X

مدیر فنی

دفتر سینمایی

فروش بلیت نمایش‌های حاضر در جشنواره‌ تئاتر فجر آغاز شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فروش بلیت نمایش‌های حاضر در سی و هفتمین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر از امروز نوزدهم بهمن آغاز شد.

به گزارش  سینماپرس، علاقه‌مندان می‌توانند برای خرید بلیت نمایش‌های حاضر در جشنواره‌ سی‌وهفتم به سایت ایران نمایش به آدرس www.irannamayesh.com مراجعه کنند.

این در حالی است که روند اختصاص بلیت به اهالی رسانه و مطبوعات هم‌اکنون از طریق ساز و کاری که پیش از این تعریف شده است از طریق همین سایت در جریان است.

سی‌وهفتمین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر از ۲۲ بهمن تا چهارم اسفند به دبیری نادر برهانی‌مرند برگزار می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بازدید وزیر ارشاد از «چهارسوی هنر» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سیدعباس صالحی، عصر روز پنج شنبه (۱۸ بهمن ماه) از یک رویداد مهم در جشنواره هنرهای تجسمی فجر با بیش از ۵۰۰ اثر برگزیده بازدید به عمل آورد.

به گزارش سینماپرس، «چهارسوی هنر» نام بخش تازه جشنواره است که در آن گالری‌داران  معتبر از سراسر کشور، آثار برگزیده هنرمندان خود را در معرض نمایش و فروش گذاشته‌اند. سید عباس صالحی روز گذشته ۱۸ بهمن ماه ضمن بازدید از این بخش از جشنواره که در باغ‌موزه قصر برپاست، با بیش از ۵۰۰ اثر برگزیده از هنرمندان جوان و پیشکسوت کشور که در چرخه اقتصاد هنر قرار دارند، آشنا شد و از نزدیک پای صحبت گالری‌داران نشست.

گالری‌داران نیز تلاش کردند در این بازدید که بیش از ۲ ساعت به طول انجامید، گوشه‌هایی از تجربه و روش خود برای شناسایی استعدادهای جوان، جمع‌آوری آثار و نحوه فروش آنها را در بازارهای داخلی و خارجی را برای وزیر شرح دهند و از مشکلات و دستاوردهای خود بگویند.

لی‌لی گلستان نماینده گالری‌داران و صاحب غرفه گلستان به وزیر گفت که از استقبال مردم از این بخش  بسیار راضی بوده است. او توضیح داد که در نمایشگاه «چهارسوی هنر» خوشبختانه میزبان حضور خریداران و بازدیدکنندگانی بوده است که تاکنون آنها را ندیده بوده است و این اتفاق خوب جشنواره امسال است.

در پایان این دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بازدید از این همه آثار خوب و قابل توجه نیاز به وقت بیشتری دارد. این رویداد برای نخستین بار در جشنواره هنرهای تجسمی فجر اتفاق می‌افتد و چند نکته درباره آن وجود دارد که آن را مهم می‌کند. در درجه اول، خود گالری‌ها هستند که کنار هم جمع شده‌اند. نکته‌ای که در دولت دوازدهم به آن توجه شده است این است که صنوف وقتی در کنار هم قرار می‌گیرند هم‌افزایی شان شتاب‌بخش می‌شود. گالری‌ها هر کدام به تنهایی کارهای خوبی انجام داده‌اند و از این پس نیز انجام می‌دهند.

وی در توضیح بیشتر گفت: حقیقت این است که کنار هم قرار گرفتن گالری داران می‌تواند اتفاق‌های تازه‌ای را رقم بزند. به همین دلیل به نظرم اتفاق امسال اتفاق مبارکی است که می‌تواند در آینده ادامه پیدا کند. چون این مجموعه در کنار هم می‌توانند در بخش‌های محتوایی و کیفی و نیز اقتصادی به هم کمک کنند.

او درباره دومین ویژگی مهم جشنواره هنرهای تجسمی امسال بیان کرد: همواره یک حلقه مفقود میان گالری‌ها و حراج تهران داشتیم و من امیدوارم این دست اتفاق‌ها این حلقه را ایجاد کند. کنار هم قرار گرفتن گالری‌ها می‌تواند واسطه‌ای باشد برای ارتباط اقتصاد و فرهنگ گالری با اقتصاد و فرهنگ حراج. این اتفاق یک فرصت است برای این که در جشنواره و پس از آن در طول سال، فاصله ها کمتر شود. اقتصاد هنرهای تجسمی نباید فقط متکی به فروش گالری یا حراج باشد. این یک حوزه بهره‌وری از فضای لذت‌های بصری است.

سیدعباس صالحی همچنین کنار هم قرار گرفتن تهرانی‌ها و استان‌های دیگر را از دیگر ویژگی‌های ارزشمند این رویداد تازه دانست و درباره آن اظهار کرد: در فضای استان‌ها شاهد حرکت رو به جلو و با شتابی هستیم. به نظر بنده اگر این کنار هم بودن تداوم یابد، استان‌ها می‌توانند این شتاب را افزایش دهند.

این مدیر هنری در ادامه سخنانش به برداشت خود از دیدار و گفتگو با گالری‌داران اشاره کرد و گفت: ما نیاز داریم مصرف‌کننده‌های بیشتری را به میدان بیاوریم. اینکه خریداران آثار تجسمی در یک دایره محدود باشند طبیعتا به اقتصاد تجسمی ضربه می‌زند. این در حالی است که تولیدکنندگان هنرهای تجسمی رو به افزایش هستند. طبیعی است که باید مصرف‌کنندگان هم به همین اندازه رشد کنند. صرفا نباید مجموعه‌داران خاص مخاطبان هنرهای تجسمی ما نباشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: اقتصاد هنرهای تجسمی در سطح جهانی یک حرکت چندهزارمیلیارد دلاری است. اما در ایران فاصله زیادی میان آنچه هست و آنچه باید باشد وجود دارد. ما هنرمندان تجسمی‌مان در شاخه‌های متعدد مدام فراوان‌تر شده‌اند. درست است که برخی از خالقان هنرهای تجسمی برای معیشت کار نمی‌کنند اما بخش قابل توجهی از آنها به معیشت خود می‌اندیشند. پس باید این فاصله را کمتر کنیم. این اتفاق که امروز شاهدش هستیم یکی از راه‌ها است.

وی دولت را یکی از خریداران جدی هنرهای تجسمی دانست و گفت: باید نگاه ویژه‌ای در بخش دولتی ایجاد شود. البته منابع دولتی محدودتر شده است اما در همه جای دنیا دولت‌ها خریداران جدی آثار تجسمی هستند. هشتاد میلیون جمعیت داخلی و چند میلیارد جمعیت جهانی داریم که مخاطبان بالقوه ما هستند که باید نگاه جدی به آنها داشته باشیم.

صالحی همچنین به جایگاه صادرات آثار هنری در شرایط تحریم اشاره کرد و توضیح داد: حوزه فرهنگ و هنر مشمول این اتفاق‌ها از جمله تحریم ها نیست. در حوزه هنر به طور عام و هنرهای تجسمی به صورت خاص می‌توانیم فرصتی برای صادرات کالای ایرانی پیدا کنیم. به نظرم باید این فرصت را جدی بگیریم. پیش از این ابهامی درباره مسئولیت فروش کالای هنری ایرانی در دنیا وجود داشت که یک اصلاحیه قانونی از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره آن تهیه شد. بر طبق این مصوبه مسئولیت فروش و نمایش آثاری که مربوط به صد سال گذشته هستند در خارج از کشور با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

در این بازدید سید محمد مجتبی حسینی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هادی مظفری ‏مدیرکل هنرهای تجسمی، ابراهیم حقیقی دبیر یازدهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی فجر، سید امیر سقراطی دبیر هنری این رویداد، ‏محسن سلیمانی دبیر اجرایی جشنواره، احسان آقایی مدیر موزه هنرهای معاصر تهران و مژگان قدوسی مدیر بخش «چهارسوی هنر» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را همراهی کردند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

اجرای دو نوازی کمانچه و دودوک در ۵ شهر ایران – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: دو نوازی کمانچه و دودوکِ حسام اینانلو و رضا عسگرزاده علاوه بر تهران در چهار شهر دیگر در قالب سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر روی صحنه خواهد رفت.

به گزارش سینماپرس، حسام اینانلو با اشاره به اینکه تمام بلیت های اجرای تهران به فروش رفته است، گفت: استقبال خوبی در تهران شد و بلیت های اجرا قبل از شروع جشنواره به فروش رسید. همین موضوع باعث شد تا در سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر اجراهایی را هم به صورت موازی در شهرستان‌ها داشته باشیم.

وی تصریح کرد: با پیشنهاد انجمن موسیقی شهرهای مختلف، مقرر شد تا ۲۶ بهمن در سمنان، ۲۹ بهمن در زنجان، ۴ اسفند در رشت و ۶ اسفند در اصفهان اجرا داشته باشیم.

اینانلو همچنین درباره جزییات اجرا توضیح داد: اجرایی که قرار است در سی و چهارمین جشنواره موسیقی داشته باشیم، یک دونوازی کمانچه و دودوک با ست الکترونیک خواهد بود. این اجرا سه بخش دارد که در بخش اول اجرای من به تنهایی خواهد بود و در بخش دوم با رضا عسگرزاده نوارنده دودوک اجرایی را روی صحنه خواهیم برد.

وی درباره بخش سوم اجرا بیان کرد: بخش سوم نیز همانند بخش دوم همنوازی خواهد بود و تنها زمان بندی باعث شده که اجرای ما سه بخش داشته باشد. هر بخش سی دقیقه است که امیدواریم مخاطبان آن را دوست داشته باشند.

اینانلو با بیان اینکه، اولین بار است که چنین اجرایی را روی صحنه می‌برند، گفت: این اولین بار است که این اجرا با ست الکترونیک روی صحنه می‌رود به همین دلیل برای آن تمرین زیادی کردیم. از شهریور ماه که حضور ما در جشنواره موسیقی قطعی شد تا امروز به صورت مداوم با رضا عسگرزاده تمرین کرده ایم تا یک اجرای دو نفره خوب داشته باشیم.

اولین اجرای دونوازی کمانچه و دودوک ۲۷ بهمن ساعت ۲۱:۳۰ در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه خواهد رفت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

سریال مایکل مور به روی آنتن می رود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: طبق اعلام کمپانی ترنر، سریال «ملت تلویزیون» ساخته مایکل مور که پیشتر قرار بود در ماه اکتبر پخش شود، به زودی روی آنتن شبکه تی‌بی‌اس خواهد رفت.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، شوی تلویزیونی مایکل مور که نخستین بار سال ۲۰۱۷ معرفی شد تا به صورت سریالی پخش شود، چندین بار عقب افتاد و هرگز تاریخ رسمی برای نمایش به دست نیاورد.

مور ابراز امیدواری کرده بود که برنامه «ملت تلویزیون مایکل مور» اکتبر پیش، روی آنتن برود که در حقیقت همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای بود. حتی شبکه تی‌بی‌اس تیزر این نمایش را تابستان پیش پخش کرد اما هرگز درباره آن اطلاعی نداد.

البته گفته شده دلیل به تعویق افتادن این برنامه، خود مور بود و برنامه‌های دیگری که برای ساخت داشت و فرصت نمی‌کرد وقتش را بر این برنامه تلویزیونی متمرکز کند. این برنامه نخستین برنامه منظم تلویزیونی مور پس از «حقیقت وحشتناک» در سال ۲۰۰۰ خواهد بود.

ابتدا گفته شده بود این برنامه پاییز ۲۰۱۷ روی آنتن می‌رود و بعد اوایل سال ۲۰۱۸ برای آن اعلام شده بود. هر دوی این تاریخ‌ها آمدند و رفتند بدون این که برنامه روی آنتن برود و دلیل آن این بود که مور در حال کار روی فیلم جدیدش «فارنهایت ۹/۱۱» ( بازی با نام فارنهایت ۱۱/۹ محصول ۲۰۰۴) بود که سپتامبر به نمایش درآمد.

ترنر گفته است این برنامه که قبلا قرار بود با عنوان «زنده از آخرالزمان» باشد از شبکه تی‌بی‌اس با عنوان «ملت تلویزیون» روی آنتن می‌رود. این عنوان، عنوان یک مجله خبری طنز بود که مور در سال ۱۹۹۴ در ان‌بی‌سی خلق کرده بود.

مور پیشتر گفته بود که قصد دارد در این برنامه دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ را یادآوری کند.

وی در ماه مه (اردیبهشت) تاکید کرده بود که «آیا من همان آدم هستم که یک یا دو سال پیش بودم؟ نه نیستم.»

وی افزوده بود که بسیاری از آمریکایی‌ها همین حالت را دارند و احساس اضطراب و ناامیدی می‌کنند و حتی انتظار دارند که کاش ملانیا می‌توانست کاری بکند.

برای تهیه این برنامه گروهی از گزارشگران تلویزیونی با تهیه مصاحبه‌ها و بسته‌های تهیه شده از قبل، با مور همکاری می‌کنند. از پیش، ترنر قول مساعد داده بود که سازنده «بولینگ کلمباین» بتواند هر هدفی از جمله سیاست‌های واشنگتن و وال استریت را مورد توجه قرار دهد.

در این سریال مور هم در نقش کارگردان و هم یکی از بازیگران جلوی دوربین ظاهر می‌شود. این مشابه همان همکاری با مگان اوهارا در «سیسکو» است که وی از تهیه کنندگان آن هم بود و نامزدی اسکار را هم کسب کرد.

گفته شده این برنامه نمایش آنلاین نخواهد داشت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تلاش گروهی، برگ برنده سازندگان «ارمغان تاریکی» در جام جم بود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: آرش مجیدی گفت: سریال «ارمغان تاریکی» متشکل از گروهی یک دست و همدل بود که همگی پا به پای هم برایش زحمت کشیدند و این خود برگ برنده‌ای برایمان بود.

به گزارش سینماپرس، آرش مجیدی برگزیده بهترین بازیگر در سومین دوره جشنواره تلویزیونی جام جم به خاطر بازی در سریال «ارمغان تاریکی» گفت: جشنواره‌ها می‌توانند روند خوبی را در راستای سنجش سلیقه مردم ایجاد کند. رای مردم به آثار تلویزیونی بسیار ارزشمند است چراکه هر بازیگری جدای از ارائه بازی خوب در قاب تلویزیون، منتظر رای و نظر مخاطبانش هم می‌ماند تا از سوی آن‌ها مهر قبولی را دریافت کند.

وی در خصوص رقابتی بودن جشنواره و ایجاد انگیزه برای نقش آفرینی بهتر اظهار داشت: تلویزیون با ساخت آثاری شاخص و ایجاد فضاهایی بکر می‌تواند سریال‌های فاخری را تولید کند که در آن زمان است که می‌تواند حس رقابت را هم در بازیگران و هم در فیلمسازان برای شرکت در جشنواره‌ها ایجاد کند و این حس رقابت می‌تواند تولیدات با کیفیتی را برای تلویزیون به ارمغان آورد.

این بازیگر در خصوص چگونگی ماندگار شدن سریال «ارمغان تاریکی» عنوان کرد: «ارمغان تاریکی» سریالی دست اول در تلویزیون بود با تصویری متفاوت، آن را از دیگر آثار مجزا و مخاطبان را مجذوب خود کرده بود. تداعی کردن حس و حال عجیب آن دوران باعث شد مردم خودشان را در آن فضا حس کنند و همه این المان‌هاست که می‌تواند یک اثر را متفاوت کند.

وی ادامه داد: سریال «ارمغان تاریکی» متشکل از گروهی یک دست و همدل بود که همگی پا به پای هم برایش زحمت کشیدند و تلاش کردند تا آن دوران به درستی به تصویر کشیده شود از گریم و لباس گرفته تا بازیگری و اکسسوار صحنه؛ همه و همه از یکپارچگی خوبی برخوردار بود و تداعی کننده همان دوران که این یک دستی‌ها منجر به همزاد پنداری مخاطبان می‌شد که این خود برگ برنده‌ای برایمان بود. همه این‌ها مسیر را برایمان روشن ‌کرد تا به آن هدف اصلی که تایید مخاطبان است، برسیم و امروز خوشحالم که این اثر همچنان در ذهن مردم زنده است.

مجیدی در ادامه با اشاره به سختی‌های این اثر، بیان کرد: هر کاری به طبع سختی‌های خودش را دارد و همیشه به عنوان بازیگر تلاش کردم تا از آن‌ها به خوبی عبور کنم حال و هوای متفاوت این کار و درک آن روزها و شرایط باعث می‌شد تا از زاویه دیگری به آن نگاه کنم و بازی را به مخاطب منتقل کنم که مختص همان دوران است. به طوری که قدری تعلل می‌کردم به طور حتم از سوی مخاطبان پس زده می‌شدم؛ به همین خاطر تمرکز روی بازی‌ام را باید مدیریت می‌کردم تا حق مطلب ادا شود.

وی در خصوص وظیفه تلویزیون در تولید آثار و جذب نگاه مخاطبان تصریح کرد: این روزها وظیفه تلویزیون برای تولید سریال‌هایی شاخص و با کیفیت به نسبت گذشته سخت‌تر و سنگین‌تر شده است تا بتواند نگاه مخاطبان را با وجود ماهواره‌ها و فضای مجازی به خود جلب کند. برای این جلب نظر باید ژانرهای متفاوتی را در این قاب به تصویر بکشد تا این تنوع بتواند مفید فایده واقع شود، مثلا سریال «بانوی عمارت» یکی از آن سریال‌هایی بود که توانست با استقبال خوبی مواجه شود و این استقبال به دلیل فضاهای خوب تصویر و بازیگران خوبش بود. باید تولیدات این گونه آثار در تلویزیون رونق گیرد تا مخاطبان پای تلویزیون بنشیند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

آغاز به کار جشنواره برلین شصت و نهم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: جشنواره فیلم برلین شب گذشته با تحسین ایستاده حضار به افتخار دیتر کاسلیک مدیر جشنواره کار خود را آغاز کرد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، شب گذشته پنجشنبه ۷ فوریه مصادف با ۱۸ بهمن ماه دیتر کاسلیک مدیر جشنواره فیلم برلین که امسال برای آخرین بار این مسئولیت را برعهده دارد، در مرکز توجه بود و وقتی به صحنه رفت تا به ستارگان بین‌المللی، فیلمسازان و دوست‌داران سینما برای آخرین بار خوشامد بگوید با تحسین همگی حضار روبرو شد.

شصت و نهمین دوره جشنواره برلین با قطعه موسیقی عاشقانه‌ای به سبک دهه ۱۹۲۰ آغاز شد که خواننده مردمی آلمانی مکس رابه، آن را به افتخار دیتر کاسلیک اجرا کرد. آنکه انگلکه که اجرای مراسم دیشب را برعهده داشت، در خواندن این ترانه رابه را همراهی کرد.

در این مراسم مونیکا گوترس وزیر فرهنگ و رسانه از کاسلیک برای ۱۸ سال مدیریت یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های فیلم جهان تشکر و قدردانی کرد.

به گفته وی کاسلیک با توجه به بخش سیاسی این جشنواره موفق به جلب توجه بیشتری به این رویداد شده است.

وی افزود: خرس برلیناله ما به رنگ طلایی و نقره‌ای، جایزه زیبای ما و مشهورترین سفیر سینمای ماست ولی تنها یک نفر می‌تواند تکمیل کننده آن باشد و او تو هستی؛ دیتر عزیز و در مراسم افتتاحیه هجدمین دوره خودت و شصت و نهمین دوره برلیناله ما، شایسته این هستی که در مرکز توجه باشی.  

گوترس تحسین خود را با تاکید بر این ادامه دارد که جشنواره فیلم برلین هر سال ۳۵۰ هزار بلیت می‌فروشد و این همه افراد ساعت‌ها در صف می‌ایستند تا این روزها را به عنوان زیباترین برنامه شهر تجربه کنند.

گوترس با تمجید از برلیناله برای حمایتش از فیلمسازان زن، نقل قولی از مجسمه‌ساز آلمانی رنه سینتنیس کرد مبنی بر اینکه «هر قدرتی فساد می‌آورد. بنابراین فرد معنوی کسی است که همیشه در اپوزیسیون باشد.»

از هنرمندانی که دیشب در افتتاحیه برلین حضور داشتند می‌توان به اندی مک‌دوول بازیگر، فاتح آکین کارگردان و یوناس داسلر اشاره کرد که امسال با «دستکش طلایی» در برلین حضور دارند. ویم وندرس، روسا فون پرونهایم و دیتلف بوک، دیوید کراس و فرانتس روگوفسکی از دیگر حاضران در این مراسم بودند.

تیم جدید مدیریت برلیناله شامل کارلو چترین و ماریته رایسنبک که از سال آینده وظیفه خود را انجام می‌دهند نیز در مراسم حضور داشتند.

این دوره مراسم کارش را با نمایش «مهربانی غریبه‌ها» ساخته لونه شرفیگ کارگردان و فیلمنامه‌نویس دانمارکی آغاز کرد که درامی معاصر درباره شخصیت‌های متفاوتی است که در تلاش برای زنده مانده در زمستان نیویورک هستند.

امسال بیش از ۴۰۰ فیلم تازه به جشنواره آمده‌اند و این افتخاری برای جشنواره است که نزدیک به نیمی از فیلم‌های جشنواره (۱۹۱ فیلم) به سینماگران زن تعلق دارند.

*مهر

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

شکایت وودی آلن علیه آمازون – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: وودی آلن، کمدین، بازیگر و کارگردان امریکایی شکایتی ۶۸ میلیون دلاری علیه کمپانی آمازون مطرح کرده است.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، وودی آلن شکایتی ۶۸ میلیون دلاری از آمازون استودیوز را دیروز پنجشنبه ۷ فوریه مصادف با ۱۸ بهمن ماه به دادگاه برد.

او در این دادخواست ادعا کرده که یک قرارداد برای ۴ فیلم با کمپانی بسته اما آمازون از اکران فیلم «یک روز بارانی در نیویورک» وی خودداری کرده است در حالی که فیلم بیش از ۶ ماه است که آماده نمایش است.

در این دادخواست همچنین مطرح شده که آمازون دلایلی مبهم برای رها کردن پروژه طرح می‌کند و این در حالی است که وعده تهیه ۳ فیلم دیگر هم نامشخص مانده است.

در این دادخواست آمده که آمازون سعی کرده با اشاره به یک ادعای بی‌پایه ۲۵ سال پیش این قرارداد را معوق نگه دارد اما پیش از عقد این قرارداد هم آن ادعا هم برای این کمپانی و هم برای مردم کاملا شناخته شده بود و این امر حقی برای آمازون برای پایبند نبودن به قرارداد تهیه ۴ فیلم ایجاد نمی‌کند.

منظور از ادعای بی پایه ۲۵ ساله ادعای دختر خوانده آلن درباره آزار جنسی در دوره کودکی از پدرخوانده‌اش است که با مطرح شدن هشتگ من هم همین‌طور دوباره به صدر خبرها راه یافت و با وجود تبرئه شدن وودی آلن در ۲ دادگاه از آن زمان، توانست فضایی علیه این کارگردان کهنه‌کار ایجاد کند.

درخواست ۶۸ میلیون دلار حداقل دستمزدی است که آلن باید از تهیه این ۴ پروژه از کمپانی آمازون دریافت کند.

آمازون توزیع کننده ۲ فیلم اخیر وودی آلن یعنی «چرخ شگفتی» و «کافه سوسایتی» بود.

انتظار می‌رفت «یک روز بارانی در نیویورک» که چهل و هشتمین فیلم بلند وودی آلن است، توسط آمازون تا پیش از پایان سال پیش به نمایش درآید.

آمازون سال ۲۰۱۶ و زمانی که روی پرایس ریاستش را برعهده داشت قراردادی با آلن بست تا او پس از «یک روز بارانی در نیویورک» سه فیلم دیگر برای آمازون بسازد.

اما اوایل سال پیش خبری از سوی هالیوود ریپورتر منتشر شد مبنی بر این که آمازون ممکن است تصمیم بگیرد این قرارداد را لغو کند؛ حتی اگر مجبور باشد غرامتش را بپردازد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

برگزاری نشست خبری «بچه مهندس» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: نشست خبری سریال «بچه مهندس» با حضور جمعی از عوامل سازنده و بازیگران آن برگزار شد.

به گزارش سینماپرس نشست خبری مجموعه تلویزیونی «بچه مهندس» با حضور پرویز پورحسینی، سیما تیرانداز، بهاره رهنما، مانی رحمانی بازیگر نوجوانی جواد، منصور چراغی‌پور، عباس جمشیدی‌فر، سوگل طهماسبی به عنوان بازیگران و علی غفاری کارگردان و حسن وارسته نویسنده این سریال در ساختمان روابط عمومی سازمان صدا و سیما و برگزار شد.

بنا بر این گزارش، در ابتدای این نشست علی غفاری کارگردان سریال بچه مهندس گفت: این سریال حاصل تلاش یک سال و نیم گروه است و ۶۲ قسمت کار آماده نمایش شد که تاکنون ۶۰ قسمت پخش شده است و احتمالاً جمعه و شنبه پشت صحنه سریال را پخش می‌کنیم.

حسن وارسته نویسنده سریال نیز گفت: بعد از پخش یک قسمت از سریال بعضی از دوستان ما را مورد نقد قرار دادند و ناجوانمردانه نقد کردند. جالب اینجاست که افراد داخل کشور ما را متهم کردند که اسپانسر ما خارج از کشوری‌ها هستند و قرار است سند ۲۰ ۳۰ را ترویج کنیم و برعکس خارج از کشوری‌ها ما را متهم کردند که ما کودک همسری را آموزش می‌دهیم.

وی با بیان اینکه من به یکی از آنها گفتم که اگر آنقدر اسپانسر داریم چرا وضع ما اینقدر خراب است، اظهارداشت: حتی بعضی از منتقدان که دوستان من هستند وقتی با آنها وارد گفتگو شدم متوجه شدم، سریال بچه مهندس را ندیده‌، روی موج عجیبی سوار شده‌اند. این سریال هیجان و عواطف نوجوانی را نشان داد و ما آن را براساس علوم روانشناسی و علوم بومی ساخته‌ایم. با سبک و سیاق خودمان با کارشناسان صحبت کردیم و نقاطی که احساس کرده‌ایم بلد نیستیم را از آنها سوال کردیم، این چیزی که دیده می‌شود راهکار است که به شکل دراماتیک در آمده است.

وارسته تصریح کرد: به طور ناجوانمردانه گفتند که یکی از این بچه ها ۱۱ و دیگری ۱۴ ساله است در حالیکه ۱۶ ساله بودند. آنها حتی سریال را ندیده‌اند. جالب است هنوز هم حمله می‌کنند، پیرو صحبت آقای غفاری با صحبت‌هایی که با مردم داشتیم فهمیدیم مردم دوست داشتند، نقد محترمانه داشتند، متأسفانه همین بخش کوچک ما را اذیت کرد چراکه ما دنبال حاشیه نبودیم و همه  اینها در دراز مدت مشخص می‌شود.

بهاره رهنما نیز در این باره گفت: من نسبت به این موضوع واکنش نشان ندادم چراکه اینقدر برخورد خنده دار بود، عملاً اینقدر این حاشیه کودکانه بود که جای جواب ندادن نداشت. یکی از پایه‌های روابط دراماتیک در داستان‌های کهن، عشق نوجوانی است حالا اگر دوستان غرب را هم قبول دارند ما بسیار افسانه‌های کهن داریم در این زمینه احساس رمانتیک آثار مرجع است. متأسفانه هر کاری که در ایران موفق می‌شود به جای اینکه محبت‌ نصیبش شود مورد زد و خورد قرار می‌گیرد، البته امروز این را باید بگویم مردم واقعی ایران کسانی که با ۷۰۰ آیدی بدون اسم که اصلاً فعالیت نداشتند اما نسبت به سریال واکنش منفی داشتند، نیستند بلکه مردم واقعی ایرانی کسانی هستند که امروز پای تلفن با ما صحبت می‌کردند.

پرویز پورحسینی در ادامه سخنان رهنما تصریح کرد: به دام موجی افتاده‌ایم که دعوای آنها با ما نیست بلکه دعوای آنها با صدا و سیما است. هر دو جناح مشکل دارند و هر کسی با صداو سیما کار می‌کند چک اول را می‌خورد، بعداً می‌فهمند که نادیده قضاوت کرده‌اند.

نویسنده سریال سپس درباره مضامین پرداخته شده در این سریال عنوان کرد: برای اولین بار به بحث هیجانی وعشق نوجوانی وارد شدیم. در ارتباط با مباحث عاطفی نوجوانان تابو شکنی کردیم حتی به نظرم بعضی مواقع ما خودمان در تلویزیون خط قرمزها را ما می‌سازیم. دین ما این خط قرمز را جلوی ما نمی‌گذارد ما دچار سنت‌گرایی غلط شده‌ایم.

وی افزود: خود سانسوری که خودمان به وجود آوریم. دوره این حرف‌ها گذشته است بحث این حرف‌ها گذشته است. امروز کادوی بچه‌ها تبلت‌هایی است که به راحتی در اینترنت سربریدن و هر چیز دیگر را می‌بینند. اما به ما که می‌رسد می‌گویند شما باعث شدید بچه‌ها صحنه‌هایی ببینند که نباید می‌دیدند. البته یک ایراد دیگری وجود دارد و آن اینکه این کار درباره کودک و نوجوان است اما نه برای کودک و نوجوان. این سریال خانواده‌ها را آموزش می‌دهد.

رهنما هم ادامه داد: دوستانی که از خارج و داخل به همکاری ما با تلویزیون اعتراض می‌کنند جدای از اینکه قصه خوب در تلویزیون کم است، اما می‌خواهم بگویم اینقدر ادای اپوزیسیون بودن را در نیاورید.

سیما تیرانداز نیز در این جلسه پیرامون صحبت‌هایی که می‌گویند بازیگران به خاطر دستمزد کار می‌کنند و به فیلمنامه‌ها توجه نمی‌کنند، پاسخ داد: نمی‌توان کار هنرمندان را اینگونه قضاوت کرد چراکه هنرمندانی هستند که سالی یک یا دو کار انجام می‌دهند. خود من جز کسانی هستم که کم کار هستم. سعی کردم کار خوب انجام بدهم و انتخاب کار هم به خیلی از عوامل بستگی دارد. کسی می‌تواند این قضاوت داشته باشد که در حیطه کاری من باشد و پایش را در کفش من گذاشته باشد.

وی افزود: من برای حضور در سریال بدون فیلمنامه کار شروع کردم و با اعتماد به نویسنده و کارگردان همکاری کردم، شاید اتفاقی می‌افتاد و خروجی کار آن چیزی نمی‌شد که من پیش‌بینی می‌کردم. البته باید گفت هنرمندان طیف‌های مختلفی دارند یکی چند سریال بازی می‌کند و برخی‌ها یک سریال کار کرده‌اند که هر کدام محترم هستند، یکی قسط خانه ندارد و دیگری زندگی‌اش سخت‌تر می‌گذرد، اصولاً اهمیتی به این قضاوت‌ها نمی‌دهم زمانی طیفی می‌تواند راجع به ما قضاوت کند که آگاه باشد.

سیما تیرانداز عنوان داشت: هرچند پسر ۱۱ ساله دارم اما کار کودک و نوجوان دغدغه من نبود نه کار کودک کرده‌ام و نه کار نوجوان. علت حضورم در این مجموعه نیز به واسطه اعتمادی بوده است که نسبت به کارگردان و نویسنده داشته‌ام. کارگردان و نویسنده به من گفتند که کاراکتر من قرار است یک رابین هود خانم باشد از نظر من هم همکاری با این سریال تجربه جدیدی بود و با یک نقشه خوب مواجه شدم و خوشحالم که در این سریال بازی کردم باید بگویم این سریال جزو سریال‌های بی خاصیت این بود که گاهی اوقات از تلویزیون می‌بینیم.

او در ادامه تاکید کرد: اصولاً کمی مقصر صدا و سیماست که هیچ وقت پای کارهای خود و آثاری که در آن تولید می‌شود نبوده است آثاری که زحمات زیادی برای آن کشیده شده است صدا و سیما هیچگاه از هنرمندان دفاع نکرده نمونه آن می‌توان به سریال سرزمین کهن نفس گرم و سریال‌های دیگر اشاره کرد.

کارگردان بچه مهندس نیز با اعتقاد بر اینکه حاشیه‌های ایجاد شده علیه این سریال به دور از انصاف است درباره این حاشیه‌ها اظهار کرد: متأسفانه فضای مجازی علیرغم امتیازاتی که دارد استفاده‌های نادرستی از آن می‌شود. حاشیه‌هایی که برای سریال بچه مهندس ایجاد شد همه به دور از انصاف بود نقدهایی که به سریال وارد شد صادقانه نبود. حدود یک سال و نیم است که ما درگیر ساخت این سریال و رساندن آن به آنتن تلویزیون هستیم محدودیت‌هایی که برای ما در مسیر ساخت این سریال ایجاد شد واقعاً ما را اذیت کرد.

وی افزود: من به عنوان کارگردان به دلیل این پروسه زمانی کم بسیار در فشار بودم و به قول یکی از دوستان ما همیشه باید در بحران کار تولید کنیم با توجه به این که قصه ما در سال ۸۴ روایت می‌شد طراحی صحنه ما باید به همان زمان بر می‌گشت که این کار را برای ما دشوار می‌کرد.

مانی رحمانی بازیگر نقش جواد درباره این سریال گفت: جواد یک نقش متین، آرام است که با نهایت کمبودها می‌خواهد ستاره شود.این کار تجربه خوبی بود، اولین کاری بود که من بعد از ۱۱ سال اینقدر دیده شدم.

کارگردان بچه مهندس درباره ساخت فصل سوم این سریال عنوان کرد: از روز اول تصمیم این بود که شخصیت جواد را در سه مقطع تعریف کنیم بر این باور هستم که فصل میوه چینی فصل سوم است. جوادی چنین مسیری را پر فراز و نشیب را طی کرده است تا در فصل جوانی شکوفا شود. آقای وارسته در حال نگارش است و نیمی از سریال به طور کامل نوشته شده است و با صحبت‌هایی که با مدیران سازمان داشتیم تصمیم این است که فاز سوم ساخته شود اگر فاز سوم ساخته نشود این قصه ناقص است. منتهی ساخت فصل سوم و چهارم فاکتورهای مختلف دارد تا کار را دلچسب کند و الان نمی‌توانم بگویم قطعی ساخته می‌شود یا خیر.وی در خصوص حواشی سریال بیان کرد: من فیلم سینمایی و سریال ساختم انتظار بازخوردهای مختلف را داشتم، ما نمی‌توانیم نسبت به برخی موضوعات چشم پوشی کنیم به هر حال رسالت فیلمساز این است طرح موضوع کند و موافقین و مخالفان اعلام نظر کند اما همان طور که اقای وارسته گفتند باید صادقانه باشد اما فضای مجازی ابزاری شده که استفاده درست از آن نمی‌شود.

*فارس

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

آمار فروش فیلم ها در هفته ای که گذشت – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: علی رغم اکران فیلم های جشنواره فجر، آثار روی پرده مانند «قانون مورفی» و «بمب» فروش خود را حفظ کردند.

به گزارش سینماپرس، علی رغم اکران فیلم های جشنواره فجر، آثار روی پرده مانند «قانون مورفی» و «بمب» فروش خود را حفظ کردند.

آمار فروش تا ابتدای جمعه ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ به شرح زیر است:

فیلم سینمایی «قانون مورفی» ۷میلیارد و ۳۰۰میلیون(۳۷روز)

فیلم سینمایی «بمب» ۶میلیارد و ۹۰۰ میلیون (۶۵ روز)

فیلم سینمایی «مارموز» ۶میلیارد و ۳۵۰ میلیون(۵۸ روز)

فیلم سینمایی «کلمبوس» ۴میلیارد و ۸۸۰میلیون(۶۵ روز)

فیلم سینمایی «پیشونی سفید(۲)» ۴ میلیارد و ۵۲۰ میلیون(۱۲۲ روز)

فیلم سینمایی «پاستاریونی» ۲میلیارد و ۴۴۰میلیون(۷۲ روز)

فیلم سینمایی «پارادایس» ۱میلیارد و ۷۵۰ میلیون(۱۶روز)

فیلم سینمایی «دزد و پری(۲)» ۱میلیارد و ۵۵۰میلیون(۴۴ روز)

فیلم سینمایی «تخته گاز» ۱میلیارد و ۴۰۰ میلیون(۳۰ روز)

فیلم سینمایی «اتاق تاریک» ۱میلیارد و ۲۰۰میلیون(۵۱ روز)

فیلم سینمایی «درساژ» ۵۰۰ میلیون(۳۰ روز)

فیلم سینمایی «ترانه» ۱۴۰ میلیون(۱۶روز)

فیلم سینمایی «امین و اکوان» ۱۲۰ میلیون(۵۸ روز)

فیلم سینمایی «سندباد و سارا» ۶۰ میلیون(۲۳ روز)

فیلم سینمایی «اسکی باز» ۴۱ میلیون(۵۸ روز)

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

عکس/ نهمین روز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر


عکس/ نهمین روز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

مشاهده خبر از سایت منبع