X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

هیات مدیره و مدیرعامل خانه سینما همچنان تلاش کنند… – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: حمیدرضا آشتیانی‌پور رییس انجمن گویندگان که از صنوف حاضر در جلسه با همایون اسعدیان رئیس هیأت مدیره خانه سینما بوده است، درباره جزییات این گفتگوی صنفی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش سینماپرس، حمیدرضا آشتیانی‌پور رییس انجمن گویندگان سینما در گفتگو با مهر درباره جلسه‌ای که روز گذشته شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه با حضور نمایندگان ۲۰ صنف با همایون اسعدیان رییس هیات مدیره خانه سینما برگزار شد، گفت: متاسفانه طی ۲ ماه گذشته یکی از مشکلاتی که باعث جلوگیری از برگزاری جلسات در خانه سینما بود، توجه به پروتکل‌های بهداشتی بود که خوشخبتانه در جلسه روز گذشته تمام پروتکل‌های بهداشتی مورد توجه قرار گرفت و این نشست برگزار شد.

وی بیان کرد: جلسه‌ای که روز گذشته برگزار شد، در چارچوب مسائل و نیازهای صنوف خانه سینما بود و حاضران نظرات خود را ارائه کرده و به صورت کاملاً طبیعی اختلاف‌نظرهایی وجود داشت که مطرح و درباره آن بحث شد.

رییس انجمن گویندگان اعلام کرد: تمرکز جدی و مهم این جلسه روی این مساله بود که هیات مدیره و مدیرعامل خانه سینما تلاش کنند امکاناتی را برای صنوف سینمایی فراهم کنند که البته کم و کیف این امکانات مطرح نشد و ما هنوز ذهنیت واضحی درباره این امکانات نداریم و شاید بنابه دلایلی وارد جزئیات این مساله  نشده اند.

وی ادامه داد: آنچه که به نظر می‌رسد این است که مدیرعامل و هیات مدیره خانه سینما تلاش‌های موفقی در زمینه تأمین امکانات مناسب برای اعضای خانه سینما داشتند، البته ما نیز به عنوان صنوف سینمایی سعی می‌کنیم که به دوستان گوشزد کنیم که ساز و کاری فراهم شود تا جنبه‌های انسانی و عدالت تا حدی که مقدور است رعایت شود و تا جایی که ممکن است فضایی بوجود نیاید تا این حمایت‌ها و کمک‌ها آلوده به حاشیه‌ها شود.

آشتیانی‌پور گفت: واقعیت این است که در جامعه‌ای هستیم که همه ما انتظارات خود را محدود به نیازهای خود تنظیم می‌کنیم، خیلی وقت‌ها ممکن است این نیازها ارتباطی با امکانات و مقدورات طرف ارائه‌کننده نداشته باشد و طبیعی است که در این شرایط اختلاف‌نظرهایی پیش می‌آید.

وی تاکید کرد: مساله دیگر سطح طبقاتی مختلف صنوف سینما است، به این معنا که سطح پایین صنف ما با سطح پایین صنف دیگر برابر نیست و ملاک و معیار واحدی از نظر موقعیت اجتماعی برای شناسایی سطح اقتصادی اعضا وجود ندارد.

این هنرمند بیان کرد: به دلیل رابطه‌ای که بین اعضای صنوف مختلف وجود دارد، ممکن است اختلافاتی به وجود آید، به عنوان مثال ممکن است امکاناتی در اختیار سطح پایین یک صنف قرار گیرد، که متناسب با سطح پایین صنفی مانند صنف گویندگان نباشد و ارائه نکردن این خدمات به صنف مربوطه ممکن است حواشی را ایجاد کند.

وی توضیح داد: اختلاف‌هایی که بر سر حمایت‌های مالی تا قبل از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی پروژه‌های سینمایی بوجود می‌آمد، خیلی جدی نبود و به سرعت نیز برطرف می‌شد، اما این روزها همه در شرایطی هستند که فعالیت‌های هیات مدیره خانه سینما در زمینه ارائه خدمات بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

رییس انجمن گویندگان تاکید کرد: در مجموع باید به یک تعامل امیدوارکننده‌ای برسیم که مقداری جنبه‌های انسانی و دوستانه در آن ایجاد شود که اگر هم کمکی متوجه کسی می‌شود، فرد دیگری از آن کمک آسیب نبیند و یا حداقل آزرده خاطر نشوند.

آشتیانی‌پور درباره راه‌اندازی سامانه و بانک اطلاعاتی در خانه‌ سینما و ثبت نام اعضا هم گفت: ما در صنف خود تاکید کرده‌ایم که ثبت‌نام در سامانه موردنظر را انجام دهند چرا که هر حرکتی که به شفاف‌سازی موقعیت اعضا صنوف کمک کند، بسیار مهم است تا اگر زمانی راجع به اعضای خانه سینما دچار گنگی و ابهام شدند، با مراجعه به سایت اطلاعات لازم را بدست آورند.

روز گذشته شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه همایون اسعدیان با روسای  ۲۰ صنوف خانه سینما جلسه‌ای را برگزار کرد تا به ابهامات صنوف خانه نسبت به خدماتی که باید به اعضا ارائه شود، پاسخ دهد.

در این جلسه رؤسای صنوفی چون فیلمنامه‌نویسان، مدیران تولید، طراحان صحنه و لباس، طراحان فنی فیلم، انجمن بازیگران، انجمن دستیار کارگردان و برنامه‌ریزان سینما، انجمن صنفی انیمیشن، انجمن مدیرات تبلیغات، انجمن منشیان صحنه، انجمن مدیران تدارکات، انجمن بدلکاران، انجمن مدرسان سینما، انجمن گویندگان، انجمن کارگردانان مستند، انجمن تهیه‌کنندگان مستند، انجمن فیلم کوتاه، انجمن صدا، انجمن عکاسان سینمایی حضور داشتند.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *