X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

سازمان‌های ما در حوزه فرهنگ مصائب پیچیده‌ای دارند/برخی با ورود به میدان از آرمان‌ها دست می‌کشند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: رییس هیأت مدیره موسسه «بهمن سبز» ضمن اشاره به انتصاب محمدمهدی دادمان به‌عنوان رییس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی بر استمرار حضور جوانان و جوان‌گرایی در سازمان‌ها تاکید کرد.

به گزارش سینماپرس، محمدرضا شفاه تهیه‌کننده سینما و تلویزیون، مدیرعامل سابق «باشگاه فیلم سوره» و رییس هیأت مدیره موسسه «بهمن سبز» با اشاره به انتصاب محمدمهدی دادمان به عنوان رییس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی درباره جوانانی که مشاغل مدیریتی را بر عهده می‌گیرند، به مهر بیان کرد: سازمان‌های ما خصوصاً در حوزه فرهنگ مصائب پیچیده‌ای دارند که حضور جوان‌ترها و تحرک مضاعف آن‌ها می‌تواند به حل این مشکلات کمک کند.

وی با اشاره به طرح شعار جوان‌گرایی در نهادهای فرهنگی و هنری تأکید کرد: استقبال از جوان گرایی در حوزه هنری به معنای نفی دوران مدیریت قبل نیست، بلکه ادامه مسیری هست که ریاست قبلی حوزه هنری کلید زد و آقای مومنی شریف خودش پیشگام شروع تغییرات و جوان‌گرایی در حوزه هنری بوده‌اند. تعداد زیادی از جوانان هنرمند و کارآمد در بدنه حوزه و بدنه مدیریتی آن در دوره قبل وارد شدند و به بالندگی رسیدند و این جنس جوان‌گرایی در حوزه مدیریتی باید به صورت مداوم اتفاق بیفتد.

مدیرعامل سابق باشگاه فیلم سوره با اشاره به ویژگی‌های محمدمهدی دادمان اضافه کرد: من با آقای دادمان پیش‌تر همکاری داشته‌ام. او خود مدت‌ها فعال فرهنگی بوده و از اهالی فرهنگ است. از ویژگی‌های مهم او این است که با هنرمندان و اهالی حوزه فرهنگ به واسطه علایق خود مراوده داشته است و این عرصه را بخوبی می‌شناسد. همچنین دارای درایت و هوشمندی لازم برای مدیریت سازمان مهمی مثل حوزه هنری است و ان‌شاءالله در این حوزه توانمند خواهد بود و توانایی لازم برای تدبیر موانع و چالش‌های امروز حوزه هنری را خواهد داشت.

برخی با ورود به میدان از آرمان‌ها دست می‌کشند

شفاه تصریح کرد: برخی از افراد ایده‌ها و آرمان‌هایی دارند که وقتی وارد میدان عمل می‌شوند به دلیل سخت بودن پایداری بر مواضع و دیدگاه‌هایشان، برای کسب موفقیت و کارنامه کاری پربار، از خیلی از این آرمان‌ها و اعتقادات دست می‌کشند. بنده تصورم این است که آقای دادمان اهل چشیدن و تحمل این سختی در کار است و برای رسیدن به کارنامه کاری و رزومه‌سازی، از آرمان‌هایش عدول نمی‌کند.

وی در ادامه عنوان کرد: مدیر یک سازمان فرهنگی و هنری که تعداد زیادی شاخه هنری در زیرمجموعه خود دارد، نمی‌تواند متخصص در همه تخصص‌ها باشد. کسی نیست که در همه حوزه‌ها متخصص باشد. در چنین سازمان‌هایی فرد یا در حوزه سینما کار می‌کند یا در حوزه تجسمی متخصص است یا باید ادبیات بداند و توانمندی امکان جمع شدن همه این تخصص‌ها در یک نفر منطقاً منتفی است. با این حال در سازمان‌هایی با این تنوع تخصص، آنچه که به عنوان تخصص اصلی لازم است توانمندی در برقراری ارتباط با هنرمندانی است که در این حوزه‌ها کار می‌کنند و کمک به ایجاد حلقه‌های هنری.

لزوم ایجاد حلقه‌های هنری میان سازمان‌های فرهنگی و هنری

شفاه عنوان کرد: از الزامات کار در حوزه هنری علاوه بر ارتباط و تعامل با هنرمندان، شکل دادن فعالیت‌های باشگاهی و حلقه‌های هنری و کار تشکیلاتی در تعامل با سازمان‌های فرهنگی و هنری دیگر است که اتفاقاً آقای دادمان در پیشینه کاری خود سابقه چنین فعالیت‌هایی را نیز دارد.

وی در پایان با اشاره به تاکید ویژه رهبر انقلاب بر کارهای مردمی یادآور شد: از دیگر کارهایی که ایشان می‌تواند انجام دهد توجه به همین فعالیت‌های مردمی است و کار با افرادی که شاید اسم و رسم ندارند اما استعداد دارند. کشورهای موفق دنیا هم بیشتر توجهشان به استعدادهای بی‌نام و نشان و تلاش برای رشد است و مدیر باید معتقد باشد که هنرمندان نامدار آینده، همین مردم عادی و بی‌نام و نشان امروز هستند که باید توسط جاهایی مثل حوزه هنری جذب شده و پرورش داده شوند و البته سنت سالیان سال حوزه هنری همین بوده و ان‌شاءالله مدیر جدید هم در همین مسیر گام بر خواهد داشت.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *