X

بایگانی خرداد 23, 1402

دفتر سینمایی

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از رونمایی پیام‌رسان «صندوق هنر» خبر داد! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از راه اندازی سامانه پیام رسان «صندوق هنر» با هدف ارائه خدمات غیرحضوری به اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآنی کشور خبر داد.

به گزارش سینماپرس، سید مجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از رونمایی پیام‌رسان «صندوق هنر» خبر داد و گفت: در راستای تحقق اهداف دولت هوشمند و ارائه خدمات غیرحضوری و اطلاع رسانی برخط و ارتباط بی واسطه با اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت و دسترسی سریع و آسان آنها به خدمات ارائه شده، صندوق هنر اقدام به طراحی و راه اندازی این پیام رسان کرده است.

وی با اشاره به پروسه نحوه آماده سازی زیر ساخت های لازم از لحاظ فناوری اطلاعات برای ایجاد پیام رسان اختصاصی «صندوق هنر»، اظهار کرد: با عنایت به تأکید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت مردمی مبنی بر ارائه خدمات برخط و پیوستن به پنجره واحد دولت هوشمند، این صندوق جزو نخستین های پیوست به این پنجره بود و در این راستا، علاوه بر راه اندازی پیام رسان اختصاصی اطلاع رسانی «صندوق هنر» در برنامه توسعه خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات صندوق اعتباری هنر، اتصال سیستمی به تمامی سازمان های همکار و ذی ربط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مکانیزه شدن فرایندها را نیز در دست پیگیری دارد.

پوراحمدی یادآور شد: صندوق اعتباری هنر با عنایت به افق های ترسیم شده و سیاستگذاری مد نظر، مصمم به تحولی نوین در نحوه ارائه خدمات و اطلاع رسانی به اعضای تحت پوشش برآمده است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه خدمات الکترونیک غیرحضوری و اطلاع رسانی بی واسطه را از اهداف راه اندازی پیام رسان اطلاع رسانی «صندوق هنر» عنوان کرد و گفت: به منظور اطلاع رسانی و ارتباط بی واسطه با جامعه فرهیخته فرهنگی و هنری کشور و همچنین دسترسی سریع و آسان به خدمات ارائه شده صندوق هنر، این پیام رسان، طراحی و راه اندازی شده است.

پور احمدی عنوان کرد: اعضای این صندوق می توانند با نصب این پیام رسان و پیوستن به سامانه مربوطه، علاوه بر دریافت اخبار اختصاصی صندوق اعتباری هنر، رویدادهای حوزه فرهنگ و هنر را به صورت برخط و بروز دنبال کرده و از خدمات صندوق به صورت غیر حضوری، به اطلاعیه های عمومی و اختصاصی صندوق اعتباری هنر دسترسی داشته باشند.

رئیس هیات مدیره صندوق اعتباری هنر در پایان گفت: دسترسی به خدمات عضویت، بیمه تأمین اجتماعی و بیمه درمان تکمیلی از جمله امکانات فعلی این پیام رسان است و در آینده نزدیک امکانات دیگری در این قسمت قابل ارائه خواهد بود.

پیام رسان «صندوق هنر» از طریق مراجعه به نشانی app.honarcredit.ir قابل نصب است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مشاور معاون میراث‌فرهنگی: ثبت ملی قصه‌گویی تذکری به همه ایرانیان برای توجه به این مهم است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: قصه‌گویی ایرانی طی آیینی روز سه شنبه با حضور مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و میراث فرهنگی به ثبت ملی رسید.

به گزارش سینماپرس، آیین ثبت ملی قصه‌گویی ایرانی سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ در سالن بهنام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزارشد.

در این مراسم فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، علیرضا تابش مشاور معاون میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، محمدرضا کریمی صارمی معاون تولید کانون، فروهر معدنی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون، هادی یوسف‌زاده معاون توسعه مدیریت و منابع کانون، مصطفی رحماندوست نوسنده کودک و نوجوان، علی خانجانی نویسنده کودک و نوجوان و مسئولان و هنرمندان حضور داشتند. همچنین مسئولان استانی کانون به شکل برخط با مراسم در ارتباط بودند.

فرهاد فلاح در این آیین گفت: در آستانه برگزاری بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی این فرهنگ به ثبت ملی رسید. در این روزها در حال تامل و بررسی ثبت جهانی قصه‌گویی هستیم.

معاون فرهنگی کانون با بیان اینکه نخستین قصه‌ای که هر فرد در زندگی‌اش می‌شنود، صدای قلب مادر اوست، ادامه داد: به همین دلیل است که کودکان در آغوش مادران با شنیدن صدای قلب او آرام می‌شوند.

قصه‌گویی به عنوان میراث ماندگار به نام کانون ثبت شد

به گفته فلاح قصه مادر همه هنرها است. قصه زمینه شکل‌گیری موسیقی، تئاتر، نقاشی و دیگر هنرها است؛ زیرا در پشت همه تولیدات هنری قصه وجود دارد.

معاون فرهنگی کانون با بیان اینکه کانون پرورش فکری نخستین مکان برای پرورش قصه و قصه‌گویی بود، افزود: جریان قصه‌گویی باید به رشد و نمو بذر ایمان میان کودکان تبدیل شود.

او با بیان اینکه ثبت ملی قصه‌گویی به سال‌ها قبل باز می‌گردد، ادامه داد: امروز از ساعت ۹ و نیم زنگ قصه‌گویی در مراکز کانون نواخته شده‌است.

فلاح درباره اقداماتی که در بیست‌وپنجمین دوره جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی انجام خواهدشد، گفت: در جشنواره بیست و پنجم در نظر داریم به سمت عمومی‌سازی قصه‌گویی برویم تا قصه‌گویی به عنوان فرهنگ عمیق در میان خانواده‌ها رسوخ پیدا کند.

او ادامه داد: ثبت نماد قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز شده است و شخصیت آقار یا آقای قارقار به زودی به ثبت ملی می‌رسد که زمینه تولید داستان، قصه، نمایشنامه، تئاتر را فراهم می‌کند.

پاسداری از فرهنگ و هنر وظیفه همه مردم است

علیرضا تابش نیز با بیان اینکه کانون پرورش فکری در همکاری با وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قصه‌گویی را به ثبت ملی رساند، ادامه داد: ثبت ملی قصه‌گویی تذکری به همه ایرانیان برای توجه به این مهم است.

مشاور معاون میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به ثبت ملی شاهنامه‌خوانی و نقالی، بیان کرد: ثبت ملی، یکی از وظایف وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است تا عناصر ملموس و نا ملموس را ثبت کنیم. نقالی و شاهنامه‌خوانی را سال‌های گذشته ثبت کردیم تا به این وسیله مشخص کنیم پاسداری از فرهنگ و هنر وظیفه همه مردم است.

به گفته او برای ثبت ملی و جهانی یک اثر در وزارت میراث فرهنگی نیاز به پرونده‌ای شامل اسناد و پژوهش‌ها است تا کارشناس‌هایی که آن را بررسی می‌کنند قانع شوند که آن اثر ویژگی‌های لازم برای ثبت ملی و جهانی را دارد.

تابش تاکید کرد: عنصر مهم ادبیات و قصه‌گویی در هویت ملی و جاذبه‌های فرهنگی ایران جای دارد و باید ادبیات را با ظرفیت‌ها و ظرافت‌های آن به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

در این مراسم از لوح ثبت ملی قصه‌گویی ایرانی رونمایی شد. همچنین از مصطفی رحماندوست از پایه‌گذاران جشنواره قصه‌گویی و علی خانجانی گردآورنده مجموعه ۱۶ جلدی قصه‌شناسی یلدا تجلیل شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

هر گونه کمک به توسعه صنایع فرهنگی و نرم می‌تواند به ارتقای حضور فعالان فرهنگی ایرانی در جامعه بین‌المللی منجر شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: رئیس مؤسسه فرهنگی، هنری و پژوهشی صبا با اعلام آغاز به کار خانه خلاق و نوآوری «هنر و فرهنگ» در این مؤسسه، سرفصل برنامه‌ها و فعالیت‌های این خانه خلاق را تشریح کرد.

به گزارش سینماپرس، بهنام زنگی درباره هدف تشکیل خانه خلاق و نوآوری «هنر و فرهنگ» ذیل فعالیت‌های مؤسسه صبا اظهارداشت: خانه‌های خلاق و نوآوری گونه‌ای از نهادهای مدیریت دانش و تجربه و فناوری هستند که وظیفه شناسایی و تشویق و حمایت از ایده‌ها، نوآفرین‌ها (استارت‌آپ‌ها)، شرکت‌های خلاق و افراد یا فرایندهای خلاق و نوآور را برعهده دارند تا از طریق خود خانه و شتاب‌دهنده‌های مستقر در آن، با مجاورت و در کنار هم قرار گرفتن آموزش و هدایت، بتوانند به کسب و کار و تولید محصول و در نتیجه خلق ارزش و ثروت دست یابند.

به گفته زنگی، ظرفیت‌های چشم‌گیری در حوزه صنایع خلاق در ایران وجود دارد که نیازمند مدیریت و شناسایی و حمایت‌اند. اقتصاد مقوله‌ای به روز شونده و علمی است؛ لذا مطالعه و ارزیابی اقتصاد فرهنگ و صنایع خلاق و زیربخش‌های متنوع آن توسط مراکزی چون خانه‌های خلاق می‌تواند به شناخت و تحلیل نیازها، شناسایی بازار، بازارسازی و توسعه بازار منجر شود.

وی با اشاره به جایگاه و مسئولیت فرهنگستان هنر و به تبع آن، مؤسسه صبا در سپهر فرهنگ و هنر ایران افزود: راه‌اندازی خانه خلاق و نوآوری هنر و فرهنگ در مؤسسه صبا می‌تواند شناسایی و سامان‌دهی و مدیریت نوآوری‌های مرتبط به هنر و فرهنگ ایران را تسریع کند و از طریق خدمات آموزشی، مشاوره‌ای، دفتری و تجهیزاتی، ایده‌های خلاق را تا مرحله بلوغ آنها که تبدیل شدنشان به شرکت‌های مستقل است، همراهی کند.

زنگی درباره ویژگی‌هایی خانه خلاق و نوآوری «هنر و فرهنگ» بیان کرد: این نهاد جزو خانه‌های خلاق بسیار جوان در میان بیش از یکصد خانه‌ای است که با مجوز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تأسیس شده‌اند. ما ضمن آسیب‌شناسی فعالیت خانه‌های موجود تلاش کرده‌ایم از تجارب موفق یا ناکام این خانه‌ها، در تدوین راهبردها و برنامه‌های عملیاتی خانه هنر و فرهنگ، بیشترین بهره را ببریم.

رئیس مؤسسه فرهنگی، هنری و پژوهشی صبا اظهارداشت: با توجه به غنای فرهنگی و هنری ایران، یکی ظرفیت‌های بسیار امن کشور، در ایجاد ثروت و اشتغال و تولید، توجه به حوزه صنایع نرم به ویژه صنایع فرهنگی است. تنوع و تکثر دستاوردهای بومی حوزه صنایع فرهنگی در میان اقوام و خرده‌فرهنگ‌های ایران، زمینه‌ای بسیار ارزشمند است که با مدیریت مناسب می‌تواند به توزیع عادلانه فرصت‌های اشتغال و ایجاد ثروت در اقصی نقاط کشور کمک کند.

وی گفت: با توجه به اینکه در محصولات و تولیدات حوزه هنر و فرهنگ نوعی زبان و بیان مشترک در جوامع انسانی وجود دارد، هر گونه کمک به توسعه صنایع فرهنگی و نرم می‌تواند به ارتقای حضور فعالان فرهنگی ایرانی در جامعه بین‌المللی منجر شود. این امر طبعاً علاوه بر خلق ثروت و افزایش سهم کشور از بازار جهانی صنایع فرهنگی، به تقویت حضور فرهنگ غنی کشور در عرصه‌های خارجی کمک می‌کند.

از پشتوانه فرهنگستان هنر برخورداریم

به گفته زنگی، از جمله امتیازات خانه «هنر و فرهنگ» و وجه تمایز آن با دیگر خانه‌های خلاق موجود تمرکز بر حوزه اختصاصی فرهنگ و هنر است. دیگر مزیت رقابتی خانه خلاق و نوآوری هنر و فرهنگ این است که این نهاد از پشتوانه پُرارزش فرهنگستان هنر برخوردار است.

رئیس مؤسسه فرهنگی، هنری و پژوهشی صبا افزود: فرهنگستان هنر سرمایه اجتماعی و فرهنگی بی‌همتایی دارد. این سرمایه که تاکنون در راستای اهداف سازمانی فرهنگستان، در جهت توسعه و تعالی هنر و فرهنگ قرار داشته است، از طریق خانه خلاق می‌تواند برای توسعه صنایع خلاق فرهنگی نیز به کار گرفته شود. از این طریق، شرکت‌های نوپا، ایده‌ها، افراد خلاق، نوآفرین‌ها و شرکت‌های خلاق حوزه هنر و فرهنگ و حتی شتاب‌دهنده‌ها می‌توانند از سرمایه فرهنگستان هنر برای تقویت خود استفاده کنند.

منشور فعالیت‌ها، ساختار و اساسنامه این خانه تدوین شده است

زنگی از پایان طراحی ساختار، تدوین منشور فعالیت، تدوین اهداف و چشم‌انداز خانه خلاق هنر و فرهنگ خبر داد و گفت: در مراحل تهیه اسناد بالادستی خانه هنر و فرهنگ، بر شناسایی نیازها و ضرورت‌ها و جنبه‌های مغفول یا مهجور حوزه صنایع فرهنگی کشور، که بخش خصوصی توان یا تمایلی برای ورود جدی به آنها نداشته، تأکید کرده‌ایم؛ لذا ضمن تهیه نقشه‌ای از نقاط آسیب‌پذیر و شکننده موجود در این حوزه، فهرستی از اولویت‌ها که خانه هنر و فرهنگ می‌تواند در پایدارسازی و تداوم حیات آنها نقشی مؤثر ایفا کند تهیه شده است.

همکاری با حدود ۱۰ شتاب‌دهنده

رئیس مؤسسه صبا اظهارداشت: به همین منظور، ۱۰ شتاب‌دهنده پیش‌بینی و طراحی شده‌اند که با توجه به امکان‌سنجی و نیازسنجی در حوزه صنایع فرهنگی اولویت‌بندی شده‌اند.

وی گفت: بر همین اساس، از بین ۱۰ شتاب‌دهنده، سه شتاب‌دهنده بدین شرح در اولویت قرار گرفتند؛ نخست، شتاب‌دهنده «اسباب‌بازی و سرگرمی» که مذاکرات اولیه برای استقرار آن انجام شده است. دوم، شتاب‌دهنده «بسته‌بندی» است که جزو نیازهای ضروری صنعت و بازار صنایع فرهنگی است و دچار فقدان و ضعف آن در این حوزه هستیم؛ در حالی که می‌تواند ارزش افزوده بالایی برای محصولات فرهنگی ایرانی ایجاد کند. سوم، شتاب‌دهنده «هنرهای تجسمی» است که تقریباً بزرگ‌ترین گردش مالی را در میان صنایع فرهنگی در دنیا دارد و به نظر می‌رسد می‌تواند با ظرفیتی چشم‌گیر به اقتصاد هنر و فرهنگ کشور کمک کند.

زنگی درباره مخاطبان خانه‌های خلاق بیان کرد: طبیعتاً هیچ محدودیت سنی در خانه‌های خلاق وجود ندارد و هر فرد، با هر شغل و سن و تحصیلاتی، می‌تواند در این خانه فعالیت کند. در خانه‌های خلاق، مبنا ایده‌های نوآوارانه و خلاقانه است و از آنجا که بروز و ظهور خلاقیت عمدتاً در دوره جوانی و نوجوانی صورت می‌گیرد، پیش‌بینی می‌کنیم خانه خلاق هنر و فرهنگ به زودی میزبان ده‌ها و صدها جوان خلاق و نوآور در حوزه صنایع فرهنگی باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا فعالیت خانه هنر و فرهنگ بیشتر در حوزه تجسمی است یا می‌تواند در دیگر حوزه‌های هنری نیز باشد؟، گفت: اینکه صبا بیشتر در زمینه هنرهای تجسمی فعالیت می‌کند به دلیل ساختار کالبدی و ظرفیت‌های نمایشگاهی آن است اما اساسنامه و مأموریت سازمانی ما شامل آموزش و پژوهشِ هنر نیز هست. طبیعتاً برای تخصصی‌تر شدن فعالیت‌ها، فضای تجسمی فضای بهتری بوده و صبا تجارب درخشانی در این حوزه دارد.

رئیس مؤسسه صبا افزود: بر همین اساس، تلاشمان برای تخصص‌گرایی و تمرکز خانه بر حوزه هنرهای تجسمی است. هر یک از شتاب‌دهنده‌ها نیز به نحوی با هنرهای تجسمی مرتبط هستند. به عنوان مثال، بسته‌بندی در چارچوب هنرهای تجسمی جای می‌گیرد و اسباب‌بازی نیز، از منظر زیبایی‌شناسی، ماهیتی تجسمی دارد و بخش مهمی از آن، از جمله شکل و طراحی سازه، در پیوند با هنرهای تجسمی قرار دارد. اساساً خانه خلاق هنر و فرهنگ تلاش می‌کند پیوندهای ناگسستنی گرایش‌های مختلف هنر را روشن‌تر و مستحکم‌تر و ضرورت آنها را بیش از پیش برای فعالان صنایع فرهنگی مشخص کند.

طراحی نشان خانه خلاق هنر و فرهنگ

زنگی درباره طراحی نشان خانه خلاق «هنر و فرهنگ» بیان کرد: در طراحی نشان خانه، تلاش شده است تا علاوه بر جنبه‌های زیبایی‌شناختی نشان، پویایی و تکاپو و تنوع و تکثر در آن تداعی شود و مجموع پویش‌های فرمی داخل نشان به هویتی منسجم مانند خانه ختم شود. این نشان روی تابلوهای رو به بیرون خانه خلاق نصب شده و گرافیک محیطی داخلی خانه نیز در حال طراحی و پیاده‌سازی است.

رئیس مؤسسه صبا همچنین درباره اساسنامه خانه خلاق «هنر و فرهنگ» اظهارداشت: کتابچه‌ای برای این کار تدوین شده و خانه خلاق و نوآوری «هنر و فرهنگ» نخستین خانه‌ای است که برنامه‌ها، ظرفیت‌ها، چشم‌انداز و اهداف خود را تدوین و در قالب یک کتاب منتشر کرده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فرزان: به دنبال «فرهنگ‌سازی پوشاک اسلامی» هستیم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: حوزه مد و لباس، از آن موضوعاتی است که کمتر در فضای رسانه به آن توجه شده است؛ اگرچه این صنعت در جهان جزو پول‌سازترین‌ها است و اگر به رسانه‌های مطرح جهان مراجعه کنید بخشی را مختص به این صنعت خواهید دید. حال در این راستا، وزارت ارشاد تصمیم گرفته رویدادی را تحت عنوان پیش‌رویداد جشنواره مد و لباس فجر برگزار کند تا بدین ترتیب همکاری بین رسانه‌ها و فعالان مد و لباس کشور را گسترش دهد و از طرفی از رسانه‌ها کمک بگیرد تا در این عرصه فرهنگ‌سازی صورت بگیرد.

به گزارش سینماپرس، نشست خبری پیش‌رویداد دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر با محوریت مد و رسانه، ویژه فعالان و صاحبان ایده در حوزه مد و رسانه مد امروز ۲۳ خرداد با حضور مهسا فرزان (دبیر رویداد مد و رسانه) و علیرضا بابایی (عضو شورای سیاستگذاری رویداد) در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری شد.

پیش‌رویداد دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر قرار است با محوریت تیپ‌سازی و طراحی محصول، عکاسی محصول، ساخت تیزر تبلیغاتی و بسته‌بندی و برنامه فروش، تولید محتوای مجازی و با حضور ویژندهای مطرح کشور ۲۴ تیرماه در سالن سوره حوزه هنری برگزار شود.

در ابتدای این نشست بابایی طی سخنانی کوتاه به تشریح موضوع برنامه پرداخت و گفت: از آنجا که طی جشنواره‌های گذشته موضوعاتی مغفول مانده بود، بنابراین در جشنواره دوازدهم نگاهی ویژه نسبت به آن را در دستور کار قرار داده‌ایم. حضور ویژندها در کنار طراحی‌های مد و لباس ویژگی جشنواره دوازدهم خواهد بود. این مهم نیازمند توجه به نگاه سازنده و تاثیرگذار رسانه و طراحان بوده، بدین ترتیب برندها در یک همکاری تنگاتنگ با طراحان و تولیدکنندگان خرد فعالیت می‌کنند.

او در انتها بیان کرد که این رویداد پذیرای پیشنهادات و انتقادهای اهالی رسانه خواهد بود.

پس از آن نشست این رویداد هنری، با سخنرانی دبیر انجام گرفت که او در ابتدا بیان کرد: پیش رویداد جشنواره مد و رسانه با عنوان «رستا» به معنای رستگاری و رسیدن به غایت هدف نامگذاری شده است. در این رویداد به دنبال رسیدن به خاستگاه مدنظر مد در رسانه هستیم؛ چراکه باوجود سرعت بالا در معرفی محصولات، پوشاک و طرح‌های مد، در معرفی و فرهنگ‌سازی این حوزه در قالب رسانه، ضعیف عمل کرده‌ایم و نتوانسته‌ایم جزییات مد را معرفی کنیم.

او ادامه داد: افرادی که صاحب‌نظر حوزه رسانه و مد هستند یا تجربه و رزومه‌ای در نگارش مد دارند، می‌توانند به افرادی که صاحب ایده هستند و قصد ورود به این مسیر را دارند، کمک کنند. در روز برگزاری رویداد از توضیحات مِنتورها کمک می‌گیریم، کارگاه‌های آموزشی داریم و شرکت‌کنندگان در ادامه کارگاه‌های آموزشی بین سه تا چهار ساعت وارد فضای اجرایی می‌شوند؛ اتفاقی که ما در رویدادها و جشنواره‌های مد کشور نداشته‌ایم بلکه قبلا موضوعات را به صورت تئوری مطرح کرده‌ایم و شرکت‌کنندگان هیچگاه وارد حوزه عملیاتی نشده‌اند.

فرزان تصریح کرد: برای اینکه شرکت‌کنندگان بتوانند ایده خود را در فضای کاری یا رسانه‌ای که برای مد در نظر دارند پیاده کنند، بسترهایی مجزایی برای هر موضوع در نظر گرفته‌ایم که شرکت‌کنندگان با منتورها وارد فضای اجرایی می‌شوند. مثلا در بخش طراحی فضایی را داریم که شرکت‌کنندگان بتوانند همان‌جا طراحی کنند، در گام بعد عکاسی محصولات در استودیو صورت می‌گیرد و پس از آن ساخت کلیپ و تیزرهای تبلیغاتی و به همین ترتیب باتوجه با سایر محوریت‌های رویداد گام‌های بعدی رقم می‌خورد.

او تأکید کرد که قصد دارند در این رویداد کارگروهی را نشان دهند و این پیام را منتقل کنند که کارگروهی تا چه حد در بهره‌برداری بالا از کسب و کار موثر است.

دبیر پیش‌رویداد دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر درباره چشم‌انداز این رویداد گفت: به دنبال استانداردسازی استفاده رسانه در صنعت مد هستیم و با همه مراحلی که مشخص کرده‌ایم، قصد داریم در پنج سال آینده معرفی درستی از طراحان و مد و لباس ایرانی اسلامی در سطح بین‌المللی داشته باشیم. از طرفی به برندها بگوییم که اگر قصد دارند در بحث معرفی محصول خود قوی عمل کنند و بازوی اجرایی در این موضوع داشته باشند باید از ظرفیت رسانه استفاده کنند.

او بیان کرد که قصد دارند این رویدادها به جشنواره فجر منتهی شود، امسال تمام نمی‌شود و در سال‌های بعد با جمع‌بندی هر دوره، رویداد را در گام‌های بلندتر و شهرهای دیگر کشور برگزار خواهند کرد.

فرزان در توضیحات بیشتر از روز برگزاری رویداد گفت: قصد داریم که پس از برگزاری این رویداد، شرکت‌کنندگان به یک استقلال فکری در استفاده از رسانه مد برسند. در همان روز نفرات برتر معرفی می‌شوند، اهدای جوایز صورت می‌گیرد و کل رویداد در روز برگزاری به جمع‌بندی می‌رسد. همچنین افرادی که در محوریت‌های تعریف شده ایده‌های برتر داشته‌اند به ویژندهای ما معرفی می‌شوند تا بتوان از ظرفیت آنها استفاده کرد. البته افرادی که شرکت می‌کنند باید تلاش خود را در این فضای رقابتی مضاعف کنند تا بتوانند بدون اینکه سال‌ها تلاش کنند که به مدیریت فلان دستگاه برسند، در کمترین بازه زمانی به نتیجه برسند و با اثبات توانایی خود ما آنها را به برندهای مطرح معرفی خواهیم کرد.

او درباره اهداف برگزاری این رویداد گفت: همانطور که سال‌ها است برای بهینه‌سازی مصرف برق یا آب فرهنگ‌سازی می‌کنیم، به دنبال فرهنگ‌سازی پوشاک اسلامی هستیم. حال اگر بتوانیم با استفاده از بازوی رسانه و معرفی درست محصولات کشور در کل صنعت استفاده کنیم، فرهنگ‌سازی رقم می‌خورد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تفاهم نامه‌های جامع فرهنگی ایران و ونزوئلا به امضا رسیدند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تفاهم نامه جامع پنج ساله همکاری‌های فرهنگی هنری دو جانبه میان ایران و ونزوئلا را امروز طی مراسمی در کاراکاس پایتخت این کشور به امضا رساند.

به گزارش سینماپرس، محمد مهدی اسماعیلی طی مراسمی با حضور رؤسای جمهور دو کشور در کاراکاس تفاهم نامه جامع فرهنگی ایران و ونزوئلا در قالب ۱۹ سند همکاری میان ایران و ونزوئلا را به امضا رساند.

در این تفاهم نامه جامع فرهنگی تحکیم و استمرار روابط فرهنگی با تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر مورد توجه قرار گرفته است.

تولید فیلم‌های مشترک، برگزاری هفته‌های فرهنگی، از جمله دیگر بندهای این تفاهم نامه فرهنگی هنری است.

در مراسم انعقاد اسناد همکاری ایران وونزوئلا هجد سند همکاری دیگر نیز در حوزه‌های مختلف به امضا رسید. این اسناد در زمینه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات، انرژی، بیمه، حمل و نقل دریایی، آموزش عالی، کشاورزی، دارویی و پزشکی، تبادلات فرهنگی و همچنین توسعه همکاری‌های معدنی امضا شده است.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی، وزرای امور خارجه، نفت، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، بهداشت و درمان رئیس جمهور را در این سفر همراهی می‌کنند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«شمیم» با موضوع طبیعت‌پردازی به نگارخانه الهیه رسید


نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «شمیم» تا ۲۶ خردادماه در نگارخانه الهیه میزبان علاقمندان است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«محمد دلاوری» سراغ ناگفته‌هایی از مرگ «پیروز» می‌رود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: محمد دلاوری در قسمت جدید از «بی‌واسطه» سراغ ناگفته‌هایی از مرگ «پیروز» رفته است.

به گزارش سینماپرس، همزمان با هفته محیط زیست قسمت جدید برنامه «بی‌واسطه» امروز سه شنبه ۲۳ خرداد ساعت ۱۸ روی آنتن شبکه یک می‌رود.

محمد دلاوری در هر قسمت از «بی‌واسطه» سراغ یک پرونده می رود و به زوایای مختلف آن می‌پردازد. این بار هم از همین زاویه محیط زیستی سراغ پرونده «پیروز» رفته است.

پیروز، یوزپلنگ ایرانی و فرزند «ایران» و «فیروز» بود و نام این یوز ایرانی توسط تیمارگر او علیرضا شهرداری انتخاب شد.

این یوز تنها توله باقی‌مانده از سه فرزند «ایران» بود که او هم سال گذشته تلف شد.

محمد دلاوری در این قسمت از «بی‌واسطه» سراغ مرگ پیروز رفته است و ناگفته‌هایی از مرگ این توله یوز را برای مخاطب واکاوی کرده است. گفتگو با علیرضا شهرداری بخشی از این روایت است.

همچنین در این قسمت، برای اولین بار دوربین برنامه وارد مخزن محیط زیست ایران و محل نگهداری انواع گونه‌های جانوری شده است.

وضعیت آلودگی هوای تهران، احیای دریاچه ارومیه، وضعیت مدیریت پسماند، و مشکلات محیط بانان کشور، از جمله موضوعاتی بود که در قسمت قبل با همین موضوع محیط زیست و با حضور معاون رییس جمهور به آنها پاسخ داده شد.

برنامه «بی واسطه» به کارگردانی سیدمحمدعلی صدری‌نیا و اجرای محمد دلاوری هر هفته یکشنبه و سه‌شنبه ساعت ۱۸ از شبکه یک پخش می‌شود. همچنین بازپخش آن نیز پنجشنبه و جمعه ساعت ۱۶ از شبکه افق است.
این برنامه در هر قسمت به سراغ موضوعات حساس و چالشی روز می‌رود و ابعاد مختلف آن را با حضور مسئولین مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

برنامه «بی واسطه» محصول سازمان اوج است که توسط استودیو بیست و دو تهیه و تولید شده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فرزاد ادیبی و مسعود کازری چنداثر خود را به موزه گرافیک اهدا کردند


دو هنرمند طراح گرافیک باسابقه تعدادی از آثار قدیمی‌شان و چند مرجع گرافیکی قدیمی را به موزه گرافیک ایران اهدا کردند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

عکس / آئین ثبت ملی قصه گویی ایرانی


سینماپرس : آئین ثبت ملی قصه‌گویی ایرانی سه‌شنبه ۲۳ خرداد در سالن بهنام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزارشد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«رنگ ها در نمی‌زنند» افتتاح شد/ شیخی با زبان رنگ‌ها صحبت می‌کند


نمایشگاه آثار نقاشی علی محمد شیخی ۲۲ خردادماه با عنوان «رنگ ها در نمی‌زنند» در گالری «ابوالفضل عالی» افتتاح شد.

مشاهده خبر از سایت منبع