X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

کارگردان «سرمازده»: «حقوق بشر» در سازمان ملل قصیده‌ای است با ردیف «کشک»! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: نمایش «سرمازده» با ادای احترام به شهدا و کودکان غزه به روی صحنه رفت.

به گزارش سینماپرس، چهارشنبه‌ شب ۱۷ آبان‌ماه ۱۴۰۲ با حضور تعدادی از هنرمندان و مشتاقان تئاتر، نمایش «سرمازده» با ادای احترام به شهدای غزه روی صحنه رفت.

در ابتدای نمایش «نیما ملک» نویسنده و کارگردان این اثر به روی صحنه رفت و خطاب به تماشاگران گفت: این روزها غمناک‌تر و فاجعه‌بارتر از آن است که بتوان درباره‌اش سخن گفت. هر هنرمند و انسانی که ذره‌ای عاطفه و احساس داشته باشد نمی‌تواند به راحتی از کنار فاجعه‌ی امروز غزه عبور کند. اینکه برخی قدرت‌ها از ظالم حمایت و سکوت پیشه‌ کرده‌اند تاسف‌برانگیز است و حقوق بشر شاید در سازمان ملل قصیده‌ای است با ردیف کشک!

هنرمندان نمی‌توانند در این خصوص سکوت کنند. او با اشاره به ۸ سال جنگ تحمیلی تاکید کرد: هم‌نسلان من می‌دانند معنای بمباران و موشک‌باران چیست؟ اکنون در محدوده نوار غزه که حدود ۲ میلیون جمعیت دارد، بمباران باعث کشته شدن بسیاری می‌شود. امیدوارم آتش جنگ در همه گیتی جای خود را به صلح و آشتی بدهد.

همواره در جنگ این کودکان و غیر نظامی‌ها هستند که آسیب می‌بینند اکنون نیز آنچه در غزه رخ می‌دهد دل هر انسانی را آزرده خاطر می‌کند.

سپس نویسندگی و کارگردان نمایش سرما زده نخستین اجرای این نمایش را به مردم مظلوم فلسطین تقدیم کرد.

نمایش سرما زده؛ روایت مردی است که به یکباره با جهان پیرامون خود دچار تعارض شده و این تعارض تا جایی پیش می‌رود که همه‌ی آنچه می‌دانسته را به باد نسیان سپرده و خود را در جهانی غریبه می‌یابد. سرمازده سعی دارد با برش‌های مقطعی زندگی و لایه‌های ذهنی، بخشی از مصائب و مشکلات یک بیمار مبتلا به زوال عقل یا دمانس را با پیچیده گویی و بیانی متفاوت به مخاطب خود عرضه می‌کند.

در این نمایش علی یزدانیان با همراهی نسیم اکبری به ایفای نقش می‌پردازند و خانه کهن آوش نیز مجری طرح آن است.

همچنین از دیگر عوامل این نمایش تجربی می‌توان به علی یزدانیان تهیه‌کننده، آهنگساز : علی روح بخش، مدیر روابط عمومی: محمد لهاک، طراح پوستر : فرهاد توکلی، طراح صحنه: حسین مقصودی، طراح گریم: مهسا درویشی، اجرای گریم : شانا زیودار، اپراتور نور و صدا: گندم پورنورام، مدیر تولید: والا آقازاده، مهشید سلطانی: دستیار کارگردان و منشی صحنه، مدیرسوشال‌مدیا و مارکتینگ: نوید عصمتی و امیر عباس حیدری، امور فنی: مصطفی گرامی و مدیر رسانه: محمد دانشور اشاره کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *