X

مدیر فنی

دفتر سینمایی

«مسافر ماه» ویژه برنامه ماه مبارک رمضان روی آنتن شبکه دو – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: جنگ شبانه «مسافر ماه» در ایام ماه مبارک رمضان هر شب از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

به گزارش سینماپرس، «مسافر ماه» عنوان جنگ شبانه شبکه دو سیماست که هرشب در ماه مبارک رمضان روانه آنتن می شود. محوریت این برنامه پرداختن به سبک زندگی انسان‌هایی است که پس از عبور از مسیری دشوار به اهداف خود رسیده‌اند و پس از رسیدن به قله‌های موفقیت تلاش کرده‌اند تا در زندگی دیگران نیز به صورتی مثبت موثر باشند که این تاثیرگذاری از مسیر آموزش، اشتغال‌زایی، شرکت در امور خیر و … می‌گذرد.

این برنامه علاوه بر بهره بردن از گفت‌وگو با مهمانان ذکر شده، اجرای آهنگ‌ها و نواهای متناسب با فضای معنوی رمضان توسط خوانندگان مختلف، کمپین کمک رسانی به سیل زدگان خوزستان و لرستان و گزارش‌هایی از این مناطق و … از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است.

«رنگ خدا» یکی از بخش‌های این برنامه است که به گفت‌وگو با کودکان ۷ تا ۱۰ سال و دریافت‌های صادقانه و شفاف آنها از خالق هستی مربوط می شود. در بخش «قرار خصوصی» بررسی روابط اجتماعی و خانوادگی جوانان مورد توجه قرار دارد. در این بخش با تکیه بر پرسش و پاسخ‌هایی جملات تاثیرگذاری مطرح می‌شود؛ جملاتی که در فرازهایی از ادعیه ماه رمضان وجود دارند اما از کنار آن به سادگی گذشته‌ایم.

همچنین «جهان اطراف من» عنوان یکی دیگر از بخش‌های «مسافر ماه» است که به گفت‌وگو با افرادی که سهم خود را به درستی و به شکلی غیر کلیشه‌ای نسبت به جهان پیرامون شان ادا کرده‌اند، تعلق دارد.

این برنامه به نویسندگی و تهیه‌کنندگی احسان ارغوانی و سردبیری و اجرای محسن آزادی کاری از گروه اجتماعی فرهنگی شبکه دو سیماست که در ایام ماه مبارک رمضان هر شب بعد از بخش خبری ساعت ۲۲:۳۰ روانه آنتن می‌شود.  

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

عواقب انفعال مقابل تهاجم فرهنگی/ ساسی مانکن چگونه به مدارس نفوذ کرد؟ – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: وقتی برای نیاز داخلی تولیدی نداشته باشیم، طبیعی است که جامعه به‌سمت تولیدهای خارجی برود؛ همه‌گیرشدنِ آهنگی مستهجن در مدارس کشور، نتیجه عدم‌انتشار آثاری قابل‌توجه طی یک سال گذشته است.

به گزارش سینماپرس، سال‌های ابتداییِ پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بخش مهمی از تهاجم فرهنگی در موسیقی‌های لس‌آنجلسی تعریف می‌شد. نوروز هر سال خوانندگانِ لس‌آنجلس‌نشین (خوانندگانی که پس از انقلاب مهاجرت کرده بودند) جدیدترین آثارشان را منتشر می‌کردند و بخش زیادی از جامعه هم این آثار را می‌دید و می‌شنید. ما در آن روزگار نسبت به این تهاجم فرهنگی منفعل بودیم، یعنی مقابلِ آنچه لس‌آنجلس‌نشینان در قالب آهنگ‌ها و شوهایشان به‌خورد مردم می‌دادند، ارگان‌های فرهنگی ما تقریباً چیزی برای ارائه نداشتند، یا اگر هم چیزی ارائه می‌کردند، یارای مقابله با تولیدهای لس‌آنجلسی را نداشت.

اما اوضاع کم‌کم فرق کرد و فضا برای رشد موسیقی پاپ در داخل کشور فراهم شد. گروه‌ها و خواننده‌های مختلف خودی نشان دادند. موسیقی پاپ آرام آرام به‌رسمیت شناخته شد و چهره‌های جدید یکی پس از دیگری آمدند و همین تدبیر باعث شد که موسیقی لس‌آنجلسی به حاشیه برود.

اکنون چهار دهه از انقلاب اسلامی ایران گذشته است و موسیقی پاپ در داخل کشور پایگاه محکمی دارد و تقریباً تمامِ خوانندگانِ آن‌سویِ آبی را به حاشیه برده است.

اما در یک هفته اخیر اتفاقی در فضای مجازی رخ داده که آدمی را یاد گذشته می‌اندازد که مقابل تهاجم فرهنگیِ بیگانگان از راه موسیقی منفعل بودیم، گویی بازگشتی به گذشته داشته‌ایم.

وقتی ساسی وارد می‌شود

هفته گذشته فضای مجازی تحت تأثیر کلیپ‌هایی بود که از همخوانی دانش‌آموزان در مدارس ضبط شده بود. دانش‌آموزان در این کلیپ‌ها آهنگی را همخوانی می‌کنند که خواننده‌اش خارج‌نشین است و وقتی هم در ایران بود، زیرزمینی محسوب می‌شد.

فاجعه اما زمانی بیشتر مشخص می‌شود که کلامِ این آهنگ بسیار مستهجن است. واژه‌ها و عباراتی در این آهنگ به‌کار رفته که نگارنده از نوشتن آنها پرهیز دارد.

آیا پخش آهنگ در مدارس ممنوع می‌شود / حذف صورت مسئله

راحت‌ترین کار و دم‌دستی‌ترین برخورد با این اوضاع حذف پرسش و صورتِ مسئله است؛ یعنی از همین فردا مسئولان وزارت آموزش و پرورش ابلاغیه‌ای به مدارس بدهند تا پخش آهنگ در مدارس و در زنگ‌های تفریح و اوقات فراغت دانش‌آموزان ممنوع شود.

اما آیا این کار راه‌حل این مشکل است؟
بی‌شک چنین نیست و باید در ابتدا علت وقوع این مسئله را بررسی کرد و سپس به راهکارها اندیشید.

مگر غیر از این است که دانش‌آموزان به‌علت اقتضای سِنشان نیاز به شادی و نشاط دارند و مگر  غیر از این است که یکی از راه‌های تأمین این نشاط استفاده از موسیقی‌های شاد و البته سالم است.

طی همین دو سال گذشته ویدیوهای زیادی از همخوانی دانش‌آموزان در مدارس منتشر شده بود اما هیچ کدام از این ویدیوها نگران‌کننده نبود. وقتی دانش‌آموزان آثار خوانندگان داخلی را می‌شنوند و می‌خوانند نباید هم نگران باشیم.
کلامی که خوانندگان داخلی به‌کار می‌برند، عاری از واژه‌های مستهجن و تحریک‌کننده است و تأیید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را هم با خود دارد، در عین حال خوانندگان داخلی تمام شئونات لازم را چه در کلیپ‌ها و چه در کنسرت‌هایشان رعایت می‌کنند، پس پخش آثار داخلی در مدارس کشور نه‌تنها با واکنش منفی مواجه نمی‌شد، بلکه نوعی نشاط و شادیِ مناسب در مدارس بود.

هنوز یادمان هست که کلیپ‌های بسیاری از همخوانی دانش‌آموزان در مدارس با آثاری از خوانندگان داخلی منتشر می‌شد و بسیار هم مورد استقبالِ جامعه قرار می‌گرفت.

حتی در اندک مواردی دیده می‌شد که دانش‌آموزان چون همایون شجریان را همخوانی می‌کردند.

اما چه شد که از خوانندگان داخلی به ساسی مانکن رسیدیم؟ آیا در یک سال گذشته تولیدهای داخلیِ مناسبی برای شنیده شدن توسط نوجوانان را داشته‌ایم یا اینکه میزان این تولیدها کم شده است؟

گذر از خوانندگان داخلی برای رسیدن به ساسی

هنوز یادمان نرفته که ساسی مانکن چند سال پیش خواننده یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری بود. ساسی چند سال پیش از ایران رفت و بی‌شک با حمایت‌هایی از سوی شبکه‌های معاند نظام به فعالیتش ادامه داد.

چند سالی از فعالیت ساسی مانکن در خارج از کشور می‌گذرد و هیچ کدام از آثارش تا کنون با چنین اقبالی مواجه نشده است. امثال این خواننده و دیگر خوانندگان طی دو دهه اخیر، زیر سایه فعالیت خوانندگان پاپ داخلی بوده‌اند.

در یک سال گذشته سیاست‌های سختگیرانه وزارت ارشاد و البته دفتر موسیقی موجب شده که بسیاری از آثار خوانندگان موسیقی پاپ منتشر نشود، آثاری که شاید می‌توانست اجازه عرض‌اندام به ساسی مانکن‌ها ندهد.

به هر حال هر جامعه‌ای به موسیقی مصرفی با تاریخ مصرف مشخص، نیاز دارد. باید از مسئولان وزارت ارشاد پرسید که؛ چرا در یک سال گذشته نگاه بسیار سختگیرانه‌ای در صدور مجوزهای آثار پاپ حاکم بوده است؟

متأسفانه در یک سال گذشته نه‌تنها سیاست‌های وزارت ارشاد به‌سمت حمایت از موسیقی نرفته، بلکه وزارت ارشاد در آخرین اقدام ناباورانه‌اش طرحی به مجلس داد که براساس آن، ۱۰ درصد از درآمد اجراهای صحنه‌ای هم به جیب دولت برود، این شاید بزرگترین ضربه به بدنه موسیقی است.

پرسش اصلی این است که؛ در یک سال گذشته وزارت ارشاد چه آثاری را منتشر کرده که بتواند در عین رعایت شئونات اسلامی و عُرف جامعه، با آثاری از این دست مقابله کند؟ بی‌شک شمارِ آثاری که در یک سال گذشته منتشر شده بسیار زیاد است؛ اما به‌راستی چند اثر از میان آنچه منتشر شده، می‌تواند با آثاری مانند آن مقابله کند؟

آیا این فرضیه صحیح است که در یک سال گذشته فشارهای وزارت ارشاد بر هنرمندان عرصه‌های پاپ و موسیقی اصیل ایرانی، موجب کاهش میزان تولید آثارِ موردِ قبولِ نوجوانان شده است؟ آیا مواضع شخصیِ مدیرکل دفتر موسیقی موجب شده که آثار قابل‌توجهی در عرصه پاپ منتشر نشود؟

بازگشت به دوران منفعل‌بودن

سیاست‌های کنونی وزارت ارشاد ما را به‌سمت منفعل بودن مقابل تهاجم فرهنگی می‌برد. ما یا باید خودمان تولیدکننده باشیم و بر تولیدهایمان نظارت کنیم، یا اینکه باید منفعل باشیم تا تهاجم فرهنگی از سوی خوانندگانِ خارج‌نشین، گوش و هوش نوجوانان‌مان را پر کند.
آنها پیش از هر چیز اساس خانواده را مورد هدف قرار داده‌اند. بی‌شک زمان منفعل بودن گذشته است و باید مشغول تولید شد.

*تسنیم

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بهروز شعیبی در یک برنامه تلویزیونی مناجات‌خوانی می کند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: برنامه تلویزیونی «اختیاریه» ویژه‌برنامه پیش از افطار شبکه پنج سیماست و یک بازیگر و کارگردان در این برنامه مناجات‌خوانی می‌کند.

به گزارش سینماپرس، برنامه تلویزیونی «اختیاریه» ویژه برنامه پیش از افطار شبکه پنج سیماست. این برنامه با عنوان «اختیاریه؛ شهر باران» را سیدمرتضی فاطمی اجرا می‌کند و به مدت ۳۰ شب قبل از افطار مهمان خانه‌های مردم خواهد بود. سالار عقیلی و رستاک حلاج، دو قطعه تازه را برای تیتراژهای ابتدایی و انتهایی این ویژه برنامه خوانده‌اند.  

«اختیاریه» هر شب پیش از افطار به روی آنتن شبکه پنج سیما خواهد رفت و ۳۰ روایت از زندگی مردم ایران را به تصویر خواهد کشید. شاید یکی از اتفاقات جالب بعد از روایتگری فخرالدین صدیق شریف در جریان برنامه سحرگاهی شبکه یک سیما(ماه خدا) حضور بهروز شعیبی کارگردان و بازیگر به عنوان مناجات‌خوان این برنامه، باشد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

رئیس سازمان سینمایی از بنیاد سینمایی فارابی بازدید کرد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: رئیس سازمان سینمایی روز سه شنبه ۱۷ اردیبهشت با حضور در بنیاد سینمایی فارابی از بخش‌های مختلف این بنیاد بازدید و با کارشناسان و مدیران دیدار کرد.

به گزارش سینماپرس، حسین انتظامی در این بازدید که سه ساعت و نیم به طول انجامید، از «ساختمان مرکزی» و «ساختمان شماره ۲» بنیاد سینمایی فارابی دیدن کرد.  

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشستی با مدیرعامل، معاونان و مدیران این بنیاد، روند تحول در فعالیت‌ها و برنامه‌های این نهاد سینمایی را قابل تقدیر دانست و از تلاش‌های علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی قدردانی کرد و گفت: توجه به شأن فرهنگی سینمای ایران و تلاش برای ارتقای متن و فیلمنامه از مهمترین رویکردهایی است که در کنار توجه به زیرساخت‌ها و رونق اقتصاد سینمای ایران باید مدنظر مدیران سینمایی قرار بگیرد.  

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به کلان برنامه‌های طرح جامع سینما افزود: حرکت سازمان سینمایی و مؤسسات، مبتنی بر این کلان برنامه‌ها است و راهبردهایی چون «تقویت و گسترش تولید آثار حرفه ای»، «توسعه بازار داخلی (اکران و بازارهای مکمل)»، «توسعه بازار بین المللی (اکران و بازارهای مکمل)»، «غنی سازی اسناد و میراث سینمایی کشور»، «توسعه دانش سینمایی» و «برقراری اقتصاد پویا و اشتغال پایدار در سینما» جزو مأموریت‌های اساسی بنیاد سینمایی فارابی است.  

حسین انتظامی اعلام ضوابط، دستورالعمل‌ها و اولویت‌ها را گام بعدی سازمان سینمایی و مؤسسات، در روند شفاف‌سازی دانست و گفت: خوشبختانه بنیاد سینمایی فارابی در مسیر شفاف‌سازی گام‌های آغازین را برداشته است، پیش‌بینی‌پذیری دستاورد اصلی شفافیت، برای مدیران است و با انتشار برنامه و بودجه سال ۹۸ ابراز نقد و نظراتی خیرخواهانه از سوی کارشناسان، قطعاً کارگشا خواهد بود.  

در این نشست مدیرعامل و معاونان بنیاد سینمایی فارابی ضمن ارائه عملکرد این بنیاد در سال ۹۷ با رویکرد توسعه و تحول، برنامه‌های پیش روی این بنیاد را تشریح کردند.    

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

سیامک انصاری در قامت تهیه‌کننده تئاتر ظاهر شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: نمایش « سرنوشت از سر نوشت»‌ به تهیه‌کنندگی سیامک انصاری این روزها در فرهنگسرای رسانه روی صحنه می‌رود.

به گزارش سینماپرس، در حالی که آخرین تجربه تئاتری سیامک انصاری ایفای نقش در نمایشی برای رضا حداد بوده است، او این بار تهیه‌کننده نمایشی خارج از سالن‌های شاخص تهران شده است. نمایش «سرنوشت از سر نوشت» ‌ به نویسندگی و کارگردانی یسنا پورسینا از ابتدای اردیبهشت در کافه گالری گلاب فرهنگسرای رسانه روی صحنه رفته است.

این نمایش داستان زندگی زنی پرحرف  و پیش خدمت کافه است که شما را به شنیدن حرف‌هایش دعوت می‌کند. آویشن بیکائی تنها بازیگر این نمایش است.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از مدیر تولید: محمد پورسینا، مدیر اجرا: مهیار نعیمی، دستیار کارگردان: مریم سعیدی مقدم، طراح لباس: مریم آقایی، ساخت تیزر: سینا نورمحمدی، طراح پوستر: علی مقدم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«عملیات مینسمیت» درامی با موضوع جنگ جهانی دوم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: «کالین فرث» و «جان مَدِن» خالق فیلم «شکسپیر عاشق» با همکاری یکدیگر فیلمی با موضوع جنگ جهانی می‌سازند.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، «کالین فرث» و «جان مَدِن» خالق فیلم «شکسپیر عاشق» با همکاری یکدیگر فیلمی با موضوع جنگ جهانی می‌سازند.

«میشل اَشفورد» فیلم‌نامه آن را براساس کتاب پرفروش «بن مک‌اِنتایر» نوشته است. این پروژه در ماه‌های آتی کلید خواهد خورد.

این فیلم با عنوان «عملیات مینسمیت» داستان حمله متفقین در سال ۱۹۴۳ در جنگ جهانی دوم را به تصویر می‌کشد که به دژ مستحکم آلمان‌ نازی در قلب اروپا حمله می‌کنند اما به یکباره با چالشی غیرممکن مواجه می‌شوند که حمله‌های بیشمار نیروهای آلمانی را درپی دارد.

«کالین فرث» هنرپیشه اصلی، «جان مَدِن» کارگردان و چارلز سی کوهِن تهیه‌کننده، عوامل اصلی پروژه سینمایی «عملیات مینسمیت» هستند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

حذف برنامه «ماه ماه» با اجرای «بنیامین بهادری» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: طی ۲ ساعت گذشته، برنامه “ماه ماه” ، از کنداکتور پخش حذف و یک‌ برنامه دیگر جایگزین آن شده است.

به گزارش سینماپرس، در حالی‌که تا ۲ ساعت پیش، برنامه “ماه ماه” در لیست‌ پخش شبکه سوم‌ سیما قرار داشت و این شبکه، خلاصه اطلاعاتی‌ نیز از این برنامه منتشر کرده بود، اما طی ۲ ساعت گذشته، این‌ برنامه بدون اعلام‌ قبلی، از کنداکتور پخش حذف و یک‌ برنامه دیگر جایگزین “ماه ماه” شده است.

با توجه به آماده بودن دکور برنامه، احتمالا باید ریشه‌های این خلف وعده را در بنیامین (در نخستین اجرای زنده عمر حرفه‌ای‌اش) یا مهمان‌ روز اول برنامه (احسان علیخانی) جستجو کرد.
هر چند اگر سیما دست به دامن همان‌ بهانه همیشگی (مشکل فنی) نشود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

دبیرخانه انجمن صنفی مترجمان تعطیل شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: اربابی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی مترجمان از تعطیلی دبیرخانه انجمن صنفی مترجمان به دلیل مشکلات مالی خبر داد.

به گزارش سینماپرس، محمدرضا اربابی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی مترجمان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص مشکلات این انجمن گفت: دبیرخانه انجمن صنفی مترجمان با توجه به مشکلات مالی که این انجمن با آن رو به رو بود، تعطیل شد.

وی افزود:انجمن صنفی مترجمان به دلیل مشکلات مالی دیگر نمی توانست حقوق کارمندان و اجاره دبیرخانه را بپردازد. بدهی های انجمن صنفی مترجمان هم در کنار این دو عامل، علت دیگر تعطیلی دبیرخانه انجمن صنفی مترجمان بود.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی مترجمان ادامه داد: به دلیل تعطیلی دبیرخانه انجمن صنفی مترجمان تلاش می کنیم مکان دفتر را به دفتر یکی از دوستان منتقل کنیم. امیدواریم نهادهای دولتی مرتبط بتوانند از این انجمن حمایت کنند و بودجه ای جذب کنند تا انجمن صنفی مترجمان این مشکل را هم مانند مشکلات دیگر پشت سربگذارد.

اربابی با اشاره به اینکه انجمن صنفی مترجمان دبیرخانه ای ندارد، اظهار داشت: هم اکنون اغلب کارهای انجمن صنفی مترجمان با سرعت کمتری انجام می شود و با افت خدمات مواجه بودیم. با وجود اینکه اعضای دبیرخانه انجمن صنفی مترجمان رابطه کارمندی با این انجمن ندارند و به طور داوطلبانه همچنان با انجمن صنفی مترجمان همکاری می کنند و پاسخگوی مترجمان به صورت تلفنی هستند اما مکانی به عنوان دبیرخانه وجود ندارد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

اُپرای عاشورا و مولوی در ایام محرم روی صحنه می رود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: بهروز غریب‌پور، مؤسس گروه تئاتر عروسکی آران گفت: پس از ۲ ماه تعطیلی تالار فردوسی، تصمیم داریم اپرای عاشورا و مولوی را برای ایام محرم آماده اجرا کنیم.

به گزارش سینماپرس، بهروز غریب پور، کارگردان و بنیانگذار گروه تئاتر عروسکی آران که این شب‌ها درگیر اجرای اپرای خیام در تالار فردوسی است، ‌در گفت‌وگو با فارس درباره برنامه‌های اخیر گروه تئاتر آران عنوان کرد: تا جمعه همین هفته اجرای اُپرای خیام ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه فازود: گروه آران تیر و مرداد ماه تعطیل خواهد بود و شهریور ماه نیز اُپرای عاشورا و مولوی در ایام محرم شروع می‌شود.

غریب پور اظهار داشت: در ادامه برنامه‌های گروه، دو اُپرای حافظ با صدای دو خواننده متفاوت و آهنگسازی متفاوت نخست با صدای علیرضا قربانی و دوم محمد معتمدی ابتدای پاییز آغاز خواهد شد.

وی سپس درباره راه اندازی جایزه بهروز غریب پور از سوی انجمن نمایشگران عروسکی خانه تئاتر گفت:‌ اعضای انجمن نمایشگران عروسکی از قبل صحبت‌هایی درباره این جایزه با من داشتند که من هم موافقت خود را اعلام کردم و مقدماتش فراهم شد بعد از آن یک جلسه با خانم گلزار محمدی و خانم کریمی داشتیم که تا در هیأتمدیره این پیشنهاد ارائه و سپس با مشورت من در جلسه عمومی انجمن در هفته تئاتر اعلام شد.

مؤسس گروه تئاتر عروسکی آران با اشاره به اینکه خیلی از جزئیات برپایی جایزه هنوز اطلاعی ندارد، ‌ گفت: هنوز آیین نامه روشنی برای آن تدوین نشده فقط این را می‌دانم که برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفته و قرار است در سال ۹۹ اولین جایزه اهدا شود. طبیعتا هر جایزه برای خود قواعدی خواهد داشت که پس از تصویب به اطلاع عموم می‌رسد.

غریب‌پور با اشاره به جایزه‌ای که در درون گروه خود به نام «دستان طلایی» دارند، گفت: ما سال‌ها قبل این جایزه درون‌گروهی را راه انداختیم، اولین بار هم به «هنگامه ساز» دستیارم در آن سال‌ها اهدا کردیم. این جایزه هم به افرادی تعلق می‌گیرد که در زمینه‌های مختلف تئاتر عروسکی برتری‌های شاخصی دارند.

وی در ادامه افزود: زمانی که من در هیئت مدیره خانه تئاتر بودم، تصمیمی برای تقدیر از فعالان تئاتر گرفتیم و جایزه نوشین خروجی آن شد، خوشبختانه الان هم برای خود جایگاه خوبی دارد که جوایز دیگر نداشته است. در عرصه نمایشگران عروسکی هم همینطور است، درصورتی که آیین نامه درست تنظیم شود و دلیل اهدا مشخص باشد مطمئنا تأثیر خود را بر فرد و گروه‌ها خواهد گذاشت. یک جایزه در مسیر زمان ارزشش مشخص می‌شود زمانی که جایزه نوبل مطرح شد به اهمیت امروز نبود و موافقان و مخالفان خود را داشت.

غریب‌پور همچنین اظهار داشت: بنابراین اگر این جایزه هم درست اهدا شود و اعتبار خود را کسب کند، علاقه‌مندان خود را بین هنرمندان پیدا خواهد کرد و مثل یک شهاب هر ساله یک بار نمی‌آید و برود و ادامه حیات می‌دهد. یک هنرمند هم همینطور است با تداوم و پایمردی‌اش در زمینه‌های مختلف ماندگار می‌شود، هنرمندی که فقط برای کسب مال اندوزی و شهرت به این کار روی بیاورد خاموش خواهد شد اما آنکه عاشقانه تلاش کند و در این مسیر ثبات و استمرار داشته باشد، در طول زمان باقی می‌ماند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بهروز شعیبی در یک برنامه تلویزیونی مناجات‌خوانی می کند+ فیلم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: برنامه تلویزیونی «اختیاریه» ویژه‌برنامه پیش از افطار شبکه پنج سیماست و یک بازیگر و کارگردان در این برنامه مناجات‌خوانی می‌کند.

به گزارش سینماپرس، برنامه تلویزیونی «اختیاریه» ویژه برنامه پیش از افطار شبکه پنج سیماست. این برنامه با عنوان «اختیاریه؛ شهر باران» را سیدمرتضی فاطمی اجرا می‌کند و به مدت ۳۰ شب قبل از افطار مهمان خانه‌های مردم خواهد بود. سالار عقیلی و رستاک حلاج، دو قطعه تازه را برای تیتراژهای ابتدایی و انتهایی این ویژه برنامه خوانده‌اند.  

«اختیاریه» هر شب پیش از افطار به روی آنتن شبکه پنج سیما خواهد رفت و ۳۰ روایت از زندگی مردم ایران را به تصویر خواهد کشید. شاید یکی از اتفاقات جالب بعد از روایتگری فخرالدین صدیق شریف در جریان برنامه سحرگاهی شبکه یک سیما(ماه خدا) حضور بهروز شعیبی کارگردان و بازیگر به عنوان مناجات‌خوان این برنامه، باشد.

مشاهده خبر از سایت منبع