X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

دلیل اضافه شدن بخش «همدلی اجتماعی» به جشنواره عکس «هشت» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: دبیر سومین جشنواره عکس «هشت» معتقد است همدلی و همبستگی در جامعه با شیوع ویروس کرونا در ایران برخلاف برخی دیگر از جوامع، گسترش پیدا کرد و به همین دلیل بخش «همدلی اجتماعی» به جشنواره اضافه شد.

به گزارش سینماپرس، وجیه اله شیرمحمدی دبیر سومین جشنواره عکس تلفن همراه «هشت» درباره تعویق در برگزاری این جشنواره گفت: جشنواره عکس «هشت» اندکی پس از انتشار فراخوان سومین دوره با موضوع «شادی» به موجب حوادث تلخ و اتفاقات ناگوار در سال گذشته با فراز و نشیب‌های فراوانی همراه شد و همین امر ما را مجاب کرد تا با توجه به موضوع فراخوان، تاریخ جشنواره را تغییر و به بعد از نوروز ۹۹ موکول کنیم.

وی بیان کرد: به همین منظور آخرین مهلت ارسال اثر ۴ اردیبهشت ماه تعیین شد، چراکه هنرمندان عکاس و علاقمندان به عکاسی از فرصت عید باستانی نوروز و همچنین اعیاد شعبانیه برای عکاسی بهره ببرند که متأسفانه با شیوع ویروس کووید ۱۹ این فرصت نیز از هنرمندان سلب شد. گرچه در این مدت هنرمندان عکاس این فرصت را خواهند داشت تا با مرور و جستجو در آرشیو عکس‌هایشان، آثار مدنظر خود را انتخاب کنند و به جشنواره ارسال کنند، در واقع می‌توان از شرایط موجود که بسیاری از افراد مجبور هستند در خانه بمانند به عنوان یک فرصت بهره جست.

شیرمحمدی با بیان اینکه بخش دیگری با عنوان «همدلی اجتماعی» به جشنواره افزوده شد، توضیح داد: در این بخش پذیرای عکاس‌هایی خواهیم بود که مفهومی از همبستگی و همدلی اجتماعی در روزهای مبارزه با کرونا ثبت کرده باشند. معتقدیم همدلی و همبستگی در جامعه با شیوع ویروس کرونا در ایران برخلاف برخی دیگر از جوامع، گسترش یافت. نمونه‌هایی چون تلاش شبانه روزی کادر درمانی، ایجاد ده‌ها کارگاه خانگی و فعال ماندن ۲۴ ساعته واحدهای صنعتی برای تولید محصولات بهداشتی است، تشکیل و فعالیت گروه‌های جهادی و به ویژه همراه همدلی خانواده برای ماندن در خانه، محیط خانواده که اکنون بیش از هر زمان دیگری همبستگی و در کنار هم بودن را تجربه می‌کند، می‌تواند به تقویت و بهبود مناسبات خانوادگی و ایجاد محیط شاد و همدلانه بینجامد که این روابط نیز در راستای موضوع اصلی جشنواره که همان شادی است، هستند.

وی یادآور شد: در حال حاضر ما در ۳ بخش جلوه‌های نشاط و شادی در تمام زوایای زندگی ایرانی اسلامی و بخش ویژه با موضوع جلوه‌های شادی در حرم مطهر رضوی و سایر بقاع متبرکه و بخش همدلی اجتماعی آثار هنرمندان را از طریق سایت جشنواره دریافت می‌کنیم. اینکه مراسم اختتامیه و نمایشگاه جشنواره در چه زمان برگزار شود بستگی به شرایط دارد و طبیعتا ما نیز همچون تمام بخش‌های فرهنگی هنری کشور منتظر تصمیم ستاد اطلاع رسانی و نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهیم ماند.

دبیر سومین جشنواره عکس هشت در پایان گفت: لازم است از شرکت‌کنندگان تقاضا کنیم تا ارسال آثار خود را به روزهای پایانی موکول نکنند تا با مشکلات احتمالی سرعت اینترنت روبرو نشوند و دبیرخانه آنلاین جشنواره نیز بتواند با اطمینان و آرامش بیشتری کارهای خود را انجام دهد.

بر این اساس، سومین جشنواره عکس «هشت» ویژه عکاسی با تلفن همراه یکی از مجموعه برنامه‌های هفدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) برگزار می‌شود. وجیه‌اله شیرمحمدی دبیر این جشنواره و نقش رؤیای بهشت متولی برگزاری این رویداد هنری است. آخرین مهلت ارسال اثر به جشنواره روز ۴ اردیبهشت ماه اعلام شده و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در جشنواره می‌توانند به وبسایت www.royayebehesht.ir مراجعه کرده یا صفحات جشنواره در فضای مجازی را دنبال کنند.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *