X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

غزه محکی برای انسانیت است

حجت‌الاسلام والمسلمین شهاب مرادی، کارشناس خانواده، ازدواج و جوانان در برنامه «به افق فلسطین» شبکه افق در پاسخ به این سوال که ۱۰ سال پیش سخنی درباره غزه داشتید و آن این بود که «غزه محکی برای انسانیت است»، معنای این جمله چیست؟ توضیح داد: در هر دوره که بچه‌ها به مرحله رشد می‌رسند و سری توی سر‌ها در می‌آورند، دلیلی ندارد هر آنچه ما می‌دانیم آن‌ها از قبل بدانند. جوانان جهان را با نگاه خودشان می‌بینند. پس باید تبیین و گفتگو کرد. 

حجت‌الاسلام مرادی ادامه داد: توقعمان از چهره‌های مختلف جهانی و داخلی این است که انسانیت را رعایت کنند و یکی از محک‌های جدی آن غزه است. به قولِ یکی از مصاحبه‌شونده‌ها، دولت‌های اروپایی برای مقابله با جنگ غزه اقدام نمی‌کنند؛ حتی با راهپیمایی‌ها علیه اسرائیل مقابله می‌کنند. آن‌ها با وقاحت تمام پیرو ظلم‌اند. باید تبیین شود که غزه محکی برای انسانیت است، تا فرق ظالم با مظلوم دانسته شود.

این کارشناس خانواده افزود: حتی اگر آتش‌بس شود و اسرائیل نابود شود، ما باید درباره این مقطع از تاریخ صحبت کنیم. اسرائیلی‌ها ابزار هنر را در دست دارند. آن‌ها فیلم می‌سازند و تمام عواطف را به سمت خودشان را جلب می‌کنند. اگر کسی فیلمی با موضوع حمایت از فلسطین بسازد، آن را در بسیاری از کشور‌ها جرم می‌دانند و اجازه نمی‌دهند منتشر شود. نه‌تنها به او جایزه نمی‌دهند، بلکه فرصت دیده شدن را فراهم نمی‌کنند و ساخت آن فیلم را جرم می‌دانند. به همین دلیل، تک صدا شروع به تبلیغ صهیونیست می‌کنند و تصویر دروغین و پوشالی از آن می‌سازند. البته طوفان‌الاقصی آن تصویر پوشالی را نابود کرد. اگر کسی عاطفه نداشته باشد و دلش برای مظلومین غزه نسوزد، انسان نیست.

وی در پاسخ به این سوال که با وجود این همه سال توانستید مسئله غزه را برای جوانان تبیین کنید؟ گفت: نه، چون تبیین کردن نیازمند مجال و حوصله است. شما باید از سال ۱۹۰۰ به بعد تاریخ منطقه را توضیح بدهید. گفتگو نیازمند استمرار است.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *