X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

غسل اموات برای رضای خدا یا لایک بیشتر! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: امین زندگانی درباره انتشار فیلمش با طلبه‌ها توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش سینماپرس، درباره فیلم منتشر شده از او در کنار طلبه‌ها برای غسل فوتی‌های ناشی از کرونا گفت: با فراخوانی که در سراسر کشور پخش شد، یک گروه جهادی متشکل از ۱۵۰ طلبه جوان برای غسل و کفن کرونایی‌ها اعلام آمادگی کردند. آن‌ها حدود ۴۵ تا ۵۰ روز به خانه نرفتند و خانواده خود را ندیدند. من در بین آن‌ها دوست عزیزی دارم که منتظر فرصتی بودم با هم دیدار کنیم.

وی افزود: چند روز پیش با آن‌ها دیدار کردم؛ به نظر من آن‌ها جوانانی بی ادعا، خالص و درجه یک هستند. جوانانی که اندازه ۲۰۰ سال تجربه و فهم و درک در نگاهشان است. مدت‌ها بود این قدر نگاه عمیق و خاص به زندگی ندیده بودم.

بازیگر سریال «مختارنامه» عنوان کرد: این عزیزان در شرایط سخت کار می‌کنند؛ با دو ماسک، لباس گان و رطوبت فعالیت می‌کنند. واقعاً کارشان سخت و سنگین است. آن‌ها در ایستگاه آخر زندگی یا علی گفتند و دست به دست هم دادند تا بیماران کرونایی را غسل بدهند.

زندگانی تصریح کرد: بسیار نیت زیبایی داشتند؛ خدا را شکر در این مدت هیچ کدام از آن‌ها مبتلا نشده اند. ما در دیداری که با هم داشتیم در این باره گپ زدیم؛ اما برخی‌ ایراد گرفتند که چرا در این فیلم می خندیدیم. مردم یادشان می‌رود که متوفی فوت کرده است. ما برای روحیه دادن به این عزیزان (طلبه های جهادگر) رفته بودیم.

وی ادامه داد: این روزها متاسفانه در فضای مجازی، نگاه‌هایی که سمت روشنفکری می‌رود یا نگاه آنالیز شده بسیار دارد، دیده می‌شود و یک فاصله را بین افشار فکری به وجود آورده است. در صورتی که یادمان می‌رود ما همه ایرانی هستیم و اهتزار پرچم کشورمان افتخار است. اسم کشور برای همه ما عزیز است و ما می‌توانیم در نهایت تضاد فکری و تضاد نگاه همدیگر را دوست داشته باشیم اما دنبال نگاه مشترک هم باشیم.

بازیگر فیلم ملک سلیمان عنوان کرد: به نظر من بیماری کرونا می‌تواند این فرصت را ایجاد کند که آدم‌ها از نگاه‌های مختلف به هم نزدیک شوند. به نظر من هر نوع حرکتی که نیت خیر و کمک به هم نوع، چه روانی و فیزیکی و چه مالی داشته باشد قابل احترام است. خیلی وقت‌ها آدم‌های متضاد تبدیل به رفیق‌های خوبی برای هم می‌شود که زبانزد خاص شده اند. من فکر می‌کنم از هر محدودیتی باید یک فرصت ایجاد کرد. حتی من یک روز در خیابان‌های تهران که می رفتم چهار قشر مختلف با چهار پوشش کاملاً متضاد کنار هم ایستاده بودند و ماسک هدیه می دادند. این خیلی زیباست؛ چرا این را به عنوان چراغ راه نگاه نکنیم. به هم نزدیک شویم؛ تا کی می‌خواهیم از هم فاصله بگیریم.

وی بیان کرد: به خدا هنرمندان و بازیگران آدم‌های وحشتناکی نیستند؛ این واژه کثیف سلبریتی که کاملاً با هماهنگی به زبان‌ها افتاد باعث شده بین مردم و هنرمندان فاصله بیفتد.

زندگانی خاطرنشان کرد: در دیدار با این عزیزان احساس کردم چقدر می‌توان متفاوت بود و به جاهایی رفت که هیچ بعد تبلیغاتی ندارد و خیلی خالصانه کار کرد. آن روز که من به غسالخانه رفتم و فیلم گرفتم، اعلام کردم ۷ نفر را غسل می‌دهم، اما خوشبختانه آن روز فقط یک نفر در بخش فوتی‌های کرونا بود که دوستان غسلش داده بودند و تا زمانی که من آنجا بودم، دیگر کسی را نیاوردند.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *