X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

مواجهه‌ی انسان با تنهایی اجباری دوران کرونا در «می‌نویسم نامت را» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: در روزهای شیوع ویروس کرونا در کشور، میثم شاه‌بابایی فیلمی را با عنوان «می‌نویسم نامت را» در شهر تهران کلید زده است. این فیلمی مستند- تجربی است که با نگاهی متفاوت به بحران کرونا، مواجهه‌ای برای روزهای پرامید پیش‌رو را به تصویر می‌کشد.

به گزارش سینماپرس، شاه‌بابایی درخصوص تولید این اثر تجربی اظهار کرد: «این فیلم مواجهه انسان با تنهایی اجباری است؛ امری که هم برای خود و هم جامعه مفید است. سفری که هر فرد ناچار است به درون خویشتن خویش داشته باشد. آنجا که اگر بخواهد، می‌تواند به شهود شخصی برسد و این آزمون و نشانی از «تعهد» است.»
او ادامه داد: «می‌نویسم نامت را» نام موقت فیلمی است که از نخستین ساعات سال ١٣٩٩ در منزل شخصی خودم کلید زدم. تم فیلم سفر است، اما به درون و خویشتن خویش. در این فیلم تلاش می‌کنم در کنکاش با خود باشم؛ با شرایط اجباری و استثنایی روزهای کرونا. در فیلم من تا به اینجای کار، اشیاء و طبیعت بیجان بیشترین کارکرد را داشتند و تلاش کردم خودم را با شرایط و هرآنچه تا به اینجا رخ داده، تطبیق بدهم تا این وضعیت از چشم دوربین من خارج نشود.
شاه‌بابایی تاکید می‌کند: تا امروز بیشترین نگاه‌ فیلمسازان به تلاشگران بیمارستان و عملیات درمان بوده است، اما نگرش انسان محور بودن این فیلم تجربی از حیث جامعه شناسی می‌تواند برای مخاطبان جذاب باشد.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *