X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

برازنده: کاستی ها و کمبودهای زیادی در جشنواره فجر هست که مدیران و متولیان فرهنگی و سینمایی باید در رفع این نقایص کوشا باشند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: علیرضا برازنده فیلمبردار سینمای کشور و برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری از سی و سومین جشنواره فیلم فجر گفت: گرفتن جایزه از جشنواره فیلم فجر تأثیری در روند کاری ام نداشت و من طبق روال قبل به کارم ادامه دادم؛ هرچند که تشویق همیشه جذاب است و هر انسانی دوست دارد در هر حیطه ای فعالیت می کند مورد تشویق قرار بگیرد اما این جایزه چیزی به من اضافه نکرد!

مدیرفیلمبرداری فیلم های سینمایی «دارکوب» و «آرایش غلیظ» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من همیشه در همه کارهایم وسواس خاص خودم را دارم و گرفتن جایزه از جشنواره باعث نشد تا سخت گیری بیشتری برای خودم داشته باشم.

وی با بیان اینکه این جشنواره نقاط ضعف بسیار دارد و قابل قیاس با هیچ یک از جشنواره های جهانی نیست اظهار داشت: من چند بار در جشنواره های سینمایی خارج از کشورمان شرکت کرده ام و وقتی جشنواره فیلم فجر را در مقام قیاس با آن رویدادها قرار می دهم متوجه می شوم کاستی ها و کمبودهای زیادی در جشنواره فجر وجود دارد که مدیران و متولیان فرهنگی و سینمایی باید در رفع این نقایص کوشا باشند.

برازنده خاطرنشان کرد: قطعاً بنده به عنوان یک سینماگر تنها می توانم در حیطه تخصصی کار خودم اظهارنظر بکنم پس بهتر است کارشناسان نقاط ضعف و کمبودهای جشنواره فیلم فجر را رصد کنند و به اطلاع مدیران فرهنگی و سینمایی برسانند و از آن ها بخواهند برای رشد و اعتلای این مهمترین رویداد سینمایی کشور، این نقیصه ها را برطرف نمایند.

مدیر فیلمبرداری فیلم های سینمایی «بیست و یک روز بعد» و «فصل فراموشی فریبا» تأکید کرد: ما اینک در حال برگزاری سی و هشتیمن دوره جشنواره فیلم فجر هستیم و قطعاً بعد از ۳۸ سال برگزاری این رویداد باید از نقصان های آن کاسته شده باشد اما متأسفانه به دلایل متعدد ما هنوز به نقطه مطلوب نرسیده ایم و همچنان نیاز داریم که با دغدغه مندی و درایت متولیان سینمایی جشنواره ای در کشورمان داشته باشیم که بتوانیم به حرفه ای بودن آن ببالیم، جشنواره ای که در آن سلیقه برخی اجراکنندگان حرف اول و آخر را نزند!

این سینماگر در پایان این گفتگو جشنواره فیلم فجر را به یک دورهمی سینمایی تشبیه کرد و گفت: جایگاه این رویداد سینمایی در حد دورهمی است که سینماگران می آیند و دور هم جمع می شوند و شاهد تلاش همکاران شان در طی یک سال گذشته هستند. این اتفاق در حالی است که جشنواره باید به خودی خود بتواند باعث رشد و ارتقای کیفی آثار سینمایی هم بشود که قطعاً انتخاب های آگاهانه و هدفمند کردن جشنواره می تواند این مهم را برای دوره های آتی جشنواره فراهم آورد.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *