X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

گمنامی قهرمانان ملی به خاطر مدیریت غلط فرهنگی است – اخبار سینمای ایران و جهان

دفاع پرس: یک بازیگر سینما و تلویزیون گفت: ما سرداران و امیران زیادی داریم که تاثیرگذاری زیادی در پیروزی انقلاب اسلامی داشته‌اند اما در گمنامی هستند و رویکرد غلط دستگاه‌های فرهنگی موجب بی‌مهری به آنها شده است.

میرطاهر مظلومی بازیگر سینما و تلویزیون به تغییر رویکرد و نوع نگاه در  آثار هنری مرتبط با انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: هنرمندان در رشته‌های هنری طی سال‌های گذشته آثاری زیادی درباره موضوعات ملی و مذهبی تولید کرده‌اند که باید همراه با خلاقیت باشد تا مخاطبین جدیدی را همراه کند.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد دستگاه‌های حامی فرهنگ نسبت به دفاع مقدس طی سال‌های گذشته صرفاً رویکردی یادواره‌‌ای و بزرگداشت‌گونه بوده در حالی که در این زمینه باید ابتکارات بهتری را در دستور کار قرار می‌دادند.

این بازیگر سینما و تلویزیون به ظرفیت هنر برای معرفی قهرمانان ملی اشاره و تاکید کرد: در حال حاضر جوانان کشورمان نیاز دارند تا کسی را به عنوان الگو در جامعه داشته باشند اما این خلا همچنان باقی مانده است. تئاتر و سینما ظرفیتی است که می‌تواند این الگوها را به جامعه معرفی کند اما از ظرفیت‌های موجود کشور غفلت شده است.

مظلومی افزود: پیشنهاد می‌کنم مسوولین رویکرد نکوداشت را جدی‌تر بگیرند چراکه با این کار راه برای هنرمندان باز می‌شود تا بتوانیم درباره چهره‌های تاثیرگذار انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اثر فرهنگی و هنری تولید کنیم. ما سرداران و امیران زیادی داریم که تاثیرگذاری زیادی در پیروزی انقلاب اسلامی داشته‌اند اما در گمنامی هستند و رویکرد غلط دستگاه‌های فرهنگی موجب بی مهری به آن‌ها شده است.  

وی گفت: وظیفه امروز سینما و تئاتر پرداختن به این موضوعات است. سیاست‌گذاری و حمایت درست از هنر موجب معرفی قهرمانان زیادی است که در دوران دفاع مقدس افتخارآفرینی کردند.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *