X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

آقای کارگردان به سراغ بازتولید آثار درخشان خود می‌رود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: اسماعیل خلج قصد دارد بعد از پایان دوران کرونایی تئاتر، ۲ نمایشنامه مطرح خود را که در سال ۱۳۵۰ نگاشته و اجرا کرده بود، بازتولید کند.

به گزارش سینماپرس، اسماعیل خلج نمایشنامه نویس و کارگردان با سابقه تئاتر ایران که این روزها در قرنطینه خانگی دوران کرونایی به سر می‌برد، درباره فعالیت های مدنظر خود به مهر گفت: در حال حاضر مشغول نوشتن نمایشنامه‌ای جدید نیستم و منتظرم تا شرایط کرونایی تئاتر به پایان برسد و برای اجرای نمایشنامه‌هایی که از قبل نوشته و دارم، اقدام کنم.

وی درباره اولویت اجرایی مدنظر برای اجرای عمومی آثارش، تأکید کرد: اولویتم اجرای نمایشنامه‌های «حالت چطوره مش رحیم» و «گلدونه خانم» را روی صحنه ببرم.

خلج با اشاره به اینکه ۲ نمایشنامه مدنظر را در سال ۵۰ نوشته و اجرا کرده بود، درباره احتمال ایجاد تغییرات در بازتولید این ۲ نمایشنامه یادآور شد: قصد دارم بدون هیچ تغییراتی این ۲ نمایشنامه را بعد از ۴۹ سال از زمان تولید و اجرایشان، بار دیگر روی صحنه ببرم.

این نمایشنامه‌نویس و کارگردان مطرح تئاتر ایران در پایان سخنان خود درباره زمان و مکان اجرای «حالت چطوره مش‌رحیم» و «گلدونه خانم»، گفت: هنوز درباره سالن اجرای نمایش به قطعیتی نرسیده‌ام زیرا باید منتظر بمانیم تا شرایط کرونایی تئاتر ایران به پایان برسد و بعد از آن زمان و مکان اجرای نمایش را قطعی کنیم.

نمایشنامه «حالت چطوره مش رحیم» و «گلدونه خانم» از مطرح ترین آثار اسماعیل خلج نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر ایران هستند. اجرای این آثار در دهه ۵۰ با استقبال قابل توجهی از سوی مخاطبان و منتقدان تئاتر مواجه شد و نمایش «گلدونه خانم» در جشنواره جهانی تئاتر نانسی فرانسه نیز به صحنه رفت.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *