X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز داریم/اگر بتوانیم بخش زیادی از مخاطب را به چرخه تماشاگران سینما اضافه کنیم روند بسیار خوبی در سینما شکل می‌گیرد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان، چشم‌انداز طرح «زنگ سینما» را تشریح کرد.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی با اشاره به مباحث راهبردی و اجرایی زنگ سینما درجلسه اخیر شورای عالی سینما گفت: قرار شد که ما در شورای عالی آموزش و پرورش راهکارهای اجرایی و عملیاتی موضوع را جمع‌بندی و ابلاغ کنیم.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش درباره پیگیری این ایده توضیح داد: با گفتگوهایی که داشتیم، وزیر آموزش و پرورش در تلاش است تا در کم‌ترین زمان اجرایی شدن این طرح را پیگیری کند.

او در ادامه گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی دارد تا به استانداردسازی ۵۰۰ سالن آموزش و پرورش برای نمایش فیلم کمک کند تا این سالن ها به چرخه نمایش زنگ سینما اضافه شوند.

اسماعیلی ادامه داد: برای استانداردسازی سالن‌ها مذاکرات در حال انجام است، در تهران این کار را شروع کردیم و برای اجرای آن در فرهنگسراها هم آماده هستیم.

عضو هیئت امنای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره کمک گرفتن از مدارس در این طرح گفت: در حال حاضر ساخت یک سینمای مستقل هزینه بسیاری دارد. آموزش و پرورش آماده است که سالن‌هایش را به چرخه استاندارد سالن‌های سینما اضافه کند و ما می‌توانیم با آن‌ها همکاری داشته باشیم تا بچه‌ها دست‌کم فصلی یک‌بار به سینما بیایند.

اسماعیلی درباره تأثیر حضور دانش‌آموزان در سینما می‌گوید: ما امسال ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز داریم، اگر بتوانیم بخش زیادی از مخاطب را به چرخه تماشاگران سینما اضافه کنیم، روند بسیار خوبی در سینما شکل می‌گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان درباره وضعیت انعقاد این تفاهم‌نامه اظهار کرد: به‌زودی در این زمینه تفاهمنامه‌ای منعقد خواهد شد تا بتوانیم بخشی از مخاطبان اصلی کودک و نوجوان را به جمع مخاطبان سینما به ویژه فیلم‌های کودک و نوجوان اضافه کنیم. امیدواریم اینگونه تصمیم‌ها راهبری باشد. تا از این رهگذر جریان تولید و اکران سینمای کودکان و نوجوانان رونق بیشتری بگیرد.
سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوان اصفهان به دبیری مجید زین‌العابدین و با همکاری سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان از پانزدهم تا بیستم مهرماه سال جاری (۷ تا ۱۲ اکتبر ۲۰۲۳) در اصفهان برگزار می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *