X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

مراسم اختتامیه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر آغاز شد/ خبر در حال تکمیل است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: همزمان با یوم الله ۲۲ بهمن مراسم اختتامیه سی و هشتمین جشنوارت فیلم فجر در برج میلاد برگزار شد. حضور انبوه مردم عادی در این مراسم باعث ایجاد بلبشو و بی نظمی بسیار شده است.

به گزارش سینماپرس این مراسم با پخش سرود رسمی جمهوری اسلامی ایران و تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد.

در ادامه این مراسم تیزر جشنواره و کلیپ سالروز پیروزی انقلاب اسلامی برای حضار پخش شد.

 محمدرضا شهیدی‌فر در ابتدای مراسم ضمن تبریک به مناسبت ایام‌ دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، به آنچه در ماه‌های گذشته رخ داده اشاره کرد و با اشاره به این که امروز مصادف با چهلمین روز شهادت سردار حاج‌قاسم سلیمانی‌است، گفت: شهادت او ملت ما را بار دیگر همدل کرد.مدتی پس از سقوط هواپیمای اکراینی در روزهایی که مردم ما ملتهب و نگران بودند، به روزهای جشنواره فیلم فجر رسیدیم. هنرمندان ما در این روزها سعی کردند در کنار هم و در کنار مردم باشند. او ابراز امیدواری کرد که از این پس حرف‌های امیدبخش و حرف‌هایی که ما را در همه احوال کنار هم قرار می‌دهد، بشنویم.

سپس داروغه زاده دبیر جشنواره روی صحنه رفت و گفت: به شما حضار گرامی و سینماگران خوشامد می‌گویم؛ وی سپس متن از پیش نوشته خود را قرائت کرد که در آن به شهادت سردار سلیمانی و حادثه هواپیمایی اشاره کرد و ادامه داد: این جشنواره از مهم ترین آیین هایی است که ما را کنار هم جمع می‌کند. 

داروغه زاده‌ادامه‌داد: در این جشنواره جریان های فکری متنوع در قاب ماندگار سینما به موضوعات مختلفی می پردازند. گفتگو و شنیدن و دیدن آغازیاست برای درک بهتر قسمتی به ظاهر متفاوت از افراد جامعه و شرایطی که در آن حضور دارند. جشنواره مانند عیدانه ای است که تمام اعضای خانواده را کنار هم جمع میک ند و این عیدانه باعث خیزش مردمی در کل کشور می شود. جامعه به آیین هایی نیاز دارد که کنار هم بودن را در آن تجربه کنیم.

در ادامه ویدیویی از برش های کوتاه  فیلم های حاضر در جشنواره پخش شد.‏

سپس سیمرغ بلورین بهترین عکس به مریم تخت کشیان برای فیلم «غلامرضا تختی» اهدا شد.

در ادامه سیمرغ بلورین بهترین پوستر به محمد تقی پور برای فیلم «۲۳ نفر» اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین تیزر و آنونس به امید میرزایی برای فیلم «شاه کش» تعلق گرفت.

در بخش‌بعدی مراسم نوبت به اهدای جوایز فیلم های کوتاه، مستند و بخش نگاه نو رسید.

با حضور هیأت داوران در این بخش جوایزی به شرح ذیل به برگزیدگان اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه به «دابر» با کارگردانی سعید نجاتی رسید. نجاتی جایزه خود را به سیدصادق موسوی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان اهدا کرد!

سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند بلند به تهیه کنندگان و کارگردان فیلم «جایی برای فرشته ها نیست» اهدا شد.

فرشته طائرپور قبل از اهدای جوایز گفت: سلام می‌کنم به کسانی که نیامدند اما ما باور داریم دلشان برای سینمای ایران می‌تپد؛ ایستادن ما روی این سن و فیلم ساختن ما از سر بی اعتنایی به وقایع تلخ اجتماعی نیست و از سر اعتنا است و با دانش و تسلط که امیدبخش آینده فرهنگ این سرزمین است اینجا هستیم؛ یاد گرفتیم اگر دل خونین داریم با لبخند به این جشنواره می آییم. 

وی ادامه داد: من یک جمله از خواکین فینیکس برنده اسکار بهترین بازیگری نقل می کنم که همه ما یک عشق مشترک داریم و آن سینما و فیلم است. فکر می کنم بهترین هدیه به من فرصتی است که از صدای خود برای بی صداها استفاده کنم.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *