X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

برگزاری جشن هفته وحدت با شعار «امت رسول‌الله» در میدان ولیعصر

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن اختر رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته وحدت، در نشست خبری تبیین و تشریح سیاست‌های برنامه‌های هفته وحدت گفت: هفته وحدت امسال با شعار «امت رسول الله» کار خود را آغاز خواهد کرد، هویت مسلمانان در وحدت آن‌ها رقم خواهد خورد و با این وحدت قدرت جامعه اسلامی بالا رفته و می‌توان به تشکیل تمدن اسلامی خوش‌بین بود. جامعه اسلامی نیاز دارد در بین همه اقشار، امت‌ها و سطوح مختلف جامعه وحدت را از نظر سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایجاد کند. 

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته وحدت تاکید کرد: یکی از برنامه‌های هفته وحدت امسال تولید محتوا در فضای مجازی با #امت_رسول_الله است که در کنار تبلیغات محیطی همچون چراغانی و نورافشانی جزو برنامه‌های اولیه ما است.

اختری با بیان اینکه می‌خواهیم امسال جشن بزرگ خانوادگی را در ۱۷ ربیع‌الاول به همراه تکریم قرآن داشته باشیم، یادآور شد: این جشن در میدان ولیعصر (عج) سه شنبه (۱۱مهرماه) هفته آینده خواهد بود.

وی افزود: یکی از برنامه‌های دیگر ما حضور در کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با عنوان «همکاری‌های اسلامی» خواهد بود، همچنین با وجود تقارن هفته وحدت با هفته دفاع مقدس کاروان‌هایی با نام مقاومت به سایر استان‌ها خواهند رفت تا کاروان شادی را برگزار کنند.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته وحدت بیان کرد: همایش مردمی‌سازی هنر در حوزه وحدت را نیز داریم، رهبر معظم انقلاب هم بر روی موضوع هنر در تمام حوزه‌ها تاکید دارند که ما هم تلاش داریم در حوزه‌های مختلف هنری از جمله تئاتر و موسیقی بتوانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم؛ البته مسابقات ورزشی با عنوان وحدت نیز برگزار می‌شود. عرض ارادت به شهدا با توجه به تقارن هفته وحدت در برنامه‌های این هفته دیده شده است؛ سرمایه‌ای چون خانواده شهدا در کشور ما وجود دارد که باید به آن‌ها احترام گذاشت. همایشی با حضور علمای اهل شیعه و سنت در سایر استان‌ها خواهیم داشت، جمعه این هفته در پیاده‌رو‌های شهر سنندج نیز مراسم جشن حضرت رسول (ع) برگزار و همچنین جشن ربیع در بیش از ۵۰۰ مرکز فرهنگی برپا می‌شود. 

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته وحدت خاطرنشان کرد: برگزاری میلاد رسول اکرم (ص) در سراسر کشور را خواهیم داشت که ۱۵۰۰ مسجد و مراکز فرهنگی تا به امروز اعلام آمادگی کردند، ۳۳۰محله از مناطق محروم هم برای برپایی این جشن هدف‌گذاری شده‌اند.

وی افزود: جشنواره «مهر محمدی» در استان‌های اهل سنت را نیز داریم که جدای از این جشنواره از خدمتگذاران به قرآن و شخصیت‌های شاخص قرآنی نیز تجلیل خواهد شد؛ همچنین جشن هفته وحدت در امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می‌شود. دیدار و گفتگو وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونان آن پیرامون وحدت در حوزه‌های مختلف هنری با اصحاب فرهنگ و هنر از جمله برنامه‌های این هفته است. 

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته وحدت یادآور شد: برپایی همایش و نشست‌های آشنایی با سیره پیامبر (ص) برای دانش‌افزایی و معرفت‌افزایی نسبت به پیامبر گرامی (ص) اسلام برگزار خواهد شد.

به گفته اختری، اصناف در تمام کشور ما نقش‌آفرین هستند و امیدواریم اصناف امسال نیز در تمام محله‌ها و مناطق اتفاقات خوبی را رقم بزنند.

وی افزود: معرفی اقدامات شاخص وحدت آفرین توسط کانون‌های حقیقی و حقوقی جزو برنامه‌های ما است، همچنین، برگزاری نشست تخصصی برای حل چالش‌های ذهنی در حوزه زنان و خانواده از منظر فرق مختلف اسلامی با حضور اساتید اهل سنت و شیعه در حوزه و دانشگاه برگزار و به بررسی پاسخ‌های مرتبط پرداخته خواهد شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *