X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

از فروش ۱۳۴ قطعه بلیت برای نماینده سینمای ایران در اسکار تا استمرار ریزش مخاطبان – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: استمرار ریزش مخاطبان طی هفته گذشته در حالی است که چند فیلم جدید به تازگی نمایش خود را آغاز کرده و انتظار می رفت مخاطبان حداقل از این فیلم ها استقبال کنند!

به گزارش سینماپرس «میان صخره ها» به کارگردانی مختار عبدالهی همچون چند هفته گذشته کم مخاطب ترین فیلم در حال اکران است؛ این فیلم طی هفته اخیر تنها ۲۲ قطعه بلیت در سراسر کشور فروخت و «بابا سیبیلو» ادوین خاچیکیان نیز با فروش ۵۲ قطعه بلیت دومین فیلم کم فروش سینمای کشور بود.

بر اساس این گزارش و با استناد به آمار ارائه شده در سایت سمفا تا ساعت ۱۴:۳۰ جمعه سی و یکم شهریور ماه «پرونده باز است» کیومرث پوراحمد با فروش ۶۳ قطعه بلیت و «شهرک» علی حضرتی با ۹۵ نفر مخاطب به ترتیب سومین و چهارمین فیلم های ته جدول این هفته بودند.

اما فیلم «نگهبان شب» به کارگردانی رضا میرکریمی که به تازگی به عنوان نماینده سینمای ایران در اسکار انتخاب شده طی هفته گذشته تنها ۱۳۴ قطعه بلیت فروخت؛ رقمی فاجعه بار برای فیلمی که از همین اکنون شکستش در مراسم اسکار قطعی است!

«سه کام حبس» سامان سالور نیز طی هفته گذشته ۱۵۰ مخاطب داشت و «ستون ۱۴» امیرحسین همتی نیز نتوانست بیش از ۵۶۰ نفر را مجاب به حضور در سالن سینما کند! در راستای وضعیت بغرنج و فاجعه بار گیشه سینماها «دست انداز» کمال تبریزی تنها ۱۱۰۸ مخاطب داشت و «مصلحت» حسین دارابی نیز تنها ۱۳۶۰ نفر را به سالن های سینما کشاند!

اما بحران جدی گیشه در میزان مخاطب ۳ فیلم سینمایی تازه اکران شده به شدت خودنمایی کرد به نحوی که «زنبور کارگر» افشین صادقی ۱۱۸۷ بلیت فروخت و «شماره ۱۰» حمید زرگرنژاد نیز نتوانست بیش از ۱۲۰۸ مخاطب داشته باشد. اما وضع «هولیا» به کارگردانی مرتضی آتش زمزم کمی بهتر از فیلم های دیگر است و این اثر توانست حدود ۹ هزار مخاطب را مجاب به حضور در سالن های سینما کند.

در نهایت همچون ماه های گذشته «فسیل» کریم امینی همچنان در صدر جدول فروش است؛ این فیلم ۷۴ هزار مخاطب داشت و رتبه دوم نیز در اختیار «شهر هرت» به کارگردانی همین فیلمساز با حدود ۶۱ هزار مخاطب است. «نارگیل ۲» به کارگردانی سید داوود اطیابی نیز با حدود ۳۱ هزار مخاطب در رده سوم فیلم های پر مخاطب قرار دارد.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *