X

بایگانی فروردین 4, 1399

دفتر سینمایی

چرایی عدم صدور مجوز ساخت برای دو فیلم سینمایی «هنگامه» و «گارد ریل» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی گفت: آقای سیدزاده یک پروانه ساخت متوقف دارند و طبق آیین نامه تا مشخص نشدن وضعیت آن فیلم، امکان صدور پروانه ساخت جدید وجود ندارد.

به گزارش سینماپرس، مسعود نجفی مدیر کل روابط عمومی سازمان سینمایی درباره گلایه‌های سید امیر سید زاده تهیه کننده سینما مبنی بر عدم صدور پروانه ساخت دو فیلم سینمایی «هنگامه» و «گارد ریل»،   به خبرنگاران جوان، گفت: ایشان در تاریخ دوم آذرماه سال ۹۸ تقاضای پروانه ساخت برای فیلم «پوران» به عنوان اولین ساخته سینمایی شهره سلطانی را ثبت کرده اند که در تارخ ۱۶ دی ماه تصویب شده است و طبق آیین نامه، برای فیلم اولی‌ها تا صدور پروانه نمایش امکان صدور پروانه ساخت برای فیلم دیگری وجود ندارد.

وی ادامه داد: با این وجود طی جلسه‌ای که ایشان با معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی داشتند این همراهی صورت گرفت که درصورت به جریان افتادن تولید فیلم «پوران» تقاضای پروانه ساخت‌های دیگر در شورا بررسی شود که در نهایت این اتفاق هم نیفتاد.

نجفی اظهار کرد: همچنین با توجه به این تقاضاها که فیلم اول محسوب می‌شوند صلاحیت کارگردان فیلم «گاردریل» نیز برای کارگردانی فیلم اول مورد تایید شورا قرار نگرفت.

مدیر کل روابط عمومی سازمان سینمایی با بیان اینکه آقای سیدزاده کاملا در جریان این اتفاقات هستند افزود: در این ایام و شیوع ویروس کرونا که نیازمند رفتار مسئولانه هستیم امیدواریم ایشان به دنبال کلیدزدن فیلم نباشند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

برترین تعقیب و گریزها در فیلم‌های دهه اخیر سینما – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تمامی فیلم‌های اکشن حداقل یک صحنه تعقیب گریز با خودرو دارند، اما ۱۰ مورد زیر بهترین‌های دهه اخیر هستند.

به گزارش سینماپرس، بدون شک سکانس‌های تعقیب و گریز ماشینی یکی از شاخصه خای مهم فیلم‌های سینمایی در ژانر اکشن است. بر خلاف عبارتش که تنها گفته می‌شود تعقیب و گریز ماشین، تنها یک خودرو درگیر این موضوع نیست و چندین اتومبیل در تعقیب یک دیگر هستند. این سکانس‌ها همیشه هیجان انگیز و استرس زا هستند و به همین خاطر، هسته برخی فیلم‌های اکشن مثل «سریع و خشن» کاملا روی این موضوع تمرکز دارد.

هر چه جلوه‌های ویژه و بدلکارها بهتر شود، تعقیب و گریز در فیلم‌ها نیز رو به بهبودی خواهد رفت. در ادامه بهترین تعقیب و گریزهای سینما در طی یک ده اخیر را میبینید که البته تعقیب و گریزها در انیمیشن‌های سینمایی در این لیست ده تایی آورده نشده است.

اسکای فال «Skyfall»

برترین تعقیب و گریزها در فیلم‌های دهه اخیر سینما
در ابتدای این فیلم سینمایی که توسط سم مندس کارگردانی شده است یک تعقیب و گریز سرگرم کننده را میبینیم. جیمزباند (دنیل کریگ) در استانبول کسانی را تعقیب می‌کنند که اطلاعاتی را در مورد مامورهای مخفی به سرقت برده است. شروع یک سکانس تعقیب و گریز در بازارهای شلوغ ترکیه، موتور سواری جیمزباند و در نهایت رسیدن به قطار این فیلم را بین برترین‌ها قرار می‌دهد.

شوالیه تاریکی بر میخزد «The Dark Knight Rises»

برترین تعقیب و گریزها در فیلم‌های دهه اخیر سینما
گاهی اواقت، یک تعقیب و گریز یک روش هیجان انگیز برای معرفی یک شخصیت محبوب است. در «شوالیه تاریکی بر میخزد» شخصیت بین با بازی تام هاردی به همراه افرادش کاری شرورانه انجام می‌دهد و بتمن (کریستین بیل) پس از هشت سال باز میگردد. سکانسی که پلیس به دنبال بتمن است با آهنگسازی که توسط هانس زیمر انجام شد، بسیار هیجان انگیز و دیدنی بود.

شبگرد «Nightcrawler»

برترین تعقیب و گریزها در فیلم‌های دهه اخیر سینما
شبگرد یک فیلم اکشن نیست، اما سکانس پایانی آن شگفت انگیز است. لو، شخصیت اصل فیلم با بازی جیک جیلنهال در تعقیب نامحسوس عده‌ای خلافکار به یک رستوران میرسد. بعد از حضور پلیس وقتی که مضنون‌ها فرار می‌کنند، لو هم برای فیلمبرداری به دنبال آن‌ها می‌رود. این سکانس، هیجان فیلم را دو چندان کرد.

کاپیتان آمریکا:سرباز زمستان «Capitan America: The winter Soldier»

برترین تعقیب و گریزها در فیلم‌های دهه اخیر سینما
وقتی شخصیت نیک فیوری با بازی سامول جکسون به دیدار با شیلد و ماریا هیل می‌رود، برای او کمین گذاشته می‌شود. این سکانس که فیوری سراغ سلاح خود نیز میرود تنش زاترین سکانس فیلم است. حتی شاید در بین صحنه‌های استرس زا در فیلم‌های دنیای مارول، این مورد بهترین باشد.

ماموریت غیرممکن: ملت سرکش «Mission:Impossible-Rogue Nation»

برترین تعقیب و گریزها در فیلم‌های دهه اخیر سینما
اجتناب ناپذیر است که فیلمی با حضور تام کروز که خودش بدلکاری‌های آن را انجام می‌دهد در این لیست باشد. در این فیلم مامور اتان هانت با بازی تام کروز اطلاعات مهمی را به سرقت میبرد. این سکانس تغقیب و گریز بعد از آنکه هانت روی موتور می‌رود و از میان جمعیت عبور می‌کند فیلم را بسیار مهیج کرده است. به گفته یک مجله، تام کروز تمامی صحنه‌های مربوط به این تعقیب و گریز را خودش انجام داده است.

جان ویک:قسمت ۳-پارابلوم «John Wick:Chapter۳- Parabellum»

برترین تعقیب و گریزها در فیلم‌های دهه اخیر سینما
جان ویک با بازی کیانو ریوز یک قاتل بازنشسته است و در فیلم «جان ویک ۳» بعد از جایزه چند میلیون دلاری که برای کشتن وی در نظر گرفته می‌شود به سمت هتلی که در آن در امان خواهد بود فرار می‌کند. او یک موتور میدزدد و چند نفر دیگر به همین صورت به دنیال او هستند. به گفته کارگردان این سکانس از فیلم «دختر شرور» محصول ۲۰۱۷ الهام گرفته شده بود.

شهر «Town»

برترین تعقیب و گریزها در فیلم‌های دهه اخیر سینما
گاهی یک سکانس تعقیب و گریز میتواند دلیلی برای هیجان باشد و گاهی هم می‌تواند نشان دهد که شخصیت‌های فیلم چقدر باهوش هستند. در فیلم «شهر» شخصیت داگلاس با بازی بن افلک به همراه افرادش یک ماشین حمل پول را به سرقت میبرند و از صحنه فرار می‌کنند. هیجان و تنش صحنه نشان می‌دهد می‌دهد این شخصیت‌ها به چه اندازه باهوش هستند. شخصیت‌هایی که لباس مخصوص پوشیده و به امواج پلیس نیز دسترسی دارند.

رانندگی «Drive»

برترین تعقیب و گریزها در فیلم‌های دهه اخیر سینما
بسیار جالب خواهد بود که فیلمی نامش رانندگی باشد و حداقل یک سکانس تعقیب و گریز بزرگ نداشته باشد. خوشبختانه رایان گاسلینگ در این فیلم در صحنه ابتدایی یک مورد یا به نمایش می‌گذارد. شخصیت او در این فیلم در روزها مکانیک است و شب‌ها به راننده فرار سارقان تبدیل می‌شود.

سریع و خشن ۵ «Fast Five»

برترین تعقیب و گریزها در فیلم‌های دهه اخیر سینما
مجموعه فیلم‌های سریع و خشن که همه با آن آشنا هستیم، به مسابقات ماشینی معروف است، اما در سریع و خشن ۵ با سکانس‌های اکشن متوالی متفاوت ظاهر شد. در این فیلم دو شخصیت اصلی با خودروهای خود یک گاوصندوق را به سرقت میبرند وپلیس‌ها به دنبال آن‌ها هستند. گفتنی است این سکانس جلوه‌های ویژه نبود و یکی از عوامل این فیلم می‌گوید از هفت گاو صندوق در فیلم استفاده شد و تنها فیلمبرداری همین سکانس تعقیب و گریز چهار هفته به طول انجامید.

مد مکس: جاده خشم «Mad Max: Fury Road»

برترین تعقیب و گریزها در فیلم‌های دهه اخیر سینما
اساسا این فیلم سینمایی یک تعقیب و گریز و دو ساعت و نیمه است. تام هاردی بازیگر نقش اصلی است که به یک ماشین بسته شده و در درگیری‌های مهیجی حضور دارد. به دلیل ترجیح جرج میلر کارگردان فیلم در استفاده از افکت‌های عملی تا کامپیوتری، از خودروهای وقعی در این فیلم استفاده شده است. این فیلم از ۱۰ نامزدی ۶ جایزه اسکار دریافت کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

رسوایی خوانندگان لس آنجلسی در جشنواره بن سلمان – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: نشریه میدل ایست آی با اشاره به حضور اخیر چند خواننده لس آنجلسی ایرانی در یک جشنواره فرهنگی در عربستان نوشت هم وطنان ایرانی این خوانندگان می گویند آنها دیگر مُرده اند.

به گزارش سینماپرس، میدل ایست آی نوشت اجرای برنامه خوانندگان ایرانی در جشنواره ای فرهنگی در “طنطوره” و در میان خرابه های شهر “الاولی” در شمال غربی عربستان صورت گرفت، برنامه ای که از سال ۲۰۱۸ تاکنون در اختیار “محمد بن سلمان” ولیعهد عربستان بوده است.  

ولیعهد جوان عربستان در حالی که مخالفان و رقبای خود را سرکوب کرده و این پادشاهی را به جنگ یمن کشانده است، تلاش میکند درآمدهای کشور را از اتکا به نفت خارج کرده و در عین حال با چنین اقداماتی به دنبال ارتقاء توریسم  و برنامه هایی با محور سرگرمی است.

به نوشته مدیل ایست آی اما جشنواره طنطوره مانند سایر برنامه های دیگر، جنجال آفریده و در عین حال توجه رسانه ها را به خود جلب کرده است. اکنون ایرانی ها این سوال را می پرسند که چرا خوانندگانی که در آمریکا در تبعید خودخوانده به سر می برند، باید در کشوری برنامه اجرا کنند که از نظر بسیاری از ایرانی ها دشمن دیرینه محسوب می شود.

“میثم” یک ایرانی عرب تبار که در بازار بزرگ تهران کار می کند، به میدل ایست آی گفت: آن خواننده ها ملیت خود را فراموش کرده و به خاطر مشتی دلار، در آغوش بن سلمان رفته اند. به نظر من این مساله، یک طرح جدید پشت پرده است که به جای دبی، قصد دارند یک پایگاه دیگر برای اجرای کنسرت ایجاد کنند.

به نوشته این نشریه، یکی از افرادی که در طنطوره برنامه اجرا کرد، ابراهیم حامدی – معروف به ابی- بود. سعید شریعتی یک اصلاح طلب در توییتی نوشت که او از آن خواننده خاطرات خوب فراوانی دارد، اما با این شرایط، آن ستاره دیگر خاموش شده است. << متاسفانه او دیروز در جده مُرد. خدا بیامرزدش. ابی اکنون در خدمت بن سلمان است. >>

میدل ایست آی افزود برخی ایرانیان هم می پرسند آیا این اجرای دو روزه صرفا آغاز یک طرح جدید برای عربستان است که در سال های اخیر مراکز رسانه ای ایرانی فراوانی تاسیس کرده است تا اعتبار خود را بین ایرانی ها  بهبود دهد؟

شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داد خوانندگان ایرانی خودتبعید به این دلیل به جشنواره دعوت شده بودند که تاکید شود الاولی “مهد تمدن و فرهنگ های مختلف است. ” ایجاد “پلی فرهنگی و تبادل آراء و انتقال فرهنگ” از دیگر اهداف این مساله عنوان شده است.  

اما اجرای این برنامه ها در شرایطی صورت  گرفت که رسانه های عربستان تلاش میکنند از بازار ایران  بهره ببرند. مثلا شبکه تلویزیونی ماهواره ای ام بی سی، امسال برای نفوذ بین ایرانی ها، یک برنامه “استعداد یابی” پخش کرد. که در آن علاوه بر ابی، خواننده دیگری به نام آرش هم حضور داشت که او نیز در طنطوره برنامه اجرا کرده بود. مهناز افشار هنرپیشه ایرانی هم از دیگر افراد حاضر در برنامه ام بی سی بود.

به نوشته میدل ایست آی، به گفته برخی منابع محمد بن سلمان حامی اصلی “ایران  اینترنشنال” – شبکه خبری فارسی زبان مستقر در لندن است- که به محملی رسانه ای برای مخالفان ایرانی تبدیل شده است. این شبکه برنامه های خوانندگان لوس آنجلسی را به صورت گسترده پوشش داد و “پانته آ مدیری” را به عنوان خبرنگار به عربستان اعزام کرد تا  آن جشنواره را پوشش دهد. مدیری بارها با رضا پهلوی، فرزند شاه سابق ایران مصاحبه کرده است.

برخی شخصیت های مخالف ایرانی معتقدند کنسرت طنطوره کار مخالفان مرتبط با رضا پهلوی بوده است.  

به نوشته میدل ایست آی، ابی هنگام اجرای برنامه از آنچه  که “تغییرات بزرگ در حال وقوع در عربستان” نامید، تقدیر کرد. این در حالی بود که همزمان با اجرای این جشنواره، تعداد زیادی از شاهزادگان ارشد سعودی بازداشت شدند.

اما سایر ایرانی ها هم اینقدر متقاعد نشده اند. پرهام قبادی خبرنگار ایرانی بی بی سی فارسی، در توییتر خود فهرستی کنایه آمیز منتشر کرد که آن را “تغییرات بزرگ در عربستان”  نامید. بمباران یمن، زندانی کردن زنان فعال در امور حقوق بشر و استفاده از یک دادگاه ضدتروریستی برای ساکت کردن فعالان، از جمله این موارد بود.

حسن انصاری، که میدل  ایست آی از وی به عنوان یکی از اعضای “موسسه مطالعات پیشرفته” مستقر در آمریکا یاد می کند، در شبکه تلگرامی خود  نوشت که وی پوشش ایران اینترنشنال را از جشنواره طنطوره دیده است و یک پیشنهاد دیگر دارد: پیشنهاد من این است: تصاویری از سال ها بمب باران یمن را به دست عربستان و کشتار مردم و کودکان، حمله به بیمارستان ها و مراکز  فرهنگی، ویرانی کتابخانه ها و میراث فرهنگی و تمدن یمن را که در ظالمانه ترین شکل صورت می گیرد، در یک برنامه تلویزیونی نشان دهید.

“فریدون مجلسی” که به نوشته میدل ایست آی از دیپلمات های ایرانی قبل از انقلاب بود، به این نشریه گفت به نظر من هدف از اجرای آن برنامه تلاش ریاض برای بهبود وجهه میان ایرانی ها بود، اما آنها نهایتا شکست خواهند خورد. << ایرانی ها نسبت به وهابیگری عربستان بسیار بدبین هستند و لذا چنین اقدامات متظاهرانه ای کارساز نخواهد بود. این که هدف عربستان چیست، برای خوانندگان اهمیتی  ندارد، برایشان مهم نیست که وضع کنونی روابط تهران و ریاض چگونه است زیرا آنها پولشان را می گیرند…>>

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نمایشنامه «ژنرال» را درباره شهید سلیمانی به صحنه می‌برد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تقیانی‌پور درباره نمایش ویژه شهید سردار سلیمانی گفت: من نگارش نمایشنامه را کاملا به اتمام رسانده‌ام اما فعلا اوضاع کشور با این ویروس کرونا عادی نیست پس نمی‌توانم قطعیت زمانی برای شروع آن بدهم.

به گزارش سینماپرس، یکی از اتفاقات تلخ در سالی که گذشت و صحنه داخلی و بین‌المللی را تحت تأثیر قرار دارد بدون شک ترور و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی بود؛ خصوصا با توجه به علقه‌ای که مردم کشورمان به این سردار شهید داشته و دارند،  بسیاری در تلاش هستند تا ادای دینی به او داشته باشند.

در جدیدترین اتفاقات هنری قرار بود که انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، نمایشی را درباره حاج قاسم سلیمانی و به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور تدارک ببیند.  

در همین راستا خیرالله تقیانی‌پور، کارگردان جوان و نام‌آشنای تئاتر که از پیش سراغ نگارش نمایشنامه‌ای بامحوریت شهید حاج قاسم سلیمانی رفته است، در این رابطه در گفتگو با خبرگزاری آنا اعلام کرد: من نگارش نمایشنامه را کاملا به اتمام رسانده‌ام و نمایش برای اجرا روی آماده است.

تقیانی‌پور با این حال افزود: منتظرم بلکه کشورمان شرایط مساعدی پیدا کند، از این ویروس کرونا خلاص شویم و وضعیت به حالت عادی برگردد تا بتوانم جدی‌تر به این تئاتر فکر کنم. وگرنه الان و نوروز هم نمی‌شود کار خاصی کرد.

منتظرم بلکه کشورمان شرایط مساعدی پیدا کند، از این ویروس کرونا خلاص شویم و وضعیت به حالت عادی برگردد تا بتوانم جدی‌تر به نمایش «ژنرال»   فکر کنم.

وی در عین حال به زمان و مکان اجرای آن نیز اشاره کرد و گفت: واقعا هیچ چیزی مشخص نیست و قطعیتی برای کارها نیست. فعلا که همه‌چیز تعطیل است چه این نمایش باشد و چه دیگر کارهای روزمره. نمی‌دانم ماه رمضان باشد یا زمان دیگری؛ چون با شیوع این بیماری نمی‌توان شرایط و زمانی مشخص کرد.

تقیانی‌پور همچنین گفت: اسم نمایش همان «ژنرال» خواهد بود، ولی برای تدارک گروه بازیگری و دیگر عوامل، باید شرایط عادی شود.

گفتنی است، نمایش «ژنرال» به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور قرار است با حمایت انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس به احترام سیدالشهدای جبهه مقاومت، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به روی صحنه برود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

وزارت ارشاد ضربه مهلکی به ما زد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سید امیر سیدزاده از توقف دو فیلمی که پیش تولید آن‌ها را به پایان رسانده و سنگ‌اندازی وزارت ارشاد انتقاد کرد.

به گزارش سینماپرس، سید امیر سیدزاده تهیه کننده سینما، درباره علت توقف جدیدترین  فعالیت های سینمایی خود، در گفت و گو با خبرنگاران جوان، گفت: پیش تولید دو فیلم سینمایی «هنگامه» به کارگردانی حسن آخوندپور و «گارد ریل» به کارگردانی محمد کرمانشاهی را به پایان رساندیم؛ اما به دلیل سیستم بروکراسی وزارت ارشاد در دادن پروانه ساخت وقفه زیادی در کارها ایجاد شد و این وقفه ما را به فضای شیوع ویروس کرونا رساند و ساخت آنها تا از بین رفتن کامل وضعیت کرونایی متوقف شد.

این تهیه کننده افزود: به عنوان بخش خصوصی، هزینه های زیادی در مرحله پیش تولید داشتیم و این وقفه های بی دلیل و از روی بی اعتنایی وزارت ارشاد، ضربه مهلک و ضرر فراوانی به لحاظ مالی و معنوی به ما وارد کرد. من در این مورد متنی را برای آقای انتظامی ریاست محترم سازمان سینمایی و معاون وزیر فرستادم و منتظر جواب او هستم.

سیدزاده با اشاره به برخی جزئیات این دو پروژه سینمایی، بیان کرد: برای «گارد ریل» با بازیگرانی چون امیر آقایی، هادی حجازی فر، هانیه توسلی، علیرضا شجاع نوری و … قرارداد بسته شد و لوکیشن‌های در نظر گرفته شده در تهران و چابهار بود. در «هنگامه» هم که به تبعات اعتیاد و از هم پاشیده شدن بنیاد خانواده می پردازد، با  بابک حمیدیان و مینا ساداتی قرارداد بسته شد تا فیلمی قابل تامل بسازیم. لوکیشن ها هم در مشهد بود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

استرالیا هم سینماها را تعطیل کرد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: دولت فدرال استرالیا دستور داد تا همه سینماهای این کشور برای جلوگیری از گسترش کرونا بسته شوند.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، به دنبال بالارفتن درجه امنیت در استرالیا برای مقابله با ویروس کرونا، دولت این کشور همه سینماها را تعطیل کرد.

این دستور یکشنبه بعداز ظهر به وقت محلی داده شد و از امروز دوشنبه به بسته شدن سینماها منجر شد. این دستور می‌تواند تا چندین ماه به طول انجامد.

این اقدام بخشی از مجموعه اقداماتی است که به دنبال بالا رفتن اندازه خطر ابتلا به ویروس کرونا اتخاذ شده است و شامل همه مکان‌های اجتماعی می‌شود. کافه‌ها، رستوران‌ها، بارها، مکان‌های ورزشی از دیگر مکان‌هایی هستند که با این دستور تعطیل شده‌اند. رستوران‌ها هم فقط می توانند خدمات بیرون‌بر ارایه کنند. مدرسه‌ها هنوز باز هستند.

تاکنون ۱۳۱۴ مورد ابتلا به ویروس کرونا در استرالیا گزارش شده که نزدیک به نیمی از آنها در نیوساوت ولز بوده‌اند. این ایالت شامل سیدنی که مرکز صنعت فیلم استرالیا است، می‌شود. تاکنون ۷ تن بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند.

در استرالیا زنجیره سینمایی «پالاس» از هفته پیش تعطیل شده بود. دیگر سینماهای زنجیره‌ای شامل «هویتس»، «دندی» و «اوِنت» به فعالیت خود ادامه داده بودند اما با کاهش ظرفیت مطابق با دستورالعمل‌های دولت فاصله تماشاگران را رعایت کرده بودند.

در این فاصله اکران فیلم‌های جدید نیز کاهش یافت که شامل هم فیلم‌های استودیوهای هالیوودی و هم فیلم‌های داخلی می‌شد. «جنگ جاری» از ویلیج رودشاو تنها عنوان فیلم جدید بود که در همین آخر هفته راهی سینماها شد.

اما ویلیج رودشاو نیز صبح دوشنبه اعلام کرد سینماهای خود را در استرالیا تعطیل می‌کند. این کمپانی همچنین پارک‌های موضوعی‌اش از جمله پارک گلد کوست کویینزلند را تعطیل کرده است.

اکران فیلم استرالیایی «باغ مخفی» نیز که قرار بود هفته پیش راهی سینماها شود، متوقف شد و نمایش این فیلم از هفته پیش لغو و به زمان دیگری موکول شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نخستین هم‌اندیشی مجازی مدیران تماشاخانه‌های خصوصی – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: اولین هم‌اندیشی مجازی مدیران تماشاخانه‌های خصوصی در اینستاگرام برگزار می‌شود.

به گزارش سینماپرس، اولین هم‌اندیشی مجازی مدیران تماشاخانه‌های خصوصی ساعت ۲۱ روز چهارم فروردین در اینستاگرام برگزار می‌شود.

این نشست به بررسی مشکلات و اثرات کرونا در تعطیلی تولید و اجرای تئاتر می‌پردازد.

در این نشست مهدی کوهیان (حقوق‌دان حوزه هنر و رسانه)، هیئت مدیره انجمن صنفی تماشاخانه‌های ایران و جمعی از مدیران تماشاخانه‌های خصوصی حضور خواهند داشت.

اولین هم‌اندیشی مجازی مدیران تماشاخانه‌های خصوصی ساعت ۲۱ دوشنبه چهارم فروردین در صفحه میثم عبدی (منتقد) در اینستاگرام به آدرس (@abdimeysam) برگزار می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بیماری کرونا، گاهی مهربان است! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: محسن‌ پرویز که بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری بود، پس از بهبود نسبی از بیمارستان مرخص و برای ادامه دوران نقاهت به منزل منتقل شد.

به گزارش سینماپرس، این نویسنده و رییس انجمن قلم ایران که خودش پزشک است، به ایسنا گفت: تقریبا سه هفته پیش،علائمی از بیماری دیدم اما چون پیشرفت نداشت و خفیف بود، تلاش کردیم با مراقبت‌هایی که در منزل انجام می‌شود، بتوانیم بیماری را کنترل کنیم. بعد یکدفعه این بیماری پیشرفت کرد و دچار مشکل تنفسی و مسائل ریوی شدم و به بیمارستان مراجعه کرده و تست تنفسی و اسکن ریه انجام دادم، که متوجه شدیم ریه‌هایم به‌طور کامل درگیر شده‌اند. تنفسم سطحی و سخت شده بود. درگیری ریه‌هایم شدید بود به نحوی که رفقای پزشک ما در بیمارستان نگران شدند و احساس خطر کردند. به آی‌سی‌یو منتقل شدم، تقریبا یک‌هفته در آن‌جا بودم و با مراقبت‌هایی که دربیمارستان انجام شد حالم بهتر شد، تقریبا یک‌هفته‌ای هم در اتاق پست آی‌سی‌یو بودم و چون حالم خیلی مناسب نبود، مراقبت‌ها همچنان ادامه داشت تا پریروز (شنبه، دوم فرودین‌ماه) که توانستم بدون ماسک اکسیژن و با فواصل طولانی نفس بکشم. بعد با مشورتی که انجام دادم قرار شد به منزل بیایم و دوره نقاهت و ادامه درمان را در منزل انجام بدهم. پریروز به منزل آمدم و این دو روزی که در خانه بودم مشکل خاصی پیش نیامده است. البته تمهیدات لازم هم در منزل انجام شده است.
او درباره بیماری‌اش گفت: تست کرونای من مثبت اعلام شده بود. دو بار تست انجام شد و هر دوبار مثبت بود اما به دلیل این‌که این بیماری را مطرح نکردم و خانواده‌ام نیز از طرح آن پرهیز داشتند، جو نامناسب فرهنگی بود. متأسفانه مد شده، افراد با کوچکترین علامتی اعلام می‌کنند که به کرونا مبتلا شده‌اند. وضعیت نامناسبی که به ‌نظرم به لحاظ فرهنگی لطمه می‌زند و کار درستی نیست. به هر حال همه ما بخشی از مردم جامعه هستیم و نمی‌شود گروهی از ما با کوچکترین علامتی بروند و تست کرونا بدهند و بگویند کرونایشان مثبت شده و حالا تحت تدابیر ویژه هستند. به نظرم این کار، کارِ درستی نیست. از این موضوع آزده خاطر بودم و تأکیدم بر این بود که نام بیماری من آورده نشود.
پرویز درباره این بیماری به مردم توصیه کرد: مراقبت‌ها بیش از این‌که مراقبت‌های عمومی باشد باید به جهتی برود که افراد مبتلا یا مشکوک مراقبت‌هایی انجام ‌دهند؛ درواقع کسانی باید مراقبت کنند که به کرونا مبتلا شده‌اند و یا مشکوک به ابتلا هستند. اگر کسانی مانند من مراقبت و از انتشار ویروس پرهیز کنند احتمالا کنترل بیماری بیشتر از این‌ است که جامعه بزرگی که مبتلا نشده بخواهد از خود مراقبت کند. کسی که علامت بیماری دارد از منزل خارج نشود و یا اگر خارج می‌شود حتما تلاش کند ترشحات تنفسی‌اش به فضا بیرون منتقل نشود و محیط را آلوده نکند. به‌نظرم این کمک‌کننده‌تر است تا این‌که کسی که مبتلا نیست دائم بخواهد پرهیز کند که به این شیء دست بزنم و به آن شیء دست نزنم.
این نویسنده و پزشک سپس با بیان کرد: بیماری کرونا، گاهی مهربان است؛ ممکن است افرادی مبتلا شوند و با شکل خفیفی از بیماری عبور کنند و ریه‌هایشان درگیر نشود مانند سرماخوردگی ساده البته با شدت بیشتری. اگر ریه‌ها درگیر بیماری نشود طبیعتا خطرناک نیست و درصد بالایی از افراد بدون عارضه خوب می‌شوند. تب بالا، سرفه و از بین رفتن حس بویایی و چشایی علائم شایع این بیماری است که این‌ علائم با سایر بیماری‌های عفونت دستگاه تنفسی فوقانی یکی‌است. اما اگر از این مرحله عبور کرد و به مرحله خطرناک رسید، نیاز به مراقبت دارد و حتما باید افراد تحت درمان قرار بگیرند و تست تنفسی انجام دهند. اگر اسکن ریه نشان دهد که ریه درگیری پیدا کرده است. دراین موارد هم گاهی ویروس تهاجمی عمل کرده و به‌سرعت ریه‌ها را دیگری می‌کند و نیاز به مراقبت ویژه است اما گاهی هم درگیری ریه محدود است که در این مورد هم نیاز به مراقبت است.
او تأکید کرد: تا زمانی که ریه‌ها مبتلا نشده‌اند احتمال عبور کم‌خطر از بیماری وجود دارد اما زمانی که ریه‌ها گرفتار شدند نیاز به مراقبت ویژه دارد. اگرمردم احساس تنگی نفس،سطحی شدن تنفس و احساس سخت‌نفس کشیدن پیدا کردند حتما اسکن ریه‌ انجام دهند و مطمئن شوند ریه‌های‌شان مبتلا نشده است.
محسن پرویز (متولد ۱۳۴۲) از نوزده‌سالگی و زمانی که به عنوان یک رزمنده در جبهه‌های دفاع مقدس حضور داشت، داستان‌نویسی را شروع کرد. او بین سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۹ معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.
«با پرستوهای مهاجر»، «عکسی در آیینه دلم»، «زائران دیار زخم»، «قاب عکس‌های روی دیوار»، «معلم خودمانی»، «بوی گل، بوی او»، «عبدالله»، «دیگر از پرستوها خبری نیست»، «یک روز در باغ زندگی» و «آن روز در کنار تو» از جمله آثار او هستند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

همدلی «جکی چان» با ایران در مبارزه با کرونا + فیلم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: «جکی چان» ستاره چینی سینما با انتشار پیامی ویدئویی در راستای مبارزه با ویروس کرونا گفت: قوی باش چین! قوی باش ایران!

به گزارش سینماپرس، جمهوری اسلامی ایران هنگام گرفتار شدن چین به ویروس کرونا، با ارسال کمک‌های بشردوستانه و همچنین پیام‌های روحیه‌بخش، به کمک این کشور آسیایی شتافت. حال چینی‌ها که تقریباً موفق به مهار این ویروس منحوس شده‌اند، در حال کمک به ایران و ایرانی‌ها هستند، چون معتقدند دوست واقعی در دوران سختی مشخص می‌شود.

در این میان، چهره‌های مشهور کشور چین تأکید کرده‌اند در مقابله با کرونا، به یکدیگر یاری می‌رسانیم.  از جمله  «جکی چان» بازیگر و کارگردان سرشناس این کشور که با ارسال پیامی ویدئویی گفته است: قوی باش چین! قوی باش ایران!

پیش‌تر، مجید مجیدی کارگردان سرشناس ایرانی با انتشار نامه‌ای با چینی‌ها همدلی کرده بود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

دستوطرحی برای نوروزی که باید هوای دیگران را داشته باشیم +ویدئو


دستوطرحی برای نوروزی که باید هوای دیگران را داشته باشیم +ویدئو

مشاهده خبر از سایت منبع