X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

هنرمندان به‌واسطه زبان فیلم و مستند می‌توانند ارزش‌ها را به افکار و اذهان جامعه انتقال دهند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: هوشنگ توکلی بازیگر پیشکسوت سینما، ‌تئاتر و تلویزیون گفت: در دوره ریاست‌جمهوری گذشته، روحانی برای هنرمندان یک پول‌پاشی کرد و ۱۰ تا ۲۰ سلبریتی درست کرد که آنها را به‌عنوان سربازان خودش در جهت منافعی‌ خاص به حرکت درآورد، بدین ترتیب آنها را از حوزه هنر دور و وارد حوزه سیاست و سرمایه‌گذاری کردند.

به گزارش سینماپرس، هوشنگ توکلی در گفت‌وگو با فارس، درباره وظیفه هنرمندان در قبال حمایت از مردم غزه گفت: وظیفه هنرمندان نگاه واقع‌بینانه به رخدادها و وقایع منطقه است. اتوریته‌ای (سلطه‌جویی رژیم صهیونیستی) که مقام معظم رهبری در سخنرانی خود به آن اشاره و با عنوان شکست اسرائیل مطرح کردند، به وقوع پیوسته و امروز شاهد آن هستیم. بدین ترتیب پیروزی برای مردم غزه قطعی محسوب می‌شود. اگرچه طی سال‌ها اسرائیل به دنبال قتل‌عام مردم فلسطین و غزه بود و امروز درهم‌ شکسته شده است.

پیروزی برای مردم غزه قطعی است

وی ادامه داد: قتل‌عام مردم غزه باید تمام شود و مردم فلسطین نجات پیدا کنند. بنابراین غزه به‌عنوان یک نقطه عطف برای تصمیم‌گیری‌های آینده در منطقه تبدیل می‌شود.

توکلی با اشاره به رویکرد غربیان در قبال فلسطین تاکید کرد: غربیان طی این سال‌ها تلاش کردند تا با وارونه جلوه دادن حقیقت نکات مهم رخ‌داده در عرصه برخورد صهیونیسم با فلسطین را وارونه جلوه دهند و حقیقت را پنهان کنند، اما هنرمندان به‌واسطه زبان فیلم و مستند می‌توانند ارزش‌ها را به افکار و اذهان جامعه انتقال دهند. از سوی دیگر باید تأکید کنم که هنرمندان کم‌کاری نداشتند و آن‌ها قوی عمل کردند. اگر امروز رژیم صهیونیستی سیستم تبلیغاتی مستحکمی را در اختیار گرفته است، طبیعتاً کارشناسان ما باید با درایت راهکارهای مناسب برای شکستن ترفندهای آنان پیدا کنند و در این زمینه مطالعه بیشتری داشته باشند تا با شناخت رفتار رسانه‌ها و جریان‌های پرقدرت جهانی به‌درستی مقابله کنند.

روحانی برای هنرمندان پول‌پاشی کرد

این بازیگر پیشکسوت تصریح کرد: هنرمندان همواره پیش‌قراولان بیان حقایق بودند و به‌طورکلی وظیفه‌ خود را به‌درستی انجام می‌دهند. این سیستم مدیریت بالادستی است که نتوانسته تصمیم‌گیری فکری را به‌درستی انجام دهد و آن را به اجرا بگذارد؛ در نتیجه ضعیف عمل کرده‌اند.

وی اشاره‌ای به برخی از رخدادهای عرصه هنر داشت و تصریح کرد: در دوره ریاست‌جمهوری گذشته، روحانی برای هنرمندان یک پول‌پاشی کرد و ۱۰ تا ۲۰ سلبریتی درست کرد که آنها را به‌عنوان سربازان خودش در جهت منافعی‌ خاص به حرکت درآورد، بدین ترتیب آنها را از حوزه هنر دور و وارد حوزه سیاست و سرمایه‌گذاری کردند.

توکلی تاکید کرد: از سوی دیگر در جریان شکل‌گرفته با عنوان «زن زندگی آزادی» برخی از سلبریتی‌ها متاسفانه رفتند و با رژیم سابق یعنی پهلوی و علیه نظام دست به اقداماتی زدند. این موارد نکاتی بود که رخ داد و باید چرایی آن را در سیاست‌گذاری‌های کلان مورد بررسی و تجزیه‌ و تحلیل قرار داد. از سوی دیگر مدیران فرهنگی امروز نیز ضعیف عمل می‌کنند و این آسیب را به هنر و هنرمندان انتقال می‌دهند.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *