X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

تخصیص ۱۸۰ میلیارد تومان به «دفاتر سینمای جوان» محقق شد/قرار است ۱ میلیارد برای انجمن‌های موسیقی و تجسمی و نمایشی اختصاص داده شود! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین اختتامیه جشن ملی مهر سینمای ایران بیان داشت: سینمای ما در پر رونق‌ترین دوره فروش قرار دارد.

به گزارش سینماپرس، آئین اختتامیه جشن ملی مهر سینمای ایران با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی، مدیران ارشد فرهنگی، سینمایی و مسئولان صنفی، تعدادی از استانداران و مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های مختلف کشور، هنرمندان و سینماگران و بدون دعوت از اهالی رسانه و خبرگزاری ها روز پنجشنبه ۱۳ مهر ماه در محل تالار ایوان شمس تهران برگزار شد.

در این مراسم وزیر ارشاد در سخنانی بیان داشت: جشن مهر سینمای ایران ابتکار سازمان سینمایی در راستای عدالت فرهنگی است.

ایشان افزود: این جشنواره محلی برای ارائه تولیدات برجسته از سراسر کشور است و امسال با رشد قابل توجهی همراه بود.

وزیر ارشاد در ادامه به جلب حمایت‌های مالی برای سینما اشاره نمود و بیان داشت: تخصیص ۱۸۰ میلیارد تومان به دفاتر سینمای جوان، با حمایت وزیر نفت محقق شد.

دکتر اسماعیلی افزود: سینمای ما در پر رونق‌ترین دوره فروش قرار دارد.

ایشان در ادامه با اشاره به مصادیق این رونق بیان داشت: بهره‌برداری از ۲۲۱ سالن سینما اتفاق مهمی است که در این دولت صورت گفته و در تمام شهرستان‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر این کار را دنبال خواهیم کرد.
ایشان در این مراسم تصریح نمود: برای تمام مجتمع‌های فرهنگی و کتابخانه‌ها و نهادهای فرهنگی معافیت مالیاتی را در دولت تصویب کردیم تا فضای فرهنگی پررونق باشد.

وزیر ارشاد در پایان خاطر نشان کرد: قرار است ۱ میلیارد برای انجمن‌های موسیقی و تجسمی و نمایشی اختصاص داده شود.

شایان ذکر است که دومین جشن مهر سینمای ایران، امسال از ۲۶ شهریور به همت سازمان سینمایی کشور با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با شعار اخلاق، آگاهی و امید آغاز به کار کرد و در یک بازه زمانی ۱۵ روزه به میزبانی تمامی استان‌های کشور برگزار شد اما متاسفانه به سبب نابلدی و یا تعمد دبیر این جشنواره در عدم تعامل مناسب با رسانه‌های خبری از بازتاب قابل قبول رسانه‌ای برخوردار نگشت.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *