X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

هفت اثر مرحوم مهرجویی به رادیو فیلم تبدیل می‌شود

محسن سوهانی، مدیرکل هنر‌های نمایشی رادیو و رادیو نمایش با اعلام این خبر که باتوجه به خبر تاسف‌آور قتل آقای مهرجویی و همسرشان، هفته آینده بزرگداشتی برای کارگردان شاخص کشورمان در رادیو نمایش برگزار می‌کنیم، گفت: هفت اثر شاخص مرحوم مهرجویی را به رادیو فیلم تبدیل می‌کنیم، که از هفته آینده به روی آنتن رادیو نمایش برود. 

مدیر رادیو نمایش افزود: رادیو فیلم به ترتیب از ۲۹ مهر ساعت ساعت ۹:۳۰ دقیقه فیلم «اجاره‌نشین‌ها»، ۳۰ مهر «مهمانی مامان»، ۱ آبان «گاو»، ۲ آبان «هامون»، ۳ آبان «بانو»، ۴ آبان «سارا» و ۵ آبان «پری» را پخش می‌کند.

سوهانی در پاسخ به این سوال که باتوجه به اینکه نابینایان بخشی از مخاطبان رادیو نمایش هستند، چه برنامه‌های برای آنان درنظر گرفته شده؟ گفت: بله، نابینایان و روشن‌دلان جزو مخاطبان وفادار و پیگیر رادیو نمایش هستند و درخواست‌هایی برای تولید رادیو فیلم داشتند.

مدیرکل هنر‌های نمایشی رادیو افزود: از آنجایی که نابینایان امکان تماشای فیلم را ندارند، شنیدن رادیو فیلم و توصیف صحنه‌ها برایشان جذاب است. ما هم برنامه‌ریزی کردیم، که هفته‌ای یک رادیو فیلم و یک رادیو سریال پخش کنیم. از آنجایی که تجسم نمایش‌های رادیویی در ذهن شکل می‌گیرد، برای روشن‌دلان قابل توجه است. طبق بازخورد‌هایی که از نابینایان دیدم، آنان دقت‌نظر دارند و اشرافشان به جدول پخش رادیو نمایش برایم جالب بود.

وی در پاسخ به این سوال که محتوای رادیو فیلم و سریال براساس محتوای روز پیش می‌رود؟ توضیح داد: بله، ما فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی و خارجی را به صورت رادیو فیلم یا سریال تولید می‌کنیم. البته به تولید آثار پرطرفدار و نوستالژیک هم توجه داریم. تاکید می‌کنم که روشن‌دلان جزو یکی از جامعه هدف رادیو نمایش هستند و ما با آغوش باز پذیرای نظرات آنان هستیم.

سوهانی با بیان اینکه نابینایان و دانشجویان هنر‌های نمایشی جزو مخاطبان جدی رادیو نمایش هستند، بیان کرد: به عنوان مثال برنامه «رویکرد» که در حوزه تحلیلی نمایش‌هاست، در دانشگاه‌ها مخاطبان خاص خود را دارد. همچنین، خیلی از برنامه‌ها برای دانشگاه‌ها منبع تدریس رشته تئاتر بوده است. مخاطبان عام و دانشجویان حوزه هنر‌های نمایشی اعم از سینما، تئاتر و … هم نمایش‌های رادیویی را دنبال می‌کنند.

مدیر رادیو نمایش در پاسخ به این سوال که اگرچه پلتفرم‌ها بستری برای نابینایان فراهم کردند، ولی رادیو به دلیل فراگیری و ارزانی آن بیشتر در دسترس روشن‌دلان است، خاطرنشان کرد: دقیقاً. الان تولیدات رادیو فیلم و سریال و کتاب‌های صوتی‌مان به طور پیوسته در حال تولید است. آقای ایوب آقاخانی هم در برنامه «زورق خیال» کتاب‌های روز ادبیات ایران و جهان را می‌خواند و بخصوص در بین مخاطبان روشن‌دل جزو برنامه‌های پرطرفدار است.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *