X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

متولیان سینمای دینی به سمت واکاوی فرهنگ عاشورا به نسل جوان برود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: عاشورا را نباید فقط در حد یک سنت پیش پا افتاده نگه داشت و متولیان سینمای دینی و حتی تلویزیون باید به سمت واکاوی فرهنگ عاشورا و بازکردن زوایای فلسفی اش و انتقال آن به نسل جوان برود.

به گزارش سینماپرس، انسیه شاه‌حسینی کارگردان سینما گفت : من و امثال من از برکت انقلاب و رزمندگان اسلام، در سینمای پاک فعلی مشغول فیلم‌سازی هستیم و از آن جایی که انقلاب اسلامی ما نیز، از فرهنگ عاشورا نشات گرفته، به نوعی همگی وام دار این نهضت هستیم.

کارگردان «زیباتر از زندگی» ادامه داد : حالا اینکه چرا در همه این سال‌ها برای انعکاس فرهنگ عاشورا کم گذاشتیم جای حرف و حدیث زیادی دارد و مبحث بسیار بسیار تاسف بار و نگران کننده است.

شاه‌حسینی خاطر نشان ساخت:‌ سیاست‌های غلطی که از سال ۷۶ به بعد، ‌سینمای مارا از مسیر اصلی خود دور کرد، ‌ تا امروز اثر نامطلوب خود را حفظ کرده و ذهن مخاطبان را از مسیر کربلا و هدف انقلاب دور ساخته است.

کارگردان «شب بخیر فرمانده» گفت: برای سینمایی ما که ژانر قوی و حتی در سال‌های اخیر پولساز دفاع مقدس را دارد، حرف زدن درباره فرهنگ عاشورا نباید اینقدر به حاشیه کشیده شود زیرا سینمای دفاع مقدس بستر بسیار مناسبی برای ارائه تصاویر و مفاهیم عاشورا، ‌ در فضایی معاصر و ملموس تر است زیرا ما هرگونه برداشتی از دفاع مقدس داشته باشیم، محال است خارج از چارچوب ایثار و معنویات کربلا باشد.

نویسنده و کارگردان «غروب شد بیا» معتقد است: ما  باید در این دوران غرور به علم نداشته خودمان را در برابر عظمت این نهضت بشکنیم و علاوه بر مشکی پوشیدن و گریه کردن، به سمت مطالعه کتاب‌های معرفی کننده این قیام عظیم برویم و مثلا مقتل‌هایی چون الارشاد شیخ مفید را بخوانیم.

وی در پایان گفت: عاشورا را نباید فقط در حد یک سنت پیش پا افتاده نگه داشت و متولیان سینمای دینی و حتی تلویزیون باید به سمت واکاوی فرهنگ عاشورا و بازکردن زوایای فلسفی اش و انتقال آن به نسل جوان برود.

انسیه شاه‌حسینی متولد ۱۳۳۳ گرگان، فارغ التحصیل کارگردانی سینماست. وی فعالیت هنری را با کارگردانی و فیلمنامه‌نویسی فیلم‌های کوتاه آغاز کرد. فیلم بلند «غروب شد بیا» نخستین تجربه کارگردانی اوست و در حال حاضر در انتظار جمع آوری سرمایه برای ساختن فیلم سینمایی «به کودکان شلیک نکنید» است.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *