد: در این مجموعه هر بار به یکى از معضلات بى سوادى در جامعه پرداخته و راهکار‌هایی در جهت حل آن مطرح می‌شود.

عوامل اصلی مجموعه «سواد یاران» طراح، تهیه کننده و کارگردان: عبدالرضا فیروزان، نویسنده: مرضیه شهلایی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: مریم پدمه، دستیار دوم کارگردان: محمد حیدریان است.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *