X

اخبار سینمایی

دفتر سینمایی

آنجلینا جولی بازیگر فیلمی از مارول می‌شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: آنجلینا جولی در حال مذاکره است تا به فیلم «ابدی‌ها» ملحق شود.

به گزارش سینماپرس، به نقل از ورایتی، آنجلینا جولی قرار است برای نخستین بار با بازی در فیلم «ابدی‌ها» به مجموعه فیلم‌های ابرقهرمانی مارول بپیوندد. هر جزئیاتی از این فیلم یا اینکه جولی قرار است در نقش کدام شخصیت ظاهر شود پنهان نگه داشته شده است.

این داستان سال ۱۹۷۶ توسط جک کربی خلق شده و زمان آن به هزاران سال پیش بازمی‌گردد که انسان‌ها می‌توانستند افرادی با قدرت‌های کاملاً خاص خلق کنند که به آنها ابدی‌ها می‌گفتند و چهره‌های شروری به عنوان بدذات‌ها هم وجود داشتند.

این ۲ گروه در طول تاریخ با هم در حال مبارزه بودند و ابدی‌ها پیش از اینکه زمین را برای کشف ستارگان دیگر ترک کنند، در حال مبارزه با یونانی‌ها، رومی‌ها و اسکاندیناویایی‌ها بودند.

در ماه سپتامبر اعلام شد کلوئی ژائو کارگردان «سوارکار» برای کارگردانی این فیلم بر مبنای فیلمنامه‌ای به قلم متیو و رایان فیرپو انتخاب شده‌است.

جولی اکنون در حال بازی در فیلم «شریر: معشوقه شیطان» است که ادامه‌ای بر فیلم فانتزی «شرور» محصول ۲۰۱۴ با فروش ۷۵۸ میلیون دلاری در سراسر جهان است. ادامه این فیلم قرار است ۱۸ اکتبر در سینماها اکران شود و اولین بازی جولی بر پرده سینما از فیلم «کنار دریا» در سال ۲۰۱۵ است.

وی فیلم‌های دیگری نیز در دست اکران دارد که شامل یک فیلم ترکیبی انیمیشن/ زنده با عنوان «یکی و تنها ایوان» و درام فانتزی «Come Away» با دیوید اویلوو به کارگردانی برندا چپمن است. داستان این فیلم مقدمه داستان «آلیس در سرزمین عجایب» و «پیترپن» است و این ۲ شخصیت داستانی را به عنوان خواهر و برادر در کنار یکدیگر آورده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

امیدآفرینی و مطالبه‌گری شبکه‌های استانی در حوادث مربوط به سیل – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: رئیس مرکز سیمای استان‌های صدا و سیما بیان کرد که سیمای مراکز استانی در حوادث مربوط به سیل اخیر، در عین تلاش برای امیدآفرینی در بین مخاطبان، مطالبه‌گری از مسئولان را در اولویت قرار دادند.

به گزارش سینماپرس، به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان‌های سازمان صدا و سیما، سید عباس فاطمی رئیس مرکز سیمای استان‌های سازمان صدا و سیما با بیان اینکه در روزهای آغازین سال ۹۸، پس از وقوع سیل و وارد آمدن خسارت‌های جانی و مالی به هموطنان در برخی نقاط کشور شاهد اعلام وضعیت بحرانی در سراسر ایران بودیم، اظهار کرد: در این وضعیت و حسب وظایف ذاتی رسانه‌ای، اقدامات فوری در معاونت امور استان‌ها و تمامی مراکز استانی متناسب با شرایط پیش آمده، به انجام رسید.

وی افزود: این اقدامات همزمان با وظایف عادی مراکز در پرداختن به عید نوروز، روز پدر و برپایی اردوهای راهیان نور نیازمند تلاش مضاعف و برنامه‌ریزی خاص و فشرده‌تری بود که با همت و تعهد همکاران در شبکه‌های استانی با محوریت و هدایت این مرکز، صورت گرفت و شبکه‌های استانی با حداکثر توان و آمادگی، حتی قبل از گسترش سیل، نقش مورد انتظار خود در خصوص اطلاع‌رسانی از آخرین رخدادها و انتشار هشدارهای ستاد مدیریت بحران کشور به مسافران نوروزی و ساکنان شهرهای مختلف کشور را ایفا کردند.

رئیس مرکز سیمای استان‌ها با بیان اینکه نتیجه این تلاش بی وقفه در ۲ بخش اقدامات ستادی و اقدامات مراکز استانی قابل بیان است، توضیح داد: در حوزه اقدامات ستادی می‌توان به مواردی همچون ابلاغ هشدارهای هواشناسی در روز دوم فروردین و ارائه راهکار عملیاتی و توصیه‌های برنامه‌سازی به مدیران کل مراکز با موضوع اصلی «ارتباطات بحران» و موضوع فرعی «مدیریت بحران» در شهرهای مختلف ایران و ایفای نقش محوری رسانه ملی و حفظ مرجعیت آن قبل از وقوع و وسعت یافتن سیل، آماده باش به مراکز گلستان، مازندران، ایلام، خوزستان، لرستان، بوشهر، هرمزگان، فارس و کرمان در روز چهارم فروردین، تدوین و ابلاغ راهبردهای اجرایی درمورد ثبت مستندات مکتوب، تصویری و ثبت تجارب رسانه‌ای و مستندسازی تلاش‌های صورت گرفته با هدف انتقال و انباشت تجارب و استفاده از آنها در مواقع مشابه آتی و آمادگی سیمای مراکز درگیر سیل ۴۸ ساعت قبل از حادثه و ارائه هشدار و اطلاعات به مردم اشاره کرد.

فاطمی ادامه داد: این آمادگی به نحوی بود که در گفتگوهای استانداران و مسئولان کشوری همچون وزیر کشور، استانداران ایلام، بوشهر و فارس ونماینده ولی فقیه در مازندران بارها از عملکرد صدا و سیمای استانی و ملی تقدیر شد.

وی انجام هماهنگی‌های لازم با شبکه خبر و دیگر شبکه‌های ملی به محوریت شبکه پنج سیما برای تسهیل برقراری ارتباط زنده و تصویری با استودیوهای مراکز درگیر بحران را مورد توجه قرار داد و افزود: در اولویت قرار دادن سیمای مراکز گلستان، مازندران، خوزستان، ایلام، لرستان، بوشهر، هرمزگان، کرمان و فارس برای برقراری تماس با شبکه پنج، تسهیل ارتباط و هماهنگی بین شبکه پنج با مراکز استانی از طریق ارائه شماره‌های تماس مدیران شبکه های استانی و مدیران میدانی استانهای درگیر در سیل در هر مرکز به عوامل مربوط و شماره تماس مستقیم مسئولان ستاد مدیریت بحران، استاندار، هلال احمر، پلیس راهور و … برای ارتباط زنده با شبکه‌های سراسری از دیگر اقدامات صورت گرفته به شمار می‌روند.

رئیس مرکز سیمای استان‌ها با اشاره به ارسال تجهیزات ارتباطی کوله پشتی از تهران و مشهد برای پوشش اقدامات در گلستان یادآور شد: تاکید ستاد بر لزوم ارائه فوری آموزش‌های عمومی و مورد نیاز به جامعه و تلاش و دقت نظر در ارائه اطلاعات و اخبار دقیق، به موقع، به همراه تحلیل و تفسیر آگاهی‌بخش به مردم و مسافران، طی این روزها در دستور کار قرار گرفتند.

مطالبه‌گری رسانه ملی از مسئولان

وی با بیان اینکه انجام مصاحبه و گفتگو با مسئولان مرتبط با مدیریت بحران و مطالبه‌گری و درخواست پاسخ از آنان درباره آخرین وضعیت سیل در استان‌ها هم جزو اولویت‌های کاری معاونت امور استان‌ها و شبکه‌های استانی بود گفت: در این راستا بر شفاف‌سازی، آرامش بخشی و پاسخگویی به شبهات و شایعات مطرح شده در سایر رسانه‌ها به‌ویژه در شبکه‌های اجتماعی تاکید جدی صورت گرفت.

فاطمی تلاش برای بالابردن روحیه فداکاری، از خودگذشتگی و ایثار و تشویق مردم برای کمک به همنوعان از طرق مختلف را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: ایجاد کمپین مهمان من در مرکز فارس برای اسکان حادثه دیدگان، اهدای حقوق یک روز کارکنان صدا و سیمای مرکز مازندران به سیل زدگان، حضور یکی از نمایندگان شورای شهر ثلاث باباجانی همراه با تعدادی از مردم و اهدای کمکهای مردمی در محل به مردم سیل زده، تهیه و پخش گزارش‌هایی برای جلب غیرمستقیم حمایت‌های مردمی و انتشار و تکرار شماره حساب کمیته امداد حضرت امام (ره) و هلال احمر و نیز اعلام نیازمندی‌های فوری هموطنان سیل زده، پوشش ارسال کمک های مردم مثل ارسال ۱۰۰ تن کالا از طرف مردم گیلان به گلستان و برنامه‌ریزی برای ارسال کاروان دوم در روز مبعث پیامبر (ص) شامل لوازم زندگی، از جمله این اقدامات محسوب می‌شوند.

گفتگوی میدانی با شاهدان عینی حوادث مربوط به سیل

رئیس مرکز سیمای استان‌ها از تهیه گزارش‌های میدانی و گفتگو با مردم و شاهدان عینی حادثه توسط شبکه‌های استانی یاد کرد و افزود: رصد لحظه به لحظه آنتن شبکه‌ها و تذکر و یادآوری نکات مهم به سیمای مراکز و اصلاح اشکالات همزمان با پخش در کنار تهیه و پخش بیش از ۱۰۰ ساعت برنامه تلویزیونی و۳۰۰ ساعت برنامه رادیویی با رویکردهای مختلف به موضوع سیل و آب‌گرفتگی در شهرستان‌ها، طی هفته اول فروردین از دیگر اقدامات ستادی معاونت امور استان‌ها به شمار می‌رود.

وی به اقدامات سیمای مراکز استانی در مورد سیل در نقاط مختلف کشور اشاره و خاطرنشان کرد: طی یک هفته ابتدای فروردین ۹۸ در برنامه‌های مختلف تلویزیونی بیش از ۱۰۰ ساعت برنامه تلویزیونی با رویکردهای مختلف به موضوع سیل و آب‌گرفتگی در شهرستان‌ها، پرداختند.

فاطمی با بیان اینکه پخش مکرر اطلاعیه ستاد مدیریت بحران استان‌ها به صورت زیرنویس در دستور کار این شبکه‌ها قرار گرفت افزود: عملکرد مطلوب و شایسته تقدیر سیمای مرکز فارس در اطلاع‌رسانی قبل، حین و بعد از جاری شدن سیل قابل توجه است.

رئیس مرکز سیمای استان‌ها با اشاره به پخش مکرر اطلاعیه ادارات کل هواشناسی استان‌ها به صورت زیرنویس و در پلاتوهای برنامه‌ای عنوان کرد: علاوه بر این شاهد پخش زیرنویس‌های هشداردهنده و اطلاع‌رسانی‌های لازم برای وقوع سیل و اطلاع‌رسانی گسترده پیرو پیش‌بینی‌های هواشناسی در روزهای اولیه از وضعیت هوا و بارندگی از شبکه‌های مختلف استانی بودیم.

وی برقراری ارتباط تلفنی در برنامه‌های زنده رادیویی و تلویزیونی با مراجع ذی‌ربط از قبیل مدیریت ستاد بحران استان‌ها، مدیریت راه‌ها و پلیس‌راهور، هلال‌احمر، ستاد اسکان مسافران نوروزی و هواشناسی را مورد توجه قرار داد و گفت: از دیگر اقدامات شبکه‌های استانی می‌توان به بهره‌گیری از ظرفیت رادیو نما با موضوع آموزش و اطلاع‌رسانی و هشدارها در خصوص سیل و آب‌گرفتگی، انتشار هشدارهای هواشناسی، اخبار حوادث درخصوص ایمنی در مقابل سیلاب با محوریت اعلام شماره تلفن‌های ضروری امداد و نجات در قالب اینفوگرافیک، موشن‌گرافی و عکس‌نوشت در فضای مجازی مراکز و اعلام اقدامات پیشگیرانه در مواجهه با سیل توسط مجریان در برنامه‌های پرمخاطب شبکه‌های تلویزیونی مراکز اشاره کرد.

فاطمی به آماده‌سازی اکیپ‌های خبری و استفاده از ظرفیت خبرنگاران مستقر در مناطق مختلف استان‌ها برای پوشش زنده و به‌موقع از حوادث غیرمترقبه اشاره و تصریح کرد: آماده‌سازی واحد سیار تلویزیونی و دریافت فرکانس برای SNG برای پوشش اتفاقات احتمالی، حضور به‌موقع مدیران مرتبط در معاونت امور استان‌ها و هدایت برخط عملیات رسانه‌ای مراکز از طریق ابلاغ و نظارت بر عملکرد مراکز و ایجاد هماهنگی با شبکه‌های ملی و استانی، تأکید به مراکز برای مستندسازی مکتوب و تصویری از پشت‌صحنه‌ها و مدیریت بحران برای بهره‌گیری از تجارب در رویدادهای آینده، فراخوان فوری مدیران مراکز و تشکیل اتاق مقابله با بحران و هماهنگی مراکز با حضور مدیران کل، معاونان و مدیران تولیدی و پخش جهت انجام عملیات رسانه‌ای در موضوع اقدامات پیشگیرانه و آگاهی بخشی به مردم در مواجهه با سیل و اعلام هشدارهای ایمنی و آموزشی برای مخاطبان، هم‌زمان با آغاز بارش‌های شدید از طریق خبر، فضای مجازی و زیرنویس در برنامه‌های زنده هم جزو اقدامات شبکه‌های استانی در حوزه سیما به شمار می‌روند.

استفاده صحیح از ظرفیت زیرنویس در شبکه‌های استانی برای اطلاع‌رسانی در مورد سیل

رئیس مرکز سیمای استان‌ها گفت: سیمای مراکز اطلاع‌رسانی از دقایق اولیه حادثه در قالب زیرنویس و نمایش تصاویر نقاط مختلف شهرها از طریق دوربین‌های مرکز کنترل ترافیک از محل حادثه سیل و اعزام SNG به محل‌های موردنظر را در دستور کار قرار داده بودند و علاوه بر این تهیه و تولید گزارش‌های خبری از شهرستان‌ها در خصوص وضعیت راه‌ها و جاده‌ها، وضعیت آب‌وهوا، اسکان مسافران نوروزی و مدیریت آب سدهای موجود در استان‌ها را جزو اولویت‌های کاری خود قرار دادند.

وی افزود: علاوه بر بخش‌های خبری و اعزام خبرنگار در دقایق اولیه به محل‌های حادثه، برقراری ارتباط با برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی، بارگذاری اخبار مکتوب، گزارش‌های تصویری و آلبوم عکس به‌صورت لحظه‌ای در وب‌سایت خبرگزاری مراکز صداوسیما هم در این مدت مورد اهتمام جدی قرار گرفت همچنین برقراری ارتباط با اورژانس و هلال‌احمر استان‌ها در خصوص آمادگی درمان، اسکان، امداد و نجات مصدومان و حضور استاندار، مدیرکل ستاد بحران و مسئولین مرتبط در استان‌های درگیر سیل در استودیوی خبر مراکز برای ارائه گزارش و اطلاع‌رسانی اقدامات پیشگیرانه، از دیگر اقدامات در این حوزه محسوب می‌شوند.

فاطمی بهره‌گیری از ظرفیت رادیو نما با موضوع آموزش و اطلاع‌رسانی و هشدارها در خصوص سیل و آب‌گرفتگی را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: زیرنویس پیام مقام معظم رهبری در خصوص سیل اخیر هم توسط شبکه‌های استانی مورد توجه قرار گرفت.

رئیس مرکز سیمای استان‌ها با اشاره به اعزام SNG به مناطق بحرانی و فراهم کردن بستر برقراری ارتباط زنده در راستای حضور جدی و مثمر ثمر رسانه‌ای گفت: علاوه بر اینها می‌توان به پخش تصاویر شورای هماهنگی بحران استان‌ها و تصاویر مربوط به طغیان رودهای استان و بارش‌های سیل‌آسا به صورت مدالیوم در کنار قاب تلویزیون توسط شبکه‌های استانی اشاره کرد که اقدامی مفید فایده بود.

وی با بیان اینکه تولید و پخش سه قطعه موشن‌گرافیک آموزشی درخصوص نحوه مواجهه با سیل توسط مراکز مختلف ازجمله کرمانشاه، فارس و چهارمحال و بختیاری در این بین قابل توجه است عنوان کرد: ارتباط با دستگاه‌ها و نهادهای خدمات رسان از جمله سپاه و ارتش در خصوص جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان مناطق مختلف، ارتباط مستقیم با شبکه‌های یک، دو، سه سیما و خبر و شبکه شما در روزهای مختلف با مسئولین استانی و بررسی آخرین وضعیت استان‌ها، آگاهی بخشی نسبت به مسیرهای پرخطر بلافاصله پس از بروز حادثه سیل در فضای مجازی، پاسخگویی به شبهات و شایعات مطرح‌شده در سایر رسانه‌ها به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی، مقابله با شایعات از طریق احصاء اخبار کذب و انتشار سریع اخبار صحیح در فضای مجازی مراکز و اعلام شماره‌حساب هلال‌احمر جهت واریز کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان و پرهیز از طرح بی مورد کمکهای افراد حقیقی هم دیگر اقداماتی هستند که در شبکه‌های استانی اجرایی شدند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

کدام رئیس جمهور آمریکا در تست بازیگری مردود شد؟ – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: رونالد ریگان پیش از آنکه رییس جمهور آمریکا شود بازیگر بود و در تست نقش رییس جمهور مردود شد.

به گزارش سینماپرس، رونالد ریگان،  چهلمین رئیس جمهور آمریکا از حزب جمهوری خواه بود که پیش از آنکه وارد عرصه سیاست شود، در رادیو و تلویزیون به عنوان هنرپیشه فعالیت می کرده است. ریگان در دانشگاه یوریکا تحصیل کرد و مدرک لیسانس خود را در زمینه اقتصاد و جامعه شناسی کسب کرد. او پس از فارغ التحصیلی کارش را در رادیو شروع کرد و در سال ۱۹۳۷ نیز به لس آنجلس رفت و کارش را به عنوان بازیگر در فیلم‌ها و سپس در تلویزیون شروع کرد. ریگان فیلم‌های زیادی در کارنامه خود دارد، اما از سرشناس‌ترین فیلم‌های او میتوان به «نوت راکنی آمریکایی (۱۹۴۰)»، «ردیف پادشاهان (۱۹۴۲)» و «وقت خواب برای بونزو (۱۹۵۱)» اشاره کرد.

ریگان درسال ۱۹۶۰ برای فیلمی به نام بهترین انسان برای ایفای نقش رئیس جمهور تست بازیگری داد، اما تهیه کنندگان آن فیلم معتقد بودند که او برای این نقش اصلا مناسب نبوده است، رونالد ریگان ۲۱ سال بعد در سال ۱۹۸۱ به جای اینکه نقش رئیس جمهور را بازی کند، خود رئیس جمهور شد و تا سال ۱۹۸۹ در  این پست باقی ماند.

او همچنین به عنوان رئیس صنف بازیگران صحنه و سپس سخنگوی جنرال الکتریک (جی ئی) کار کرد؛ نقطه شروع کار وی در سیاست در طی کارش در جنرال الکتریک رخ داد. مواضع او که در ابتدا عضو حزب دمکرات بود، در دهه ۱۹۵۰ به سوی راست متمایل شد، و در ۱۹۶۲ به حزب جمهوری خواه پیوست.

ریگان سه ماه پس از ورود به کاخ سفید مورد سوء قصد قرار گرفت، اما جان سالم به‌دربرد. جرأت و جسارت وی در مواجهه با این واقعه زمینه محبوبیت بیشتر وی در میان افکار عمومی آمریکا را پدیدآورد. کنترل تورم و بهبود وضعیت اقتصادی زمینهٔ انتخاب مجدد ریگان را در انتخابات سال ۱۹۸۴ فراهم آورد. وی دستور حملات مختلفی را به برخی از کشورها، از جمله جزایر کارائیب، لبنان و لیبی صادر کرد. او در سال ۲۰۰۴ در سن ۹۳ سالگی در گذشت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تلویزیون در چله دوم انقلاب رو به جلو حرکت می‌کند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مدیر شبکه دو سیما با اشاره به توجه بیشتر تلویزیون بر روی شکوفا شدن استعدادهای نوجوانان، تأکید کرد: حق نوجوانان است برنامه‌ داشته باشند، تجربه کنند، خطر کنند و حرکت کنند. به تماشا بنشینند و شکوفایی استعدادهایشان را به نظاره بنشینند.

محمدرضا جعفری‌جلوه رئیس شبکه دو سیما

البته بعد از ایام نوروز یک سریال دیگر هم روی آنتن می‌رود که فصل دوم «روزهای بی‌قراری» است. این سریال تلویزیونی را امیرحسین شریفی تهیه و کاظم معصومی کارگردانی کرده‌اند.  بخش عمده‌ای از ماجراهای فصل دوم این سریال در شهر تبریز و بخش‌هایی از آن در شهر مشهد جریان دارد. این مجموعه در ادامه روزهای بی قراری که فصل اول آن پیش از این که از شبکه یک سیما پخش شد ساخته شده و در خلاصه داستان آن آمده: «سارا که از همسر سابقش جدا شده در پی هویت خود ناچار به سفری طولانی می‌شود یک فرش نفیس مربوط به دوره مشروطه تنها سندی است که او را به مقصود برساند و …» بازیگرانی مانند سارا صوفیانی، مجید واشقانی، فخرالدین صدیق شریف، مهتاج نجومی، کاظم هژیر آزاد، صفا آقاجانی با حضور افسانه بایگان و حمیدرضا آذرنگ و تعدادی از بازیگران برجسته و پیشکسوت تبریز و مشهد در فصل دوم «روزهای بی قراری» به ایفای نقش می‌پردازند.  

برنامه دیگری که در شبکه دو یک موقعیت و اتفاق مناسبی را برای نوجوانان فراهم کرد «اقیانوس آرام» بود که فصل سوم آن از فروردین ۹۸ روی آنتن می‌رود. «اقیانوس آرام» با محور قرار دادن نوجوان‌ها تلاش می‌کند به دغدغه‌های هویتی آنها پاسخ دهد و با بازگو کردن تجربیات نوجوانی افراد موفق، به انتقال تجربه نسلی کمک کند. دریادار سیاری، مرضیه هاشمی و … از جمله مهمانانی بودند که در سری قبلی این برنامه تلویزیونی حضور یافتند و از دوره نوجوانی و چالش‌های خود در این دوره سخن گفتند. سری جدید اقیانوس آرام همانند سری های گذشته با شعار قابل اعتماد بودن نوجوانان تولید می‌شود و به همین دلیل بخشی از اقدامات فنی تولید نیز توسط نوجوان‌ها انجام می‌پذیرد که در نوع خود کم سابقه است.

محمدرضا جعفری‌جلوه رئیس شبکه دو سیما درباره همین رویکرد پرداختن به نوجوانان در تلویزیون گفت: فرصت مغتنمی بود که برای کسانی برنامه‌سازی انجام شود آینده کشور به دست‌ آن‌ها ساخته می‌شود. نوجوانان دوست دارند به رسمیت شناخته شوند، دیده شوند و مورد اعتماد باشند. نوجوان قشری است که نیاز به حرکت، تجربه و حتی خطر کردن دارد و خودش را به صحنه می‌کشاند تا استعدادها و اعتقاداتش را در عمل به مرحله اثبات برساند. ما بزرگترها که دیروز شما نوجوانان بودیم یادمان باشد دوران نوجوانی را همین‌گونه دوست می‌داشتیم. آن‌هایی که در نوجوانی توانستند جنبه‌هایی از این نیاز را به منصه ظهور برسانند قطعا این روزها موفق‌ترند.

وی با ابراز امیدواری از ادامه «اقیانوس آرام» در تلویزیون، افزود: حق شما نوجوانان است برنامه‌ای داشته باشید، تجربه کنند، خطر کنند و حرکت کنند. به تماشا بنشینید و خودشان را به تماشا بگذارند؛ فارغ از اینکه دچار خودبینی بشوند و ما در شبکه دو به عنوان مکمل تلاش‌های دیگران، فرصت پخش را در این غوغای رسانه‌ای که برپاست خوشحالیم توانستیم این فرصت را در اختیار نوجوانان قرار دهیم و اصلاً منتی هم بر سر نوجوانان نیست. خوشبختانه تجربه «اقیانوس آرام» تجربه تلفیق ویژگی‌ها و شاخصه‌های نوجوانی بود. «اقیانوس آرام» فرصت این خطر کردن و مورد اعتماد واقع شدن را برای نوجوانان فراهم کرد. چرا که نوجوانان ما نیاز دارند از تجربه‌های پیشینیان بهره ببرند و در مسیر رشد خودشان الگو داشته باشند تا دچار هجمه‌ها و آسیب‌ها نشوند؛ بلکه مصون از خطرها عبور کنند.

جعفری جلوه درباره «محله گل و بلبل» گفت: «محله گل و بلبل» به شکلی هدفمند در حال اجراست. خوشبختانه این مجموعه توانسته از عهده‌ رویکردهای مفروضش در آموزش‌های شهروندی برآید و عملکرد موفقی داشته باشد. خوشبختانه فارغ از کودکان و نوجوانان بنابر نظرسنجی‌های انجام شده خانواده‌ها بسیار این برنامه را دوست دارند. اتفاقا یکی از هدف‌گذاری‌ها هم این بود که «محله گل و بلبل» با حضور خانواده‌ها تماشا شود که بحمدالله چنین شده است.

رئیس شبکه دو در پاسخ به این سوال که تلویزیون در سال ۹۸ چه رویکردهایی را بایستی در دستور کار خود داشته باشد، افزود:  ان‌شاالله تلویزیون در سال ۹۸ روند رو به رشد و جلویی خواهد داشت. به ویژه در این ایام همگام با گام دوم انقلاب پس از چهل سال رهسپردن، تلاش کردن و یک راه طی شده قابل احترامی را رقم زدند. امیدواریم در آغازین سال گام دوم و چله دوم انقلاب هم کلیت سازمان صداوسیما و شبکه‌های مختلف از جمله شبکه دو سیما با گام‌های محکم‌تر و برنامه‌های جذاب و قاب‌های ستودنی‌تر میزبان مخاطبین خودشان خواهند بود.

به گفته جعفری جلوه مدیر شبکه دو سیما یکی از آثار دیگر این شبکه در سال جدید «کلاه قرمزی» با ساختار و رنگ و لعاب جدید خواهد بود.

* تسنیم

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«نون.خ»تصویری از اصالت مردم غرب کشور در «نون.خ» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: در سریال «نون.خ» به کارگردانی سعید آقاخانی علاوه بر اینکه مشکلات روز جامعه تصویر شده، مخاطب شاهد زیبایی های غرب کشور و اصالت مردمان این سرزمین نیز هست.

به گزارش سینماپرس، امسال سعید آقاخانی که پیش از این سریال‌های بسیاری را برای نوروز شبکه‌های مختلف سیما کارگردانی کرده، با سریال «نون. خ» به شبکه یک آمده است و حالا که تقریبا یک سوم از آن به روی آنتن رفته می توان اذعان داشت که با سریالی موفق روبرو هستیم.

** قصه‌ای در محله‌های کردنشین ایران

آقاخانی که تا به حال ۱۰ سریال برای تلویزیون ساخته در یازدهمین تجربه خود به سمت یکی از مناطق کردنشین ایران رفته و معضلات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی روز را از زاویه دید اهالی روستا به تصویر کشیده است. روستایی در اطراف کردستان که مردم آن با اصالت هستند و زندگی جمعی با یکدیگر را هنوز فراموش نکرده اند و برای انجام کارهای ریز و درشت خود تصمیم‌های جمعی می‌گیرند.  

** نون. خ یا سعید آقاخانی!؟

آقاخانی برای بار دوم در سریالی که خود کارگردانی می‌کند، ایفاگر یکی از نقش‌های اصلی است. شخصیت نورالدین خانزاده یا همان نام مخفف نون. خ که به ظن اهالی روستا یک اختلاس گر است و به همین دلیل چنین نامی روی او گذاشتند، یکی از اصلی‌ترین کاراکترهای این سریال ۱۳ قسمتی است. نوری یک کرد با اصالت نشان داده شده که  در کردستان به صادرات تخمه آفتابگردان می پردازد و از این طریق به همشهریان خود خدمت‌رسانی می‌کند، اما یک اتفاق ناخواسته او را درگیر ماجراهایی تازه می کند…

** استفاده از لهجه کردی با بیان درست

آقاخانی برای تولید چنین سریالی و برای دوری از هر حاشیه‌ای از همان ابتدا تحقیق‌های فراوانی را  انجام داده است تا در میانه پخش مشکلاتی که بعضا برای سریال‌های دیگر بوجود می‌آید، گریبان او را نیز نگیرد. کارگردان سریال نون. خ که اصالتا کرد زبان است می‌گوید پیش از اینها به خاطر اصالت خانوادگی خود دوست داشتم سریالی را در این منطقه بسازم و تمام تلاشم را به کار بستم تا لهجه‌ها و آداب و رسوم هم شهریانم به خوبی اجرا شود. او در این سریال با بهره‌گیری از چند تکه کلام و جمله به خصوص به شیرینی نقشش اضافه کرده است و تا به اینجای کار نشان داده که موفق بوده است.

**زیبایی های غرب کشور در قاب دوربین آقاخانی

همانطور که می‌بینید در این سریال لوکیشن‌های مختلفی به کار گرفته شده‌اند. از رودخانه و فضای سرسبز کردستان و کرمانشاه گرفته تا خانه‌های روستایی که در تصاویر هوایی به خوبی دیده می‌شود. غیر از لوکیشن‌های بومی که در منطقه کردستان واقع شدند، و حال و هوای آن روستا را برای مخاطب تداعی می‌کنند، لوکیشن‌هایی نیز در تهران و جاده های اطراف در این سریال دیده می‌شوند.

 ** موفقیت استفاده از بازیگران بومی

بیش از نیمی از بازیگران این سریال از بازیگران بومی منطقه کردستان و کرمانشاه انتخاب شده‌اند و تعداد دیگری از بازیگران این سریال بنا به ضرورت از بازیگران چهره تلویزیون و سینما هستند. حمیدرضا آذرنگ، هومن حاجی عبدالهی، علی صادقی و… و. از جمله این بازیگران هستند.

تا زمانی که گروه تولید در کردستان مشغول به تصویربرداری بودند امکان هماهنگی برای تهیه گزارش پشت صحنه مهیا نبود اما به محض اینکه گروه تولید به تهران آمدند این شرایط مهیا شد تا شرایط تولید سریال نوروزی شبکه یک را از نزدیک نظاره‌گر باشیم.

** رستورانی در سربالایی غرب تهران، لوکیشن امروز گروه نون. خ

در سردترین روزهای آخرین فصل سال، کافه رستورانی واقع در غرب تهران محل تصویربرداری سریال نوروزی شبکه یک سیما بود. رستورانی با ساختمان سفید و تابلویی طلایی. بعد از پیمودن سربالایی نسبتاً شیب دار، سمت راست خیابان ماشین‌های بزرگی دیده می‌شود که وظیفه برق رسانی به دوربین‌های صحنه را عهده دارند یا افرادی که عضو گروه تدارک هستند و با سینی‌های چای از عوامل پذیرایی می‌کنند.

بنا به مقتضیات قصه نون. خ، سعید آقاخانی باید در این رستوران تصاویری را با حضور حمیدرضا آذرنگ، هومن حاجی عبداللهی و علی صادقی مقابل دوربین ببرد.

** هنرورهایی پشت میز و صندلی رستوران

بعد از عبور از در ورودی  رستوران و پیمودن راه پله مارپیچ آن به طبقه اول و رستوران نزدیک می‌شوید. عبور از در بزرگ شیشه‌ای با دستگیره طلایی شما را وارد محوطه رستوران می‌کند. با نگاهی اجمالی مشخص است افرادی که پشت میز و صندلی‌های این رستوران نشسته‌اند همگی هنرور هستند و بنا به اعلام مدیر صحنه کاملا طبیعی نشان می‌دهند.

** امروز کافی شاپ تعطیل است!

 اما گروه تولید در بخش انتهایی این رستوران که سالنی کوچک با نام کافه است ایستاده‌اند. برای ورود به بخش کافه باید از دومین در بزرگ شیشه‌ای با چارچوب چوبی عبور کرد. ۱۰ میز کوچک و صندلی‌های قهوه‌ای کم‌رنگ با رویه سبز در گوشه و کنار این کافه چیده شده است. دو ستون سیاه رنگ در دو طرف این سالن دیده می‌شود و سمت چپ همان جایی است که مراجعین می‌توانند با قرار گرفتن در پشت آن به صاحب کافه سفارش چای قهوه و … دهند. پشت سر او یک تابلو بزرگ قرار دارد که روی آن لیست اقلام موجود در کافه نوشته شده است. کمی آنطرف‌تر و در بخشی که سفارش ها آماده می‌شود چند دستگاه قهوه و اسپرسو ساز، چند شیشه قهوه، چای، نبات، شیرینی، شکلات، کیک و … به چشم می‌خورد. در طراحی داخلی این کافی شاپ چند میز و صندلی راحتی چرمی نیز استفاده شده است. در این میان اما نکته مهم این است که امروز به دلیل استقرار گروه تولید سریال، کافی شاپ تعطیل است و به افرادی غیر از عوامل تولید سرویس نمی‌دهد.

** حاجی عبدالهی و چالش‌هایی که با نقش روحانی در این سریال دارد

روی مبل‌های راحتی‌ این کافه چهره آشنایی مشغول صحبت با چند نفر از عوامل صحنه است. رحمت پایتخت یا همان صداپیشه عروسک محبوب پنگول در برنامه رنگین کمان یکی از نقش‌های اصلی سریال سعید آقاخانی را عهده دار است.  

هومن حاجی عبداللهی که با ظاهری متفاوت در این سریال حضور پیدا کرده است هنوز به سمت اتاق گریم و لباس نرفته و با تیپ شخصی خود روی صندلی نشسته است. وی درباره نقشش می‌گوید: برای اولین بار است که در نقش یک روحانی که اتفاقا داور فوتبال هم هست ظاهر می‌شوم. رفتار، گریم و لباس خاصی را در این سریال پوشیدم و روی رفتارم بسیار سنجیده کار کردم.  

وی با اشاره به حضورش در این سریال می‌افزاید: برای ایفای این نقش چالش‌های زیادی سر راهم قرار داشت که با مشورت با کارگردان و افرادی که خود این شرایط را داشتند توانستم به راحتی با نقشم ارتباط برقرار کنم.

** نوری با لباس‌های کُردی در خیابان/ آقاخانی: اصالتا کرد زبان هستم

صحبت‌هایی بین چند نفر از عوامل تولید رد و بدل می‌شود که حکایت از ادامه تصویربرداری در خیابان‌های مجاور دارد. سعید آقاخانی با ظاهری کاملا متفاوت توجه اهالی خیابان را به خود جلب کرده است. او لباس کردی بر تن دارد و شالی دور سرش پیچیده است و در حالیکه در حال بررسی خیابان‌های اطراف است با چند بازیگر نیز تمرین می‌کند.  

وی درباره لباس و پوشش خود در این سریال نیز می‌گوید: درست است خیلی‌ها می‌گویند این لباس خیلی راحت است، اما باید بگویم پوشیدن و درآوردن این لباس‌ها مثل لباس‌های سریال‌های تاریخی زمان زیادی را به خود اختصاص می‌دهد و سرعت تولید را نیز کاهش می‌دهد. او روی چهارپایه گروه کارگردانی می‌نشیند و با برگه‌هایی که در دست دارد با بازیگران صحبت می‌کند.

وی درباره این سریال می‌گوید: من اصالتا کرد زبان هستم و دوست داشتم که بخشی از دغدغه همشهری‌های خود را در یک سریال به تصویر بکشم.

** فرجی: برای ادای لهجه‌ها از بازیگران بومی کردستان استفاده کردیم

«مهدی فرجی» تهیه کننده سریال «نون. خ» درباره مسائل هدف از تولید ابن سریال نیز گفت: خدا را شکر شرایط مساعدی برای تولید این سریال داریم و امیدواریم که مردم در ایام نوروز این سریال را تماشا کرده و با آن ارتباط خوبی برقرار کنند. هدف ما سرگرمی و فراهم کردن اوقاتی خوش برای مخاطبان تلویزیون در این ایام بوده است.

وی با اشاره به انتخاب بازیگران این سریال نیز افزود: ما چند بازیگر اصلی داریم که همگی از چهره‌های برتر سینما و تلویزیون هستند و بنا به قصه‌ای که روایت می‌شود مجبور بودیم در کنار آنها از بازیگران بومی کردستان و کرمانشاه نیز استفاده کنیم که لهجه‌ها به درستی ادا شود.

** سکانسی در کنار پارکی خلوت

سکانسی که قرار است دقایقی دیگر مقابل دوربین آقاخانی برود، مربوط به یک درگیری کنار پارک است. این سکانس که در پارک خیابان بالایی رستوران قرار دارد، پارک کوچکی است که وسیله‌های بازی کمی هم دارد. به دلیل سرمای هوا هیچ عابر پیاده‌ای نیز به اینجا نیامده و گروه تولید می‌توانند از این فرصت بهترین استفاده را به نفع سرعت تولید خود، ببرند. در این صحنه نیز دو سه هنرور بازی می‌کنند، آنها مشغول تمرین های اولیه با کارگردان هستند و به محض اعلام ضبط توسط کارگردان آنها نیز جدی تر می‌شوند.

** حضور نقش جدید بازیگر پایتخت در نون. خ

«هومن حاجی عبدالهی» بعد از خارج شدن از کافه به سمت اتاق گریم می‌رود و بعد از یکساعت از اتاق خارج می‌شود، شاید کمتر کسی بتواند او را در ظاهر جدیدش در این سریال نوروزی بشناسد چراکه او به گفته خودش با حضور در این سریال نقش جدیدی را در کارنامه کاریش ثبت کرده است.

قرار است که حمیدرضا آذرنگ نیز به گروه بپیوندد، اما تا نزدیکی های ظهر خبری از حضور او نیست. علی صادقی نیز که یکی از بازیگران طنز سریال‌های تلویزیونی است، در گوشه‌ای از این خیابان طویل ایستاده و منتظر اعلام کارگردان است.

این سریال به تهیه کنندگی مهدی فرجی، کارگردانی سعید آقاخانی و بازی بازیگرانی چون سعید آقاخانی، حمید رضا آذرنگ، هومن حاجی عبدالهی، فریده سپاه منصور و تعدادی بازیگران بومی کردستان و کرمانشاه برای نوروز شبکه یک سیما تهیه و تولید شده است.

سریال «نون. خ» به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه کنندگی مهدی فرجی هر شب از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

* فارس

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

عروسک‌های غول پیکر به استان گلستان می‌روند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: عروسک‌های غول‌پیکر خانه عروسک انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به منظور روحیه دادن به مردم آسیب‌دیده به ویژه کودکان به مناطق سیل‌زده استان گلستان اعزام می‌شوند.

به گزارش سینماپرس، محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان درباره اقدامات مدنظر این اداره‌کل، انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان و شورای راهبردی تئاتر خوزستان به منظور حمایت از مردم آسیب‌دیده مناطق سیل‌زده در استان‌های مختلف کشور، گفت: در شرایطی این چنینی توجه به روحیه جمعی آسیب‌دیدگان مناطق سیل‌زده به ویژه کودکان دارای اهمیت بالایی است، از این رو قصد داریم عروسک‌های غول پیکر خانه عروسک انجمن هنرهای نمایشی استان را به مناطق سیل‌زده استان گلستان اعزام کنیم.

وی اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان، گروه هشت‌نفره به همراه عروسک‌های غول پیکر خانه عروسک استان خوزستان روز جمعه نهم فروردین ۹۸ به استان سیل‌زده گلستان اعزام کنیم تا این گروه اجراهای خود را در مناطق سیل زده استان آغاز نماید.

جوروند در ادامه گفت: در کنار اجرای نمایش عروسک‌های غول پیکر، کتاب قصه‌هایی مخصوص کودکان و کاردستی‌های کاغذی در بین کودکان سیل زده استان گلستان توزیع می‌شود. امیدواریم با این حرکت شادی را میان مردم و کودکان سیل‌زده ببریم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

پیام مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری برای “روز ملی هنرهای نمایشی” – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری به مناسبت روز جهانی تئاتر پیامی را منتشر کرد.

به گزارش سینماپرس، کوروش زارعی به مناسبت روز جهانی تئاتر پیامی به شرح زیر منتشر کرده است : «گرامی داشتِ خجستهِ روز جهانی و ملی تئاتر، به واقع مایه‌ی دلگرمی و خشنودی هنرمندان، اهالی و دوستداران تئاتر است و از این رو باید این روز فرخنده را پاسداشت و به همه‌ی هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر تئاتر نیز تبریک گفت.

هنر، موهبتی الهی است که خداوند به انسان پیشکش کرده و افرادی که هنرمند نامیده می‌شوند و با زبان هنر با دیگر مردمان سخن می‌گویند به نوعی از برگزیدگان حضرت احدیت هستند.  

در این میان، جایگاه هنر تئاتر، دارای مقامی ارفع است. چرا که بی‌شک تئاتر، هنری انسان‌ساز است و صحنه‌ی تئاتر نیز جز بستر مکارم اخلاق نباید باشد. لذا آن‌جایی دل هنرمند به درد می‌آید که شاهد تقدس‌شکنی صحنه‌ی تئاتر توسط نااهلان و نابخردان است.  

متاسفانه در سال‌های اخیر، بی‌خردان و هنرمندنماها بی‌توجه به عرف اجتماعی ایران اسلامی و به دور از شأن مقدس تئاتر آثاری سخیف و نازل را بر صحنه‌ی هنرهای نمایشی کشور مقابل چشمان تماشاگران قرار داده‌اند که جز لکه‌دار کردن شرافت هنر تئاتر، ارمغان دیگری نداشته است. به اصطلاح تئاتری که باید انعکاس دهنده‌ی کلام مردم، اشاعه‌دهنده‌ی ارزش‌های انسانی و مکارم اخلاقی باشد، در حد کالایی چرک و پلشت نزول کرده که موجب نشستن عرق شرم بر پیشانی دلسوختگان هنر تئاتر شده است. زنگ خطر رواج چنین نمایش‌هایی مدت‌هاست که به صدا درآمده اما بی‌توجهی به این هشدارها همچنان ادامه دارد.

اساس پاسداری از حرمت و شرف تئاتر جز با نگهبانی خود اهالی و هنرمندان تئاتر بدست نمی‌آید و ساده‌انگارانه‌ است که فکر کنیم صرفا با صدور قوانین و بخشنامه‌ها می‌توان مقابل انحرافات و آسیب‌ها را گرفت. متولی و پاسدار هنر تئاتر، جز هنرمند تئاتر نیست و اگر غفلت کنیم با نزول جایگاه تئاتر، جز شرمساری برای آنان که برای رونق و روشن‌نگه‌داشتن چراغ صحنه‌ها، خون دل خورده‌اند، برداشت دیگری نخواهیم داشت.  

نگذاریم نمایش‌های سطحی و مبتذل که با فرآیندی ناقص و ابتر تولید می‌شوند در قالب‌ نمایش‌های روشنفکرنما یا حتی شبه کمدی، قداست و شرافت صحنه‌های تئاتر را لجن‌مال کنند.

معتقدم بنیان حقیقی تئاتر آیه‌ای از ذات اقدس الهی است. مراقبت از تئاتری که می‌تواند انعکاس دهنده‌ی ارزش‌های والای انسانی و اسلامی و نیز ناشر هنجارهای آرمانی و اجتماعی باشد وظیفه‌ی تک‌تک هنرمندان تئاتر است. این مهم بدست نمی‌آید جز احترام به شأن جایگاه تئاتر که میزبان تماشاگران علاقه‌مند و عموم مردم است.  

تئاتر هنری انسان‌ساز است و همانگونه که حضرت سعدی می‌فرماید: «رسد آدمی به جایی که به جز خدا نبیند» پس جایگاه صحنه، در مقام مکتب عشق و معرفت الهی و نیز تریبون نشر ارزش‌های انسانی قرار دارد. توجه به این مقام، اهم وظایف هنرمندان است.

جا دارد به نوبه‌ی خود، روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی را در سال ۹۸ به همه‌ی هنرمندان و اهالی تئاتر تبریک گفته و امیدوار باشم در سال جاری به همت هنرمندان تئاتر و همگرایی متولیان هنرهای نمایش، با ارتقاء کیفی و محتوایی آثار تماشاخانه‌ها و تالاهای نمایشی ضمن بسط این هنر فاخر، احترام ویژه به مخاطبان و تماشاگران را بیش از پیش مد نظر داشته باشیم. انشاالله.»

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

عکس/ سینما در سالی که گذشت-۸


عکس/ سینما در سالی که گذشت-۸

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

رادیو صبا با «موسیقی ایران در گذر زمان» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مخاطبان رادیو صبا با «سیر تاریخی هنر موسیقی در ایران» به صورت طنز در برنامه «سمسارستان» بیشتر آشنا می شوند.

به گزارش سینماپرس،  به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، «سمسارستان» برنامه ای طنز است که تاریخچه رویدادها و اشیاء مختلف را روایت می کند. در این برنامه روز شنبه دهم فروردین تاریخ موسیقی ایران مرور می شود.

دوران موسیقی ایران به ۲ بخش پیش از اسلام و بعد از اسلام تقسیم می شود که در این برنامه قرار است سیر تاریخی آن به صورت طنز روایت شود.

برنامه «سمسارستان» به تهیه کنندگی و نویسندگی نسیم السادات صباغان ساعت ۱۹:۰۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۵,۵ مگاهرتز از رادیو صبا پخش می شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مدرسه تئاتر در پردیس تئاتر تهران راه‌اندازی شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مدیر هنرهای نمایشی به مناسبت هفتم فروردین «روز ملی هنرهای نمایشی» و ضمن تبریک روز جهانی تئاتر از برپایی مدرسه بزرگ تئاتر در پردیس تئاتر تهران خبر داد.

به گزارش سینماپرس، حسین عالم بخش مدیر هنرهای نمایشی با تبریک به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی از برگزاری هفتمین جشنواره تئاتر شهر در سال ۱۳۹۸ خبر داد و گفت: امید است که با تخصیص بودجه لازم بتوانیم هفتمین جشنواره تئاتر شهر را بعد از یک سال وقفه‌ای که افتاد، برگزار کنیم. هنرمندان در این زمینه بسیار پیگیر هستند و امیدواریم بتوانیم این موضوع را به سرانجام برسانیم.

این کارگردان درباره اتفاق مهم دیگری که در حوزه تئاتر و نمایش در سال ۱۳۹۸ خواهد افتاد، گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم در پردیس تئاتر تهران برای جذب هنرجو در رشته نمایش در چند گرایش بازیگری، ‌کارگردانی و … در گروه‌های سنی مختلف به صورت آکادمیک انجام شده است. جذب هنرجو برای این مدرسه تئاتر از اوایل خردادماه خواهد بود و موضوعات فراخوان و تبلیغات آن صورت می‌گیرد تا در تابستان این مدرسه راه اندازی شود و هنرجو جذب کند. با توجه به گستره جغرافیایی این منطقه، محفل خیلی خوبی برای تقویت نسل هنرمند در حوزه این هنر فاخر خواهد بود.

وی افزود: قبلا هم در این زمینه صحبت‌هایی شده و اقداماتی صورت گرفته بود که متاسفانه مغفول مانده بود. اما اکنون برنامه ریزی‌های لازم توسط همکاران انجام شده و کارگاه‌های مناسب تنظیم شده و با مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هماهنگی‌ها و همفکری‌های لازم صورت گرفته است. مدرسه بزرگ تئاتر الگویی خواهد شد برای همه مجموعه‌های هنری و فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران که بتوانند از آن استفاده کنند.

عالم بخش در ادامه بیان کرد: مورد دیگری که در حال پیگیری برای انجام آن هستیم برپایی دانشگاه هنرهای دراماتیک با مشارکت دانشکده علمی کاربردی است که امیدواریم راه اندازی بشود. با توجه به اینکه در جنوب تهران اصلا چنین واحدی نداریم و اگر دانشجویی بخواهد در این رشته تحصیل کند باید به مرکز یا غرب شهر بیاید، راه‌اندازی این مرکز گام بزرگی در بخش علمی و آموزشی خواهد بود و خدمات خوبی به مخاطبان خود ارائه خواهد کرد. امید است که این مرکز از مهر ۱۳۹۸ پذیرش دانشجو داشته باشد.

مدیر هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به طرح «هنر برای همه» گفت: هم اکنون در پردیس تئاتر تهران شاهد برگزاری کنسرت محمد معتمدی هستیم که هفتم فروردین‌ماه آخرین اجرای آن خواهد بود و با استقبال بالای مردم مواجه شده است. برنامه ریزی‌های صورت گرفته نوید سالی پربار از اتفاقات و رویدادهای هنری هم در پردیس تئاتر و هم در بقیه مراکز سازمان فرهنگی هنری می‌دهد. انسجام اجراها و نظارت بر روی آن‌ها دقیق‌تر خواهد شد. این نظارت برای بهبود کیفیت و کمیت اجراها خواهد بود. امید است که امسال سال خیلی خوبی در این حوزه باشد که نفع آن به همه مردم خواهد رسید.

مشاهده خبر از سایت منبع