X

مدیر فنی

دفتر سینمایی

در این سینما باید مثل احمد نجفی رفتار کرد / متأسفم که در «ممنوعه» بازی کردم – اخبار سینمای ایران و جهان

تسنیم: مظفری با گلایه از رفتارهای سلیقه‌ای مسئولان جشنواره فجر، تصریح کرد: شما نمی‌توانید چهل سال سینمای ایران را بدون منِ نوعی معرفی کنید!

مجید مظفری بازیگر سینما و تلویزیون که سال‌هاست از سینما دور شده و فقط چند صباحی مثل «خوب، بد، جلف» پیمان قاسم‌خانی و «کفشهایم کو؟» کیومرث پوراحمد نقش‌های کوتاهی بازی می‌کند. یا آخرین کار او در تلویزیون، «انقلاب زیبا» بازی کرد و در نمایش خانگی هم «ممنوعه» و «نهنگ‌‌آبی» را در کارنامه خودش دارد.

«قلب‌های ناآرام» را کارگردانی کرده و برای بازی در فیلم مسافران (بهرام بیضایی) برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و برای بازی در فیلم‌های سگ‌کشی، جنگ نفت‌کش‌ها و سایه‌های هجوم کاندیدای بهترین بازیگر از جشنواره فیلم فجر شد. مظفری در پردیس سینمایی چارسو از معضلی به نام برگزاری جشنواره فیلم فجر گلایه کرد و گفت: “آنقدر مشکل و مسئله در زمینه جشنواره فجر و ارشاد وجود دارد که نمی‌دانم از کجا و کدام مسئله و موضوع شروع کنم.”

وی با اشاره به اینکه بی‌اطلاعی مسئولین جشنواره فجر نسبت به سینمای ایران را همان روز افتتاحیه دیدم،‌ تأکید کرد: در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کردم و آنقدر نقصان و دوگانگی و بی‌اطلاعی دیدم که وسط برنامه بلند شدم و پردیس تئاتر تهران را ترک کردم. چرا که با چشم خودم دیدم مسئولین جشنواره فجر نسبت به سینمای ایران آنقدر بی‌اطلاعند که هیچ جایی برای امثال بنده در کلیپ چهل سال سینمای ایران ندیدند. آنقدر جناحی، یکطرفه و دسته‌بندی شده برخورد کردند- نه سینمای ایران، نه مسئولین و نه تاریخ سینمای ایران نمی‌تواند آدمی مثل من را حذف کنند که هم قبل از انقلاب و هم بعد از انقلاب، فیلم داشتم. جایی که هم بازیگری و هم کارگردانی کرده‌ام.

مظفری با گلایه از رفتارهای سلیقه‌ای مسئولان جشنواره فجر، تصریح کرد: شما نمی‌توانید چهل سال سینمای ایران را بدون منِ نوعی معرفی کنید! شما نمی‌توانید سینمای بهرام بیضایی، محمد بزرگ‌نیا را بدون معرفی کنید و کارهایی که برای اولین‌بار با کیانوش عیاری، اصغر هاشمی و احمد امینی کار کردم. وقتی یک چنین رفتارهای سلیقه‌ای را از سوی مسئولان جشنواره فجر می‌بینم بسیار تأسف می‌خورم. این تأسف دو چندان می‌شود؛ زمانیکه جلوی در جشنواره از من می‌پرسند که کارت‌تان کجاست؟ آیا باید با یک هنرمندی که ۵۰ سال در این مرز و بوم روی صحنه، روی آنتن و پرده نقره‌ای کارهای نمایشی عدیده‌ای را انجام داده، چنین برخوردی کنند؟ خیلی گلایه دارم تا جاییکه درِ این سینما، ارشاد و جشنواره فیلم فجر را مثل احمد نجفی باید گِل گرفت. شاید این مسئولان جشنواره فجر وقتی این گفتگو را بخوانند، بگویند ما کارت ایشان را به فلان تهیه‌کننده داده‌ایم. نمی‌دانم چه بگویم فقط می‌گویم متأسفم…!

مظفری با اشاره به اینکه «شبی که ماه کامل شد» نرگس آبیار و «سرخپوست» نیما جاویدی من را شگفت‌زده کرد، افزود: تصمیم گرفتم به جشنواره نیایم اما نمی‌توانستم از این فرصت برای دیدن دوستانم استفاده نکنم. به همین‌جهت دو فیلم «سرخپوست» نیما جاویدی و «شبی که ماه کامل شد» نرگس آبیار را دیدم و بسیار مرا سرِ شوق آورد. سناریو، کارگردانی و بازیگری‌ها مرا شگفت‌زده کرد. البته فیلم «غلامرضا تختی» هم اتفاق خوبی بود که بهرام توکلی آن را خلق کرد. دست‌مریزاد می‌گویم که بعد از مدت‌ها، قهرمان و اسطوره را به سینمای ایران برگرداند؛ گریم‌ها و صحنه‌ها بسیار خوب بود.

وی در پایان از بازی در سریال «ممنوعه» تأسف خورد و خاطرنشان کرد: سریال «نهنگ آبی» فریدون جیرانی را در شبکه نمایش خانگی دارم اما همواره گفته‌ام متأسفم که در «ممنوعه» بازی کردم. فعلاً کار دیگری در سینما و تلویزیون ندارم تا ان‌شاالله ببینیم سناریو و داستان و نقش خوبی به من در سال آینده پیشنهاد شود. دوست دارم با کار خوب و جذابی به تلویزیون و سینما برگردم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

عکس/ نشست خبری فیلم سینمایی «آشفته گی»


عکس/ نشست خبری فیلم سینمایی «آشفته گی»

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

عکس/ نشست خبری فیلم سینمایی «حمال طلا»


عکس/ نشست خبری فیلم سینمایی «حمال طلا»

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

عکس/ حاشیه نگاری از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر-۲


عکس/ حاشیه نگاری از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر-۲

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نامزدهای سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر اعلام شدند/ «شبی که ماه کامل شد» رکورددار نامزدی سیمرغ بلورین – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: نامزدهای سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر شامگاه یکشنبه ۲۱ بهمن ماه در پردیس سینمایی ملت با حضور اهالی رسانه اعلام شدند.

به گزارش سینماپرس در واپسین دقایق برگزاری جشنواره، با حضور ابراهیم داروغه زاده (دبیر جشنواره)، مسعود نجفی (مدیر روابط عمومی جشنواره) و اهالی رسانه اسامی نامزدهای سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به شرح ذیل معرفی شدند.

بهترین جلوه‌های ویژه بصری

جواد مطوری «مسخره باز»

محسن خیرآبادی، رضا میثاقی، شهاب نجفی «غلامرضا تختی»

هادی اسلامی و امیرسحر خیز «۲۳ نفر»

جواد مطوری «سرخپوست»

سینا قویدل  «ماجرای نیمروز: رد خون»

بهترین جلوه‌های ویژه میدانی

محسن روزبهانی «۲۳نفر»

ایمان کرمیان «سمفونی نهم»

آرش آقابیک «شبی که ماه کامل شد»

ارشا اقدسی «قسم»

ایمان کرمیان «ماجرای نیمروز؛ رد خون»

بهترین طراحی صحنه

سهیل دانش «مسخره باز»

محمدرضا شجاعی «شبی که ماه کامل شد»

کیوان مقدم «غلامرضا تختی»

محسن نصراللهی «متری شش و نیم» و «سرخپوست»

کامیاب امینی عشایری «۲۳ نفر»

بهترین صدابرداری

ایرج شهزادی «متری شش و نیم»

مسیح سراج «پالتو شتری»

بهمن اردلان «۲۳ نفر»

منصور شهبازی «طلا»

مهدی ابراهیم‌زاده «قسم»

بهترین صداگذاری

امیرحسین قاسمی «متری شیش و نیم»

حسین ابوالصدق «سمفونی نهم»

مهرشاد ملکوتی «ماجرای نیمروز: رد خون»

امیرحسین قاسمی «غلامرضا تختی»

آرش قاسمی «شبی که ماه کامل شد»

بهترین موسیقی متن

پیمان یزدانیان برای «متری شیش و نیم» و «بنفشه آفریقایی»

امین هنرمند برای «قصر شیرین»

افشین عزیزی برای «غلامرضا تختی»

مسعود سخاوت دوست برای «شبی که ماه کامل شد»

کریستف رضاعی برای «ناگهان درخت» و «سال دوم دانشکده من»

بهترین چهره‌پردازی

ایمان امیدواری «شبی که ماه کامل شد»

مجید اسکندری «سمفونی نهم»

شهرام خلج «ماجرای نیمروز؛ رد خون»

سعید ملکان «غلامرضا تختی»

ایمان امیدواری «مسخره باز»

عباس عباسی «۲۳ نفر»

بهترین تدوین

محمدرضا موئینی برای «سمفونی نهم»

بهرام دهقانی برای «متری شیش و نیم»

خشایار موحدیان برای «قسم»

محمدنجاریان برای «ماجرای نیمروز:ردخون»

میثم مولایی برای «غلامرضا تختی»

بهترین فیلمبرداری

حمید خضوعی «غلامرضا تختی»

 هومن بهمنش «متری شیش و نیم»

شهرام نجاریان «خون خدا»

علی قاضی «مسخره باز»

هادی بهروز «ماجرای نیمروز :ردخون»

مسعود سلامی «آشفته‌گی»

بهترین طراحی لباس

محمدرضا شجاعی «شبی که ماه کامل شد»

 مشکین مهرگان «سمفونی نهم»

 محمدرضا شجاعی «ماجرای نیمروز: ردخون»

امیر ملک پور «غلامرضا تختی»

الهام معین «مسخره باز»

بهترین فیلمنامه

محسن تنابنده «قسم»

محسن قرائی، محمد داوودی «قصر شیرین»

نیما جاویدی «سرخپوست»

پرویز شهبازی «طلا»

نرگس آبیار و مرتضی اصفهانی «شبی که ماه کامل شد»

بهترین کارگردانی

بهرام توکلی «غلامرضا تختی»

 نیما جاویدی «سرخپوست»

نرگس آبیار «شبی که ماه کامل شد»

سعید روستایی «متری شیش و نیم»

 رضا میرکریمی «قصرشیرین»

محمدحسین مهدویان «ماجرای نیمروز: ردخون»

بهترین فیلم

سرخپوست (تهیه‌کننده مجید مطلبی)

شبی که ماه کامل شد (تهیه‌کننده محمدحسین قاسمی)

غلامرضا تختی (تهیه‌کننده سعید ملکان)

متری شیش و نیم (تهیه‌کننده سیدجمال ساداتیان)

ماجرای نیمروز:ردخون (تهیه‌کننده سیدمحمد رضوی)

قصر شیرین (تهیه‌کننده رضا میرکریمی)

بهترین نقش مکمل زن

زهره عباسی «ناگهان درخت»

ژیلا شاهی «قصر شیرین»

 فرشته صدرعرفایی «شبی که ماه کامل شد»

 نیوشا علیپور «قصر شیرین»

پانته‌آ پناهی‌ها «درخونگاه»

بهترین بازیگر نقش اول زن

مهناز افشار «قسم»

 الناز شاکردوست «شبی که ماه کامل شد»

 ژاله صامتی «درخونگاه»

بهنوش طباطبایی «ماجرای نیمروز: رد خون»

 فاطمه معتمدآریا «بنفشه آفریقایی»

بهترین نقش مکمل مرد

آرمین رحیمیان «شبی که ماه کامل شد»

نوید محمدزاده «متری شیش و نیم»

حسن پورشیرازی «قسم»

یونا تدین «قصر شیرین»

علی نصیریان «مسخره باز»

جواد عزتی «ماجرای نیمروز: رد خون»

بهترین بازیگر نقش اول مرد

حامد بهداد (قصر شیرین)

امین حیایی (درخونگاه)

هوتن شکیبا (شبی که ماه کامل شد)

پیمان معادی (متری شیش و نیم)

نوید محمدزاده (سرخپوست)

نامزدهای بخش نگاه نو

«جان‌دار» حسین امیری دوماری و پدرام پورامیری

«حمال طلا» به کارگردانی تورج اصلانی

«دیدن این فیلم جرم است» به کارگردانی رضا زهتابچیان

«روزهای نارنجی» به کارگردانی آرش لاهوتی

«مسخره‌باز» به کارگردانی همایون غنی‌زاده

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

المیادین: سینمای ایران بدون خشونت و برهنگی به سطح جهانی رسیده است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: یک شبکه لبنانی با اشاره به چهلمین سالروز انقلاب اسلامی و برگزاری جشنواره فیلم فجر اعلام کرد که سینمای ایران بعد از انقلاب بدو ن بودجه هنگفت و تکیه بر خشونت و برهنگی به سطح جهانی رسیده است.

به گزارش سینماپرس، شبکه خبری المیادین لبنان، در ادامه پوشش اتفاقات چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، در گزارشی به تمجید از سینمای ایران پرداخت.

این شبکه لبنانی با اشاره به برگزاری سی‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم فجر، عملکرد سینمای ایران را ستود و گفت، زنان نیز در این سینما پیشرفت کرده‌اند و به طور میانگین صد فیلم در سینمای ایران تولید می‌شود.

در این گزارش آمده است، «سینمای ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای است به طوری که ده‌ها جایزه مشهور بین‌المللی را از آن خود کرده است و این در حالی است که بر خلاف سینمای مطرح جهان نه بر (ترویج) خشونت تکیه کرده نه بر بودجه هنگفت». 

احمد البحرانی خبرنگار این شبکه در تهران با اشاره به جوایز بین‌المللی که فعالان سینمای ایران مثل «اصغر فرهادی» برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» (برنده اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان ۲۰۱۲) گرفته، گزارش کرد، «سینمای ایران موفق شده است احترام سینمای جهان را به دست آورد و این اتفاق بارها رخ داده. نوعی جدید از کارگردانی و تولید و برانگیختن بیننده. سینمای ایران تکیه بر برهنگی ندارد اما ابتکارها و ابداعاتی به خرج می‌دهد که جایگزین آن می‌شود و البته نیز گاهی برخی تناقض‌ها با عرف جامعه را نیز به نمایش می‌گذارد».

«مهرداد سلیمانی»‌ کارگردان سینما در گفت‌وگو با المیادین گفت، جایزه‌هایی که سینمای ایران تا چند سال پیش می‌گرفت، برای فیلم‌های جنجال‌برانگیزی بود که رنگ‌وبوی سیاسی داشت و از وضعیت داخلی ایران بشدت انتقاد می‌کرد. اما در چند سال اخیر جوایز به نبوغ‌های سینمای ایران تعلق گرفته که شاهد جهشی قابل‌ملاحظه‌ است. 

المیادین افزود: اصرار زن در سینمای ایران به داشتن تمایز، انعکاس زیبایی سینمای ایران و یکی از مشخصه‌های بارز این سینماست. 

«مینو طاهری» منتقد سینما در حاشیه جشنواره فیلم فجر به المیادین گفت: زن در سینمای بعد از انقلاب ایران به طور تصاعدی پررنگ شده است. به همین دلیل دهها جایزه در جشنواره‌های خارجی و جشنواره‌های سینمایی در تهران را از آن خود کرده است. 

جشنواره بین‌المللی سینمایی فجر یکی از عوامل پیشرفت سینمای ایران بوده است و این رویداد فرهنگی در جدیدترین نسخه خود که در جریان است شاهد درخشش فیلم‌هایی از جمله «رد خون» از جمله فیلم‌های جنگی است که عملیات مرصاد را روایت می‌کند؛ عملیاتی که اواخر جنگ عراق با ایران رخ داد.

سینمای ایران بعد از انقلاب اسلامی صنعت هنر پاک است آنطور که خود ایرانی‌ها می‌نامند. صنعتی بدون خشونت و اباحی‌گری و حتی بدون بودجه‌های هنگفت است و بزرگ‌ترین چالشش این است که ابتکار به خرج دهد و به عرصه‌های جهانی برسد اما «پاک». 

*فارس

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نشست فیلم «ماجرای نیمروز: رد خون» برگزار شد/ مهدویان: مطابق عقاید خودم فیلم می‌سازم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مهدویان در مورد احتمال جایزه نگرفتن فیلمش در جشنواره امسال و اینکه آیا اگر جایزه نگیرد بازهم در جشنواره حضور خواهد داشت، گفت: مهم ترین خواسته ما از جشنواره فیلم فجر بحث اکران فیلم هایمان است.

به گزارش سینماپرس، نشست خبری فیلم «ماجرای نیمروز: ردخون» با حضور محمدحسین مهدویان (کارگردان)، هادی حجازی‌فر، جواد عزتی، مهدی زمین‌پرداز، حسین مهری، محمد عسگری، بهنوش طباطبایی و هستی مهدوی(بازیگر)، محمود رضوی (تهیه‌کننده)، ابراهیم امینی (نویسنده)، هادی بهروز (مدیرفیلمبرداری)، کامران حجازی (مجری طرح)، ایمان کرمیان (طراح جلوه‌های ویژه میدانی)، سینا قویدل (طراح جلوه‌های بصری)،  حبیب خزاعی‌فر (آهنگساز)، شهرام خلج (طراح گریم) و با اجرای حمیدرضا مدقق در آخرین روز جشنواره فیلم فجر برگزار شد.

مهدویان در ابتدای این نشست گفت: ماجرای نیمروز را که ساختیم به هر حال یکسری شخصیت جذاب در این فیلم بودند که همان موقع فکر کرده بودیم که قصه دیگری را با این شخصیت‌ها تعریف کنیم. 

او درباره تحقیقات پیش از ساخت فیلم توضیح داد: این موضوعی بود که درباره آن قبلا کار کرده بودیم. حدود یک سال و نیم روی این موضوع تحقیقات صورت گرفت که در اختیار نویسندگان قرار گرفت.

رضوی ضمن خسته نباشید به اصحاب رسانه گفت: این کار به لحاظ پروداکشن بسیار سخت است. سوژه، سوژه خاصی است و قاعدتا روی لبه تیغ راه رفتن است. بعد از شروع کار همه چیز طبق روال پیش رفت. تا امروز مشکلی پیش نیامده و همکاری‌های لازم هم با ما صورت گرفته است. 

در ادامه نشست، جواد عزتی درباره حضور در این فیلم گفت: حدود ۷ سال گذشته بود و ما به این فکر می‌کردیم که در این ۷ سال به آن‌ها چه گذشته و آن‌ها چطور آدم‌هایی شده‌اند. می‌خواستیم که این تغییر را نشان دهیم. 

مهدویان درباره ساخت قسمت‌های بعدی این فیلم گفت: واقعیتش این است که هنوز چنین برنامه‌ای نداریم.

او در پاسخ به این سوال که چقدر مانند ابراهیم حاتمی کیا خودش را سرباز نظام می‌داند بیان کرد: من مطابق عقاید خودم فیلم می‌سازم. فیلمساز وابسته نمی‌شود. حالا بقیه می‌توانند تعابیر خودشان را داشته باشند.

هادی حجازی فر، در پاسخ به سوالی در مورد تغییر شخصیت کمال در دو فیلم ماجرای نیمروز گفت: یکی از سختی های کار بچه هایی که در قسمت اول فیلم هم بازی کرده بودند، این بود که شخصیت آن ها جا افتاده بود و طرفدارانی داشت. نکته مهم این بود که ما بتوانیم شخصیت هایی که از ما خواسته شده بود را بتوانیم بازی کنیم. با توجه به وجود تناقضاتی که در شخصیت های فیلم در دو قسمت ماجرای نیمروز وجود داشت، این کار ما را سخت می کرد.

مهدویان در پاسخ به سوالی در مورد حجم انفجار بالای سر صحنه فیلم گفت: این حجم از انفجار می توانست برای بچه ها حادثه ساز باشد کما اینکه حوادث کوچکی هم اتفاق افتاد اما خدا را شکر که همه زنده ایم.

در ادامه این نشست، بهنوش طباطبایی در پاسخ به سوالی در مورد نقشی که در این فیلم بازی کرد گفت: من پیشنهادات مختلف را طی این مدت نپذیرفتم و صبر کردم تا نقشی به من پیشنهاد شود که اولویتش فیزیک و ظاهر نباشد. وقتی آقای رضوی به من پیشنهاد این کار را دادند، بسیار خوشحال شدم چون می خواستم بازهم تجربه کار با ایشان را داشته باشم. وقتی فیلمنامه را هم خواندم، خیلی بیشتر مشعوف شدم و از نقشم لذت بردم. ضمن اینکه این فیلم را قرار بود آقای مهدویان بسازند. کارگردانی که کارهایشان به دل همه مردم نشسته و برای هر بازیگری افتخار است که با ایشان کار کند. آقای مهدویان فیلمساز سفارشی از طرف مردم هستند. این نقش البته چالش های زیادی هم برای من داشت چون من آورده هایی هم از فیلم سیانور با خودم داشتم. جنس زن سازمانی ای که من در دهه ۵۰ قبل از انقلاب بازی کردم با زن سازمانی ای که در سال ۶۷ بازی کردم متفاوت است.

هستی مهدوی هم درباره حضورش در فیلم «ماجرای نیمروز: رد خون» گفت: نزدیک شدن به این نقش سخت بود. چون مابه‌ازا نداریم اگر هم داریم در دسترس نیستیم. زمانی که آقای مهدویان به من پیشنهاد بازی در این نقش را دادند. می‌دانستم که قرار است که فیلمنامه خوب بخوانم. در ابتدا جذابیت‌های فیلمنامه مرا درگیر کرد. خشونت درون فیلم را بسیار درگیر کرد.

او تاکید کرد: همان سکانسی که در اواسط جنگ اتفاق می‌افتد بسیار مرا درگیر خودش کرد. ما حدود یک ماه در شهرک دفاع مقدس تمرین می‌کردیم و برای نزدیک شدن به نقش هیچ‌کدام از این‌ها بی‌تاثیر نبوده است.

در ادامه نشست بهنوش طباطبایی از شهرام خلج به خاطر اجرای گریمش تشکر کرد.

امینی نویسنده فیلم هم در پاسخ به این سوال آیا فکر نمی‌کنید داستان خانوادگی بچه‌های اطلاعات زیادی فیلم را تحت تاثیر قرار داده است؟، گفت: طبیعی است که به نظرمان می‌آمد که اینطور نیست. باید بازتاب‌ها را ببینم و بفهمیم تصورمان درست بوده است یا نه. این فیلم‌نامه هم مثل کارهای قبلی که با حسین انجام دادیم. به لحاظ داستانی متکثر و در کنار هم جلو می‌روند. هر چه به پایان می‌رسیم، این داستان‌ها بهم نزدیک می‌شوند. 

او درباره سرنوشت عباس زری‌باف گفت: او در عملیات مرصاد کشته می‌شود. آن بخش که چگونه و توسط چه کسی کشته می‌شود را خودمان تخیل کردیم. بخش‌هایی که تاریخ درباره‌اش نظری نداده از خودمان تخیل کردیم. افشین را خودمان ساختیم. کمال ما به ازای واقعی دارد. 

امینی تاکید کرد: این چیزی که در فیلم می‌بینید، سرنوشت واقعی کمال نیست.

محمود رضوی تهیه کننده فیلم، در مورد اکران نسخه اصلی فیلم گفت: اگر در مورد خشونت موجود در فیلم بخواهیم صحبت کنیم، باید بگوییم که خشونت موجود در عملیات مرصاد جدی است. حمله ای که سازمان منافقین به کمک دشمن ترتیب داده اند، با خشونت بسیاری همراه بوده و دفاع در مقابل آن ها هم قطعا با سلام و صلوات نبوده است. بنظرم خشونتی که در فیلم به کار رفته چندان غیرطبیعی نیست.

مهدویان در مورد شباهت بین شخصیت کمال و موسی و در فیلم ماجرای نیمروز و لاتاری گفت: برنامه ای برای این شباهت نداشته ام اما اگر چنین شباهتی ایجاد شده چندان از آن بدم نمی آید.

مهدویان در مورد احتمال جایزه نگرفتن فیلمش در جشنواره امسال و اینکه آیا اگر جایزه نگیرد بازهم در جشنواره حضور خواهد داشت، گفت: مهم ترین خواسته ما از جشنواره فیلم فجر بحث اکران فیلم هایمان است. جشنواره فجر یک اکران کوچک برای حدود ۲۰ هزار تماشاگر است و ما با این تماشاگران در ارتباطیم و تعامل داریم و زمینه خوبی برای اکران فیلم فراهم می شود. هر ۴ فیلمی که ما طی ۴ سال اخیر ساخته ایم در جمع ۵ فیلم برتر آرای مردمی قرار گرفت. اگر داوران به ما جایزه بدهند خوشحال می شویم اما اگر جایزه هم ندهند ما به اهداف مان در جشنواره رسیده ایم.

عزتی در پاسخ به این سوال که اگر سیمرغ نگیرد چه واکنشی نشان می‌دهد گفت: من فکر می‌کنم اگر واکنش بلد بودم، الان جایگاه محکم‌تری در سینما داشتم.

حجازی‌فر در پاسخ به همین سوال گفت: فکر می‌کنم کار هیئت داوران به خاطر فیلم‌های مهمی که در جشنواره فیلم فجر هست، بسیار سخت است. امسال از طریق برخی از رسانه‌ها به هیئت داوران فشار می‌آید. امیدوارم اتفاق خوبی برای گروه ما بیافتد. هر نتیجه‌ای که بیرون بیاید، من به شخصه از هیئت داوران پشتیبانی می‌کنم.

رضوی در ادامه گفت: ما روزهای سختی را در پیش داشتیم. ما کاری را انجام دادیم و آنقدر نتایج دیدن فیلم با مردم برای ما خوب بوده است. اگر جشنواره از فیلم استقبال کند، خوشحال می‌شویم. اگر استقبال نکند برای همکاران دست خواهیم زد. فیلم‌های بعدی را هم با دلخوشی مردم خواهیم ساخت.

مهدویان در مورد حذفیات فیلم و میزان آن گفت: در مرحله مونتاژ برخی سکانس های فیلم بنا به دلایلی حذف شده است اما من میزان دقیق آن را یادم نیست.

مهدویان در پاسخ به سوالی در مورد طراحی صحنه شهر بغداد گفت: بغداد یکی از چالش های اصلی ما بود. ما به بغداد دهه ۸۰ میلادی نیاز داشتیم. در نهایت با همکاری دکتر شجاعی و سینا قویدل با تلفیقاتی توانستیم این صحنه ها را بسازیم.

او در مورد عدم نمایش محسن رضایی در عملیات مرصاد و همچنین کوتاه تر شدن فیلم گفت: خیلی افراد در این عملیات حضور داشته اند مثل آقای هاشمی،شمخانی،محسن رضایی و… اما نکته اینجاست که فیلم ما در مورد عملیات نیست بلکه داستانی دیگر را در دل عملیات پیش برده ایم. ضمن اینکه فیلم به نسبت نسخه هیئت انتخاب چندان هم کوتاه نشده است.

مهدویان در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا کسی جز او و محمود رضوی می توانستند به سمت ساختن چنین فیلمی بروند گفت: دوستان از عقبه کار ما خبر ندارند. ما سختی هایی داشته ایم که این فیلم را بسازیم.

رضوی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد اکران عید فیلم گفت: فیلم ویژگی هایی دارد که حتما در لیست نامزدهای اکران نوروز قرار می گیرد اما این که به ما اکران بدهند یا نه دست ما نیست.  اگر بتوانیم اکران عید را بگیریم حتما این کار را می کنیم.

حجازی فر درباره انتقاد از شخصیت کمال در این فیلم گفت: خیلی برداشت دم دستی و سطحی نسبت به کمال در این یادداشت گفته شد. من درک می‌کنم بسیاری از دوستان طرفدار دو آتیشه کمال بودند. همه از کمال قطع امید کردند و به سمت صادق رفتند. 

او درباره حضور نیافتن در فیلم قصر شیرین بیان کرد: من از پارسال درگیر فیلم قصر شیرین بودم. بخشی از فیلمنامه برای من نوشته شد. قرار بود ماجرای نیمروز در تیر ماه کلید بخورد. به دلایلی به شهریور ماه افتاد. من از آقای میرکریمی عذرخواهی کردم. می‌دانم او از دستم ناراحت شد. چون فیلم ماجرای نیمروز۲ بدون شخصیت کمال نمی‌توانست ساخته شود. تئاتر که همیشه بوده است. 

مهری نیز درباره نقش‌اش در این فیلم گفت: راجع به نقش عباس زری باف، این نقش در ماجرای نیمروز یک کمتر بود. اما در قسمت دوم از نقش های محوری بود.

او درباره اینکه چرا کمتر در سینما حضور دارد بیان کرد: مقداری از تلویزیون دور شده بودم که کمتر کار کنم. می‌خواستم خودم را آماده کنم که در سینما بیشتر کار کنم. مقداری هم نگران بودم.

او تاکید کرد: این شخصیت چون منفی است، نگران بودم که بازخوردها بد باشد. اما هنوز یک بازخورد منفی نسبت به این شخصیت نداشتم.

محمود رضوی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد بازخورد احتمالی سازمان منافقین و تهدید شدن توسط آن ها گفت: ما خبری از این اتفاق نداریم اگر کسی خبری دارد به ما هم بگوید.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تلویزیون درگیر “جنگ ستارگان” شده است – اخبار سینمای ایران و جهان

تسنیم: تهیه‌کننده برنامه‌های کودک و نوجوان تلویزیون،‌ گفت: امیدوارم جنگ ستارگانی که تلویزیون به راه‌انداخته‌ است به نفع مخاطب تمام شود که هرکسی به واسطه پول و اسپانسر نتواند آنتن را بگیرد.

مسلم آقاجانزاده را به عنوان تهیه‌کننده کودک و نوجوان می‌شناسند؛ تهیه‌کننده‌ای که «محله گل و بلبل» را برای شبکه دو سیما تولید کرده و «بالشت‌ها» را برای شبکه نمایش خانگی روانه بازار کرد. او در حاشیه حضور در «چارسو» ابتدا ترجیح داد درباره جشنواره فیلم فجر به این نکته اشاره کند که امسال کار داوران جشنواره بسیار سخت است. زیرا فیلم‌های خوب رقابت تنگاتنگی را با هم دارند.

آقاجانزاده درباره سریال «محله گل و بلبل» که چندی است قسمت‌های جدید‌آن را روی آنتن نمی‌رود و پیش از این داریوش فرضیایی(عمو پورنگ) در صفحه مجازی خودش به مشکل اسپانسر اشاره کرده بود، گفت:  سریال «محله گل و بلبل» در اواسط تصویربرداری قرار دارد و ان شاالله به پخش می‌رسد. باید مشکل اسپانسر حل بشود و قول‌ داده‌اند به زودی این اتفاق می‌افتد و «محله گل و بلبل» روی آنتن خواهد رفت. مشکل اصلی تلویزیون امروز، جنگ ستارگان است. این اعداد ستاره‌های یو.اس.اس.دی در رسانه‌ملی جنگ ستارگان به راه انداخته‌اند؛ امیدوارم این جنگ ستاره‌ها در تلویزیون به نفع مخاطبین چه کودکان، نوجوانان و چه بزرگسالان تمام شود.

وی با اشاره به اینکه «بالشت‌ها» نوروز روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود، گفت: فصل اول «بالشت‌ها» 15 قسمتی بود و بعید است این سریال ادامه پیدا کند؛ باید ببینیم فصل‌های آینده قابلیت تولید دارند یا خیر. ان‌شاالله عید نوروز، فصل اول «بالشت‌ها» روی آنتن شبکه دو سیما خواهد رفت.  چون فضای کودکانه‌اش را رسانه‌ملی تأیید کرد که می‌تواند مناسب عموم مردم باشد. از طرفی دیگر مخاطبین مناطق محروم و شهرستان‌ها شاید به لحاظ دسترسی مالی و بودجه‌ای نتوانسته‌اند بیننده این سریال کودکانه باشند روی آنتن تلویزیون بتوانند مشاهده‌اش کنند. این کار یک تجربه موفقی بود که با سرمایه شخصی در شبکه نمایش خانگی تولید شد و تلویزیون هم با خریدن این اثر برای پخش از رسانه‌ملی، از این مسیر حمایت کرد.

تهیه‌کننده سریال «محله گل و بلبل» با بیان اینکه تلویزیون هیچ صنفی ندارد و به راحتی اجازه می‌دهد هر تهیه‌کننده و مجری به تلویزیون بیایند، تأکید کرد:  تلویزیون واقعاً به یک صنف نیازمند است. چرا که خود من از فقدان همین رفتار صنفی در تلویزیون ضربه خورده‌ام. جزو کسانی بودم که به رئیس سازمان صداوسیما گلایه کردم مدیر مالی یکی از شرکت‌های اسپانسرینگ، تهیه‌کننده سری دوم برنامه‌ای در تلویزیون می‌شود. همان تهیه‌کننده، همان آدم‌ها و عناصر برنامه را به شبکه نمایش خانگی می‌برد و سری سوم را تولید می‌کنند. این کار حتماً ضربه‌ای به سازمان صداوسیماست.

وی افزود:  همین الان برخی به سینما وارد می‌شوند باید سوابق و کارنامه‌ای داشته باشند ولی متأسفانه در تلویزیون این‌طور نیست. انگار اسپانسر و سرمایه‌ جزو ابزارهای اصلی تهیه‌کنندگی در تلویزیون است. متأسفانه چون فضای صنفی وجود ندارد و قوانینی برای حضور آدم‌ها وجود ندارد. یک مدیر گروه در شبکه‌ای آنقدر قدرت دارد که پسر عمو و پسر خاله‌هایشان را به راحتی می‌آورند. به راحتی می‌توانید یکی را از خیابان بیاوریم و به او برنامه‌ای برای اجرا بدهیم. متأسفانه مقررات خاصی ندارند؛ در صورتیکه در تلویزیون‌های کلاسیک دنیا طرف بعد از اینکه دوره‌ای می‌گذراند برای اینکه اجازه رو درویی با مخاطب داشته باشد بعد از دوره آکادمی، دو سال باید تجربه تماشای اجرای دیگران را داشته باشد. آن‌ها اجازه نمی‌دهند یک شبه یک مجری رو در روی مخاطب بنشیند.

تهیه‌کننده سریال «محله گل و بلبل» در پایان خاطرنشان کرد: سینما از قدیم الایام فعالیت صنفی قاعده‌مندی را داشته است. از این جهت تلویزیون جلوتر است؛ البته یک نکته هم وجود دارد سینما بر مبنای اقتصاد شخصی و خصوصی چیده شده بود. فضای صنفی‌اش هم به همین شکل و تلویزیون فضای متفاوتی دارد. چرا که برای آن ردیف بودجه‌ای اختصاص می‌دهند. ولی به هر حال امیدوارم تلویزیون به فضایی برسد که هرکسی به واسطه پول و اسپانسر نتواند آنتن را بگیرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تولد دوباره «خیال باف‌» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: «خیال‌باف» نوشته‌ی حمید نوایی‌لواسانی با تصویرگری سمینه خوبی برای دومین بار وارد بازار کتاب کودک شد.

به گزارش سینماپرس، این کتاب که پیش‌تر در قالب طرح «کتاب‌های خودمان» منتشر شده است داستان دختری به نام بهاره است که در هشت فصل «خیال‌بافی»، «ناامیدی»، «ترس»، «خشم»، «تنهایی»، «آگاهی» و «آرامش» و… نقل شده است.

بهاره دختری رویاپرداز است که دلش می‌خواهد نامرئی شود تا بلکه فشارهای کار از روی دوشش برداشته شود. این تخیل پس از حادثه‌ای که برای پدر بهاره رخ می‌دهد شدت می‌گیرد. مخصوصا این‌که او مجبور به کار کردن در آرایشگاه خانگی مادرش است.

در بخشی از این کتاب آمده است: «صدای مادر بهاره تصاویر خیالش را به هم می‌ریزد، ترانه را به کنار پرت می‌کند و مثل برق گرفته‌ها از جا می‌پرد، از روی عادت می‌داند که وقتی مادرش مشتری دارد، چه کارهایی باید انجام بدهد. به آشپزخانه می‌رود، داخل استکانی پر نقش و نگار و کمر باریک که برای پذیرایی از مشتری کنار گذاشته‌اند، چای می‌ریزد، بعد با احتیاط به سالن می‌رود.

با خجالت سلام می‌کند، سینی را روی میز آرایش می‌گذارد و به اتاق انتهای سالن برمی‌گردد. مادر کارش تمام می‌شود و قیچی و شانه را داخل جیب‌های روپوش سفیدش می‌اندازد، بعد آینه کوچک و گرد روی میز را برمی‌دارد و پشت سر مشتری می‌چرخاند.»

این کتاب به تازگی برای دومین بار از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شمارگان ۴ هزار نسخه منتشر شده است. پیش‌تر نیز ۵ هزار نسخه از کتاب «خیال‌باف» به چاپ رسیده است.

گفتنی است «خیال باف» ۱۲۶ صفحه دارد و با قیمت ۸‌هزار تومان در دسترس مخاطبان بالای ۱۰ سال قرار گرفته است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

پخش اختتامیه جشنواره فیلم فجر از شبکه نمایش – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: شبکه نمایش سیما همزمان با برگزاری اختتامیه سی‌ و هفتمین جشنواره فیلم فجر به طور زنده این مراسم را پوشش می‌دهد.

به گزارش سینماپرس، شبکه نمایش سیما فردا دوشنبه ۲۲ بهمن همزمان با برگزاری اختتامیه سی‌ و هفتمین جشنواره فیلم فجر به طور زنده این مراسم را پوشش می‌دهد.

این مراسم پس از اذان مغرب آغاز می‌شود و شبکه نمایش سیما مطابق روال هر سال پخش زنده این مراسم را برعهده گرفته است.

مشاهده خبر از سایت منبع