X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

فراخوان پویش ملی «خوانش کتاب» منتشر شد – اخبار سینمای ایران و جهان

به گزارش سینماپرس، این پویش سراسری که هم‌زمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی و با حضور وزیر آموزش و پرورش به صورت رسمی رونمایی شد، با شعار «آینده خواندنی است» در بستر برنامه کاربردی شاد اجرا می‌شود و تا پایان سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ نیز ادامه می‌یابد.

بر اساس این خبر تهیه فیلم‌های کوتاه، پادکست، نماهنگ کتاب صوتی، خوانش کتاب از سوی اعضای خانواده برای دانش‌آموز، عکاسی از کتاب‌خانه‌های خانگی، برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی و ارایه کتاب‌های کودک و نوجوان با تخفیف‌های ویژه در سایت فروش کانون به مناسبت‌های مختلف از جمله برنامه‌هایی است که برای اجرای گسترده‌تر و فراگیر این پویش در سراسر کشور پیش‌بینی شده است.

هم‌زمان با اجرای این پویش، طرح کانون و مدرسه نیز به‌عنوان یک طرح باسابقه و اثرگذار در سراسر کشور برگزار می‌شود تا به‌موازات آن، پویش «خوانش کتاب» بیش از پیش به دانش‌آموزان و اولیای مدارس و خانواده‌ها معرفی شود.

بر همین اساس، ۱۰۰ ثانیه با کتاب، روی خط کتاب (نوجوان)، برایم بخوان (خانواده)، مسابقه عکاسی «عکس از کتابخانه خانگی» (کودک و نوجوان)، به‌وقت کتاب (بخش ویژه)، معرفی کتاب خوب، ارائه‌ی فهرست کتاب‌های مناسب (ویژه‌ی والدین) و بخش فروش فوق‌العاده سایت دیجی‌کانون digikanoon.ir برخی از بخش‌های پویش ملی «خوانش کتاب» ویژه دانش‌آموزان (کودک و نوجوان) و خانواده‌ها است.

این پویش علاوه بر توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی به‌عنوان یک ویژگی ممتاز فرهنگی و زمینه‌ای برای توسعه‌ی فرهنگی کشور، در عین‌حال به‌دنبال دستیابی به اهداف دیگری مانند بالابردن کمی و کیفی فعالیت کتاب‌خوانی دانش‌آموزان، تقویت سواد خواندن از طریق تقویت مهارت‌های دیداری، شنیداری، گفتاری و خواندن، ایجاد بستر مناسب برای تقویت کنشگری دانش‌آموزان، معرفی کتاب مناسب و استفاده بهینه از فضای مجازی با جلب مشارکت دانش‌آموزان، خانواده‌ها در جهت توسعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی است.

علاقه‌مندان به مشارکت در این پویش فرهنگی ملی می‌توانند به صفحه ویژه پویش «خوانش کتاب» در برنامه کاربردی «شاد» مراجعه کنند. شیوه‌نامه برگزاری پویش نیز حاوی اطلاعات کامل این رویداد در سامانه کانون پرورش فکری به نشانی kpf.ir و پایگاه خبری کانون به نشانی kanoonnews.ir بارگذاری شده است.

فراخوان پویش ملی خوانش کتاب، کتاب‌خوانی دانش‌آموزان با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

رمزینه یا Qr_code زیر را برای دسترسی سریع به فراخوان پویش ملی خوانش کتاب اسکن کنید:

فراخوان پویش ملی «خوانش کتاب» منتشر شد

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *