X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

توحیدپرست: وجود فارابی برای سینما نفعی ندارد/ چرا بودجه بیت المال فقط باید با توصیه برخی اشخاص به افرادی خاص تعلق گیرد؟ – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: داود توحیدپرست کارگردان سینما در خصوص افول جدی بنیاد سینمایی فارابی در دوران مدیریتی دولت بنفش گفت: وجود فارابی نه تنها برای سینما نفعی ندارد بلکه به شدت مضر است چرا که سیاست های این بنیاد به گونه ای است که سینماگران را در یک خط نمی گذارد و میان فیلمسازان تبعیض بسیار قائل می شود و بدل به نهادی شده که تنها از برخی افراد خاص حمایت دارد و از همین رو قطعاً قاطبه سینماگران با وجود آن مخالف هستند.

کارگردان فیلم سینمایی «معصوم» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده با تشکر از یکایک مدیرانی که از اوایل تأسیس بنیاد سینمایی فارابی تاکنون در این نهاد خدمت کرده اند، خواهان آن هستم که هرچه زودتر این بنیاد سینمایی تعطیل شود چرا که در این بنیاد همه فیلمسازان با یک چشم دیده نمی شوند و میان آن ها تبعیض قائل می شوند.

توحیدپرست سپس با بیان اینکه چرا بودجه بیت المال فقط باید با توصیه برخی اشخاص به افرادی خاص تعلق گیرد اظهار داشت: اگر مسئولان می خواهند این بنیاد ادامه حیات دهد یا بیاد به صورت یکسان به تمامی فیلمسازانی که مجوز ساخت از وزارت ارشاد می گیرند، حمایت مالی و معنوی کند یا اینکه بهتر است هرچه زودتر تعطیل شود تا بیش از این شاهد تبعیض در سینما نباشیم.

این سینماگر بنیاد سینمایی فارابی را نهادی در پی ترویج بی عدالتی در سینمای کشور خطاب کرد و متذکر شد: بنده معتقدم ما اگر می خواهیم عدالت در سینمای کشور گسترش پیدا کند باید تمامی نهادهای سینمایی دولتی که به سینماگران بودجه می دهند نابود شوند چرا که آن ها بنا به سلیقه های شخصی خود و برخی ارتباطات اجتماعی شان میان سینماگران تبعیض قائل می شوند.

کارگردان فیلم سینمایی «نامزد آمریکایی من» خاطرنشان کرد: این پولی هم که فارابی به عنوان مشارکت و… به برخی افراد می دهد بیشتر شبیه به صدقه دادن است و زیبنده نام هنر و سینما نیست. این اتفاقات باعث بیماری در سینما شده و اختلافات بسیاری را هم میان سینماگران به وجود آورده است.

وی یکی دیگر از مشکلات بنیاد سینمایی فارابی را اعمال سلیقه در فیلمنامه های سینماگران خواند و در همین راستا گفت: سازمان سینمایی متولی اصلی اعطای مجوز ساخت و نمایش به فیلم ها است اما متأسفانه در اتفاقی عجیب ما شاهد این هستیم که اگر فارابی بخواهد از فیلمی حمایت کند باید فیلمنامه آن به تأیید اعضای شوراهای فیلمنامه خودش برسد! این یعنی دوباره کاری و اعمال سلیقه های شخصی!

این کارگردان در پایان این گفتگو افزود: سال ها است مسئولان بنیاد سینمایی فارابی زور زده اند تا فیلمساز بار بیاورند اما باید بدانند که زوری فیلمساز بار نمی آید و نمی توان با حمایت های مالی آنچنانی از برخی اشخاص به زور آن ها را فیلمساز کرد!

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *