X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

سفر عروسک‌ها به شمال ایران – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: رامین کهن، کارگردان نمایش‌های عروسکی از آغاز اجراهای شهرستانی خود با دو نمایش «یک روز و دو فصل» و« هدیه کوچولو» در تماشاخانه هامون شهر رشت خبر داد.

به گزارش سینماپرس، نمایش عروسکی موزیکال «یک روز و دو فصل» و «هدیه کوچولو» به کارگردانی رامین کهن در روزهای آتی (۲۸ تا ۳۰ اردیبهشت ماه) اجرایشان را در تماشاخانه هامون آغاز می‌کنند. نمایش «یک روز و دو فصل» برگزیده دو دوره بخش خردسال جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک شده است. نویسندگان این کار نوشین سیفی و رامین کهن و طراحان و عروسک سازان منیر مولوی زاده، پرستو آریا کیا، رامین کهن، بازی دهندگان عروسک سعید ابک، پرستو آریا کیا، امیر عباسیان، معصومه آرواز، علی باروتی هستند.

کهن درباره این دو اجرا به خبرنگار فارس گفت: این نمایش‌ها تولید کمپانی تئاتر سایه است. داستان نمایش «هدیه کوچولو» از این قرار است که کوچولو تصمیم دارد با هدیه‌ای مادرش را خوشحال کند. اما سردرگم مانده و چون می‌خواهد او را از صمیم قلب خوشحال کند باید بهترین هدیه‌ای که می‌تواند را تهیه کند. شاید یک کتاب، شاید هم یک بسته هیجان انگیز، اما مطمئن نیست. او برای پیدا کردن این هدیه سفری را آغاز می‌کند و در این سفر اتفاقات بسیاری برایش می‌افتد و داستان «یک روز و دو فصل» نیز به ننه سرما و قصه‌های زمستانی موزیکال مرتبط می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که چطور شد تصمیم گرفتند کارها را در تماشاخانه هامون به سرپرستی محمد معجونی در شهر رشت اجرا کنند، گفت: تماشاخانه هامون در رشت به سرپرستی محمد معجونی از دو سال قبل از ما خواستند که میزبان نمایش‌های ما باشند و ما هم تصمیم گرفتیم کارهایمان را آنجا اجرا کنیم اما هر بار به دلیل مشغله‌های کاری و زمان‌هایی که در اختیار ما قرار می‌دادند، این فرصت فراهم نمی‌شد.

کهن اظهار داشت: بعد از اجرای اخیر «موش تا موش» در تهران به فکر سفر با نمایش هامون افتادیم و از مدیریت سالن هامون درخواست کردیم که اگر بشود دو اجرای خردسال رو در رشت در اختیار ما قرار دهند که این اتفاق افتاد.

وی با اشاره به اینکه این دو اجرا شروع فعالیت گروه‌شان در شهرستان‌ها است، افزود: امیدواریم در سال جدید این امکان فراهم شود تا در شهرهای دیگر هم نمایش‌هایمان را اجرا کنیم.

کهن افزود:‌ این دو نمایش در یک سانس و با وقفه ۱۰ دقیقه‌ای اجرا خواهند شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *