X

Archives تیر 1399

دفتر سینمایی

نمایندگان مجلس خواستار تخصیص اعتبار برای پرداخت حقوق کارکنان صداوسیما شدند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: ۶۰ نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به رییس جمهور خواستار تامین و تخصیص اعتبار برای پرداخت حقوق و معوقات کارکنان صدا و سیما شدند.

به گزارش سینماپرس، در نامه ۶۰ نماینده خطاب به رییس جمهوری آمده است:

«جناب آقای دکتر روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام

احتراما همانگونه که مستحضرید سازمان صدا و سیما از دستگاه‌های راهبردی نظام بوده و کارکنان رسانه ملی، به عنوان رزمندگان خط مقدم دفاع از انقلاب و نظام اسلامی در جنگ نابرابر رسانه‌ای دشمنان قسم خورده قرار دارند که لزوم پشتیبانی و توجه خاص مادی و معنوی و جلوگیری از تبعیضات ناروا در قبال این رزمندگان غیور و پرهمت جنگ نرم در شرایط کنونی وظیفه‌ای مهم و غیرقابل انکار به شمار می‌آید.

از آنجا که کار رسانه‌ای به ویژه در عرصه رادیو تلویزیونی از جمله مشاغل زیان‌آور و پرخطر و در عین حال حساس و عالی در جهان امروز محسوب می‌شود، نظر به گلایه‌مندی‌ها و نارضایتی‌های کارکنان زحمت‌کش رسانه ملی نسبت به شرایط حقوق و مزایا، ضروریست توجه جنابعالی را به درخواست‌های برحق کارکنان شاغل و بازنشسته این سازمان جلب کنیم که خواهان بهره‌مندی از مزایای فوق‌العاده ۵۰ درصدی از اسفندماه سال ۱۳۹۸ همانند دیگر کارکنان کشوری و لشگری، براساس مجوز و بخشنامه دولت محترم هستند. در این فرآیند به عنوان نمونه وزارت آموزش و پرورش که بیشترین کارمندان دولت را در میان دستگاه‌های کشوری دارد خوشبختانه موفق شده با اجرای مجوز فوق‌العاده ۵۰ درصدی و به علاوه؛ رتبه‌بندی اخیر معلمان، پایه حقوق کارکنان و معلمان خود را به طور متوسط ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش دهد.

در دیگر دستگاه‌های کشوری و لشگری هم خوشبختانه گزارش‌ها حاکیست به طور متوسط اجرای این فوق‌العاده، پایه حقوق کارکنان این دستگاه‌ها را از اسفندماه سال ۱۳۹۸ به طور متوسط ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش داده و ترمیم کرده است. مزید استحضار به علت تامین نشدن منابع و اعتبارات این مجوز دولت از محل منابع پیش‌بینی شده خاص و حتی اضطراری قانون بودجه و یا اعتبارات در اختیار سازمان برنامه و بودجه، همچنین ناممکن بودن رشد فزاینده آگهی‌های بازرگانی در شرایط کنونی و نبود اموال منقول و غیرمنقول کافی، مطمئن، پایدار رسانه ملی برای واگذاری و فروش و در نتیجه تامین نشدن اعتبار آن، کارکنان صداوسیما از این حقوق قانونی که قدر مسلم محق دریافتش می‌باشند مغفول و محروم مانده‌اند.

ذکر این مساله ضروریست که نظریه‌ها و پژوهش‌های کارشناسی نشان می‌دهد در صورتی که رسانه ملی برای رفع تنگناهای مالی خود نظیر تامین هزینه‌های ضروری حقوق و مزایا، بیش از این قصد جذب و پخش مشارکت یا آگهی‌های بازرگانی را داشته باشد، طبعا نتیجه‌ای جز آزردگی خاطر و ریزش مخاطب نخواهد داشت.

لذا به موجب بند ۹ اصل سوم قانون اساسی که بر رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه از جمله کارکنان کشوری و لشگری تاکید دارد و با عنایت به سهم ارزنده مشارکت رسانه ملی در ایجاد همگرایی و امنیت پایدار و ضرورت توجه به تبصره ۳ ماده ۲۹ و ماده ۳۰ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه و مضافا بعضی از ظرفیت‌های هزینه‌ای و اضطراری قانون بودجه و بهره‌گیری از برخی منابع پایدار و قابل دسترس همچون جدول چهارم تغییرات اعتیارات هزینه‌ای موضوع جز الحاقی ۲ تبصره ۱۲ بودجه سال ۱۳۹۹ یا حتی برخی اعتبارات در اختیار، امید است دستور فرمایید حداقل تمام اعتبار یکساله این فوق‌العاده ۵۰ درصدی مختص کارکنان رسانه ملی که حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود، تامین و امر به ابلاغ شود.»

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

علی سرتیپی سهامدار «ایران‌تیک» نیست! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: عضو هیأت مدیره یکی از سامانه‌های بلیت‌فروشی تحت «سمفا» بااشاره به استقبال اندک مخاطبان از روز اول فعالیت سینماها تأکید کرد سازوکار سمفا بد تعریف شده و در آینده مزایای این سامانه مشخص می‌شود.

به گزارش سینماپرس، محسن خباز عضو هیأت مدیره سامانه «ایران تیک» به‌عنوان یکی از چهار سامانه رسمی معرفی شده از سوی سازمان سینمایی برای بلیت‌فروشی تحت سامانه جامع «سمفا» در گفتگو با مهر درباره آغاز به کار این سامانه همزمان با نخستین روز فعالیت سالن‌های سینمایی پس از اتمام تعطیلی چهار ماهه گفت: امروز همزمان با بازگشایی سینماها، بلیت فروشی صورت گرفت اما متاسفانه به دلیل انصراف ۲ فیلم «شنای پروانه» ساخته محمد کارت و «خوب، بد، جلف؛ ارتش سری» ساخته پیمان قاسم‌خانی استقبالی که باید انجام می‌شد، نشد. امیدوارم سازمان سینمایی، صاحبان فیلم‌ها و پخش‌کنندگان به اجماعی برای ادامه کار سینماها همراه با شور و نشاط بالاتر برسند. با این وجود به نظرم فرآیند فروش و مناسبات بین سامانه‌های فروش و ارتباطاتشان در روز اول مطلوب بوده است.

خباز بیان کرد: به نظرم همه مجموعه‌ها و سامانه‌های فروش خودشان باید دست به اقدام بزنند، زیرساختی که توسط سازمان سینمایی تحت عنوان سمفا شکل گرفته است کارکرد خودش را دارد. همه فروشنده‌هایی که درباره‌شان در فضای رسمی کشور اطلاع رسانی شده در حال حاضر بارگذاری شده‌اند، عملیات فروش بلیت را انجام می‌دهند بنابراین بقیه کارها به سامانه‌های فروش برمی‌گردد. به اینکه چقدر می‌تواند در بخش تبلیغاتی کار، به فیلم‌ها و دیده شدن بیشتر آن‌ها کمک و بستر مناسب‌تری برای استفاده مخاطب ایجاد کنند.

سمفا از کار بیفتد، بلیت‌فروش متوقف می‌شود

این عضو هیأت مدیره سامانه «ایران‌تیک» درباره شایعه متوقف شدن کار سامانه سمفا اظهار کرد: چنین چیزی اتفاق نیفتاده است، اگر سمفا متوقف شود عملاً بلیت فروشی متوقف می‌شود. سمفا یک ترمینال مرکزی برای داده‌های سینمای ایران در بخش بلیت فروشی است. یعنی همه سینماهای کشور امکانات خودشان را در آن سامانه برای اکران بارگذاری می‌کنند، مشخص می‌شود که سالن‌ها چه کیفیت و چه قیمتی دارند و بعد به سامانه‌های فروش بلیت دسترسی می‌دهند. در نتیجه اگر سمفا از کار بیفتد سامانه‌های فروش بلیت هم نمی‌توانند کار کنند. از زمانی که سمفا شروع به کار کرده است، سامانه‌ها در مدار فروش قرار گرفته‌اند.

راه‌اندازی سمفا صرفاً به دلیل شکست انحصار نبوده است ساختار جدید اینترنت در کشور به نسبت ۱۰ سال پیش رشد داشته و حجم فروش آنلاین بلیت‌های سینما نسبت به سال‌های اولیه بالاتر رفته، بنابراین روند صعودی فروش روشن است فارغ از اینکه عبور از انحصار هم نعماتی دارد وی توضیح داد: به نظر می‌رسد کارکرد سامانه سمفا قدری بد تعریف شده یا اینکه روی تعریف درست آن کار ویژه‌ای انجام نشده است. راه‌اندازی سمفا صرفاً به دلیل شکست انحصار نبوده است ساختار جدید اینترنت در کشور به نسبت ۱۰ سال پیش رشد داشته و حجم فروش آنلاین بلیت‌های سینما نسبت به سال‌های اولیه بالاتر رفته، بنابراین روند صعودی فروش روشن است فارغ از اینکه عبور از انحصار هم نعماتی دارد، به گمانم آن چیزی که در سمفا در درازمدت و کوتاه مدت می‌تواند به کرانه مدیریت مکانیزه سینمای ایران کمک کند اتفاق مبارکی است.

خباز افزود: سمفا نباید یک ترمینال فروش بلیت صرف تلقی شود، چون به این موضوع کمک می‌کند که امکانات اکران به چه صورت بارگذاری شود. ضمن اینکه کار مجموعه‌های سینما، پخش‌کننده‌ها و مخاطبان را فرآوری بهتر می‌کند از این جهت در آینده دیگر نیاز نیست پخش‌کننده‌ها هارد فیلم را به شهرستان‌های مختلف بفرستند، هر کدام از پخش‌کنندگان حجم دیتا دارند که فیلمشان را روی آن بارگذاری می‌کنند و براساس ارتباطات اینترنتی که با سینماها برقرار می‌کنند، به سینماها این اجازه را می‌دهند که فیلم‌ها را دانلود و استفاده کنند. این کار در تمام دنیا انجام می‌شود. برای مثال ۵ هزار سینما همزمان یک فیلم را اکران می‌کنند. سمفا باید قدری بیشتر کار کند و در این حیات تازه و چشم اندازی که سازمان سینمایی برایش متصور شده، زیست بیشتری کند، آنگاه بازخوردها گرفته شود. طبیعتاً الان نمی‌شود به صورت مطلق گفت که یک سامانه تمام عیار است اما بر اساس نیازسنجی‌هایی که سازمان سینمایی انجام داده شکل گرفته است پس، بعد از اینکه حرکت کند می‌شود آن را به شکل یک سامانه کمال یافته درآورد.

خباز اظهار کرد: اینکه گفته می‌شود، سمفا امکان چینش سانس‌ها را از سینماداران می‌گیرد هم درست نیست، فکر می‌کنم سازمان سینمایی برای این موضوع تدبیر کرده و بخشی از آپشن های این سامانه را فعال نکرده است. همکاران ما در بخش مدیریت سینما در چینش سانس‌ها کار خودشان را بدون مشکل انجام داده‌اند. ضمن اینکه در حال حاضر که دوره اول و بهره برداری سمفاست، هنوز تقسیم پول اتفاق نیفتاده است. البته این جزو امکاناتی است که سمفا دارد و سازمان سینمایی به فراخور زمان می‌تواند این موضوع را اعمال کند. البته من تصور می‌کنم این قضیه به انضباط مالی سینمای کشور کمک می‌کند چون همواره مناسبات مالی پخش‌کنندگان و سینماداران جزو عارضه‌هایی بوده که نظم مالی را دچار اختلال می‌کرده است.

وی مطرح کرد: به نظرم ابتدا باید سمفا را به عنوان یک ترمینال ابتدایی تلقی کرد چون می‌شود از آن به عنوان هوش مصنوعی استفاده کرد تا سینمای ایران در سازمان پخش، فروش و اکران مدیریت شود. فکر می‌کنم باید کمی زمان بگذرد، این ساز و کار در سینمای ایران رسوب کند و بعد بر اساس آن تغییرات شکل بگیرد به هر حال هر تغییری در زمان خودش، با مقاومت‌هایی مواجه می‌شود.

اقتصاد سینمای ایران هیچ نسبتی با خودش ندارد!

وی ادامه داد: تصور می‌کنم با شیوه‌ای که ایجاد شده، مجموعه‌های مختلفی می‌توانند بلیت‌ها را بفروشند که این موضوع به تراکنش‌ها کمک می‌کند. به هر حال به تعداد سامانه‌هایی که سازمان‌های فروش تلقی می‌شوند، اتاق فکرها، تیم‌های مارکتینگ و برنامه‌ریزی وجود دارد و همه آنها اگر خوب مدیریت شوند یک هم افزایی در سینمای ایران ایجاد می‌کنند که باعث بزرگ شدن ظرف سینمای ما می‌شوند. همه کسانی که در حوزه سینما کار می‌کنند می‌دانند که اقتصاد سینمای ایران هیچ نسبتی با خودش ندارد. اگر سازه‌ها و ملک‌های سینمای ایران را ارزش گذاری کنید متوجه می‌شوید که نسبتی با فروش سینمای ایران ندارد. در نتیجه آمدن مجموعه‌های متعدد فروش بلیت کمک می‌کند این سبد فروش تراکنش بیشتری داشته باشد و مدام بزرگ‌تر و تولیدات بهتر شود.

علی سرتیپی سهامدار «ایران‌تیک» نیست

خباز درباره حرف و حدیث‌های مطرح شده درباره انتساب سامانه ایران‌تیک به علی سرتیپی و نقش پشت‌پرده او در راه‌اندازی سامانه سمفا در تعامل اقتصادی با سازمان سینمایی بیان کرد: سمفا اساساً سامانه‌ای است که در اختیار سازمان سینمایی است و هیچ مجموعه حقیقی و حقوقی نمی‌تواند مالکیت آن را داشته باشد. آقای سرتیپی از دوستان من است و در ایران‌تیک بیشتر نسبت معنوی دارد و در جمع سهامداران ایران تیک حضور ندارد. ایشان مالکیت مستقیم با این مجموعه ندارند.

وی درباره اینکه مالکیت غیرمستقیم علی سرتیپی در ایران تیک به چه نحو است هم توضیح داد: مجموعه شرکت‌هایی که در ایران‌تیک بارگذاری شده‌اند، روشن هستند. سرتیپی هم به صورت چند لایه آن طرف‌تر شرکت‌های وابسته‌ای دارد که در بخش توسعه، سرمایه‌گذاری کرده‌اند. بنابراین آقای سرتیپی به صورت مستقیم سهامدار ایران تیک نیست.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

داوری آثار «تصویر سال» در یک روز انجام شد


داوری آثار «تصویر سال» در یک روز انجام شد

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تمدید بیمه تکمیلی هنرمندان تا پایان شهریور


تمدید بیمه تکمیلی هنرمندان تا پایان شهریور

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«زن‌ها فرشته‌اند ۲» جایگزین فیلم‌های انصرافی می‌شود؟ – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: شنیده‌ها حاکی از این است که فیلم سینمایی «زن‌ها فرشته‌اند ۲» به زودی اکران می‌شود.

به گزارش سینماپرس، طبق شنیده‌ها، قرار است فیلم‌ سینمایی «زن‌ها فرشته‌اند ۲» در کنار فیلم‌هایی که اکرانشان در اسفند ماه به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی سینماها نیمه تمام ماند، به نمایش دربیاید.

این در حالی است که فیلم‌های «شنای پروانه» و «خوب، بد، جلف ۲؛ ارتش سری» در لحظات آخر از اکران یکم تیرماه کناره گیری کردند و حاشیه‌ها و مشکلاتی را در روند اکران به وجود آوردند.

 «زن‌ها فرشته اند ۲» و «لاله» به سینماها می‌آیند؟

فیلم سینمایی «زن‌ها فرشته اند ۲» به تهیه کنندگی و کارگردانی محمدحسین فرحبخش است.

این فیلم از گزینه‌های اکران نوروزی بود که به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی سینماها مانند دیگر فیلم‌ها موفق نشد روی پرده برود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

اعلام جزئیات تشکیل انجمن‌های سراسری فرهنگ، هنر و رسانه


اعلام جزئیات تشکیل انجمن‌های سراسری فرهنگ، هنر و رسانه

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تمدید بیمه تکمیلی اهالی فرهنگ، هنر و رسانه تا ۳۱ شهریور ماه – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از تمدید بیمه درمان تکمیلی اهالی فرهنگ، هنر و رسانه به صورت رایگان تا ۳۱ شهریور سال جاری خبر داد.

به گزارش سینماپرس، سید حسین سیدزاده مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به اتمام قرارداد بیمه درمان تکمیلی در ابتدای تیر ماه، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و مشکلات ناشی از آن برای جامعه فرهنگ و هنر، صندوق اعتباری هنر بسته‌های حمایتی ویژه ای برای رفع نیازهای اعضا در این شرایط بحرانی تدوین کرده است.

وی افزود: بعد از پیگیری‌های انجام شده در خصوص پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی سه ماه نخست سال جاری و اجرایی شدن آن به این جمع بندی رسیدیم که تمدید سه ماهه قرار داد فعلی بیمه درمان تکمیلی می‌تواند کمک مفیدی در این شرایط باشد.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در پایان اظهار کرد: بر این اساس تمامی افراد تحت پوشش بیمه تکمیلی سال ۹۹-۹۸ تا پایان شهریور ماه از خدمات بیمه درمان تکمیلی صندوق اعتباری هنر برخوردار هستند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بیمه درمان تکمیلی صندوق اعتباری هنر تا ۳۱ شهریور ماه تمدید شد


بیمه درمان تکمیلی صندوق اعتباری هنر تا ۳۱ شهریور ماه تمدید شد

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«دخترم نرگس» به شبکه یک می رود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سریال تلویزیونی «دخترم نرگس» به زودی روی آنتن شبکه یک می‌رود.

به گزارش سینماپرس، درام اجتماعی «دخترم نرگس» به کارگردانی باقر پیران از هفته آینده روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

نرگس، دانشجوی ممتاز دانشگاه ارومیه است و مراحل انتهایی پایان نامه خود را سپری می‌کند. او فرزند سوم خانواده صادقی است. نرگس همواره گره گشای مشکلات اعضای خانواده، به ویژه برادر بزرگترش نادر بوده و هست، اما در روند عادی زندگی شان اتفاقاتی می‌افتد و اسراری فاش می‌شود که احوال نرگس و خانواده را دگرگون می‌سازد… د.

«دخترم نرگس» که از شنبه هفتم تیر به نمایش در می‌آید، داستانی در بستر پلیسی- اجتماعی دارد و دارای گره‌ها و فراز و فرودهای غیر قابل پیش بینی است.

این سریال ۲۷ قسمتی در صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی تولید شده و در آن به موضوعاتی از جمله همزیستی اقوام و ادیان، قاچاق کالا و ارز و تولید ملی پرداخته شده است.

مجموعه «دخترم نرگس» هر شب پس از بخش خبری ساعت ۲۱ روی آنتن می‌رود و پنج شنبه‌ها هم بازپخش یک هفته گذشته نمایش داده می‌شود.

محمود پاک نیت، حسین سحرخیز، مهوش صبرکن، رحیم نوروزی، مریم خدارحمی، فریبا طالبی، امیرحسین صدهزاری، هاشم چاووشی، جمال ذوالقدر، پدرام رحمانی، ماه رخ رفیع زاده و کامیار شکیبایی از بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نسخه نفیس «خمسه» نظامی رونمایی شد


نسخه نفیس «خمسه» نظامی رونمایی شد

مشاهده خبر از سایت منبع