X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

دلم برای بچه‌ها تنگ شده بود + صوت

درِ اتاق کودک که باز می‌شود، صدای شور و زندگی بلند می‌شود. صدای خنده بچه‌ها بلند می‌شود و خانم عذرا وکیلی با لحن مادرانه‌اش با بچه‌ها همراه می‌شود و بچه‌ها فارغ از اینکه در کجا و پیش چه کسی هستند، پا‌به‌پای گوینده پیشکسوت حال خوبشان را به شنوندگان رادیو منتقل می‌کنند. 

وقتی از عذرا وکیلی، پیشکسوت صدا و مجری سابق «سلام کوچولو» می‌پرسم که چقدر جای بچه‌ها در رادیو خالی بود؟ می‌گوید: جای بچه‌ها در رادیو ایران خیلی خالی بود. من دو سالی بود که به دلیل همه‌گیری کرونا و یکسری مسائل در رادیو کار نکردم. الان یک برنامه از «صدای زندگی» پخش شده و هرکی مرا می‌بیند می‌گوید دوباره صدای شما و بچه‌ها را شنیدیم، که برایمان خاطره‌انگیز بود.

از او بابت برنامه‌سازی‌هایی که شبکه‌های رادیویی برای کودکان انجام می‌دهند می‌پرسم، که ادامه می‌دهد: اگرچه بعضی از شبکه‌ها برنامه‌هایی متخص کودکان دارند، ولی برنامه‌هایشان کودکانه نیست! تنها برنامه‌ای که از صدای بچه‌های سه چهار ساله استفاده می‌کرد، برنامه «سلام کوچولو» رادیو ایران بود و الان که برنامه «صدای زندگی» پخش می‌شود.

مجری سابق برنامه «سلام کوچولو» در پاسخ به این سوالم که خودتان چقدر دلتنگ اجرا با کودکان بودید؟ توضیح داد: من دلم برای بچه‌ها تنگ شده بود، ولی به دلیل کهولت سن و خستگی توانایی کار کردن را نداشتم؛ مگر اینکه کمکی از من خواسته می‌شد. از آنجایی که گلریز وکیلی دخترم است و تهیه‌کنندگی این برنامه را عهده‌دار شد و مسئولین رادیو گفتند: «به مامانت بگو بیاد» (با خنده)، حضور در برنامه را پذیرفتم. 

وی درباره بازی با بچه‌ها در اتاق کودک و ویژگی بچه‌های نسل جدید می‌گوید: اصلاً نسل عوض شده است. من باید با بچه‌های نسل جدید به گونه‌ای دیگر رفتار کنم. بچه‌های فعلی دنیای دیگری دارند. با اینکه ۵۰ سال با بچه‌ها کار کردم و تغییرات چند نسل را دیدم، ولی ماشاء‌الله این نسل خیلی تغییر کرده است.

به گفته وکیلی، هر هفته از یک خانواده‌ای که در زندگی خودشان موفق هستند، دعوت می‌کنیم تا در برنامه حضور یابند. در این برنامه اتاقی به اسم اتاق کودک داریم، که در این اتاق نشاط و شادی بچه‌ها را به گوش شنوندگان می‌رسانیم. وقتی صدای کودک پخش می‌شود، به خانواده شور و نشاط می‌دهد. 

گلریز وکیلی، تهیه‌کننده برنامه «صدای زندگی» است و مادرش همکار است. او با بیان اینکه این برنامه با محوریت خانواده روی آنتن رادیو ایران رفته، گفت: ما هر هفته بنا به فراخور مناسبت‌ها از یک خانواده موفق دعوت می‌کنیم، تا با فرزندانشان در «صدای زندگی» حضور یابند.

وکیلی ادامه داد: در طول برنامه اتاق کودک طراحی شده و از بچه‌های خانواده مهمان دعوت می‌کنیم به آن اتاق بروند، تا در حین برنامه سرگرم شوند و بازی‌های مختلف انجام دهند. هدف از طراحی اتاق کودک فراهم کردن لحظات شاد برای بچه‌هاست. از طرفی، بزرگتر‌ها را ترغیب می‌کنیم، که کودک درونشان زنده شود و از حال و هوای نشاط بچه‌ها لذت ببرند. ما می‌خواستیم با برنامه «صدای زندگی» فرصتی فراهم شود، که هم صدای بچه‌ها در برنامه شنیده شود و هم بزرگتر‌ها با شنیدن صدای آن‌ها لذت ببرند.

این برنامه به تهیه‌کنندگی گلریز وکیلی و اجرای فاطمه میناخانی پنج‌شنبه‌ها ساعت ۹:۰۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *