X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

برنده تونسی «جایزه امی» در قاهره درگذشت – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: شوقی الماجری فیلمساز تونسی در یکی از بیمارستان‌های قاهره درگذشت.

به گزارش سینماپرس به نقل از دیرکت اینفو، شوقی الماجری کارگردان سینما و تلویزیون تونس در ۵۸ سالگی در بیمارستانی در قاهره درگذشت.

طبق شواهد اولیه و خبری که ساعتی پیش منتشر شد، وی عصر سه‌شنبه بر اثر ایست قلبی جان باخت. برادرزاده وی گفته است عمویش به دلیل برونشیت و تنگی نفس در بیمارستان بستری شده بود.

شوقی الماجری یکم نوامبر ۱۹۶۱ متولد شده بود و یکی از کارگردان‌های تاثیرگذار تونسی در جهان عرب زبان بود. وی سازنده چند فیلم در سوریه و دیگر کشورهای عربی بود.

در سال ۱۹۹۴ وی برای تحصیل در رشته کارگردانی راهی لهستان شد و از انستیتوی فیلم، تئاتر و تلویزیون لودز که از موسسه‌های معتبر اروپایی است و رومن پولانسکی نیز از آنجا فارغ التحصیل شده، مدرک کارگردانی خود را گرفت.

وی بلافاصه چند فیلم کوتاه ساخت و با کارگردانی سریال «برادران غبار» بر مبنای فیلمنامه حسن یوسف، خود را به عنوان یک کارگردان برجسته شناساند.

وی چندین سریال ساخته بود که «عمر خیام»، «دقیقه‌ای سکوت»، «پادشاهی مورچه» و «ناپلئون و نگهبان» از جمله آنها هستند.

این کارگردان برای یکی از سریال‌هایش با عنوان «تهاجم» درباره حمله رژیم صهیونیستی به رام‌الله و محاصره شهر جنین که تصویرگر زندگی مردم عادی شهر و نیز زندانیان فلسطینی بود، جایزه امی سریال بلند را کسب کرده بود.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *