X

اخبار سینمایی

دفتر سینمایی

تفاهم نامه‌های جامع فرهنگی ایران و ونزوئلا به امضا رسیدند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تفاهم نامه جامع پنج ساله همکاری‌های فرهنگی هنری دو جانبه میان ایران و ونزوئلا را امروز طی مراسمی در کاراکاس پایتخت این کشور به امضا رساند.

به گزارش سینماپرس، محمد مهدی اسماعیلی طی مراسمی با حضور رؤسای جمهور دو کشور در کاراکاس تفاهم نامه جامع فرهنگی ایران و ونزوئلا در قالب ۱۹ سند همکاری میان ایران و ونزوئلا را به امضا رساند.

در این تفاهم نامه جامع فرهنگی تحکیم و استمرار روابط فرهنگی با تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر مورد توجه قرار گرفته است.

تولید فیلم‌های مشترک، برگزاری هفته‌های فرهنگی، از جمله دیگر بندهای این تفاهم نامه فرهنگی هنری است.

در مراسم انعقاد اسناد همکاری ایران وونزوئلا هجد سند همکاری دیگر نیز در حوزه‌های مختلف به امضا رسید. این اسناد در زمینه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات، انرژی، بیمه، حمل و نقل دریایی، آموزش عالی، کشاورزی، دارویی و پزشکی، تبادلات فرهنگی و همچنین توسعه همکاری‌های معدنی امضا شده است.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی، وزرای امور خارجه، نفت، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، بهداشت و درمان رئیس جمهور را در این سفر همراهی می‌کنند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«محمد دلاوری» سراغ ناگفته‌هایی از مرگ «پیروز» می‌رود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: محمد دلاوری در قسمت جدید از «بی‌واسطه» سراغ ناگفته‌هایی از مرگ «پیروز» رفته است.

به گزارش سینماپرس، همزمان با هفته محیط زیست قسمت جدید برنامه «بی‌واسطه» امروز سه شنبه ۲۳ خرداد ساعت ۱۸ روی آنتن شبکه یک می‌رود.

محمد دلاوری در هر قسمت از «بی‌واسطه» سراغ یک پرونده می رود و به زوایای مختلف آن می‌پردازد. این بار هم از همین زاویه محیط زیستی سراغ پرونده «پیروز» رفته است.

پیروز، یوزپلنگ ایرانی و فرزند «ایران» و «فیروز» بود و نام این یوز ایرانی توسط تیمارگر او علیرضا شهرداری انتخاب شد.

این یوز تنها توله باقی‌مانده از سه فرزند «ایران» بود که او هم سال گذشته تلف شد.

محمد دلاوری در این قسمت از «بی‌واسطه» سراغ مرگ پیروز رفته است و ناگفته‌هایی از مرگ این توله یوز را برای مخاطب واکاوی کرده است. گفتگو با علیرضا شهرداری بخشی از این روایت است.

همچنین در این قسمت، برای اولین بار دوربین برنامه وارد مخزن محیط زیست ایران و محل نگهداری انواع گونه‌های جانوری شده است.

وضعیت آلودگی هوای تهران، احیای دریاچه ارومیه، وضعیت مدیریت پسماند، و مشکلات محیط بانان کشور، از جمله موضوعاتی بود که در قسمت قبل با همین موضوع محیط زیست و با حضور معاون رییس جمهور به آنها پاسخ داده شد.

برنامه «بی واسطه» به کارگردانی سیدمحمدعلی صدری‌نیا و اجرای محمد دلاوری هر هفته یکشنبه و سه‌شنبه ساعت ۱۸ از شبکه یک پخش می‌شود. همچنین بازپخش آن نیز پنجشنبه و جمعه ساعت ۱۶ از شبکه افق است.
این برنامه در هر قسمت به سراغ موضوعات حساس و چالشی روز می‌رود و ابعاد مختلف آن را با حضور مسئولین مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

برنامه «بی واسطه» محصول سازمان اوج است که توسط استودیو بیست و دو تهیه و تولید شده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

عکس / آئین ثبت ملی قصه گویی ایرانی


سینماپرس : آئین ثبت ملی قصه‌گویی ایرانی سه‌شنبه ۲۳ خرداد در سالن بهنام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزارشد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

صدور مجوز بهره‌برداری از هشت «سالن‌ جدید سینمایی» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سازمان سینمایی برمبنای سیاست توسعه عدالت فرهنگی و گفتمان ترویج ساخت و فعالسازی سینماها اقدام به صدور ۸ مجوز سینما در کل کشور کرده است.

به گزارش سینماپرس، سازمان سینمایی برمبنای سیاست توسعه عدالت فرهنگی و گفتمان ترویج ساخت و فعال‌سازی سینماها در کل کشور، علی‌الخصوص مناطق کم برخوردار، در سه ماه اول امسال، با موافقت کمیسیون‌های رسیدگی ماده ۸ استان‌ها، اقدام به صدور ۸ مجوز سینما در کل کشور کرده، این تعداد سینما، در استان‌های کرمان، کرمانشاه، مرکزی و گیلان ایجاد و بهره برداری شده است.

در سه ماهه اول ۱۴۰۲ سینما فجر در شهر رشت با تعداد ۷۰۰ صندلی، دارای بیشترین ظرفیت در بین مجوزهای صادر شده است که توسط بخش دولتی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

محمدرضا فرجی مدیرکل دفتر توسعه زیرساخت و فناوری سینمایی و سمعی بصری در این رابطه گفت: در سه ماه اول سال ۱۴۰۲ با موافقت کمیسیون رسیدگی ماده ۸ آیین نامه «ایجاد، ساماندهی و نظارت بر سالن‌های نمایش فیلم»، موضوع تصویب نامه شماره ۱۵۳۷۲۰/ ت ۵۶۱۵۴ به مورخ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴ هیئت محترم وزیران مجوز بهره برداری از ۸ سینمای جدید با ظرفیت ۲۵۳۲ صندلی توسط دفتر توسعه زیرساخت و فناوری‌های سینمایی و سمعی بصری صادر شد.

در این جدول مجوزهای صادر شده به تفکیک استان و ظرفیت قابل مشاهده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

عکس / اکران فیلم سینمایی «شهرک»


سینماپرس : مراسم اکران فیلم سینمایی «شهرک» به کارگردانی علی حضرتی شامگاه دوشنبه ۲۲ خرداد با حضور علی ربیعی وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از بازیگران و عوامل فیلم در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

آیا تعالیم و آموزه‌های «سند ۲۰۳۰» در نسخه‌ جدید «کاپیتان» کمرنگ خواهد شد؟ – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس:صابر امامی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «کاپیتان» با اشاره به آماده‌سازی این فیلم برای اکران عمومی از کاهش ۱۰ دقیقه‌ای زمان آن نسبت به نسخه اکران‌شده در جشنواره فجر خبر داد.

به گزارش سینماپرس، صابر امامی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «کاپیتان» به کارگردانی محمد حمزه‌ای از فیلم‌های رونمایی‌شده در جشنواره چهل‌ویکم فیلم فجر که به تازگی پروانه نمایش خود را از سازمان سینمایی دریافت کرده است، در گفتگو با مهر درباره برنامه‌ریزی برای اکران عمومی این فیلم گفت: با توجه به اینکه قصد داریم فیلم در جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان هم حضور داشته باشد اکران فیلم را باید به فصل پاییز و همزمان با بازگشایی مدارس موکول کنیم. با توجه به دریافت پروانه نمایش هم مقدمات این اتفاق را پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: به دو دلیل فکر می‌کنم فصل پاییز زمان مناسبی برای اکران «کاپیتان» باشد. یکی بحث بازگشایی مدارس است که می‌تواند زمینه‌ساز حضور دانش‌آموزان در مدارس باشد و نکته دیگر هم مفاهیم انسانی خود فیلم است که باعث شده خیلی نیاز به تمرکز بر زمان‌های خاص مانند نوروز یا عید فطر برای اکران نداشته باشیم و فیلم در هر مقطعی می‌تواند با مخاطب ارتباط برقرار کند.

تهیه‌کننده «کاپیتان» با اشاره مجدد به برنامه‌ریزی برای حضور این فیلم در جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: این فیلم برای مخاطبان کودک و نوجوان فیلم مناسبی است اما در عین حال برای همه اعضای خانواده فیلم جذابی است و به همین دلیل هم همه اعضای یک خانواده می‌توانند از تماشای آن لذت ببرند و هم مخاطبان دغدغه‌مند سینما می‌تواند با تماشای آن احساس رضایت کند.

امامی ادامه داد: درست است که فیلم از بیماری کودکان صحبت می‌کند اما پیام اصلی آن امید و زندگی است. به تعبیری بستر روایت داستان فیلم این بیماری است و به‌شدت فیلم امیدبخش و نشاط‌آوری است. معتقدم فیلم ما جزو معدود فیلم‌هایی است که شاید در فرآیند تبلیغات مخاطب با ناراحتی‌هایش مواجه شود اما به محض تماشای فیلم احتمالاً آن را به دیگران هم توصیه می‌کند.

وی افزود: در واقع شخصیت‌های اصلی فیلم بچه‌هایی هستند که در بیمارستان دوران بیماری خود را در کنار یکدیگر سپری می‌کنند اما آخرین چیزی که به آن فکر می‌کنند، این بیماری است. آن‌ها در تلاش هستند تا زندگی را تجربه کنند و این درس را به بزرگ‌ترها و پدرومادر خودشان هم می‌دهند.

تهیه‌کننده «کاپیتان» درباره تغییر نسخه اکران عمومی فیلم نسبت به آنچه در جشنواره فجر به نمایش درآمده بود هم گفت: با تصمیم خودمان فیلم را نسبت به نسخه جشنواره فجر کوتاه کردیم. براساس بازخوردهایی که در موعد نمایش جشنواره‌ای داشتیم آن را حدود ۱۰ دقیقه کوتاه‌تر کردیم اما نسخه‌ای که برای دریافت پروانه نمایش ارائه کردیم، بدون هیچ اصلاحیه‌ای مجوز دریافت کرد.

این تهیه‌کننده سینما در پایان درباره دیگر فعالیت‌های خود هم توضیح داد: در حال حاضر مشغول کار بر روی دو فیلمنامه هستیم که یکی از آن‌ها فضایی مرتبط با کودکان و نوجوانان دارد و امیدواریم زودتر به مرحله تولید برسد. کار دیگر هم محتوایی اجتماعی دارد. پروژه اول با توجه به اتمام نگارش فیلمنامه به مرحله تولید نزدیک‌تر است و در حال مذاکره برای تولید آن با یک کارگردان فیلم‌اولی هستیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«تریت ویلیامز» درگذشت – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تریت ویلیامز بازیگر «اوروود» و «شاهزاده شهر» در ۷۱ سالگی بر اثر تصادف موتورسیکلت جان باخت.

به گزارش سینماپرس و به نقل از هالیوود ریپورتر، تریت ویلیامز نامزد جایزه امی که برای بازی در فیلم‌هایی چون «تراموایی به نام هوس» در سال ۱۹۸۴ و «شیفت دیرهنگام» شهرت داشت، بازیگر همه فن حریفی بود که در نقش یک جراح مغز و اعصاب در سریال «اوروود» ظاهر شده بود. وی که در فیلم‌هایی مانند «شاهزاده شهر» ساخته سیدنی لومت و موزیکال کمدی «مو» میلوش فورمن در سال ۱۹۷۹ درخشیده بود، دوشنبه در تصادف با موتورسیکلت درگذشت.

پلیس ایالت ورمونت در بیانیه‌ای اعلام کرد ویلیامز سوار بر موتورسیکلت که کلاه ایمنی هم بر سر داشت در مسیر خود با خودرویی برخورد کرد.

تحقیقات اولیه نشان داد که راننده خودرو ایستاد، علامت گردش به چپ زد و سپس در مسیری که یک موتورسیکلت هوندا VT۷۰۰c مدل ۱۹۸۶ که توسط ویلیامز در سمت شمال حرکت می‌کرد، پیچید. ویلیامز نتوانست از برخورد جلوگیری کند و از موتورسیکلت پرت شد. او جراحات شدیدی برداشت و با هواپیما به مرکز پزشکی آلبانی در نیویورک منتقل شد، اما تلاش‌های پزشکان نتیجه‌ای نداشت.

به گفته پلیس، راننده خودرو جراحات جزیی برداشته و نیازی به بستری شدن ندارد.

ویلیامز که در دوران جوانی طرفداران زیادی داشت، نقش شخصیت منفی زاندر درکس را در فیلم «شبح» در سال ۱۹۹۶ ایفا کرده بود و در رزومه‌اش فیلم‌هایی چون «عقاب فرود آمده است» جان استرجس در سال ۱۹۷۶، «۱۹۴۱» استیون اسپیلبرگ در سال ۱۹۷۹، «روزی روزگاری در آمریکا» سرجیو لئونه در سال ۱۹۸۴، «گرمای کشنده» ۱۹۸۸ ساخته مارک گلدبلت، «کارهایی که بعد از مرگت باید در دنور انجام دهی» ساخته گری فلدر ۱۹۹۵، فیلم ترسناک «ارتفاع عمیق» ساخته استیون سامرز در سال ۱۹۹۸ و درام «پایان عمیق اقیانوس» ساخته اولو گروسپارد در سال ۱۹۹۹ را داشت.

او سال ۱۹۹۶ برای بازی در نقش مامور مایکل اویتز در فیلم «شیفت دیرهنگام» اچ‌بی‌او نامزد دریافت جایزه امی شد.

ویلیامز در تمام ۸۹ قسمت ۴ فصل سریال «اوروود» که توسط گرگ برلانتی ساخته شد از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶ در نقش اندی براون ایفای نقش کرد و در سریال «هارتلند» در سال ۲۰۰۷ در TNT بار دیگر در نقش یک پزشک ظاهر شد.

از نقش‌آفرینی‌های اخیر وی نقش شخصیت پیمانکار سرسختی به نام مایک اوبراین در سریال «چساپیک شورز» بود که از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۲ روی آنتن رفت. ماه گذشته آخرین حضور وی به عنوان کارآگاه پلیس نیویورک، لنی راس، در سریال «نجیب‌زادگان» در شبکه سی‌بی‌اس دیده شد.

ویلیامز اولین حضور خود را به عنوان پلیس در فیلم «قهرمان مرگبار» در سال ۱۹۷۵ به کارگردانی ایوان ناگی انجام داد، سپس در فیلم خنده دار «ریتز» به کارگردانی ریچارد لستر سپس در «مارتن من» جان شلزینگر بازی کرد. او سال ۱۹۷۸ برای ایفای نقش دنی زوکو در تولید اولیه «گریس» در برادوی روی صحنه رفت و این نقش را به مدت ۳ سال حفظ کرد. سال ۱۹۷۹ هم در نقش جورج برگر در «مو» روی صحنه رفت. وی در طول زندگی‌اش بارها روی صحنه تئاتر هنرنمایی کرده بود.

این بازیگر در فیلم «شاهزاده شهر» به کارگردانی سیدنی لومت در سال ۱۹۸۱ در نقش کارآگاه مواد مخدر، دنی سیلو، که فساد در پلیس نیویورک را پس از سال ها تحریف قانون افشا می‌کند، درخشید.

ویلیامز در کتاب «سیدنی لومت: یک زندگی» که سال ۲۰۱۹ منتشر شد گفته بود برای آماده شدن برای این بخش، هفته‌ها با یک واحد مواد مخدر در برانکس همراهی کرده بود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

شمس: یکی از علت های قهر مردم از سالن های سینما عدم تنوع ژانر است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: روح انگیز شمس کارگردان سینما گفت: سینمای ایران در حال حاضر سرشار از فیلم های سیاه اجتماعی و کمدی مبتذل شده است.

روح انگیز شمس کارگردان سینما و استاد دانشگاه در خصوص لزوم تنوع ژانر در سینمای کشور و عبور از دو ژانر «اجتماعی» و «کمدی» گفت: سینمای ایران در حال حاضر سرشار از فیلم های سیاه اجتماعی و کمدی مبتذل شده و این اتفاق برای آینده هنرهفتم بسیار خطرناک است به ویژه آنکه تنها فیلم های سیاه به اسم سینمای ایران در جشنواره های جهانی حضور پیدا می کنند و تصویری مخدوش از ایران به دنیا ارائه می دهند.

کارگردان فیلم سینمایی «پسرعمو، دخترعمو» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مدیران و سیاست گذاران کلان فرهنگی و سینمایی ملزم و موظف هستند که از تولید فیلم ها با مضامین و ژانرهای متنوع حمایت کنند. سینمای امروز ایران اغلب در اختیار دو ژانر کمدی و اجتماعی است که متأسفانه در ژانر کمدی اغلب فیلم ها سطحی و نازل هستند و در ژانر اجتماعی هم تنها فلاکت زدگی و بیچارگی به تصویر کشیده می شود.

وی ادامه داد: شاید یکی از علت های قهر مردم از سالن های سینما عدم تنوع ژانر باشد؛ اگر کسی به فیلم های علمی-تخلیی، پلیسی، جنایی، معمایی، اکشن، ترسناک، خانوادگی و… علاقمند باشد اثر مورد نظر خود را از میان سبد فیلم های تولید شده در سینمای کشور پیدا نمی کند و همین باعث می شود از رفتن به سینما صرف نظر کند.

شمس با بیان اینکه متخصصان و کارشناسان از وضعیت سینما شاکی هستند اظهار داشت: یکی از پرسش هایی که امروز به کرات مطرح می شود این است که مردم چرا می روند و این فیلم های سطحی و سخیف را می بینند؛ خوب وقتی مدیران سینمایی برای مخاطب خوارک فرهنگی مناسب تهیه نمی کنند معلوم است که مخاطب مجبور می شود به تماشای آثار نازل و سطحی بنشیند.

این سینماگر متذکر شد: مدیران سینمایی تردید نکنند که لزوم ادامه حیات سینما حمایت از ژانرهای متنوع است و اگر این اتفاق رخ ندهد تا کمتر از ۱۰ سال آینده هیچ اثر و نشانی از سینمای شریف ایران باقی نمی ماند.

وی در پایان این گفتگو افزود: بنده به عنوان یک سینماگر حقیقتاً ناراحتم از اینکه سینمای ایران با یک سری آثار سیاه اجتماعی در جشنواره های جهانی شناخته می شود. متأسفانه برخی سینماگران با حمایت مدیران به سمت نشان دادن تلخی ها و چرک های جامعه می روند و غربی ها هم تنها به این نوع فیلم ها بها می دهند؛ این روند و نگرش در سینما مستلزم تغییر اساسی است و مسئولان سینمایی باید برای یک بار هم که شده اثرگذاری خود را در این راستا نشان داده و تغییرات اساسی و بنیادین در سینمای کشور به وجود آورند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

در کشور ما «قصه‌گویی» و «کتابخوانی» به صورت برنامه‌های روتین نیست/بچه‌ها باید کتاب‌خوانی و قصه‌گویی را جزء برنامه‌های روزانه‌شان بگذاریم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مصطفی رحماندوست کتاب‌خوانی و قصه‌خوانی برای بچه‌ها و دسترسی آن‌ها به کتاب را دو راهکار برای کتابخوان ‌کردن بچه‌ها می‌داند، هرچند معتقد است با توجه به این‌که خانواده‌ها گرفتاری اقتصادی دارند و وقت نمی‌کنند بچه‌هایشان را به کتابخانه ببرند و یا برایشان کتاب بخوانند، حرف زدن در این‌باره فایده‌ای ندارد.

به گزارش سینماپرس، این شاعر و نویسنده ادبیات کودک و نوجوان در گفت‌وگو با ایسنا درباره مسئله کتاب‌خوانی کودکان و نوجوانان و راهکارهایی که برای کتاب‌خوان کردن بچه‌ها وجود دارد، اظهار کرد: برای کتابخوان کردن کودکان دو راه بیشتر نداریم؛ یکی این‌که با خواندن کتاب، ‌ آن‌ها را به کتاب علاقه‌مند کنیم و راه‌کار دوم این است که کتاب در اختیارشان بگذاریم. برای علاقه‌مند کردن بچه‌ها باید کتاب‌خوانی و قصه‌گویی را جزء برنامه‌های روزانه‌شان بگذاریم، کاری که در دنیا جواب داده است. هر کشوری که خواسته سطح مطالعه را افزایش دهد، مردمش را به خواندن کتاب و قصه گفتن برای بچه‌ها تشویق کرده است. در کشور ما، قصه‌گویی و کتابخوانی به صورت برنامه‌های روتین نیست و جز جاهایی مانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جای دیگری این کار را نمی‌کند و خانواده‌ها هم خیلی کم کتاب می‌خوانند و یا قصه می‌گویند.

او در ادامه گفت: این‌که کتاب در اختیار بچه‌ها قرار دهیم به دو روش امکان‌پذیر است؛ کتابخانه‌های کودک زیادی باشد که بچه‌ها به آن‌جا بروند که تقریبا این امکان برای بچه‌های کشورمان فراهم است. و دیگر این‌که در خانه کتاب در اختیارشان باشد و یکی از تفریحات بچه‌ها رفتن به کتابفروشی و انتخاب و خرید کتاب باشد، که موضوع دوم به دلیل گران شدن بیش از حد کتاب از طرفی و تیراژ بسیار کم کتاب و گرفتاری خانواده‌ها امکان‌پذیر نیست بنابراین هرچقدر حرف بزنیم بی‌خود است.

رحماندوست بیان کرد: زمانی که کتاب در اختیار بچه‌ها قرار نمی‌گیرد و کتابخانه‌های کودک زیاد در دسترس نیست و زمانی‌که خانواده‌ها گرفتاری اقتصادی دارند و وقت نمی‌کنند بچه‌هایشان را به کتابخانه ببرند و یا برایشان کتاب بخوانند، کتابخوان شدن بچه‌ها تقریبا امیدِ ناامیدکننده است.

این شاعر و نویسنده درباره این‌که خانواده‌ها و یا کودکان با چه کتاب‌هایی مطالعه را شروع کنند، بیان کرد: مسلما بچه‌ها علاقه‌مندی‌های متفاوتی دارند. ابتدا باید به آن‌ها فرصت داده شود تا علاقه‌مندی خودشان را نشان دهند؛ این‌که گفتم بچه‌ها کتاب انتخاب کنند و در کتابخانه‌ها و کتابفروشی‌ها حضور داشته باشند به این دلیل است که ناخودآگاه آن‌ها در معرض کتاب‌های متفاوت از این ور و آن ور، رشته‌های مختلف و ژانرهای مختلف قرار می‌گیرند و می‌خوانند، آن‌هایی را که خوششان می‌آید می‌گیرند و آن‌هایی را که خوششان نمی‌آید کنار می‌گذارند و به این ترتیب اطرافیان کم‌کم می‌فهمند بچه‌ها چه خطی را دنبال می‌کنند و از خواندن چه چیرهایی بیشتر لذت می‌برند.

او در ادامه خاطرنشان کرد: در آغاز کار ما فقط باید به لذت بردن از مطالعه فکر کنیم نه این‌که بچه‌ها چه یاد بگیرند و چه بخوانند یا دانششان در چه رشته‌ای اضافه شود. در واقع اول باید به غذای خوشمزه فکر کنند بعد ما به این ‌فکر کنیم که در غذا چه نوع ویتامینی باشد و به بچه‌ها بدهیم.

رحماندوست با بیان این‌که سطح مطالعه در کشور ما پایین است، یادآور شد: حتی اگر بچه‌ها کتاب دم دستی هم بخوانند، آدم باید خوشحال باشد که چیزی می‌خوانند. به همین دلیل نمی‌توانم بگویم بچه‌ها چه بخوانند و یا با چه چیزی شروع کنند. فقط می‌توانم بگویم برای بچه‌ها این امکان را فراهم کنیم که در انبوه کتاب بروند و آن‌قدر امتحان کنند و بخوانند و یا کتاب‌ها را به هم بزنند و نخوانند تا علاقه‌مندی خود را به اطرافیان نشان دهند.

این شاعر در پایان تأکید کرد: حداقل کاری که خانواده‌ها می‌توانند انجام دهند این است که در هر فرصتی بچه‌ها را به کتابخانه ببرند و جلو کتابخانه بنشینند تا بچه‌ها برگردند. این موضوع تفریحی برای کودکان باشد تا به دنیای کتاب نزدیک شوند و به علاقه‌مندی‌هایشان برسند. من نمی‌توانم کتابی پیشنهاد دهم چون هر یک از بچه‌ها دنیای خاص خود را دارند و در اثر مطالعه می‌توانند به آن برسند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مهلت ارسال آثار به «جشنواره فیلم مادر» تمدید شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مهلت ارسال آثار به سومین جشنواره ملی فیلم و عکس «مادر» تا ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ تمدید شد.

به گزارش سینماپرس، در پی استقبال فیلم‌سازان و عکاسان جوان و علاقمندان فیلم کوتاه و با تصمیم شورای سیاست‌گذاریِ این جشنواره متشکل از مهدی مسعودشاهی، مریم جلالی، ابوالفضل همراه، مهدی یارمحمدی، حسین نظری، مریم پیرکاری، محسن الطافی و مینا مقرب صمدی مهلت ثبت و ارسال آثار تا ۲۵ مردادماه تمدید شد.

دبیرخانه این دوره از جشنواره که در دو بخش اصلی فیلم کوتاه و عکس برگزار می‌شود بیش از ۲۰۰ فیلم کوتاه و حدود ۲۸۰ اثر عکاسی دریافت کرده است.

مفهوم مادر و مادری و نقش و جایگاه مادر در خانواده، زندگی شهری، سلامت روانی جامعه و سایر ابعاد زندگی (آموزش، بهداشت، معنویت)، مادر در اقوام ایرانی، مادران انتظار برخی از موضوعات جشنواره مادر است. همچنین مسابقه پویش مادر دوست داشتنی من به روایت فیلم نیز از دیگر بخش‌های این رویداد فرهنگی است.

علاقه‌مندان برای مطالعه فراخوان و ثبت‌ اثر به سایت جشنواره ملی مادر مراجعه کنند.

سومین جشنواره ملی فیلم و عکس مادر به دبیری منصوره مصطفی‌زاده و با مشارکت اپلیکیشن روبیکا، معاونت امور فرهنگی و اجتماعی مترو تهران و موسسه تصویر شهر مهرماه سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

مشاهده خبر از سایت منبع