X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

اربعین از نگاه غرب در مستند «۴٠» روی آنتن می‌رود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مستند «۴۰» با نگرشی نو به موضوع راهپیمایی و همایش عظیم اربعین حسینی پس از سه سال تحقیق، پژوهش و فعالیت میدانی به مرحله تولید و پخش رسید.

به گزارش سینماپرس، مستند «۴۰» با نگرشی نو به موضوع راهپیمایی و همایش عظیم اربعین حسینی پس از سه سال تحقیق، پژوهش و فعالیت میدانی به مرحله تولید رسید که به زودی روی آنتن شبکه‌های داخلی و خارجی خواهد رفت.

این مستند به سفارش شرکت White Frame و به تهیه‌کنندگی و کارگردانی احسان حلمی تولید شده است.

«۴۰» از یک تیم پژوهشی بین‌المللی تشکیل شده تا با حضور میدانی به جمع‌آوری بیش از ٣٠٠ گفتگو در کشورهای مختلف بپردازد.

مستند «۴۰» برای مخاطب جامعه غربی و غیرمسلمانان تولید شده و زبان اصلی آن انگلیسی است و به دو زبان عربی و فارسی نیز دوبله شده است.

حلمی تهیه کننده و کارگردان مستند «۴۰» درباره این مستند گفت: این مستند، پژوهشی واقع‌بینانه از نگاه غیرمسلمانان و غربی‌ها به گردهمایی عظیم اربعین است که در سیر آن، مولفه‌هایی همچون رفتارشناسی دینی مردم جهان، قیاس کمی و کیفی این راهپیمایی با تجمع‌های مشابه مذهبی، بررسی آداب، رسوم، عادات و سبک مهمان نوازی اربعینی را از زاویه ای تحلیلی بررسی کرده است.

وی در پایان سخنانش بیان کرد: «چهل» ضمن جامعه‌شناسی ادیان مختلف، با تکنیک و محتوای روز سینمای مستند توسط عوامل بین‌المللی تولید شده و اثر یادشده برای رقابت در چنین سطحی با ١٢ دوربین حرفه‌ای، موسیقی متن اختصاصی با نوازندگی بیش از ۱۰ ساز زنده، تدوین جذاب و ریتم سریع به مرحله پخش رسیده است.

مستند «۴۰» همزمان با پخش جهانی، در ایران از رسانه ملی پخش خواهد شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *