X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

سالن‌های قدیمی در اولویت بازسازی قرار گیرد/ خسارت بحران کرونا – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

محمد قاصد اشرفی رییس انجمن سینماداران در آستانه سال جدید در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به اینکه مواردی درباره سالن‌های سینمایی کشور وجود دارد که برای رونق سینما باید به آن توجه کرد گفت: از جمله مهمترین موارد موردنظر، آماده‌سازی سالن‌های سینمایی است، بخشی از سینماهای سراسر کشور شامل پردیس‌هایی هستند که طی چند سال گذشته احداث شده‌اند و از نظر تجهیزات سینمایی در شرایط مناسبی قرار دارند، اما در این میان سینماهایی هستند که نیاز به بازسازی‌هایی از جمله در سیستم‌های نمایشی و ساختمان اصلی سینما دارند.

وی تاکید کرد: این بخش‌ها باید در سینماهای تهران و شهرستان مورد توجه قرار گیرد تا همه سینماهای کشور بروز شوند. مساله این است که در ناوگان سینمایی کشور از سینماهای قدیمی به خوبی بهره‌برداری نمی‌شود به همین دلیل باید سینماهای قدیمی از نظر بازسازی و تجهیزات در اولویت قرار گیرد.

قاصداشرفی توضیح داد: البته برای بازسازی و تجهیزات سینمایی سالن‌ها نیازمند بودجه مناسب هستیم که باید این بودجه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین شود.

وی تاکید کرد: مساله بعدی واردات تجهیزات سینمایی است، در این زمینه باید سیستم‌های صوتی و تصویری به روز و استاندارد به کشور وارد کنیم تا کیفیت نمایش فیلم‌ها در سالن‌های سینمایی بالا برود. هرچند در حال حاضر سیستم نمایشی تعدادی از سینماها خوب است اما باید به دیگر سینماها و تجهیز آن‌ها توجه کرد.

رییس انجمن سینماداران با اشاره به اینکه کیفیت پایین آثار سینمایی یکی از معضلات جدی سینمای ایران به شمار می‌رود، گفت: در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، آثاری به نمایش درآمدند که نمی‌توان این آثار را پاسخگوی نیاز سینمای ایران در سال ۹۹ دانست. اگر فیلم خوب تولید شود می‌توانیم با توان مالی مناسب سینماها را تجهیز کنیم، اما اگر فیلم‌ها فروش خوبی نداشته باشند در حوزه بازسازی و تجهیز سینماها دچار مشکل می‌شویم.

وی ادامه داد: سینمای ایران باید در ژانرهای مختلف سینمایی ورود پیدا کند تا بتواند همه سلیقه مخاطبان را تامین کند تا فروش فیلم‌ها در گیشه افزایش پیدا کند.

مدیر سینما ماندانا تاکید کرد: متاسفانه بحران ویروس کرونا که این روزها کشور را در برگرفته است، باعث تعطیلی سینماها شده است و عملا یکی از مهمترین و پرفروش‌ترین نوبت‌های اکران که همان نوبت عید نوروز است را از دست داده‌ایم.

قاصداشرفی در پایان گفت: مشکل این است که بعد از بازشدن سینماها، باید مدتی بگذرد تا مخاطب دوباره به سینما و تئاتر و ضدعفونی بودن سالن‌ها اعتماد کند و دوباره به سینما بیاید که این امر نیز خود زمان بر است و در این میان سینماداران با ضرر بزرگی مواجه می‌شوند.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *