X

بایگانی اردیبهشت 6, 1399

دفتر سینمایی

چه کسانی پروژه ریزش مخاطب سیما را کلید می‌زنند؟ – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: صداوسیما همواره به عنوان یکی از ارکان سرگرمی جامعه فعالیت کرده است و در این میان سریال‌سازی در بیشتر موارد توانسته گوی سبقت را در جلب مخاطب، از دیگر برنامه‌ها برباید.

به گزارش سینماپرس، در سال‌هایی که برخی سخن از پایان کار سیما در برابر شبکه‌های ماهواره‌ای می‌زدند و اصطلاح معروف “دیگر چه کسی تلویزیون نگاه می‌کند؟ “می‌رفت که به یک باور تبدیل شود، ساخت سریال‌های جذاب در حوزه‌های مختلفی مانند تاریخی، اکشن، طنز، اجتماعی و … چنان نظر جامعه را جلب می‌کرد که برخی این سریال‌ها را “سریال‌های خیابان خلوت کن” می‌نامیدند.

عدم شکست سیما در جنگی که از اوایل دهه ۸۰ با ورود شبکه‌های ماهواره‌ای به زندگی جامعه آغاز شده بود، دارای یک ویژگی مهم بود؛ درک درست از خواسته مخاطب.

تقریباً همه متوجه شده بودند که جامعه در صورت ساخت سریال و فیلم‌های خوش ساخت، همچنان مشتری پروپاقرص رسانه‌ملی باقی خواهد ماند؛ این اما پایان ماجرای رقابت شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌ملی نبود و حالا کسانی که نتوانسته بودند با برنامه‌سازی باعث ریزش مخاطبان سیما شوند، از راه‌های دیگری دست به کار شدند.

چه کسانی می‌خواهند رسانه ملی را بی‌اعتبار کنند؟

چند سالی می‌شود که گهگاه از گوشه و کنار و در زمان پخش سریال‌های جدید و بعضاً پرمخاطب سیما، حاشیه‌هایی مشکوک، به سرعت اطراف بازیگران و عوامل سریال‌ها را می‌گیرد؛ اتفاقی که شاید در نگاه اول عادی به نظر برسد اما وقتی قطعات پازل را در کنار یکدیگر قرار دهیم، نتایج قابل توجهی از این حاشیه‌سازی‌ها خواهیم گرفت.

انتشار تصاویر حضور برخی بازیگران در خارج از کشور و بعضاً رفتارهای نامناسب آنها، در آستانه و یا حین پخش سریال‌های سیما، همواره یکی از عوامل حاشیه‌ساز برای رسانه‌ملی است. همین چالش گاهی باعث می‌شود که مسئولان رسانه‌ملی برای پخش سریال با حضور بازیگر یا عوامل حاشیه‌ساز، مردد شوند؛ اتفاقی که با توجه به شدت گرفتن هجمه‌ها در چنین مواردی، دور از انتظار نیست.

اما گاهی باید از منظری دیگر به ماجرا نگاه کرد؛ به عنوان مثال سریال “زیرخاکی” که قرار بود به عنوان سریال ویژه ماه مبارک رمضان از شبکه ۱ سیما پخش شود، چند روز پیش با همین نوع حاشیه مواجه شد؛ تصاویر یکی از بازیگران  و البته دارای نقشی حاشیه‌ای در این سریال، در مراسم عروسی دخترش و رفتارهای خارج از عرف وی، در آستانه پخش سریال به سرعت در فضای مجازی منتشر شد.

حاشیه‌ها به حدی بود که زمزمه جلوگیری از پخش سریال در فضای مجازی فراگیر شد و حتی مدیران سیما نیز برای پخش سریال مذکور با تردید مواجه شدند.

نکته قابل توجهی که از دید همگان پنهان مانده، چگونگی و شیوه و انتشار عکس‌های خانم بازیگر و زمان آن است؛ بر اساس برخی اطلاعات موجود زمان عروسی دختر خانم بازیگر، آذرماه سال گذشته و زمان پایان فیلمبرداری سریال “زیرخاکی” نیز شهریورماه سال گذشته بوده است؛ یعنی این حاشیه‌ها سه ماه بعد از پایان فیلمبرداری سریال برای خانم بازیگر ایجاد شده است.

حالا چه کسانی درست چند روز مانده به پخش سریال تصاویر حاشیه‌ساز خانم بازیگر را منتشر کرده‌اند، سؤالی است که پاسخ به آن می‌تواند جنبه‌های پنهان یک برنامه‌ریزی گسترده را تا حدی روشن کند.

بررسی‌ها نشان داده است که برخی اکانت‌های توئیتری خارج‌نشین و نزدیک به گروه‌های سلطنت‌طلب، منشأ اصلی انتشار فیلم خانم بازیگرند؛ حالا سؤال ایجاد می‌شود که آنها قرار است چه سودی از این حاشیه‌سازی ببرند؟

می‌توان به این سؤال اینگونه پاسخ داد؛ با انتشار این تصاویر و تحریک احساسات برخی در داخل کشور، (با توجه به حاشیه‌سازی‌های گذشته برخی بازیگران و عوامل فیلم ها) اوج می‌گیرد، فشارها به صداوسیما برای جلوگیری از پخش سریال افزایش پیدا می‌کند، سریال پخش نمی‌شود، عوامل و دیگر بازیگران سرخورده می‌شوند و …

اما این نقطه پایان این سناریو طراحی شده نیست؛ به مرور دیگر هیچ کارگردان، تهیه‌کننده و بازیگر نمی‌تواند به صداوسیما اعتماد کند، چون ممکن است ماه‌ها بعد از پایان فیلمبرداری، فیلم یا اظهارنظر یکی از عوامل یا بازیگران، کل سریال را به توقیف بکشاند و زحمات چندماهه یک تیم را به باد دهد.

نتیجه چه خواهد شد؟ قطعاً روز به روز دستِ صداوسیما از سریال‌های جذاب خالی و خالی‌تر می‌شود و در نهایت با ریزش مخاطب جدی روبرو خواهد شد و برنده نهایی نیز مشخص است؛ شبکه‌های فارسی‌زبان خارجی که این روزها مخاطبان سریال‌های بعضاً ضداخلاقی‌شان در ایران، مدت‌هاست ریزش کرده است.

سال‌ها قبل نیز پروژه‌های مشابهی برای خانم‌ها و آقایان بازیگر طراحی شد و درست در دوران اوج آنها فیلم‌ها و تصاویر حضورشان در مهمانی‌های نامتعارف، پخش شد؛ اقداماتی که تنها سعی داشت با فراری دادن و جداسازی آنها از فضای هنری داخل ایران، هم مخاطب رسانه‌ملی را پایین آورد و هم راه را برای افول و نابودی انگیزه بازیگران، کارگردانان و دیگر عوامل، فراهم کند.

قطعاً مسئولان صداوسیما می‌توانند با مراقبت و همدلی بیشتر و همچنین با استفاده از چارچوب‌های قانونی، از برخی حاشیه‌سازی‌ها توسط بازیگران و عوامل تولید سریال‌ها جلوگیری کنند، اما باید مراقب بود که در دام طراحی شده برای به نابودی کشاندن مخاطبان سیما، قرار نگیرند؛ چون بازنده اصلی این حاشیه‌سازی‌ها در صورت عدم دقت لازم، از هم اکنون مشخص است؛ رسانه ملی!

*تسنیم

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

شرایط اکران آنلاین قدری سخت است/ صبر می‌کنیم – اخبار سینمای ایران و جهان

کارگردان فیلم سینمایی «مرد نقره‌ای» درباره احتمال اکران یا عدم اکران آنلاین این اثر سینمایی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش سینماپرس، محمدحسین لطیفی کارگردان این فیلم سینمایی درباره احتمال اکران آنلاین آن، با توجه به تعطیلی سینماها، اظهار کرد: در این شرایط شیوع بیماری کرونا و تعطیلی سینماها، آقای حاتمی‌کیا به عنوان اولین نفر پیشقدم شد، اما شرایط اکران آنلاین قدری سخت است.

وی با اشاره به اهداف تولید «مرد نقره‌ای» گفت: عوامل فیلم مردانه ایستادند و یک اثر کاملا ملی را با موضوع غرور و افتخار ملی و قداست پرچم، ساختند و سعی کردند با تمام مشکلات، بهترین کار را تحویل دهند البته اگر حمایت بهتری هم می‌شد، قطعا کار بهتر از این هم می‌شد.

این کارگردان سینما و تلویزیون ادامه داد: با وجود تمام تلاش‌ها به دلیل مشکلات بیماری، ما و دیگر سینماگران از اکران جامانده‌ایم این در حالی است که سرمایه باید در گردش باشد و اگر فیلم اکران نشود و سرمایه آن برنگردد، چرخه تولید آثار هنری معیوب می‌شود.

لطیفی با اشاره به ۳۸ سال سابقه فعالیتش در حوزه سینما و تلویزیون و با انتقاد از عدم حمایت از «مرد نقره‌ای» در مرحله ساخت، گفت: همیشه برایم جای سوال بوده که چرا بودجه‌ها در برخی بخش‌های سینمایی صرف آثاری می‌شود که عموما باعث خجالت مدیران می‌شود. نمونه‌های این امر را در سال‌های گذشته در اوج و فارابی شاهد بوده‌ایم که برخی آثار با وجود حمایت‌های صد درصدی اصلا اکران نشده‌اند، چراکه شایسته اکران نبوده‌اند.

وی در پایان تصریح کرد: در اکران اینترنتی احتمال همه جور خطایی می‌رود. اینکه چه کسی کار را ضمانت می‌کند و تا چه میزان هم ضمانت می‌کند، از مسائل مهم است و لذا اگر بخواهیم بی‌محابا عمل کنیم، شاید کار مناسبی نباشد و بهتر است فعلا صبر کنیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

دبیر وقت هیات ساماندهی صنوف اظهارات رئیس هیات مدیره خانه سینما را تکذیب کرد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سعید الهی نسبت به اظهارات فرافکنانه اسعدیان واکنش نشان داد و اتهامات وارده به هیات ساماندهی صنوف را تکذیب کرد.

به گزارش سینماپرس متن کامل تکذبیه دبیر وقت هیات ساماندهی صنوف به شرح ذیل است:

” در کمال تاسف و در آستانه  ماه بندگی و خلوص و عبادت رمضان، باری دیگر آقای همایون اسعدیان رئیس هیات مدیره خانه سینما مبادرت به نشر اکاذیب و تهمت خطاب به مدیران و فعالان مدیریت سینمایی دوره های پیشین نموده و با ابهام آفرینی سعی در فرافکنی و دوری از پاسخگویی شفاف نسبت به مبالغ دریافتی و میلیاردی از سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در چند سال اخیرداشته اند.

بر خود وظیفه میدانم به عنوان دبیر وقت شورای ساماندهی صنوف سینمایی نکته ای را جهت شفاف سازی و روشن شده اذهان عمومی ابراز داشته و برای جناب اسعدیان به عنوان یک هنرمند شناخته شده آرزوی صداقت و شفافیت بیشتر نمایم:

هیات ساماندهی صنوف سازمان سینمایی در پی تلاش برای بهبود وضعیت معیشتی اعضای صنوف سینما از جمله اقشار کم درآمد در نوروز سال ۹۱ و ۹۲ با همکاری جامعه صنفی تهیه کنندگان سینما و طی رایزنی با مقامات ذیصلاح، موفق به اختصاص مبلغ  ۳ میلیارد تومان در دو نوبت  از سوی رئییس جمهوری وقت گردید که طی برنامه ریزی بسیار دقیق و با حضور ناظران نهاد ریاست جمهوری از جمله عوامل ذیحسابی که هم اکنون نیز در نهاد مشغول بکار می باشند و یکایک اسناد از جمله تصویر کارت ملی و رسیدهای دریافتی نزد آنها محفوظ می باشد، مبادرت به توزیع عادلانه و محترمانه آنها در قالب کارت های هدیه و بن کالاهای ضروری بین حدود ۲۸۰۰ عضو صنوف خانه سینما نمود که در آن مقطع رضایت همگان را نیز به شدت در پی داشت.

لذا انتشار شایعه دریافت مبلغ ۱۰ میلیارد تومان توسط این شورا  از اساس کذب محض بوده و نگارنده بابت این اتهام زنی غیرمنضفانه و عامدانه، پیگیری حقوقی موضوع مورد اشاره از مراجع قضایی را برای خود و سایر اعضای محترم شورای مربوطه محفوظ می دارد.

با احترام/ سعید الهی

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

دیکتاتوری هیات مدیره خانه سینما موجب خروج پنج تشکل از کارگروه کرونا شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: پنج تشکل از ۹ تشکل صنفی عضو کارگروه کرونای خانه سینما با این ادعا که هیات‌مدیره خانه سینما با آن‌ها هماهنگ نیست و موازی‌کاری می‌کند، از طرف خودشان انحلال این کارگروه را اعلام کردند.

به گزارش سینماپرس، در متن ارسالی خطاب به اعضای خانه سینما آمده است: «همان‌طور که اطلاع دارید کارگروه کرونای خانه سینما همزمان با شروع بحران کرونا به پیشنهاد انجمن برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان و به عنوان نخستین کارگروه قبل از همه ستادها و کارگروه‌ها و نیز کارگروه کرونای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به شکلی مستقل با حضور چند صنف سینمائی آغاز به کار کرد. این کارگروه از همان ابتدا با رصد کردن پروژه‌ها به نحوی شایسته و ارتباطی تنگاتنگ پلی شد بین فیلم‌ها و مراجع تصمیم‌گیر و در این مدت کوتاه دستاوردهای صنفی و حقوقی بزرگی داشت اما هم‌اکنون باید انحلال آن را اعلام کنیم.

دلیل اصلی این تصمیم عدم هماهنگی هیات‌مدیره خانه سینما با کارگروه کرونای خانه سینما و موازی‌کاری است.

این کارگروه در بیانیه انحلال خود که امروز (شنبه ۶ اردیبهشت) منتشر کرده، آورده است:

«همانطور که اطلاع دارید، کارگروه کرونای خانه سینما همزمان با شروع بحران کرونا به پیشنهاد انجمن برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان و به‌عنوان نخستین کارگروه قبل از همه ستادها و کارگروه‌ها و نیز کارگروه کرونای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به شکلی مستقل با حضور چند صنف سینمایی آغاز به کار کرد. این کارگروه از همان ابتدا با رصد کردن پروژه‌ها به نحوی شایسته و ارتباطی تنگاتنگ، پلی شد بین فیلم‌ها و مراجع تصمیم‌گیر و در این مدت کوتاه دستاوردهای صنفی و حقوقی بزرگی داشت اما هم اکنون باید انحلال آن را اعلام نماییم.

دلیل اصلی این تصمیم عدم هماهنگی هیات مدیره خانه سینما با کارگروه کرونای خانه سینما و موازی‌کاری است.

تصور ما بر این است که متاسفانه این‌گونه حرکات غیرصنفی می‌تواند بیشتر در جهت شیوع ویروس کرونا باشد تا در حکم مقابله با آن!

کارگروه کرونای خانه سینما یک ‌حرکت خودجوش صنفی، مستقل از درون خانه سینماست که خوشبختانه در دایره خودی‌ها و معتمدین سازمان سینمایی نبوده و نیست و شاید به همین دلیل است که نتوانستند استقلال آن را تحمل کنند. لذا علی‌رغم عزم جدی و برنامه‌های دقیق این کارگروه برای ایام کرونا و پساکرونا و با وجود تمامی فشارها، سنگ‌اندازی‌ها، موازی‌کاری‌ها، تهدیدها، تحقیرها و ایجاد اختلالات طبیعی و غیرطبیعی، تا این لحظه با افتخار توانستیم در کارگروه کرونا از سلامت خانواده سینما حمایت و مراقبت نماییم و در حال حاضر، چاره‌ای جز انحلال نداریم.

ما همچنان پیگیر مطالبات صنفی خود در این زمینه هستیم ولی بدیهی است از این پس مسئولیت تمام اتفاقات و تصمیم‌گیری‌های حوزه کرونا بر عهده اعضای محترم هیات مدیره است.»

در پایان این نامه نام این تشکل‌ها آمده است.

کانون کارگردانان سینمای ایران

انجمن مدیران تولید سینمای ایران

انجمن برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان سینما

انجمن دستیاران فیلمبردار سینما

انجمن جلوه‌های ویژه میدانی»

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

پویش «همصدای آسمان» در ماه مبارک رمضان راه اندازی شد


پویش «همصدای آسمان» در ماه مبارک رمضان راه اندازی شد

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

برای رونق چرخه سینما به نوآوری و خلاقیت نیاز داریم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سید جمال ساداتیان گفت: باید پیش از هرکاری به فکر یکپارچه شدن صنف تهیه کنندگان باشیم تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

به گزارش سینماپرس، سید جمال ساداتیان تهیه کننده درباره نیازبیش از قبل سینما به نوآوری و معرفی بازیگران و رسیدن به نتایجی، چون پائین آمدن دستمزدها در گفتگو با خبرنگاران جوان، گفت: این موضوعی مهم و اساسی است و قطعا برای رونق چرخه سینما و طی کردن سیر تکاملی آن به نوآوری و خلاقیت نیاز داریم ضمن اینکه مرکز تصمیم گیری برای راه اندازی و نوع برخورد در یک پروژه و بستن قرارداد با عوامل فیلم به صنف تهیه کنندگان مربوط می‌شود، چون آنها مرکز هدایت بازی سینما هستند.

تهیه کننده «متری شیش و نیم» بیان کرد:متاسفانه به دلیل اختلافات شدید چند ساله در سیستم تهیه کننده‌ها، تصمیم گیری‌ها دشوارشده و اگر تصمیمی گرفته می‌شود زمینه اجرایی زیادی ندارد. به همین علت تقریبا همه فردی کار می‌کنند و سازمان منسجمی نیست که پس از راه افتادن صنف‌ها و اتحادیه‌ها و… مانند دیگر کشورهای دنیا بتواند بحث هماهنگی منافع عمومی آنها را به نتیجه برساند و خروجی خوبی ندارد.

این تهیه کننده افزود: به هم ریختگی یکی از مشکلات است و قطعا مشکلات دیگری هم به وجود آمده که روز به روز روی هم انبار شده و از حل آن غافل می‌شوند و جز خروجی منفی، دستاورد دیگری ندارد.

ساداتیان گفت: باید پیش از هرکاری به فکر یکپارچه شدن صنف تهیه کنندگان باشیم تا بتوانیم به نتیجه برسیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

دانلود مناجات‌خوانی‌های محمد معتمدی حلال شد/ «حمد و ثنا» روزانه


دانلود مناجات‌خوانی‌های محمد معتمدی حلال شد/ «حمد و ثنا» روزانه

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

با اتومبیل وارد«شب‌های دلتنگی» شوید! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مرکز موسیقی انقلاب اسلامی (مأوا) همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان در قالب یک طرح ویژه میزبان شهروندان تهرانی در پارکینگ مجموعه «ارم» خواهد بود.

به گزارش سینماپرس، مرکز «ماوا» با توجه به تعطیلی جلسات به علت شیوع ویروس کرونا و اهمیت بهره‌مندی از شب‌های ماه مبارک رمضان، با رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری مشخص شده، میزبان مردم شب زنده‌دار تهران در پارکینگ پارک ارم در قالب طرح برگزاری برنامه «شب‌های دلتنگی» است.

در این طرح شرکت‌کنندگان از داخل اتومبیل‌های خود شاهد ویژه‌برنامه‌های قرائت قرآن، سرود، سخنرانی، مناجات و مداحی خواهند بود.

ویژه برنامه شب‌های دلتنگی، بنا دارد از شب اول ماه مبارک رمضان در پارکینگ پارک ارم به اجرای برنامه مناجات بپردازد.

دستور عمل های بهداشتی برنامه به شرح ذیل است.

۱-خودروها باید از تونل ضدعفونی وارد پارکینگ شوند.

۲-خارج شدن از خودرو ممنوع است.

۳- از ورود کسانی که علائم بیماری دارند جلوگیری می شود.

۴-ظرفیت هر خودرو نهایتا ۴ نفر است.

۵-ورود موتور سیکلت ممنوع است.

۶- از پخش مواد غذایی خودداری می شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

لوریس چکناوریان در «لایو» اینستاگرام از آثار خود می‌گوید


لوریس چکناوریان در «لایو» اینستاگرام از آثار خود می‌گوید

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تعطیلی تولیدات سینما معیشت بازیگران را با مشکل روبرو کرده است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: بازیگر فیلم سینمایی «گاو» گفت: متاسفانه اوضاع بازیگران پیش از این هم خوب نبود، پیشنهادات بسیار کمی وجود داشت و اگر هم پیشنهادی بود اکثرا برای نقش‌های کمرنگ بود. این وضعیت در هفته‌ها و ماه‌های گذشته وخیم‌تر هم شده است.

به گزارش سینماپرس، عزت‌الله رمضانی‌فر بازیگر سینما در گفت‌وگو با میزان، پیرامون مشکلات معیشتی بوجود آمده برای بازیگرا پس از شیوع کرونا گفت: متاسفانه اوضاع بازیگران پیش از این هم خوب نبود، پیشنهادات بسیار کمی وجود داشت و اگر هم پیشنهادی بود اکثرا برای نقش‌های کمرنگ بود. این وضعیت در هفته‌ها و ماه‌های گذشته وخیم‌تر هم شده است. 

وی در همین راستا ادامه داد: از اسفند ماه سال پیش همه پروژه‌های سینما و اکثر پروژه‌های تلویزیون تعطیل شده‌اند، به طور طبیعی همان پیشنهادات اندکی هم که وجود داشت بعد از شیوع کرونا کاملاً متوقف شد و به نوعی بازیگرانی که سخت معیشت خود را سپری می‌کردند اوضاعشان بدتر از قبل هم شد.

بازیگر فیلم سینمایی «قاتل و وحشی» بازیگری را شغلی بدون پشتوانه خواند و اظهار کرد: یک بازیگر شغلش تنها و تنها بازیگری است، وقتی بازیگری برای سه ماه نقشی نداشته و قراردادی نبسته باشد بدون شک مشکلات فراوانی را متحمل خواهد شد. طی سه ماه گذشته بازیگران وضعیت بسیار سختی را از لحاظ مالی تجربه کرده‌اند. 

وی با اشاره به امکان بازگشایی اماکن فرهنگی در ماه آینده اظهار کرد: امیدوارم وضع هرچه سریعتر به حالت عادی باز گردد تا بتوانیم دوباره شاهد آغاز تولیدات باشیم، بازیگری برای ما اتفاق بزرگی است، تمام بازیگری به دستمزد و قرارداد ختم نمی‌شود، وقتی یک بازیگر کم کار و یا بیکار می‌شود از لحاظ روحی هم مشکلات فراوانی را تجربه می‌کند. 

بازیگر فیلم سینمایی «گاو» در همین رابطه اضافه کرد: از نظر من بازیگران پیشکسوت به حمایت مسئولین فرهنگی و سینمایی نیاز دارند، این بازیگران همچون بسیاری از بازیگران پرکار که دستمزدهای بالا می‌گیرند نیستند پس نمی‌توانند برای چندین ماه بیکاری گذران زندگی کنند. 

رمضانی‌فر با اشاره به لزوم رعایت نکات بهداشتی پس از شیوع کرونا خاطرنشان کرد: شخص من طی این ماه‌ها در خانه بودم و سعی کردم تا می‌توانم نکات بهداشتی را رعایت کنم اما حال که سه ماه گذشته باید یادمان باشد که نباید به یکباره همه چیز را فراموش کنیم، ما همچنان نیازمند آن هستیم که تمامی نکات ایمنی و بهداشتی را با تمام قوا رعایت کنیم. 

*میزان

مشاهده خبر از سایت منبع